Logistické společnosti masivně nakupují elektromobily

Doručovatelské společnosti se konečně probudily a zjistily, že elektromobily jim dokáží ušetřit pořádný balík. A tak je objednávají po tisících.

Arrival vyvíjel svou novou plně elektrickou dodávku od roku 2016 na míru právě požadavkům UPS.
foto: Arrival/UPS

Společnost UPS následuje automobilku Hyundai, která nedávno investovala do britské společnosti Arrival. Investiční odnož UPS Ventures taktéž investuje do Arrivalu a rovnou od ní objednává 10 000 elektromobilů.

Ty mají být v letech 2020-24 nasazeny v Británii, kontinentální Evropě i Severní Americe. Jde o zakázku v hodnotě stovek milionů eur na každý rok. Navíc má UPS opci na nákup dalších 10 000 těchto elektromobilů.

Jiná spediční firma, DPD, si sice aktuálně v Česku testuje elektromobily Renault, ale v Británii si objednala 300 elektromobilů Nissan e-NV200. 91 kusů těchto dodávek už provozuje, takže je jasné, že se osvědčily.

Britská královská pošta Royal Mail si objednala celkem 87 elektromobilů Mercedes-Benz eVito a Peugeot Partner Electric. Nasazeny budou v centrálním Londýně. Původně přitom elektrododávky Arrival měly být určeny také pro Royal Mail.

InsideEVs, tisková zpráva

49 komentářů u “Logistické společnosti masivně nakupují elektromobily”

        1. Bohužel nepůjde jen o zdražování kvůli vysoké marži,
          Bohužel nepůjde jen o zdražování kvůli vysoké marži, ale časem i o zdanění. Ionity v Německu má 18,-Kč/kWh u vědomí toho, že někteří Němci mají tutéž cenu doma. Jsem dost zvědavý, jestli nějak zareaguje Německá administrativa.

          1. No… já mám třeba v Německu tarif, kde mi vychází cena
            No… já mám třeba v Německu tarif, kde mi vychází cena cca. 0,60 eur/kWh (15 KČ). A to jenom proto, že mám malou spotřebu, takže se mi do toho promítne dost výrazně fixní platba. Pokud bych tam trvale bydlel, tak by to bylo levnější. A kdo má EV, tak má sazbu nižší, podobně jako u nás v ČR.

            Ale ano, cenu el. energie mají Němci vyšší než u nás, ale 18 KČ/kWh už se mi zdá přehnané.

              1. Je to od EnBW, ale spotřebu mám jenom kolem 400 kWh ročně.
                Je to od EnBW, ale spotřebu mám jenom kolem 400 kWh ročně. Fixní platba těch 10 eur a pak 25 centů za kWh plus DPH, takže za rok to bylo komplet 240 eur.

                Přesná čísla bych musel vyčíst z faktury, se mi teď nechce hledat 🙂

                1. Ty vase vypocty jsou teda nesmyslne. Vy argumentujete s cenou
                  Ty vase vypocty jsou teda nesmyslne. Vy argumentujete s cenou 0,60 EUR/kWh ze se EV nevyplati. A pri tom kdyz by se EV nabijelo, platil byste efektivne jen 0,25EUR/kWh. Ze platite pevny poplatek za hodiny/jistic nema s porizenim EV nic spolecneho. Kdyz chcete bydlet, tak ten poplatek zaplatite nezavisle na vlastnictvi EV. To je jako byste argumentoval u telefonniho tarifu s neomezenym telefonovanim, ze si nemuzete zavolat, protoze by jeden hovor stal cely mesicni pausal a proto netelefonujete. Pritom byste za vsechny hovory uz nic neplatil. Ach jo, takove vase premysleni je fakt podivuhodne.

                2. Prosím? Reagoval jsem na toto:
                  „Ionity v Německu má

                  Prosím? Reagoval jsem na toto:

                  „Ionity v Německu má 18,-Kč/kWh u vědomí toho, že někteří Němci mají tutéž cenu doma.“

                  A právě jsem psal, že ta cena 18 za kWh je vysoká. A to i při nízké spotřebě a započíta se fixní platby. Takže většina lidí má tu celkovou cenu za kWh nižší.

                  Vůbec jsem nepsal níc o tom jak se EV vyplatí nebo ne. To ať si každý zváží sám. Každopádně to vůbec nebylo předmětem mého příspěvků.

                3. Díky za info…
                  25centiku je v Německu slušná cena
                  Fixní

                  Díky za info…
                  25centiku je v Německu slušná cena
                  Fixní platba 10eur je pro Helmuty zanedbatelná… Navíc často nižší než v čezku platba za jistič…

          2. Cena 0,79EUR/kWh plati jen pro prilezitostni nabijeni. Auta od
            Cena 0,79EUR/kWh plati jen pro prilezitostni nabijeni. Auta od Porsche, Audi, VW, DB maji cenu kolem 0,30-0,35 EUR/kWh. A jak to vypada, tu vysokou cenu zavedli kvuli Tesle, protoze na nabijeckach nabijely vetsinou Tesly a to se zakladatelum Ionity nelibi. Jsou to prave jmenovane automobilky. Takze ta cena je na vypuzeni a potrestani Tesla ridicu.

            1. Jestli pak by na to nešel naroubovat nějaký paragraf o
              Jestli pak by na to nešel naroubovat nějaký paragraf o rovném přístupu ke službám, či zneužití postavení na trhu.
              Tj. něco jako kdyby si automobilka otevřela restauraci a řekla, že ten kdo si koupí audi, tak může jíst za 100kč, a ten kdo nepředloží techničkách k audi, tak bude jíst za 200kč.

                1. Rozdil je ten, ze Tesla sve Superchargery postavila za sve a
                  Rozdil je ten, ze Tesla sve Superchargery postavila za sve a Ionity cucala stedre dotace. Navic Tesla stavela SuC v dobe nejvetsi stvanice proti elektromobilite ze strany automobiloveho prumyslu a tak to je historicky dane, ze SuC jsou for Tesla only.

                2. Asi tak.
                  Oni cucají dotace.

                  Asi tak.
                  Oni cucají dotace.

                3. Souhlasím s tlakem na Teslu, aby uvolnili i svoje nabíječky
                  Souhlasím s tlakem na Teslu, aby uvolnili i svoje nabíječky na nabíjení ostatních aut.

                4. To by museli predelat vsechny SuC, protoze nemaji zarizeni na
                  To by museli predelat vsechny SuC, protoze nemaji zarizeni na nejake cipy atd. Auta Tesla se autorizuji sami a to ostatni auta nedokazou. Nikdo nemuze pozadovat aby ten komfort nabijeni skoncil. To by bylo jako znarodneni/kradez.

                5. To nemusí, to je v pořádku, pak budou nabíjet draho v
                  To nemusí, to je v pořádku, pak budou nabíjet draho v síti rychlých nabíječek ostatních.

                6. Koukam ze Teslu nemate moc rad a kde to jde, tak prejete vse
                  Koukam ze Teslu nemate moc rad a kde to jde, tak prejete vse nejhorsi. Asi jste nestastnik nestasny a nikomu neprejete. Nastesti takovy lide nic nerozhoduji a jen stekaji.

                7. Já ji nepřeju vše nejhorší, obdivuji co Musk všechno
                  Já ji nepřeju vše nejhorší, obdivuji co Musk všechno dokázal i když nemám rád jeho kroky ve směru k Starlink. Tesla je typické US auto, se vším co tomu patří a neláká mě nijak ke koupi i když ta techologie je dobrá. Jen se nikdo nesmí divit, že když se uzavřela sama pro sebe, jako Apple a tak bude vždy lidí rozdělovat na dva tábory. Majitelé Tesly se ostatním posmívají, že nemají kde nabíjet, že mají auta, která nikam nedojdou, že neumí nic jako Tesla vyrobit atd., tak co čekáte, že budou dělat ti ostatní? Jen díky chování majitelů Tesla vznikli haters, ke kterým se nehlásím, to ale neznamená, že si budu každý den před Teslou rozbalovat kobereček a klanět se jí.

                8. Tesla celila nejhorsimu sikanovani ze strany automobilek,
                  Tesla celila nejhorsimu sikanovani ze strany automobilek, spalovacich fanatiku a jinych skupin. Tesla byla nucena vyvijet vse pod tlakem a vsichni kolem delali vse pro jeji likvidaci. Hordy stvacu dodnes nenavidi Teslu. Vsemozny experti tvrdili ze EV nejde uskutecnit. Tak co se divite ze Tesliste jsou alergicti na jakekoliv nepratelske postoje. Jak se do lesa vola …

                9. Samozřejmě to je business a lidé z automobilového
                  Samozřejmě to je business a lidé z automobilového průmyslu si mezi ze sebe jen tak někdo nepustí. Jen se nemůžete divit, že když Teslaři se chovají nadřazené, že ostatní jsou alergičtí na ně.

                10. A nejlepší budou asi Teslaci s founem…. 🙂
                  A nejlepší budou asi Teslaci s founem…. 🙂

                11. Nechápem odkiaľ máte to: “ Majitelé Tesly se ostatním
                  Nechápem odkiaľ máte to: “ Majitelé Tesly se ostatním posmívají, že nemají kde nabíjet, že mají auta, která nikam nedojdou, že neumí nic jako Tesla vyrobit atd.. “
                  ????
                  Ja nepoznám žiadneho, zdôrazňujem žiadneho majiteľa Tesly (a to ich poznám dosť), ktorý by sa správal, tak ako sa to tu snažíte prezentovať Vy. Práve naopak, veľa ich poznám takých, ktorí aj uvoľnia nabíjacie miesto ak treba alebo pomôžu iným spôsobom. Sám to tak robím. Netvrdím, že taký neexistuje, ale dávať všetkých do jedného vreca a tvrdiť že sú všetci takí, sa mi zdá fakt nefér !
                  Alebo súdite podľa seba?

                12. Kdyby se síť Ionity nestavěla s účastí dotací, máte
                  Kdyby se síť Ionity nestavěla s účastí dotací, máte pravdu.

                13. Jenže tady jde jen o to, že ionity čerpali na stavbu dotace
                  Jenže tady jde jen o to, že ionity čerpali na stavbu dotace a ne zrovna malé.
                  Kdyby si to ty automobilky postavili za svoje, kterých mimochodem mají dost, na to aby ty dotace nepotřebovali, tak by nikdo neřekl ani „píp“.
                  Ale oni už před 10 lety odstali od německé vládý 1 mil. EUR na vývoj elektromobilů a baterií.
                  A teď od celé EU, tedy i mě i vás a všech ostatních, peníze shrábli a pak to takhle napálí.

                  A to je ten podvod. Je pak jedno, jestli to v pdomínkách dotace nijak nebylo ošetřené, je to prostě nemorální a podvodné jednání. A bohužel asi se to nedá nijak před zákonem dokázat, stále je to nemorální a podvod.

                  Prostě všechno se nedá popsat, napsat na všechno se vspomenout v podmínkách nedá a když ten daný subjekt chce zneužít dotace tak to udělá i kdyby ty podmínky byli na 1000 stran.

                  Princip je stejný, jako od jisté doby musí být v návodech u mikrovlny napsáno, že není určena k sušení zvířat apod. Toto je extrémní příklad, ale ilustruje aktuální stav s ionity.

                  Bohužel je to podvod, který se nedá napadnout.

                  Tesla se svými SC na to byla úplně jinak to se nedá vůbec srovnáat:
                  1. když začala stavět SC, tak na trhu nebylo prakticky nic, ani žádný standard nabíječek, ani standard konektorů, ani nebylo vidět co se prosadí a už vubec nebyly skoro žádné jiné nabíječky, proto musela vytvořit vlastní standar, vlastní nabíječky a za vlastní peníze.
                  2. v té době nebyly žádné dotace, ani podpory ze strany státu, svět teprve začínal s EV

                  3. na světě nebyly prakticky žádné jiné elektromobily, tak proč by dělala nabíječky pro něco co prakticky neexistovalo?

                  Kdyby Tesla začínala s nabíječkami dnes, myslím, že by už automaticky počítala s nabíjením i ostatních elektromobilů, protože už je jich na světě dost na to aby jim to přineslo užitek (zisk).

                  Situace SC vs. IONITY je naprosto rozdílná a nedá se vůbec srovnávat.

                  IONITY naproti tomu je výsledek konsorcia spalovacích automobilek jen aby pobrali nabízené dotace a měli něco čím by zavřeli ústa svým zákazníkům aby prodali „pár“ EV aby měli na zaplacení pokut za vypouštění těch svých rakovinometů.

                14. Dotace jsou špatná věc ve své podstatě, nicméně Tesla
                  Dotace jsou špatná věc ve své podstatě, nicméně Tesla od začátku a záměrně stavěla SC jen pro sebe a tak, aby ani v budoucnu se nedaly jednoduše uvolnit nabíječky pro ostatní, byť za drahý peníz. Všechny automobilky na světě pobírají dotace, bezúročné půjčky, odpouští se jim daně apod. (psalo se zde o tom mnohokrát). Taky mohlo vzniknout konsorcium největších výrobců aut, které by vymyslelo jiný standard nabíjecích konektorů a postavilo nabíječky jen pro svá auta, ale to neudělali, postavili nabíječky pro všechny auta. To že pak majitelé Tesla zneužívala nabíjení za skoro zadarmo u polostátní ČEZ apod. nikomu nevadí, že se to platilo ze společných peněz státu? Vaše teorie, zdůrazňuji teorie, že záměrně chce někdo znemožnit Tesle nabíjení na Ionity, je nesmysl, jen si to chtějí nechat pořádně zaplatit, na rozdíl od ČEZ. Taky jsem neviděl, že se postavil hotel za dotace a pak měli poloviční ceny, ne, mají stejné ceny, jako ti co si to postavili za svoje a někdy jsou ještě dražší.

                15. Vsechny Ionity maji Chademo? Pokud ne, mate trhlinu ve svem
                  Vsechny Ionity maji Chademo? Pokud ne, mate trhlinu ve svem tvrzeni.

                  I kdyz mozna jsou dotace spatna vec, v nekterych pripadech neumime nic lepsiho – napr. dotovani hromadne dopravy.

                16. Otázka je kolik procent z dotací jde skutečně z daní
                  Otázka je kolik procent z dotací jde skutečně z daní lidí a kolik procent jsou jen natištené peníze, které se hrstmi rozhazuji bohatým, protrelejsim… Atd
                  Já doma neumím hospodařit dlouhodobě s minusem…
                  Všude mě pak vyhodí, nikdo mi žádné natisknute peníze nechce dát…

                17. Máte pravdu, starými asijskými auty se Ionity nezabývá.
                  Máte pravdu, starými asijskými auty se Ionity nezabývá. Dotace do soukr. sektoru se ve velkém rozkradou. Když už něco, tak odpuštění ze zakladu daně. Přímo dotace jen do sociálních služeb rozpočtovým organizacím.

                18. Starymi asijskymi mate na mysli Leaf 40 (62) kWh?
                  Takze mne z

                  Starymi asijskymi mate na mysli Leaf 40 (62) kWh?
                  Takze mne z toho plyne presne to, co rikaji ostatni. Evropske automobilky shrabli dotace, udelli si CCS standard a na nej udelali i rychlonabijecky, kterae maji pekelne drahe pro lidi, co v Evrope plati dane, ale nekoupi si auto od dotcenych automobilek. Je na tom Tesla aspon stejne spatne z moralniho hlediska?

                  Za kolik by byla jizdenka lokalnim vlakem / busem, MHD ve meste, kdyz by z nakupu autobusu a paliva stat odpustil DPH ale nedotoval by dopravu (ten lokalni bus vim z vlastni zkusenosti, kazdy rok schvaluji dotaci obce pro dorpavce, ktery jezdi 4x ve vsedni den do jednoho mesta a 4x do druheho).

                19. Nový Leaf má už CCS, tedy pouze staré modely už dávno
                  Nový Leaf má už CCS, tedy pouze staré modely už dávno neprodávané mají Chademo.

                20. Google rika neco jineho, Vy ten novy Leaf mate?
                  Google rika neco jineho, Vy ten novy Leaf mate?

                21. Nový Leaf má AC nabíjení typ.2 a DC nabíjení stále
                  Nový Leaf má AC nabíjení typ.2 a DC nabíjení stále CHAdeMO.

                22. Máte pravdu, přísahal bych, že jsem viděl Leaf s CCS, to
                  Máte pravdu, přísahal bych, že jsem viděl Leaf s CCS, to jsou teda amatéři v Nissanu. Naštěstí je počet nabíječek s Chademo a CCS zatím poměrně vyrovnaný, zvláště u nás.

                23. Kia i Hyundai už mají taky CCS, ne? Chademo je na
                  Kia i Hyundai už mají taky CCS, ne? Chademo je na některých stojsnech. Nemá smysl to dávat všude, je to na ústupu, stejně to neumožňuje víc než 50 kW, nebo ano?

                24. No a? Je vcelku jedno, jestli dostali dotace nebo ne. Je to
                  No a? Je vcelku jedno, jestli dostali dotace nebo ne. Je to jejich projekt (Ionity) a jejich volba jak s tím naloží. Pokud to není v rozporu s pravidly té dotace, je to OK. Stejně tak jako Tesla, jako vlastník svých SC, tam nikoho jiného nepustí.

              1. Je to tak trochu salamounsky udelane aby jim nikdo nemohl neco
                Je to tak trochu salamounsky udelane aby jim nikdo nemohl neco nekaleho dokazat. Auta od zakladatelskych automobilek dostanou nabijeci karty ktere je stavi do pozice ze jsou clenove a tim padem maji vyhodne ceny. Udajne je mozne pres Porsche zazadat pro jakekoliv jine EV takove clenstvi s mesicnim poplatkem ca. 20 EUR a pak to opravnuje nabijet za 0,33 EUR/kWh. Zda to je jen teoreticka moznost nebo ze tu kartu dostane i majitel Tesly to zatim neni overene.
                Jinak na nemecky serverech to je horke tema. Jeden z mnoha clanku.
                https://efahrer.chip.de/news/ladepreis-schock-bei-ionity-die-zwingende-logik-hinter-der-strompreis-erhoehung_101804

  1. Není nic lepšího když se EV prosadí cenou….
    Na peníze

    Není nic lepšího když se EV prosadí cenou….
    Na peníze slyší každý…
    Za čas se probudí i taxikáři…
    Státní úřady by to měly dostat povinně, ti určitě do Chorvatska jezdit nepotřebují…
    A hezky všichni citiga…

          1. Beru ho v kategorii malých aut, tedy na úrovni Fiatu 500e
            Beru ho v kategorii malých aut, tedy na úrovni Fiatu 500e nebo trojčat iMiev/Zero/Ion a tady – až na rychlost rychlonabíjení a přední náhon, prostě prokluzuje při rozjezdech do zatáčky i ostrých na rovince – spokojenost. Jinak prostě předělávka s anachronismy jako třeba jsou analogové nepřesné ukazatele všeho.

          1. Mně se taky líbí, přesně vystihuje většinu státní
            Mně se taky líbí, přesně vystihuje většinu státní správy a samosprávy v ČR. Tedy byrokracie jako prase v kombinaci s korupcí a nehospodárným nakládáním s veřejnými prostředky.
            Jinak mohu dodat i posrance a všeobecně politruky. Protože to také přesně vystihuje jejich nečinnost a činnost.

Napsat komentář