DPD otestuje v Česku nové elektrické dodávky Renault

redakce - 03 Únor 2020

Přepravní společnost DPD pracuje na rozšíření své flotily plug-in dodávek. Momentálně testuje novou elektrickou dodávku Renault Kangoo Z.E. a v blízké době ověří schopnosti také většího modelu Master Z.E. i v náročnějším provozu.Zařazení ekologických modelů je součástí dlouhodobé strategie DPDgroup – DrivingChange s cílem výrazně omezit uhlíkovou stopu a zbývající emise CO2 plně kompenzovat.

Zařazení ekologických modelů je součástí dlouhodobé strategie DPDgroup – DrivingChange s cílem výrazně omezit uhlíkovou stopu a zbývající emise CO2 plně kompenzovat.
foto: DPD

Do vozového parku společnosti DPD jsou zařazovány především vozy splňující nejnovější emisní normy EURO. Společnost usiluje o co největší zastoupení vozů s alternativním pohonem – nyní je v provozu 12 elektrických a 38 s pohonem CNG. K doručování společnost využívá také elektrokola a nedávno zapojila do ulic Prahy pěší kurýry.

Modernizace flotily je pouze jedním z řady opatření DPD směřujících k celkovému snížení uhlíkové stopy, kterou kompenzuje již od roku 2015 prostřednictvím řady projektů v ČR i zahraničí.

„Uhlíková neutralita je klíčovou součástí naší vize. Jsme si vědomi problémů, které naši společnost provázejí, a chceme se k nim postavit čelem. Zákazníkům také čím dál více záleží nejen na tom, aby zboží, které kupují, bylo udržitelné, ale také jakým způsobem probíhá jeho přeprava. Soustavně proto rozvíjíme své ekologické aktivity a zavádíme řadu chytrých řešení. Věřím, že elektrické vozy Renault nabízejí parametry, které naši zákazníci požadují a obstojí v našem náročném provozu,” uvádí Miloš Malaník, generální ředitel a jednatel DPD.

Renault Kangoo Z.E. je první sériově vyráběná elektrická dodávka automobilky a současně leader evropského trhu ve svém segmentu. Tento model se vyrábí ve dvou délkových provedeních s maximální přepravní kapacitou až 4,6 m3, přičemž delší z nich je možné pořídit i jako 5místný vůz.

Renault Kangoo Z.E. disponuje baterií o kapacitě 33 kWh a nabízí zajímavý dojezd až 230 km dle normy WLTP. Test probíhá po dobu jednoho měsíce v ostrém provozu a DPD sleduje jak řadu technických i užitných parametrů, tak i pracovní komfort řidiče.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Prý člověk vyprodukuje 122g CO2 při chůzi na 10km. Takže ono to s tou uhlíkovou neutralitou nebude tak žhavé :D

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Uff...
Dúfam, že nesprísnia v EÚ normu CO2 pod 12g/km, lebo za každé nové babätko budeme platiť pokutu 95€/g.
:)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Obrázek uživatele Ladislav -eNV 200

Zkouší dávno vyzkoušené pitomci. Stačilo se zeptat zkušenějšího elektromobilisty a nemuseli dělat žádné pokusy, které samozřejmě dopadnou špatně. Kango je levný šunt prodávaný za šílenou cenu, neochota Renaultu se vážně věnovat nízkoemisní dopravě je jednoznačná.
Co kokonuti z DPD, co testujete ? Francouzká pošta rozvážela zásilky elektrickýma dodávkama Citroen/ Peugeout Partner electric už v 80tých letech, některé ještě dnes jezdí, jen né ve službách pošty.
Kdyby to DPD myslelo vážně, dalo si požadavek na rychlodobíjení a bezdrátové dobíjení tak by jim při větší objednávce snad i Renault vyhověl a v požadované upravě vozida dodal nehledě na to, že Nissan vhodnou dodávku dávno má a není co složitě testovat.
V posledním mohli využít dotace a získat i nabíječky za pár korun, je to o tom jenom chtít.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, Tesla X90D, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

A co Streetscooter od Deutsche Post? To by mohla být zajímavá varianta.

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

Když jsem se koukl na parametry a ceny toho kangoo jako ojetiny, tak sem nevěděl jestli se smát nebo brečet.
Po přečtení parametrů fungl nového auta už jsem se jen smál :D
On si to vážně někdo koupil do firmy?
To zlatej ojetej soul z kterého bych vyházel zadní sedačky.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Magy

zdravim. prave kupujem env200, mozem sa par veci spytat? napiste mi prosim na magy @ azet.sk
Vdaka

---

Nissan e-nv200

Obrázek uživatele Magy

Renault Kangoo ZE som mal moznost odskusat nedavno pri testovacej jazde. Budem uprimny - taku zlataninu nezmyslov, lacnych plastov a nedotiahnutych veci len tak lahko nenajdete.
Maly nakladny priestor, lacne vrzgajuce plasty, hlucny interier, k dispozicii iba pomale dobijanie, ziadne pokrocile funkcie... jednoducho iba prerobeny naftovy Kangoo na elektrinu a to tym najhorsim/najlacnejsim sposobom. Nic viac. Uz vopred lutujem tych kurierov, co s tym srotom budu musiet jazdit.

---

Nissan e-nv200

Nie len kangoo, každé auto od tejto automobilky stojí presne za to, čo majú na kapote.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).

Bohužel mohu potvrdit, měl jsem Twizy a za dva měsíce odešla nabíječka...

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 (prodán 9/2020) | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh


Nabíječky elektromobilů Circontrole-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto LiveVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?