Italský Enel vybuduje další síť nabíječek, podporuje ho Renault-Nissan
Západoevropské energetické společnosti Enel, EDF, Enedis, Verbund a Ibil s podporou Renault-Nissan vybudují novou síť nabíjecích stanic E-VIA FLEX-E.
foto: automoto.it
Nová síť nabíjecích stanic E-VIA FLEX-E má vyrůst ve Francii, Španělsku a Itálii. Hlavním koordinátorem je italská energetická společnost Enel, projekt podporuje i Evropská komise.
Celkový rozpočet na novou síť nabíječek je 6,9 mil. euro. Z toho Enel poskytne 3,4 mil. Instalace nabíjecích stanic o výkonu 150 kW až 350 kW má začít do konce letošního roku.
Jejich počet ale nebude zpočátku nijak závratný: 8 v Itálii, 4 ve Španělsku a 2 ve Francii. Projekt E-VIA FLEX-E doplní jiný podobný projekt, EVA+ (Electric Vehicles Arteries). Ten počítá s celkem 180 nabíječkami podél italských dálnic.
Celkově jde už o několikátou nově projektovanou síť rychlonabíjecích stanic v Evropě. Mezi ty další patří například Ionity, ULTRA-E nebo NEXT-E. Jedinou už funkční takovou sítí je Tesla Supercharger.
Když už jsme u nabíječek, kolega mi dnes říkal, že na dvou ČEZ nabíječkách v Praze na Brumlovce vybírají parkovné 40,- Kč za i načatou hodinu, tak to se nabíjení tam vyplatí....
<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km
Takže rychlonabíjení v BB centru za 40,- Kč pro všechny a pro Tesly za 80,-. Zase na druhou stranu je to skoro politika PRE, aby nikdo neparkoval zbytečně po nabití na rychlonabíječkách a neblokoval je. Greenway má přímo u rezervace parkování cedulku s omezením na 45 minut. Ve Vídni sice byly Mennekes 12 ks zdarma skoro ve všech podzemních a nadzemních parkovištích, ale parkoviště řádně zpoplatněna. U ZOO bylo parkování zdarma, ale nabíjení ani jedno. Možná by stačilo jen být soudný a mít to jako Hotel Orchard v Ostravě, kde se taky u nabíjecích míst platí, ale první hodina je zdarma. Podobně jako 2 hodiny u 8 nabíjecích míst v OC Nová Karolina v pracovní dny, o víkendu zdarma zcela.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Neznám jiné nabíječky v Praze, kde by se platilo zároveň parkovné, ale přijde doba, kdy budeme během jídla a pití platit záchody v restauraci....
<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km
Kdyby radeji v Italii zaplnili hlucha mista alespon zasuvkou s 22kW.
Diky bohu za Teslu a jeji detination chargery.
Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.
Opravte pod obrázkem "od 15é kW"
<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km
Díky
šéfredaktor Hybrid.cz
4 ve Španělsku a 2 ve Francii? To bude radost vlastnit Porsche na baterky :-))
ecotaxiolomouc.cz
Porsche půjde nabíjet na všech nabíječkách....
<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km
To předpokládám že ano, ale utratit za auto 3 miliony a nabíjet stejně pomalu jako iON mi nepřijde zajímavý. A říkat dvěma nabíječkám ve státě síť je trapné.
ecotaxiolomouc.cz
22 kW AC... Nebo znáte nějaké zákulisní informace, jak vyzráli technici Porsche na rébus jak nabíjet 800 V baterii 400 V DC nabíječkou? Podělte se prosím. Děkuji.
VW E-Golf 35,8(31,5)kWh - 100.000 km (už je pryč)
Hyundai Ioniq Electric 28 kWh
skútr NIU M+ Sport 2 kWh
Netuším jak to mají udělané, technicky lze nabíjet dvě baterie po 400V paralelně, nebo 800V seriově.
Viz jeden úryvek z článku
They are using the CCS connector and while Porsche claims that it already has the backend to support 350 kW charge rate, it can currently charge at 50 to 150 kW until vehicles can support higher charge rates.
<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km
Doporučuji Vám si přečíst ten článek Porsche DC chargeru v Berlíně, ze kterého citujete, pořádně. Ta schopnost nabíjet 400 V trakční baterie stejně tak i 800 V (různými výkony), je vlastností nabíjecí stanice, ne auta! To ta stanice umí nabít stávající VW E-Up stejně jako budoucí elektromobily s palubním napětím 800 V. Nabíjecí stanici si vyvinula firma Porsche Engineering...
VW E-Golf 35,8(31,5)kWh - 100.000 km (už je pryč)
Hyundai Ioniq Electric 28 kWh
skútr NIU M+ Sport 2 kWh
To, ze nabijacka pozna 400V aj 800V nabijanie este neznamena, ze na strane auta nie je moznost nabijat aj z 400V rozdelenim baterie na dve polovice.
Pořád dohady, žádné argumenty...:(
VW E-Golf 35,8(31,5)kWh - 100.000 km (už je pryč)
Hyundai Ioniq Electric 28 kWh
skútr NIU M+ Sport 2 kWh
Nic proti, ale to je prekvapko, ze u auta, ktere zatim "nikdo" nevidel neni nic vic nez dohady...
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...
Dokud nebude venku specifikace, můžeme vše dohadovat, já věřím tomu, že v Porsche nejsou blbci a přemýšlí. V jiném článku jsem četl
"Porsche will revolutionize charging times with 400-800 Volt systems that add 400 km in 20 minutes"
<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km
Je mi znám technologický základ tohoto zařízení a bohužel nic co podpoří Váš dohad. Je to jen nabíječka která umí DC výstup modulovaně 200 - 950 V... Revoluční na ní je že dokáže do 800 V aut nasypat 80% kapacity během pár minut díky nabíjecímu výkonu 350 kW. A právě díky vyššímu palubnímu napětí se bude jednat o technicky únosné proudy. I tak počítejte s kapalinou chlazeným konektorem. Stejně tak poslouží i 400 V BEV s konektorem CCS 2, ale maximálně 50-60 kW.
Takhle to zařízení mělo vypadat:
https://insideevs.com/porsche-exec-mission-e-charging-800-volts-battery-tech/
A takhle vypadá (instalace v Dánsku):
https://www.electrive.net/2017/12/20/erster-hpc-ladepark-von-ionity-entsteht-in-daenemark/
VW E-Golf 35,8(31,5)kWh - 100.000 km (už je pryč)
Hyundai Ioniq Electric 28 kWh
skútr NIU M+ Sport 2 kWh
Souhlasím, ale proč se teď mohou výrobci DC nabíječek přetrhnout s nabídkou stanic s rozšířeným výstupním napětím až do 900 V??? Když je nikdo nebude potřebovat...
VW E-Golf 35,8(31,5)kWh - 100.000 km (už je pryč)
Hyundai Ioniq Electric 28 kWh
skútr NIU M+ Sport 2 kWh
Více pruhů (kW výkonu) - více Adidas
Свободy Алексею Навальнomy!
Sprosté debily ignoruji.
Pomoci stykacu rozdelit na pulku a ty pro ucely nabijeni zapojit paralelne misto seriove? Dva prepinaci kontakty by mely stacit.
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...
Ne, že by to nešlo, ale skutečně to takto udělají??? Proč? Aby mohli využívat stávající 40 kW DC nabíječky? A proč zrovna nedodat Chademo, vždyť jsou v Evropě místa kde o jinou nabíjecí stanici DC nezavadíte. Nějak mi to k politice firmy, která má vše za příplatek, nejde. Jestli to umíte doložit, nějakou tiskovou zprávou, nebo technickým listem, pak OK. Jinak jsou to jenom dohady a Porsche staví v Německu nabíjecí stanice na svých obchodních místech s výstupním napětím nad 800 V s nějakým konkretním záměrem.
VW E-Golf 35,8(31,5)kWh - 100.000 km (už je pryč)
Hyundai Ioniq Electric 28 kWh
skútr NIU M+ Sport 2 kWh
Pokud vím, tak se všude psalo, že Porsche bude zvládat i 350 kW nabíječky na 800V. Kompatibilita směrem dolů podle mě ja jasná, to by byl jinak nesmysl vyrábět auto pro pár nabíjecích stanic.
<_-@--°°°°°°°°°°-@-_> ☺
Kia e-Niro 64 kWh, 2000 km
Takže je o to vaše domněnka, na základě teoretického předpokladu? Protože "to je přeci všem jasné"? :)
VW E-Golf 35,8(31,5)kWh - 100.000 km (už je pryč)
Hyundai Ioniq Electric 28 kWh
skútr NIU M+ Sport 2 kWh
Nevim (a neumim dolozit). Proto je na konci ten otaznik :)
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...