Italský Enel vybuduje další síť nabíječek, podporuje ho Renault-Nissan

Jan Horčík - 12 Únor 2018

Západoevropské energetické společnosti Enel, EDF, Enedis, Verbund a Ibil s podporou Renault-Nissan vybudují novou síť nabíjecích stanic E-VIA FLEX-E.auto nabíjecí stanice Itálie rychlonabíječka pro elektromobily E-VIA FLEX-E

Nabíjecí stanice nové sítě E-VIA FLEX-E nabídnou výkon od 150 kW do 350 kW. Jsou tedy určeny pro novou generaci elektromobilů jako Porsche Mission E či Audi e-tron Quattro.
foto: automoto.it

Nová síť nabíjecích stanic E-VIA FLEX-E má vyrůst ve Francii, Španělsku a Itálii. Hlavním koordinátorem je italská energetická společnost Enel, projekt podporuje i Evropská komise.

Celkový rozpočet na novou síť nabíječek je 6,9 mil. euro. Z toho Enel poskytne 3,4 mil. Instalace nabíjecích stanic o výkonu 150 kW až 350 kW má začít do konce letošního roku.

Jejich počet ale nebude zpočátku nijak závratný: 8 v Itálii, 4 ve Španělsku a 2 ve Francii. Projekt E-VIA FLEX-E doplní jiný podobný projekt, EVA+ (Electric Vehicles Arteries). Ten počítá s celkem 180 nabíječkami podél italských dálnic.

Celkově jde už o několikátou nově projektovanou síť rychlonabíjecích stanic v Evropě. Mezi ty další patří například Ionity, ULTRA-E nebo NEXT-E. Jedinou už funkční takovou sítí je Tesla Supercharger.

Enel, Renault-Nissan
Zpět na HybridPřidat komentář

Když už jsme u nabíječek, kolega mi dnes říkal, že na dvou ČEZ nabíječkách v Praze na Brumlovce vybírají parkovné 40,- Kč za i načatou hodinu, tak to se nabíjení tam vyplatí....

Obrázek uživatele Radovan

Takže rychlonabíjení v BB centru za 40,- Kč pro všechny a pro Tesly za 80,-. Zase na druhou stranu je to skoro politika PRE, aby nikdo neparkoval zbytečně po nabití na rychlonabíječkách a neblokoval je. Greenway má přímo u rezervace parkování cedulku s omezením na 45 minut. Ve Vídni sice byly Mennekes 12 ks zdarma skoro ve všech podzemních a nadzemních parkovištích, ale parkoviště řádně zpoplatněna. U ZOO bylo parkování zdarma, ale nabíjení ani jedno. Možná by stačilo jen být soudný a mít to jako Hotel Orchard v Ostravě, kde se taky u nabíjecích míst platí, ale první hodina je zdarma. Podobně jako 2 hodiny u 8 nabíjecích míst v OC Nová Karolina v pracovní dny, o víkendu zdarma zcela.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Neznám jiné nabíječky v Praze, kde by se platilo zároveň parkovné, ale přijde doba, kdy budeme během jídla a pití platit záchody v restauraci....

Obrázek uživatele Michelin

Kdyby radeji v Italii zaplnili hlucha mista alespon zasuvkou s 22kW.
Diky bohu za Teslu a jeji detination chargery.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Opravte pod obrázkem "od 15é kW"

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky

---

šéfredaktor Hybrid.cz

4 ve Španělsku a 2 ve Francii? To bude radost vlastnit Porsche na baterky :-))

Porsche půjde nabíjet na všech nabíječkách....

To předpokládám že ano, ale utratit za auto 3 miliony a nabíjet stejně pomalu jako iON mi nepřijde zajímavý. A říkat dvěma nabíječkám ve státě síť je trapné.

Obrázek uživatele Ivo

22 kW AC... Nebo znáte nějaké zákulisní informace, jak vyzráli technici Porsche na rébus jak nabíjet 800 V baterii 400 V DC nabíječkou? Podělte se prosím. Děkuji.

Netuším jak to mají udělané, technicky lze nabíjet dvě baterie po 400V paralelně, nebo 800V seriově.

Viz jeden úryvek z článku

They are using the CCS connector and while Porsche claims that it already has the backend to support 350 kW charge rate, it can currently charge at 50 to 150 kW until vehicles can support higher charge rates.

Obrázek uživatele Ivo

Doporučuji Vám si přečíst ten článek Porsche DC chargeru v Berlíně, ze kterého citujete, pořádně. Ta schopnost nabíjet 400 V trakční baterie stejně tak i 800 V (různými výkony), je vlastností nabíjecí stanice, ne auta! To ta stanice umí nabít stávající VW E-Up stejně jako budoucí elektromobily s palubním napětím 800 V. Nabíjecí stanici si vyvinula firma Porsche Engineering...

To, ze nabijacka pozna 400V aj 800V nabijanie este neznamena, ze na strane auta nie je moznost nabijat aj z 400V rozdelenim baterie na dve polovice.

Obrázek uživatele Ivo

Pořád dohady, žádné argumenty...:(

Nic proti, ale to je prekvapko, ze u auta, ktere zatim "nikdo" nevidel neni nic vic nez dohady...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Dokud nebude venku specifikace, můžeme vše dohadovat, já věřím tomu, že v Porsche nejsou blbci a přemýšlí. V jiném článku jsem četl

"Porsche will revolutionize charging times with 400-800 Volt systems that add 400 km in 20 minutes"

Obrázek uživatele Ivo

Je mi znám technologický základ tohoto zařízení a bohužel nic co podpoří Váš dohad. Je to jen nabíječka která umí DC výstup modulovaně 200 - 950 V... Revoluční na ní je že dokáže do 800 V aut nasypat 80% kapacity během pár minut díky nabíjecímu výkonu 350 kW. A právě díky vyššímu palubnímu napětí se bude jednat o technicky únosné proudy. I tak počítejte s kapalinou chlazeným konektorem. Stejně tak poslouží i 400 V BEV s konektorem CCS 2, ale maximálně 50-60 kW.

Takhle to zařízení mělo vypadat:
https://insideevs.com/porsche-exec-mission-e-charging-800-volts-battery-tech/

A takhle vypadá (instalace v Dánsku):
https://www.electrive.net/2017/12/20/erster-hpc-ladepark-von-ionity-entsteht-in-daenemark/

Obrázek uživatele Ivo

Souhlasím, ale proč se teď mohou výrobci DC nabíječek přetrhnout s nabídkou stanic s rozšířeným výstupním napětím až do 900 V??? Když je nikdo nebude potřebovat...

Obrázek uživatele ozana

Více pruhů (kW výkonu) - více Adidas

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Pomoci stykacu rozdelit na pulku a ty pro ucely nabijeni zapojit paralelne misto seriove? Dva prepinaci kontakty by mely stacit.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Ivo

Ne, že by to nešlo, ale skutečně to takto udělají??? Proč? Aby mohli využívat stávající 40 kW DC nabíječky? A proč zrovna nedodat Chademo, vždyť jsou v Evropě místa kde o jinou nabíjecí stanici DC nezavadíte. Nějak mi to k politice firmy, která má vše za příplatek, nejde. Jestli to umíte doložit, nějakou tiskovou zprávou, nebo technickým listem, pak OK. Jinak jsou to jenom dohady a Porsche staví v Německu nabíjecí stanice na svých obchodních místech s výstupním napětím nad 800 V s nějakým konkretním záměrem.

Pokud vím, tak se všude psalo, že Porsche bude zvládat i 350 kW nabíječky na 800V. Kompatibilita směrem dolů podle mě ja jasná, to by byl jinak nesmysl vyrábět auto pro pár nabíjecích stanic.

Obrázek uživatele Ivo

Takže je o to vaše domněnka, na základě teoretického předpokladu? Protože "to je přeci všem jasné"? :)

Nevim (a neumim dolozit). Proto je na konci ten otaznik :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter