Italský Enel vybuduje další síť nabíječek, podporuje ho Renault-Nissan

Západoevropské energetické společnosti Enel, EDF, Enedis, Verbund a Ibil s podporou Renault-Nissan vybudují novou síť nabíjecích stanic E-VIA FLEX-E.

Nabíjecí stanice nové sítě E-VIA FLEX-E nabídnou výkon od 150 kW do 350 kW. Jsou tedy určeny pro novou generaci elektromobilů jako Porsche Mission E či Audi e-tron Quattro.
foto: automoto.it

Nová síť nabíjecích stanic E-VIA FLEX-E má vyrůst ve Francii, Španělsku a Itálii. Hlavním koordinátorem je italská energetická společnost Enel, projekt podporuje i Evropská komise.

Celkový rozpočet na novou síť nabíječek je 6,9 mil. euro. Z toho Enel poskytne 3,4 mil. Instalace nabíjecích stanic o výkonu 150 kW až 350 kW má začít do konce letošního roku.

Jejich počet ale nebude zpočátku nijak závratný: 8 v Itálii, 4 ve Španělsku a 2 ve Francii. Projekt E-VIA FLEX-E doplní jiný podobný projekt, EVA+ (Electric Vehicles Arteries). Ten počítá s celkem 180 nabíječkami podél italských dálnic.

Celkově jde už o několikátou nově projektovanou síť rychlonabíjecích stanic v Evropě. Mezi ty další patří například Ionity, ULTRA-E nebo NEXT-E. Jedinou už funkční takovou sítí je Tesla Supercharger.

Enel, Renault-Nissan

24 komentářů u “Italský Enel vybuduje další síť nabíječek, podporuje ho Renault-Nissan”

    1. Takže rychlonabíjení v BB centru za 40,- Kč pro všechny a
      Takže rychlonabíjení v BB centru za 40,- Kč pro všechny a pro Tesly za 80,-. Zase na druhou stranu je to skoro politika PRE, aby nikdo neparkoval zbytečně po nabití na rychlonabíječkách a neblokoval je. Greenway má přímo u rezervace parkování cedulku s omezením na 45 minut. Ve Vídni sice byly Mennekes 12 ks zdarma skoro ve všech podzemních a nadzemních parkovištích, ale parkoviště řádně zpoplatněna. U ZOO bylo parkování zdarma, ale nabíjení ani jedno. Možná by stačilo jen být soudný a mít to jako Hotel Orchard v Ostravě, kde se taky u nabíjecích míst platí, ale první hodina je zdarma. Podobně jako 2 hodiny u 8 nabíjecích míst v OC Nová Karolina v pracovní dny, o víkendu zdarma zcela.

          1. Ne, že by to nešlo, ale skutečně to takto udělají???
            Ne, že by to nešlo, ale skutečně to takto udělají??? Proč? Aby mohli využívat stávající 40 kW DC nabíječky? A proč zrovna nedodat Chademo, vždyť jsou v Evropě místa kde o jinou nabíjecí stanici DC nezavadíte. Nějak mi to k politice firmy, která má vše za příplatek, nejde. Jestli to umíte doložit, nějakou tiskovou zprávou, nebo technickým listem, pak OK. Jinak jsou to jenom dohady a Porsche staví v Německu nabíjecí stanice na svých obchodních místech s výstupním napětím nad 800 V s nějakým konkretním záměrem.

          1. Doporučuji Vám si přečíst ten článek Porsche DC
            Doporučuji Vám si přečíst ten článek Porsche DC chargeru v Berlíně, ze kterého citujete, pořádně. Ta schopnost nabíjet 400 V trakční baterie stejně tak i 800 V (různými výkony), je vlastností nabíjecí stanice, ne auta! To ta stanice umí nabít stávající VW E-Up stejně jako budoucí elektromobily s palubním napětím 800 V. Nabíjecí stanici si vyvinula firma Porsche Engineering…

                1. Nic proti, ale to je prekvapko, ze u auta, ktere zatim „nikdo“
                  Nic proti, ale to je prekvapko, ze u auta, ktere zatim „nikdo“ nevidel neni nic vic nez dohady…

                2. Souhlasím, ale proč se teď mohou výrobci DC nabíječek
                  Souhlasím, ale proč se teď mohou výrobci DC nabíječek přetrhnout s nabídkou stanic s rozšířeným výstupním napětím až do 900 V??? Když je nikdo nebude potřebovat…

                3. Více pruhů (kW výkonu) – více Adidas
                  Více pruhů (kW výkonu) – více Adidas

                4. Dokud nebude venku specifikace, můžeme vše dohadovat, já
                  Dokud nebude venku specifikace, můžeme vše dohadovat, já věřím tomu, že v Porsche nejsou blbci a přemýšlí. V jiném článku jsem četl

                  „Porsche will revolutionize charging times with 400-800 Volt systems that add 400 km in 20 minutes“

                5. Je mi znám technologický základ tohoto zařízení a
                  Je mi znám technologický základ tohoto zařízení a bohužel nic co podpoří Váš dohad. Je to jen nabíječka která umí DC výstup modulovaně 200 – 950 V… Revoluční na ní je že dokáže do 800 V aut nasypat 80% kapacity během pár minut díky nabíjecímu výkonu 350 kW. A právě díky vyššímu palubnímu napětí se bude jednat o technicky únosné proudy. I tak počítejte s kapalinou chlazeným konektorem. Stejně tak poslouží i 400 V BEV s konektorem CCS 2, ale maximálně 50-60 kW.

                  Takhle to zařízení mělo vypadat:
                  https://insideevs.com/porsche-exec-mission-e-charging-800-volts-battery-tech/

                  A takhle vypadá (instalace v Dánsku):
                  https://www.electrive.net/2017/12/20/erster-hpc-ladepark-von-ionity-entsteht-in-daenemark/

Napsat komentář