Štítek: Enel
Daimler začne s výrobou elektromobilu Smart ED
Po světových metropolích jako je Londýn nebo Berlín už nějakou tu dobu jezdí testovací flotily elektromobilů Smart ForTwo ED koncernu Daimler. Testy dopadly velmi dobře, a tak se automobilka chystá odstartovat malosériovou výrobu v Evropě už na konci letošního roku. Zhruba stovka elektromobilů v Londýně prokázala, že tahle malá auta jsou do města jako dělaná. Snižují znečištění, hluk, mohou zaparkovat téměř kdekoliv a svým majitelům šetří podstatné výdaje, např. za poplatky za vjezd.
Když byl nedávno spuštěn projekt e-mobility v Berlíně, Daimler se opět zúčastnil stovkou svých pidiautíček, zatímco RWE se zavázalo vybudovat 500 dobíjecích stanic. V Itálii zase spolupracuje Daimler s energetickou společností Enel, od roku 2010 začne více než stovka vozů Smart ED brázdit Řím, Pisa a Milán. Daimler navíc nedávno začal úzce spolupracovat s americkou společností Tesla Motors, na vývoji lithium-iontových baterií chce nově spolupracovat s německou firmou Evonik. Nové baterie Li-Tec se mají postupně objevit ve všech elektrických vozech Mercedes-Benz, viz. včerejší zpráva o chystaných hybridech. Li-Tec technologie má poskytnout významnou výhodu proti konkurenci, automobilka ji prý využije jak v osobních, tak užitkových vozech (autobusy, vany, náklaďáky?).
Standardizovaná zástrčka pro elektromobily je na světě
Je tomu teprve pár dnů, co jsme informovali, že General Motors volají po standardizované zástrčce pro dobíjení elektromobilů. Hle, dohoda je zde! Předení výrobci automobilů i energetické společnosti se dohodly na jednotném standardu zástrčky/zásuvky pro auta poháněná elektřinou. Ohlásila to mluvčí německé energetické společnosti RWE. Tříhrotá zástrčka je schopna dobíjet napětím až 400V, což by mělo umožnit dobíjet elektromobily a plug-in hybridy v řádu minut. K dohodě se prozatím hlásí několik velkých automobilek včetně Volkswagen, BMW, Ford, General Motors, Fiat, Toyota a Mitsubishi, plus energetické společnosti Eon, Vattenfall, EDF, Npower, Endesa, Enel a samozřejmě RWE. Prozatím není jasný časový rámec, během něhož by měl být standard jednotlivými automobilkami adoptován. Je jasné, že záleží na tom jaké modely mají v přípravě. Už tento týden se však zástupci zmíněných firem sejdou v Detroitu na kongresu Společnosti automobilových návrhářů, kde budou diskutovat další detaily.