Už dnes má česká vláda projednat na svém zasedání novelu zákona o pohonných hmotách, pod které Ministerstvo průmyslu a obchodu vede evidenci čerpacích stanic, ale nově také nabíjecích stanic pro elektromobily.
foto: E.ON
Ministerstvo průmyslu a obchodu chce nově vést evidenci veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily. Hlavní důvodem je ten, že to vyžaduje evropská směrnice na poskytování informací spotřebitelům o pozici čerpacích, plnících nebo nabíjecích stanic.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Trasa Praha–Ostrava elektromobilem o 2/3 rychleji
ČEZ chce zdvojnásobit počet svých rychlonabíječek v Česku
Chytrá města slibují průjezd na zelenou vlnu a čistší vzduch
„V této souvislosti je zapotřebí uvést, že čerpací stanice, na kterých se prodává stlačený zemní plyn (CNG), zkapalněný zemní plyn (LNG) a zkapalněný ropný plyn (LPG), jsou již nyní ministerstvem průmyslu a obchodu zveřejňovány,“ uvádí v důvodové zprávě MPO.
Za
Dobíjecí stanice s výkonem vyšším než 22 kW budou označeny jako vysoce výkonné. Klasické 230V domácí zásuvky se mezi nabíjecí stanice nepočítají. V současné době v ČR funguje několik databází/map nabíjecích stanic a určitě není špatný nápad zastřešit všechny jedním oficiálním. Co myslíte vy?
Ministerstvo průmyslu chce
Ministerstvo průmyslu chce evidovat nabíjecí stanice a evidence je důležitá.
Jen aby to někdo stíhal… rostou jako houby po dešti.. 🙂
Kam je mám hlásit??
Bude na to nějaký formulář??
Zavedene nějakého nového úředníka, který to bude kontrolovat??
Za neevidovanou bude nějaká sankce?
Zavedeme na ně měřící a kontrolní úřad?
A k čemu to vlastně bude tomu ministerstvu dobré??
Byrokracie znamená původně vládu úředníků (byrokratů), racionální uspořádání výkonu správy a vlády prostřednictvím hierarchie nadřízenosti a podřízenosti placených zaměstnanců.
No muj nazor dobry napad
No muj nazor dobry napad udelat info o vsech nabijeckach protoze nej appka je dobra ale jeste jsem nevidel nejakou kde by byly vsechny dobijeci stabice.Na druhou stranu tohle uz je prvni stupen kdy si stat zacina hlidat zdroje danni jako z paliva a az bude vice procent EV tak se zacne dannit a levny provoz na SC bude ten tam.Rikam to tady uz nej patek.
Nechápu proč by nějaký
Nechápu proč by nějaký státní orgán měl utrácet peníze za údržbu seznamu zásuvek. Notabene pokud nebyl schopen hned na začátku nabídnout každému přístup do jednotného systému placení a bezpečných úhrad poskytovateli nabíjení bez rozlišení velikosti. Dle mne je to další nesmysl. Pro mne jako mobilistu stačí pokud se firmy jako například ta co se nyní konečně snaží zastřešit malé a ještěmenší nabíječky vyprofiluje k tomu co jsem popsal. Různé státní seznamy mohou být jednoduše v budoucnu zneužity.
Pane Anonyme, obtěžoval
Pane Anonyme, obtěžoval jste se vůbec
ten původní článek
číst?
Cituji jen jednu větičku: „Dosud MPO vedlo evidenci u klasických čerpacích stanic na benzin a naftu a u stanic na plyn.“
Je naprosto logické, že stát chce a potřebuje přehled o tom co se kde děje a která kráva ještě nebyla dostatečně podojená.
To ano, já bych to viděl
To ano, já bych to viděl rád na dopravniinfo.cz, ten hlavně ukazuje aktuální objížďky. Jedu-li do neznáma s BEV, tak na něm začínám.
Ten odkaz z článku …map
Ten odkaz z článku …map nabíjecích stanic… ukazuje na hybridí mapu, ale tam stále chybí Vystrkov.
REDAKCE: změní se to?
Do 12 hod bude větší
Do 12 hod bude větší update mapy, kde kromě Vystrkova přibudou i další nové stanice.
Když už jsme u toho:
–
Když už jsme u toho:
– Rami Vyškov – už není zdarma
– CTP Brno – už není placení kartou
– BVV Výstaviště – už není zdarma
– Netdatacomm Troubsko – už není zdarma
– Auto In Pardubice – už není zdarma
Díky, doplníme.
Díky, doplníme.
Co to je CTP Brno?
Co to je CTP Brno?
Nabíjecí stanice Spielberk
Nabíjecí stanice Spielberk Office Centre, Holandská 8, Brno.
EDIT:
Je to takový zvyk ještě z doby, kdy jsem měl kartu pro nabíjení na Holandské od CTP.
Existuje take poskytovatel
Existuje take poskytovatel http://polyfazer.cz/ ktery provozuje nekolik stanic v Praze a jednu v Liberci. Zatim nejsou uvedeny v zadne mape. Muzete prosim zahrnout do mapy?
Na muj dotaz polyfazer nijak nereagoval…
Ale jsou iQlandia
Ale jsou iQlandia
IQlandia uvadi na svem webu
IQlandia uvadi na svem webu existenci nabijeci stanice. Ale koho by napadlo hledat nabijecku timto zpusobem. Kazdy koukne na ruzne mapy a kde nic tu nic.
Polyfazer provozuje ca. 8-10 stanic, ale seznam nebo mapku nema na webovych strankach, pouze v aplikaci pro Android a IOS.
Tak treba uzivatele Microsoftovych mobilu a obycejnych mobilu se o nabijeckach vubec nic nedozvi.
Mozna jsou ty nabijecky tak tajne, ze ani nechteji aby tam nekdo nabijel. Mozna je vlastni CIA nebo FSB 🙂
Prý má být ještě něco
Prý má být ještě něco u Prostějova (ale zrovna to přemisťují) a chystá se stanice mezi Olomouci a Hradcem (Králové?).
Klasické zásuvky 230 V se
Klasické zásuvky 230 V se nepočítají, a co 400 V? Ty se počítají?
Za běžnou dobíjecí
Za běžnou dobíjecí stanici pro elektromobily má být podle novely považována stanice, která umožňuje přenos elektřiny do elektrického vozidla s výkonem 22 kilowattů (kW) nebo nižším. Výjimku mají tvořit zařízení o výkonu 3,7 kW nebo nižším, která jsou umístěna v domácnostech, nebo jejichž hlavním účelem není dobíjet elektrická vozidla a která nejsou veřejně přístupná. Dobíjecí stanice s výkonem vyšším než 22 kW budou označeny jako vysoce výkonné.
Více na: http://oenergetice.cz/elektrina/elektromobilita/mpo-ma-nove-vest-evidenci-dobijecich-stanic-pro-elektromobily/
Takže klasická zásuvka
Takže klasická zásuvka 400V a 16A (19,2kW) či 32A (38,4kW) jejichž hlavním účelem není dobíjení EV se evidovat nemusí. To, že nebude veřejně přístupná lze zajistit třeba přístupem na kartu – klubovou, družstevní… Takže se to nechá zase obejít pro případ, že to budou chtít extra danit.
sqr(3)* 400V * 16A = 11,08kW
sqr(3)* 400V * 16A = 11,08kW nikoliv 19,2kW
sqr(3)* 400V * 32A = 22,17kW nikoliv 38,4kW
400V je tzv. sdružené napětí (napětí mezi jednotlivými fazemi) nikoliv fazové (to je 230V, a je mezi fází na N), násobit se tedy musí druhou odmocninou počtu fází ;), to jen pro pořádek.
No i mistr tesař se někdy
No i mistr tesař se někdy utne (dlouho předlouho jsem to nepoužil).
P = √3 x Us x I x cosφ = 3 x Uf x I x cosφ [W; V, A, -]
🙂 účinník můžem
🙂 účinník můžem klidně zanedbat, mistře
No, tím si nejsem tak
No, tím si nejsem tak úplně jistej. To by záleželo, jakou impedanci bude mít nabíjecí obvod… Nejspíš tam bude nějakej spínanej zdroj…
Ale pro hrubý nástřel můžeme zanedbat 😉
Ale lze to spočítat i bez
Ale lze to spočítat i bez odmocnin: 3x230Vx32A=22kW.
Abych si taky přisadil,
Abych si taky přisadil, když už se tento výpočet a s ním psojená diskuze opakuje po „1000 a prvé“ 🙂 Tak snad dosud všechny „třífázové“ nabíječky v sériových vozech jsou navrženy na 230V a tím pádem vždy poskládány ze tří nezávislých modulů, jejichž DC výstupy jsou pak zapojeny dohromady.
Sice tímto odbočujeme od
Sice tímto odbočujeme od tématu vlákna, jde o výkon dobíjecího místa ohledně evidence…
Ale když už, tak souhlas, vidím to logicky a jinde zde se probíralo připojení tesly na jen 3f+PE bez N. Za předpokladu, že všechny moduly (3 anebo 6 ks á 3,6kW) v autě jsou OK, tak by to asi mohlo fungovat, možná to auto pozná a odpojí se. Pokud by uvnitř jeden modul ze tří nějak vypnul, tak dle mne by to ty zbylé mohlo poškodit. Jak to vidíte?
Kvalitní spínáné
Kvalitní spínáné měniče jsou navrhované tak, aby veškeré reaktance byly vykompenzované. To nejsou elektromotory ani transformátory.
Chyba lávky, ty výkony
Chyba lávky, ty výkony budou 11kW a 22kW…