Elektromobil Tesla Model S má v crashtestu EuroNCAP pět hvězd
Elektromobil Tesla Model S aktuálně v crashtestu EuroNCAP získal pět z pěti hvězd. Podívejte se na obrázky a video.
foto: Tesla Motors
Automobilka Tesla Motors se aktuálně v tiskové zprávě pochlubila, že elektromobil Tesla Model S je jedním z mála aut, které dokázaly získat pět hvězd jak v bezpečnostním testu EuroNCAP, tak americkém bezpečnostním testu NHTSA.
Elektroauto Model S je navíc jediným autem, které tento rok získalo pět hvězd zároveň ve všech subkategoriích obou testů! A to včetně čelního nárazu, bočního nárazu a převrácení. Tesla neváhá upozornit, že od roku 2011, kdy NHTSA představila nová pravidla testu, je Tesla doma v USA teprve třetím autem kterému se to povedlo.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla: 1% podíl v Nizozemsku, nejsevernější Supercharger
Norský nadšenec vlastní sedm elektromobilů Tesla
VIDEO: neuvěřitelná akcelerace elektromobilu Tesla Model P85D
Důvod proč se svým úspěchem Tesla chlubí není nezajímavý. Americký i evropský bezpečnostní test jsou totiž oba postaveny poněkud odlišně (což je mimochodem jedním z mnoha problematických bodů vyjednávání aktuální Transatlantické obchodní dohody mezi EU a USA).
Zatímco americká auta mají primárně ochránit pasažéry uvnitř vozu, a to ještě dospělé, evropské testy se snaží ochránit jak cestující ve voze (včetně dětí), tak například i chodce. V případě EuroNCAP je důležitou součástí testu také aktivní bezpečnost.
Elektromobil Tesla Model S má proti běžným vozům několik výhod. Předně, téměř se nemůže převrátit, a to díky "skateboardové" baterii, která je umístěna v podvozku (resp. tvoří jeho velkou část). Díky absenci motoru vpředu má také dobře postavenou deformační zónu - čelní srážky jsou přitom obecně nejčastější.
S novým duálním pohonem se elektromobil Tesla Model S stal ještě bezpečnější díky novému systému aktivní ochrany. Nový hardware spadající pod označení "Autopilot" umožní dokonce v průběhu následujících měsíců (díky softwarovým updatům) výrazně zajímavější kousky a majitelé nových elektrických aut se mohou těšit na funkce automatického pohotovostního brzdění či upozornění na možnou čelní či boční srážku a automatické vyhnutí se této srážce.
mam pro vas Gravity motor z vykonom W=3gmg,600kh=180kw
Tak mě napadá, kde se dají koupit baterie a motory z těch vraků? Bral bych i měniče :D
Napadlo mě něco podobnýho :D
Taky by mě zajímalo, jestli vozy pro testy dodává automobilka zdarma, nebo jestli si je NCAP normálně kupuje.. Zlikvidujou se kvůli tomu podle mýho aspoň 4 kousky, což už u Tesly, na kterou se čeká tak dlouho, je docela znát.
Každopádně si myslím, že likvidovat auta, který jsou takhle plně osazený je plýtvání. Nestačilo by proti té bariéře poslat auto bez nárazníku, světel, litejch kol apod?
Co je to za česko-slovenštinu? :)
Tak, snažíme se troška přiblížit našim českým bratům. ;-)
kazdy tyden vyrobi 1000 aut a vam jde o 4 kousky? :)
ale chapu to, tech aut co se obecne znici na crash testy je hoooodne :)
Europska verzia nema kolenne airbagy??!! :-o
Cakal som lepsie vysledky -- pole test teda dost hanba..
P.S.: som velky fanusik Tesly, takze klud ano? :)
Tesla je skvělý auto, ale nemám rád to hýkání, že je ve všem nejlepší a nejbezpečnější... Je rozhodně nejinovativnější, ale když ho stále srovnáte např. s MB S, tak je prostě hezčí, větší a komfortnější.. Myslím, že i ty nárazovky by vyzněly lépe pro Mercedes.
Tohle nic nemění na tom, že Tesle obrovsky fandím.
Jako že je hezčí S class? Sorry, ale hrubě nesouhlasím ;) Jedině tak S class Coupé, to je skutečně hezké auto, ale i u něj bych hodně váhal prohlásit, že je hezčí než Tesla. Klasický sedan S class kdyby na sobě místo loga Mercedesu měl třeba logo Hyundaie, tak se kladině vsadím, že většina lidí by prohlásilo, že je to korejskej kýč. Holt už jen to vědomí, že se jedná o Mergl, dělá najednou s estetickým cítěním divy ;)
Nicméně Tesla Model S má dle mě jednoznačně jeden z nejvyváženějších a nejladnějších designů mezi všemi auty na světovém trhu a opravdu málokteré auto se mu může vyrovnat.
S klasa je nadherna - v oblasti interieru sa Tesla nechyta (hlavne sedacky, stredovy tunel atd), ale aj tak by som zvolil Model S prave kvoli ideologii. ICE je prezitok, buducnost patri elektrine a cim skor prejdeme na tento typ pohonu, tym lepsie.
Tak interiér je u Tesly hodně specifický a pravda, určitě není tak vymazlený jako u Mercedesu, nicméně z vnějšku u mě jednoznačně vede Model S.
Ono si stačí porovnat tyhle dvě fotky:
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02564/Mercedes-S-Class-1_2564900k.jpg
http://www.blogcdn.com/green.autoblog.com/media/2012/09/tesla-model-s-rear-three-quarter.jpg
Já si tedy nemůžu pomoct, ale S Class mi oproti Modelu S přijde prostě nezajímavý a nudný. Aneb u mě vede esko od Tesly :)
Nová škoda fabia také získala 5 hvězd a ve 2 parametrech je lepší než tesla - v ochraně dětí a chodců.
Vy si myslite, ze 5hviezd pri FABII je to iste ako pri Model S? :)
do ktorheo auta by ste sa posadil, keby sa robil crash test Model S vs Fabia? :):):)
A na slovensku má tesla plnohodnotější hvězdy oproti jiným testovaným autům než jinde?
Otázka : co je těžší - kilo železa nebo kilo peří?
Skuste vypustit komplex zo slovenska a zamyslite sa este raz nad pointou mojho prispevku.
Je uplne jedno, kolko hviezd ma male auto, ak sa stretne v naraze s cimkolvek vacsim/tazsim.
Preto 5hviezd pri malom aute (zamerne nepisem Fabia, aby ste nemali dojem, ze znevazujem pracu ceskych (nemeckych) vyvojarov) neznamena rovnaku uroven ochrany ako pri velkom aute.
Odporucam pozriet video fiat 500 vs audi Q7 :):)
P.
Tak já osobně bych mnohem radši boural ve Fábii, protože tohohle levného vehiklu není taková škoda ;)
HEH njn :)
Ja berem radsej verziu - vystupit zo zdemolovaneho Model S a buchat si hlavu, ako hlavu nemat :). Plechy su plechy, auto kupis dalsie, no ruku-nohu-hlavu uz druhu nezozenies.
To bude asi tím, že už jsem v životě 3× boural a jednou dokonce ve 160 km/h a přesto se mi nic nestalo, tak už to neberu tak smrtelně :)
Tak akorát bacha na to, abyste to počtvrté už smrtelně brát nemusel...
Čo sa asi stane keď sa Q7 zrazí s kamiónom? To by sme mali všetci jazdiť v tankoch, aby sme sa cítili bezpečne. Takto sa bezpečnosť nedá posudzovať. Q7 by som zaradil medzi najzbytočnejšie autá na svete, načo je vlastne dobrá? Ťažká ako krava, vysoko ťažisko, v zákrutách sa to nakláňa, vysoký aerodynamický odpor čiže aj spotreba, do terénu s tým človek nemôže.
Stale nepochopena pointa, ale uz ma to neprekvapuje.
Je uplne jedno kolko ma vacsie/tazsie auto hviezd, odnesie to vzdy posadka mensieho/lahsieho.
Q7 - no hej, tiez neni moje oblubene, ale predajne cisla hovria inou recou, takze zbytocne urcite nie je ani pre zakaznikov, ani pre automobilku.
Skor ma stve, ze Tesla nedava do EU verzie kolenny airbag - us verzie ho maju :-/