Elektromobil Jaguar I-Pace se dobře prodává v USA i Nizozemsku, mrkejte na crashtest

Jan Horčík - 07 Prosinec 2018

V listopadu 2018 si elektromobil Jaguar I-Pace připsal v Nizozemsku 607 prodaných kusů. To je 91 % všech v zemi prodaných Jaguarů!auto elektromobil Jaguar I-Pace Crashtest

Euro NCAP crashtest elektromobilu Jaguar I-Pace - čelní náraz.
foto: Euro NCAP

Také v USA se v listopadu Jaguaru dařilo. Za první celý měsíc prodejů se ve Spojených státech podařilo prodat 165 kusů elektromobilu Jaguar I-Pace. Nevypadá to sice jako mnoho, ale vzhledem k omezené výrobě je to úspěch.

Vrátíme-li se ještě do Nizozemska, ve stejném měsíci se tam pro srovnání prodalo 736 elektromobilů Tesla (428 Tesla Model S, 308 Tesla Model X) nebo 657 elektromobilů Nissan Leaf. Jaguar I-Pace tak patří mezi 15 nejprodávanějších aut v Nizozemsku vůbec. Víme proč.

Organizace Euro NCAP aktuálně podrobila Jaguar I-Pace nelítostným crashtestům. Výsledkem je pět hvězdiček a skóre 91 % pro dospělé cestující a 81 % pro dětské cestující.

Zpět na HybridPřidat komentář

Už první i shořel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik těch aut při těch testech musí rozflákat? To musí být docela drahý takový testy?

Nemám uplne presné číslo ale štandardne sa to pohybuje v desiatkach teda 10+ áut.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vyrobni naklady toho auta jsou relativne male, ale ta baterie, ta dela i 2/3 ceny auta, mozna na test dali jinou, ale to bych pak anuloval ten test

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by mě zajímalo, kde na takovou blbost chodíte. Baterka samozřejmě netvoří 2/3 ceny. Pravděpodobně netvoří ani 1/3 ceny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cena článků dnes vyhází u velkých výrobců (kromě Tesly, která je díky samovýrobě mnohem níž) pod 150$/kWh, takže je to tak pětina ceny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na autofore písali že 4/5 ceny elektromobilu tvorí baterka, tak si vyber :))

Na autofore musíš všechny informace 10x ověřovat.

Když koupím náhradní modul do svého i3, který měl stál 1,253 mil. Kč vč. DPH, tak ten jeden bateriový modul stojí jako náhradní díl (tj. včetně zisku automobilky a prodejce) cca 50 tisíc Kč. Je jich tam osm, takže dohromady 400 tisíc Kč vč. DPH.

Jestli se to aspoň trochu blíží k těm 4/5 ceny celého auta, to už je na tvém zvážení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslel som to ironicky ako reakciu na anonyma nadomnou, ktorý tvrdil, že baterka tvorí 2/3 ceny auta. Asi som mal napísať, že baterka tvorí 99% ceny. Zvyšok sú sedačky a volant :D

A jak to mám poznat, když si Anonym povídá s Anonymem. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kamarád měl Ipace půjčenýho a přivezl ho ukázat , tak jsem hledal spotřebu, baterie ukazovala 45% a aktuální dojezd 115 km, to asi udělali soudruzi někde chybu. Moje Tesla (85D ) při stejném stavu baterie ukazuje dojezd 200 km.

To mají z toho, že nezvolili u dvoumotorového řešení asynchronní motory.

Vzhledem k tomu, ze i Tesla od nich na nove platforme (TM3) odstoupila (a ma bez nich vyrazne nizsi spotrebu nez S/X s nimi), tak tim to asi nebude.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

TM3 ma zadny motor s permanentnymi magnetmi a predny indukcny, takze Tesla sa uplne indukcnych motorov nevzdala.

V tom pripade odvolavam, ja zil v tom, ze tam maji neco mezi (na obou), ani cisty PM, ani cisty async.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Asynchronní má hlavně výhodu, že naprázdno nemá prakticky žádný odpor. Tzn. při použití zadního motoru, tak nemusí do předního dodávat žádný proud a točí se jen naprázdno, ztráty jsou pouze na roztáčení rotoru.
Jaguar musí do obou motorů dodávat proud i v případě nulového zatížení, jinak by se z motorů stal generátor. Proto IMHO má výrazně vyšší spotřebu než jiné, protože musí krmit oba motory proudem neustále. Tesla primárně může využívat zadní motor a přední zapojovat jen v případech, kdy je to efektivnější.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To máš pravdu, jen bych doplnil, že asynchronní motor naprázdno nefunguje jako generátor, nevytváří napětí. Takže nehrozí zničení polovodičů ve střídači. Naproti tomu motor s PM je generátor a je schopen naprázdno vytvořit vysoké napětí a ty polovodiče zničit.

Aby som presne citoval Elona:
predny motor TM3 - indukcny
zadny motor TM3 - switched reluctance, partial permanent magnet
https://twitter.com/elonmusk/status/998015873167208448
Kto vie aky je presny nazov v cestine/slovencine, nech to sem da.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ktorý z nich má vlastne väčšiu efektivitu v normálnom zaťažení? Vie niekto?

Podla toho co som cital, indukcny je pri rovnakej vahe na vecsie vykony a mensiu efektivitu, s PM na mensie vykony a lepsiu efektivitu. No to sa tykalo doteraz vyrabanych motorov s PM.
ktore ma doteraz vecsina elektromobilov. Motory s PM casom trochu stracaju vykon, lebo PM starnu, indukcne nie.
Mozno ze nove motory tesly s "switched reluctance, partial permanent magnet" maju ine vlastnosti.
Technologia motorov pre EV je este zrejme stale v pociatocnom vyvoji, este chvilu potrva, dokedy budu na trhu najefektivnejsie kombinacie motorov a invertorov k nim.

Asynchronní motor je především těžší "uřídit", kdo má malou vodní elektrárnu, tak ví, o čem mluvím. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

MVE mám ale větší nesmysl jsem fakt neslyšel :-)))
asi byl myšlen synchronní motor jako generátor....
asynchronní motor jako generátor prostě při 95% provozních otáček připojím stykačem na síť a podle množství vody člověk na wattmetru vidí jaký výkon to dává, když je málo vody a jde to po dobu 5min na -3kW tak se to automaticky vypne

Ano, tak jsem to myslel. Ostatně bez externí sítě nerozběhnete MVE, bude se vám točit naprázdno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj bez správného napětí ve všech fázích a frekvenci to automatika nedovolí přifázovat, ale synchronní generátor bych fakt nechtěl, zlatý asynchronní motor Schorch a Siemens :-))

off

TSLA atakuje maxima, portfolio mám 34 % v plusu a strašáci ze strýtu vyhrožují recesí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak doufám, že máte portfolio patřičně diverzifikované a v žádné položce nemáte víc, než deset procent celkového majetku, aby jste sem pak nechodil jednou plakat a nemusel tu někdo řešit obligádní pichování "já to říkal" nebo zlomyslné "kyš kyš".

Obrázek uživatele ozana

Medián tipů kdy přijde krize je únor 2022. Tak snad to ještě chvíli vydrží.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Já jsem právě strašně zvědaj jak si povede TSLA vůči zbytku trhu až něco přijde :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Elon si nechává ty největší pecky na únor/březen (moc bych se nedivil, že je to trochu vypočítavost, aby mohl ten březnový miliardový dluh rozpustit co nejvýhodněji do akcií).
HW 3.0 s vlastním AI čipem pro samořízení, Supercharger V3 s 350+kW, představení a objednávky TMY, Tesla Megapack...
Pak bych ale hned prodal, protože to může přestřelit rozumnou mez.
Je to osobní pohled, tak to neber jako radu do investování, občas ty akciové pohyby jdou proti zdravému rozumu. A jinak gratuluju :).

Díky za upozornění.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

gratuluji.
hodlate je nekdy prodat?

Chtěl jsem prodat hned v ten moment, ale asi ještě nemám ten správnej drajv burzovního dravce :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Já "bohužel" prodal při +40%.
Už jsem to nevydržel :-/

Teď popoháním jiné koníky ale strašáci nestraší zbytečně tak pozor ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 7k km

Registruju každou prognózu, vedu jí v patrnosti, porovnávám a hlavně nezapomínám kdo to vyřkl. Často je to docela ftipné jak moc se ty největší "experti" mýlej. No a podle výsledku si pak udělám názor na jejich důvěryhodnost. ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Většina "expertů" využívá své slovo pro vlastní zisk (viz ten shorter Tesly).

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 7k km

Stejne jako "druha strana". Z pohledu drobneho investora jedna velka spinava hra (ve ktrere je vetsi vyhra spis dilem nahody, tak jako v hazardu).

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Analytici a experti permanentně vytvářej dojem že už nastala válka nebo nebo ještě lépe rovnou konec světa, aby se investoři zbláznili začali prodávat nebo kupovali něco jinýho, aby trochu rozhejbal trh. Ale v reálu se skoro a když se už opravdu něco děje tak jsou lidi tak otupělí, že jim to snadno unikne. Nejhorší je stagnace cen, pak nic nevydělaj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Však hned po tom letěly rychle dolů :)

Že by byly volatilní? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To určitě jsou, když dokážou spadnout z 378 USD na 351 za pouhých 6 hodin."Logickým" výpočtem pana Švarce budou mít cenu na konci dalšího týdne 216 USD :)))

Ideální akcie pro swing trading ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Akcie Tesla vydělávají díky prudkým pohybům nejvíce peněz na burze. Nabourá Tesla a shoří, pic a letí to dolů, Musk ohlásí, že už brzy vyrobí 10 tis. aut za týden, pic letí to nahoru :)

Dá jednoho šluka trávy, pic letí to zase dolů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A cez koho nakupujete a obchodujete s akciami?
Fio banka?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů Circontrol