Elektromobil Denza 400: dojezd 400 km, baterie 62 kWh

Společný podnik BDNT německého koncernu Daimler a čínské BYD vyrábí v Číně elektromobily značky Denza. Nejnovější verze je vybavena 62kWh baterií nabízející dojezd až 400 km.

Elektromobily značky Denza se prodávají pouze v Číně, vyrábějí se ve společné továrně BYD-Daimler v Šen-čenu
foto: BDNT

Dojezd 400 km ovšem u nového vozu Denza 400 udává přímo výrobce. Podle NEDC je to spíš 352 km, takže v reálu něco kolem 300 km. To je zase na auto s baterií o kapacitě 62,5 kWh překvapivě málo.

Až dosud se elektromobily Denza prodávaly s baterií o kapacitě 47,5 kWh. Za rok 2015 se jich prodalo 2888. Během prvních sedmi měsíců letošního roku pak 984. První generace vozů Denza šla na trh v roce 2014.

Technické parametry vylepšené verze vozu s 62kWh baterií jsou následující:

Délka: 4642 mm
Šířka: 1850 mm
Výška: 1642 mm
Rozvor: 2880 mm
Max. výkon: 86 kW
Toč. moment: 290 Nm
Spotřeba (NEDC): 18,6 kWh/100 km
Dojezd (60 km konstantních): 473 km
Max. rychlost: 150 km/h

Nová verze elektromobilů Denza by teoreticky mohla napovídat jakým směrem se bude Daimler ubírat také u svých euro-amerických elektromobilů (jako je třeba Mercedes-Benz B ED). Dříve Daimler spolupracoval s automobilkou Tesla. Tato spolupráce ale nedávno skončila.

tisková zpráva

15 Comments on “Elektromobil Denza 400: dojezd 400 km, baterie 62 kWh”

      1. Ano, mohou být i jiné, v
        Ano, mohou být i jiné, v historii se dělaly, ale pro rychlost, ne pro spotřebu paliva, nicméně pokud plánují sériovou výrobu milionů kusů, pak by ani vyšší náklady na tvar neměly být zase tak hrozné.

        Spíš mi to příjde že není ani o to nějaká snaha dojít s jiným designem, protože všichni mají zato že se lidem vajíčko líbí, protože se prodává, jenže jak by se neprodávalo když nic moc jiného se nedělá. A u EV je to je myslím ještě víc vídět, pokud nebudeme uvažovat Teslu a to protože je to jeden design pro celý svět a v Evropě vyčnívá jakákoliv skutečná amerika, ať Tesla, Mustang nebo GMC či Ram, tak jediné které se odlišuje trochu víc je i3.

        Myslím že se aerodynamický odpor honí i trochu zbytečně, pokud uvážíme že jediný problém je skladování energie a řekněme to rovnou neschopnost EU si ohlídat energetiku aby produkovala co nejméně emisí. Pokud Australané nebízejí technologii zplyňování uhlí přímo v ložisku a místo toho se stále kope povrchově a elektřina produkuje s účinností „jen“ 40% a méně na příliš velkých strojích, místo 60% na PPC a menších zařízeních s vyšší pružností, je to špatné. Stejně jako odstavování JE v západní Evropě.

    1. Podle mne to (až na
      Podle mne to (až na výjimky) platí i pro běžná spalovací auta. Samozřejmě nepočítám „sporťáky“, pickupy a všechny další vozy z jiných kategorií.
      Není to je o aerodynamice, ale také o rozmístění hlavních prvků. Kola, světla, dveře, okna, všechno musí být na svých místech. Takže odlišnosti jsou nakonec stejně jen v detailech.
      Teprve úplně autonomní řízení (pokud někdy bude vyvinuto) by mohlo změnit pravidla hry…

            1. To by ale TM3 muselo mít
              To by ale TM3 muselo mít skutečně výrazně nižší spotřebu…Když počítám moje esko 85kWh (využitelných 72kWh – tj. cca o 15%) a normální dojezd cca 350km. Tak když bude mít TM3 60kWh (využitelných 51 kWh) tak na 300km je to spotřeba 17 kWh – což mi přijde jako nízká ale reálná spotřeba. Ale s očekávanou základní baterií 44kWh (cca 37kWh využitelných) je to prostě nereálné!

              1. Je otázka, co si člověk
                Je otázka, co si člověk má představit pod pojmy „normální dojezd“ a „reálná spotřeba“. Podle Vašich údajů jezdíte s průměrnou spotřebou 20.6kWh/100km. Čili jasně veškerý komfort, tj. topení, klima, dálnice 130+. Ovšem abychom porovnávali porovnatelné, tak pokud uvádí třeba Nissan u Leafa 15kWh/100km, tak je to určitě bez dálnice. No a v tom případě by TM3 mohla s využitelnými 37kWh dát 250km a při troše snahy i těch 300km. Navíc TM3 předpokládám, že bude „štíhlejší“ než TMS. Každopádně to beru i v kontextu ceny Denza vs. TM3 viz výše.

Napsat komentář