Tesla Model C – bude takhle vypadat elektromobil Tesla pro masy?

Hyonwoo Jason Kim pracoval jako stážista v Tesla Motors od ledna do května 2011. Během té doby si načrtnul jak by asi mohla vypadat Tesla Model C. Malé elektrické auto pro masy by mělo na trh přijít už v roce 2015.

Takhle nějak by mohl vypadat (anebo se i jmenovat) Tesla Model C – chystané malé elektrické auto pro masy značky Tesla Motors. Na trhu má být už v roce 2015.
foto: Hyonwoo Jason Kim

Nákresy, které se nedávno objevily na webu designérské školy Art Center College of Design, kde Hyonwoo Jason Kim studuje, jsou pochopitelně čistě jeho osobní interpretací malého elektromobilu Tesla.

auto elektromobil Tesla Model C

foto: Hyonwoo Jason Kim

Podle nejmenovaného insidera přímo z automobilky Tesla Motors koluje v prakticky všech automobilkách spousta takových náčrtků. Někdy podle něj mohou ovlivnit hodně, někdy jen detaily, někdy nic.

Malé červené kompaktní až subkompaktní vajíčko s logem Tesla Motors je nanejvýš trendy. Bezpochyby by dělalo své značce jakožto auto pod $30 000 čest. Zda se ovšem byť i jen některé prvky opravdu dostanou do výsledného produktu, to je zatím pochopitelně ve hvězdách.

auto elektromobil Tesla Model C

foto: Hyonwoo Jason Kim

Jisté je, že Tesla Motors během roku 2013 přinese spoustu překvapení. Už na autosalonu v Detroitu bude možné si podrobněji prohlédnout Tesla Model X a pravděpodobně firma ohlásí i detaily týkající se dalších variant Modelu S.

10 Comments on “Tesla Model C – bude takhle vypadat elektromobil Tesla pro masy?”

  1. No uvidime jake budou ceny
    No uvidime jake budou ceny tady pro evropu po tom co jim eurourednik radne zdani. Analogicky k modelu S by se dalo pocitat s 35000 EUR a to uz je pomerne dosazitelna hranice.

    Jen doufam ze vyroba bude opravdu masova. NEvim co brani vetsi vyrobe modelu S ale najezd je pomalejsi nez byl ten cilovy.

    BTW: v modelu S se pouzivaji akumulatory NCR18650A, ty maji 3,1Ah, panasonic uz dnes prodava novejsi verzi tohoto aku o kapacite 3,4Ah a nevim jestli uz masove vyrabi nebo teprve zavadi do vyroby 4Ah(silikonaova baze katody).
    tj pro model S to vychazi na 100kW baterii pri pouziti tech nejnovejsich typu. Takze se da predpokladat ze tohle auticko i kdyz bude mit prostorove mensi aku tak by taky mohlo jezdit okolo 400km

      1. s tim kremikem mas na 99%
        s tim kremikem mas na 99% pravdu, ja sem to cet uz pred nejakou chvili a byl to eng original.

        s tou cenou nestras, pokud tam ted neco takoveho prodavali tak to bude nejspis verze signature s max vybavou a tam se da takova cenovka predpokladat.
        Mam ale celkem strach kolik bude stat bezny produkcni model po tom co se na to namasti vsechny dane(ctale doufam v to za 2 miliony uz to koupit pujde-to je normalni cena v premiove tride).

        1. Pánové, nevím, ale podle
          Pánové, nevím, ale podle mě je Tesla S srovnatelná např. s Prosche Panamera, a tam jde cena taky za dvě a více mega. Od Tesla S neočekávám (přestože se se 7 místy tváří jako rodinné vozidlo), že bude levným špásem, stejně jako u „rodinné“ Panamery.

          Popravdě to nebudu moc očekávat ani od Model X nebo Model C. Ceny EV, analogicky podle vývoje automobilového trhu v USA na počátku 20. století, spasí až: 1, masová výroba a lá „Ford Model T“ 2, vznik trhu zánovních ojetých EV 3, již ohlášené inovace na trhu baterií do roku 2020.

          Předpokládám, že všichni, co tu píšeme, si v ideálním případě (např, že budeme zaměstnaní) budeme takovou rodinnou Tesla S pořídit až po roce 2020, tipuji 2025….

    1. Nechci sem tahat politiku,
      Nechci sem tahat politiku, ale, prosím, nestrašte s „evropským úředníkem“! Nebo se alespoň dvakrát zamyslete, jestli to není jen hanlivé označení někoho, kdo tady místním kazí hru na jejich malém kačírku…

      Za druhé, nikdo, opravdu nikdo tu v EU nedrží automobilky, aby již teď prodávaly svá EV, srážely jejich ceny v litém konkurenčním boji, atp. To, že stojí se staženými zadky u zdi, nemá s evropským úředníkem nic co dočiěnní. Leda, že by z něj (rozuměj z našich peněženek daňových poplatníků) chtěli vytlouci peníze na úhradu vývoje, který si ale moho dovolit táhnout samy!

    1. U prvotných návrhov je
      U prvotných návrhov je úplne bežné že sa podobajú na všetko možné okrem auta. Takže sa nenechajte zmiasť. Pozrite si napríklad ako vyzerá Renault Scénic concept z roku 1991 a ako vyzerá jeho produkčná verzia z roku 1996. Alebo si porovnajte ako sa zmenila sériová Škoda Rapid oproti konceptu Mission L.

Napsat komentář