Společnost Siemens Mobility spolu s provozovatelem městské hromadné dopravy v německé Postupimi představí na letošním veletrhu InnoTrans 2018 první autonomní tramvaj na světě.
foto: Siemens
Testovací jízdy proběhnou na šestikilometrovém úseku tramvajové sítě v Postupimi nedaleko Berlína. Autonomní tramvaj zde bude k vidění v reálném provozu ve dnech 18. až 21. září 2018.
NEPŘEHLÉDNĚTE Čína má první tramvaj na vodík, pochází z Plzně
Provozovatel veřejné dopravy poskytl v rámci projektu tramvaj Combino společnosti Siemens. Vozidlo určené pro testování je vybaveno několika radarovými a kamerovými senzory a systémem LIDAR, které slouží jako „digitální oči“ a zachycují provozní prostředí tramvaje.
Komplexní funkční algoritmy slouží jako „mozek“ pro interpretaci a vyhodnocení dat aktuální provozní situace, poskytují předpověď jejího dalšího vývoje a následně iniciují odpovídající odezvu tramvaje.
Díky schopnostem umělé inteligence, tramvaj reaguje na světelnou signalizaci, zastavuje v zastávkách a automaticky reaguje na potenciální nebezpečí, jako jsou například přecházející chodci a další vozidla křižující tramvajovou trať.
„Tato světová premiéra ukazuje, jak aktivně utváříme mobilitu budoucnosti. Naše autonomní tramvaj může už v této fázi vývoje zvládnout základní provozní úkoly v reálné silniční dopravě. Tím, že je použit systém varování před kolizí (Siemens Tram Assistant), který je mimo jiné využit na tramvaji Avenio M v německém Ulmu, jsme už dosáhli určité vyspělosti a důležitého milníku v cestě za autonomním řízením. Vytvářením inteligentních vozidel a infrastruktury můžeme zajistit vyšší bezpečnost při cestování jak v městské, tak dálkové dopravě,“ řekla Sabrina Soussan, CEO společnosti Siemens Mobility.
Testovací tramvaj, která bude představena při světově první prezentaci autonomního řízení během veletrhu InnoTrans 2018, však není navržena pro komerční využití. Současný projekt má za cíl identifikovat technologické výzvy autonomní jízdy v reálných podmínkách a následně pro ně vyvíjet a testovat řešení. V současnosti se jedná o pokračování spolupráce se společností ViP.
V tramvajích to mělo být jako první. Oproti osobním
V tramvajích to mělo být jako první. Oproti osobním autům je to mnohem jednodušší a dává to mnohem větší smysl.
furt o krok pozadu soudruzi frantíci
furt o krok pozadu soudruzi frantíci ;)))
novinky.cz/auto/482384-tesla-pracuje-na-automatickych-blinkrech-chce-tak-snizit-pocet-nehod.html
Proč to píšeš sem, hňupe?
Proč to píšeš sem, hňupe?
Párkrát jsem na Novinky zabrousil a vždycky jsem si
Párkrát jsem na Novinky zabrousil a vždycky jsem si říkal, pro jaké jsou tyhle články psané. Když jsem rozklikl diskusi, zjištění předčilo očekávání. Pokud někdo ještě tyhle moudra cpe do diskusí na úplně jdé téma, svědčí to o jeho inteligenci.
BTW blikny se ovládají páčkou pod volantem a jejich správné používání by měl zvládnout i úplný primitiv. Bohužel i lidi, nedosahující těchto základních schopností dostávají řidičský průkaz a je jim povoleno pohybovat se v silničním provozu.
Vypadlo mi tam jedno slovo, protože jsem se nemohl rozhodnout
Vypadlo mi tam jedno slovo, protože jsem se nemohl rozhodnout pro to správné. Tak si doplňte sami.
Stejně snadno se ovládal i předstih a přesto to již
Stejně snadno se ovládal i předstih a přesto to již neděláme.
Potiz je v tom, ze aby blinkry mely nejaky efekt, tak je treba
Potiz je v tom, ze aby blinkry mely nejaky efekt, tak je treba je pustit PREDTIM, nez zacnu delat manevr. A nejak to predikovat (s minimalni chybovosti, u blinkru je chyba docela prusvih) nebude uplne lehke.
Přesně tak. Zařízení, které predikuje pouštění bliken
Přesně tak. Zařízení, které predikuje pouštění bliken podle jízdy je nesmysl. To mohou stejně predikovat ostatní ostatní účastníci provozu.
Bohužel idiotů, kteří neumí používat blikny je spousta. Měl jsem nepříjemnou srážku s č..á..m, který přijížděl zleva po hlavní a blikal doprava. Po srážce to popřel. Denně potkávám idioty, kteří na křižovatce typu X blikají doprava a jedou rovně.
Řešením určitě nejsou takovéto asistenty. Buď plně vychytané autonomní řízení, nebo řidiči s IQ vyšším než ovce.
A presne proto mam v aute kameru (jako spousta dalsich lidi).
A presne proto mam v aute kameru (jako spousta dalsich lidi).
Pravděpodobně to bude fungovat společně se zapnutou
Pravděpodobně to bude fungovat společně se zapnutou navigací, jinak netuším, jak by auto mohlo poznat, kam chci zatočit.
Problém je, že často zatočím jinam, než chce navigace. Někdy omylem (vypnutý hlas), často schválně.
No ale jak někdo psal, snad to půjde vypnout.
Osobně mám z takovýchto vynálezů smíšený dojem, možná i strach.
Může začít blikat, jakmile zjistí, že místo rovně
Může začít blikat, jakmile zjistí, že místo rovně směřuji s autem přes čáru (blížím se k ní). Je to pozdě, ale pro toho za mnou lépe než vůbec.
Pak to chci videt pri slalomu mezi dirami. Nebo u lidi, co si
Pak to chci videt pri slalomu mezi dirami. Nebo u lidi, co si i v osobaku nadjizdi jak s kamionem.
Chyba je tady dost o hubu, kdyz to falesne zablika doprava a auto z vedlejsi vyjede, muze (a nejspis bude) z toho dost oskliva bouracka.
To není fičura určená do města, ale na dálnice apod.
To není fičura určená do města, ale na dálnice apod.
Jo, tam (nebo obecne na viceproudovkach) by to asi fungovat
Jo, tam (nebo obecne na viceproudovkach) by to asi fungovat mohlo. Ale zas uzitecnost bude o dost nizsi.