Nový Nissan Leaf přišel na trh před osmi měsíci. V Evropě už automobilka nasbírala 37 000 objednávek, které ale nestíhá plnit.
foto: Nissan
V Evropě bylo zatím celkem dodáno 12 000 kusů nové generace elektromobilů Nissan Leaf. Celkový počet v Evropě prodaných Nissanů Leaf (1. a 2. generace) tak překročil 100 000 kusů.
Během letošního prvního čtvrtletí dodal Nissan v Evropě celkem asi 10 000 kusů nových Leafů. Objednávek je ale na 37 000, přitom na začátku března to ještě bylo 19 000.
Výrobní kapacita továrny Sunderland v Británii ale, zdá se, nedokáže takovou poptávku zvládnout. Nissan se tak dostal do podobné situace jako Tesla, která má dnes kolem půl milionu rezervací na elektromobil Tesla Model 3, ale vyrábět zvládá zatím jen asi 500 kusů denně.
Nissan dodává pro EU 1000 Leafů týdně a Tesla vyrábí
Nissan dodává pro EU 1000 Leafů týdně a Tesla vyrábí 2500 TM3 týdně.
Ovšem u Nissanu je to ještě složitější, protože Leaf montuje celosvtově ve třech továrnách v Japonsku, USA a Británii.
Ona už neplatí ta ekonomická poučka, že v kapitalismu
Ona už neplatí ta ekonomická poučka, že v kapitalismu vyrovnává cena nesoulad mezi nabídkou a poptávkou? V tom případě bravo pane Marx a Engels a soudruhu Lenine, ten váš systém zvítězil.
No tak on Marx uznaval nabidku a poptavku stejne jako jine
No tak on Marx uznaval nabidku a poptavku stejne jako jine ekonomicke smery….
Pane Horčíku. V článku je chybka. TESLA stíhá vyrobit
Pane Horčíku. V článku je chybka. TESLA stíhá vyrobit cca 500 denně, týdně to by bylo opravdu málo.
Podle Bloombergu z dnešního dne, Tesla vyrobí 365 TM3
Podle Bloombergu z dnešního dne, Tesla vyrobí 365 TM3 denně
a 2560 týdně …
Zdroj:https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/
Opraveno, díky za upozornění!
Opraveno, díky za upozornění!
Nové české elektrobus SOR pro Hradec
Nové české elektrobus SOR pro Hradec Králové
auto.cz/nove-ceske-elektrobus-sor-pro-hradec-kralove-122209
… soudruzi soudruzi hybridi, kde to vázne??
V soucasne dobe a v nejblizsich deseti letech zadna
V soucasne dobe a v nejblizsich deseti letech zadna automobilka nebude schopna vyrabet vic nez nejakch max. 100 000 e-mobilu rocne.Problemem je litium a kobalt, ne jen jejich tezba ale vytaveni techto kovu z rud. Takovych kobaltoven je na svete jen velice malo takze kapacitne to nelze zvladnout. Zaroven je treba si uvedomit ze auta se spalovacim motorem budou redukovany, cili vlastnictvi automobilu bude jenom pro bohate.
Za rok 2017 Tesla poprvé dodala zákazníkům přes 100 000
Za rok 2017 Tesla poprvé dodala zákazníkům přes 100 000 aut.
A ted si vemte ze se do emobility pusti dalsich 50
A ted si vemte ze se do emobility pusti dalsich 50 automobilek. Tolik baterii neni mozne nejblizsich 10 let zadnym zpusobem vyrobit. Desne stoupne poptavka po bateriich a jejich cena vystoupa k nebesum. Automobilky budou muset drasticky zvysovat cenu e-aut. Levne automobilky jako Dacia, Skoda, Fiat si vubec nebudou moci dovolit vyrabet emobily protoze kdo by si koupil Seat za 2 000 000 Kc? Jenze oni MUSI kvuli EU vyrabet. Co se tedy stane? Jednoduse tyhle automobilky zkrachuji.
Rocne se po celem svete prodalo v roce 2017 necelych 1.6
Rocne se po celem svete prodalo v roce 2017 necelych 1.6 milionu BEV, kvuli EU fakt nikdo BEV vyrabet nemusi (proc porad strasej diskuteri EU kde jsou v soucasnosti relativne mirne emisni normy, treba v Kalifornii a dalsich 4 statech Unie nebo Cine jsou ty normy mnohem prisnejsi a Cina navic zavadi i procentualni kvoty na elektrifikovane vozy, coz v EU neni a prozatim se ani neplanuje). 50 automobilek? kterych automobilek? Automobilek ktere rocne vyrobi a prodaji alespon 20 tisic kusu aut je cca 40, tech ktere vyrobi a prodaji nad 200 tisic kusu je okolo 30 a tech ktere vyrabeji v milionech je pod 10. Nehlede na fakt ze elektromobilita neni otazka ani tohoto, ani pristiho desetileti, na desitky procent nove prodavanych BEV se mozna celosvetove dostaneme behem 20-30 let, rozhodne ne v pristich 10 letech ;). Podle poptavky se budou nejen budovat vyrobni kapacity, ale i spracovatelske zavody a tezebni mista. A nikdo taky nemuze vedet zda za tech 20-30 let bude stale tim nejlepsim resenim lithiova baterie, tech reseni a technologii muze prijit nekolik ktere lithiove baterie nahradi.
Elektromobilita je veci nejblizsich par let, ted bude vyvoj
Elektromobilita je veci nejblizsich par let, ted bude vyvoj naprosto prekotny, sam jste napsal, ze Cina a USA jsou jeste dale s emobilitou nez EU a to EU je opravdu prisna. V Cine a USA si dovedou vyrabet baterky sami, Evropsti vyrobci jsou ovsem v koncich. A ne, zadna nelithiova baterie do roku 2050 neprijede. Budete videt jak bude prudce klesat prodej aut se spalovacim motorem.Budete prekvapen.
počkaj, tomu nerozumiem.
na jednej strane tvrdíš, že
počkaj, tomu nerozumiem.
na jednej strane tvrdíš, že EVčka nikto nebude schopný vyrábať v objemoch viac ako 100.000 ročne najbližších 10 rokov.
na druhej strane tvrdíš, že v najbližších rokoch bude predaj ICE aut prudko klesať v najbližších rokoch.
tým chceš povedať čo?
– že miesto spalovákov budú hybridy, poprípade plyňáky?
– alebo že celková produkcia aut (ICE + zástrčky) bude klesať? To by sa ako stalo? Že štáty zrazu vytasia registračné dane a rôzne iné reguálcie podobné tomu, čo majú v Singapure? (nová Corolla tam údajne stojí cez 100.000 USD + x ďalších poplatkov, ako cestná daň, atd).
Myslím, že voliči by takú vládu zakvačili za koule do prievanu.
Za 10 let spalovaky budou jenom okrajove a ty co se budou
Za 10 let spalovaky budou jenom okrajove a ty co se budou prodavat budou cenove na urovni e-mobilu. Pujdeme cestou ruznych restrikci v podstate to mozno shrnout, ze prechod od ICE k ekologictejsim BEV zaplati majitele spalovaku prostrednictvim ulev a dotaci pro BEV.
Nepřijde mi, že by tohle byla odpověď na otázku od
Nepřijde mi, že by tohle byla odpověď na otázku od TomasK. Také by mě zajímalo řešení Za deset let „nikdo nebude vyrábět více než 100 tisíc EV ročně“ ∧ „spalováky budou okrajové“. Protože mi v té rovnici nějak schází nepatrných asi 100 milionů vozidel ročně.
Za 10 let se u nás bude prodávat 1,5 mil. spalovacích aut
Za 10 let se u nás bude prodávat 1,5 mil. spalovacích aut (včetně PHEV) ročně a jen 20000 BEV.
Teda ne, že bych nevěřil české ekonomice, ale že bychom
Teda ne, že bych nevěřil české ekonomice, ale že bychom za 10 let kupovali auta 5 krát tolik než letos, je lehce nepravděpodobné.
Mluvím o všech autech, tedy minulý rok 750 tis. dovoz a
Mluvím o všech autech, tedy minulý rok 750 tis. dovoz a bazary a 250 tis. nové.
A nebylo by jednodušší přiznat, žes to prostě spletl s
A nebylo by jednodušší přiznat, žes to prostě spletl s výrobou? Minulý rok registrace ojetých OA 170634 kusů. Zdroj: SDA.
Mám se přiznat a lhát, že jsem se spletl? To už tady bylo
Mám se přiznat a lhát, že jsem se spletl? To už tady bylo za komoušů.
https : //goo.gl/2WZuXf
Do výčtu automobilek nepatří ty které jednoduše od
Do výčtu automobilek nepatří ty které jednoduše od svého aliančního partnera vymění znáček na chladiči a volantu.
a motore.
https://www.youtube.com/watch?v=dTkFDNqZc-4
1:14 …
a motore.
https://www.youtube.com/watch?v=dTkFDNqZc-4
1:14 …
Kde je poptávka, je nabídka. Baterkárny rostou a s nimi i
Kde je poptávka, je nabídka. Baterkárny rostou a s nimi i další související provozy. EU, narozdíl třeba od Číny, (zatím) nenutí vyrábět elektromobily. Nutí automobilky snižovat emise.
Coz je ve vysledku to same. Mohli by take omezovat hlucnost
Coz je ve vysledku to same. Mohli by take omezovat hlucnost automobilu a vysledek by byl stejny, chapete.
To právě ve výsledku vůbec není to samé. V EU se
To právě ve výsledku vůbec není to samé. V EU se omezují emise hlavně CO2, takže automobilky pro Evropu vyrobí pár EV (BEV+PHEV), ale hlavně tlačí „supervylepšené diesely teď už opravdu fakt dobrý nelžeme“ a benzínové přímovstřiky s ještě menšíma sazema, což je asi ještě větší hnus než ty dieselčerné, ale nikdo ty zdravotní dopady ještě pořádně nedoložil a hůře se ty ještě menší mikročástice naměří, „takže zatím OK“.
súdruh ekológ,
prestaňte tlačiť kaleráby, modrú karkulu
súdruh ekológ,
prestaňte tlačiť kaleráby, modrú karkulu a zlých vykorisťovateľov!
váš de***ný rímsky klub/kruh pred 55 rokmi predpovedal vyčerpanie dvadsať základných surovín (ropa, hliník, …) v dobe kratšej ako desať rokov.
navrhoval drasticky obmedziť rast populácie
predpovedal pandémie (rozumej skutočné pohromy, nie to, čo sa píše v bulváre)
a navrhovali ďalšie obmedzenia.
našťastie sa to (okrem číny, ktorá má dnes problém v sociálnej oblasti) neaplikovalo!
takže choďte nieka, urobte si tam rezerváciu a neobťažujte sprostosťami NORMÁLNYCH ľudí!
Tesla tých 100k dala už minulý rok.
za Q1 2018 vyrobili
Tesla tých 100k dala už minulý rok.
za Q1 2018 vyrobili 35k. Keby len udržali tento počet, už budú na 140k za 2018.
Ale výroba sa postupne zrýchľuje, a tento rok sa budú tlačiť k 200.000.
Budúci rok zrejme niekam medzi 300 – 500k (ak prežijú, samozrejme).
Tak jakýpak max 100.000?
Proč by to nešlo? Model 3 LR s 80 kWh baterií obsahuje 4,5
Proč by to nešlo? Model 3 LR s 80 kWh baterií obsahuje 4,5 kg kobaltu. Takže abyste mohl vyrobit milion aut, potřebujete 4500 tun kobaltu. Ročně se ovšem vytěží 44000 tun kobaltu, takže by to stačilo zhruba na 10 milionů aut ročně. Nic moc, ale taky to není zase tak málo a těžbu lze ještě radikálně navýšit.
Možná se to tu již psalo, ale bylo by záhodno napsat do
Možná se to tu již psalo, ale bylo by záhodno napsat do článku i produkci Leafů za týden, když je srovnávána s Teslou Model 3
No ten počet objednávek je směšný. Ale je fakt, že jde
No ten počet objednávek je směšný. Ale je fakt, že jde jen o starý kontinent.
no tak to je docela bída nějakých 50 tisíc na
no tak to je docela bída nějakých 50 tisíc na rádobyelektromobilku NISSAN oproti TESLE kerá vyfasovala hned na startu 0,5 mega na TM3.
Holt by hoši šíkmovoké měli víc máknout, mín simulovat a hlavně kvalitu produkovat. Po 7dmi letech batery bez klimy je prostě AUTVOLE ;))
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-leaf/