Nový Nissan Leaf má velký problém: přehřívání baterií

Nový Nissan Leaf se rozjíždí po světě. A už je tu první aféra, i s příhodnou přezdívkou: „Rapidgate“.

Baterie nového Nissanu Leaf se přehřívají. Při snaze o zachování co nejnižší ceny se totiž Nissan opět rozhodl nezahrnout aktivní tepelný management.
foto: Nissan

Stejně jako u minulé generace elektromobilů Nissan Leaf, ani u té nové nemá baterie aktivní tepelný management. Chladí se pasivně vzduchem. A to se ukazuje jako kritická konstrukční chyba.

Někteří první majitelé nového elektromobilu Nissan Leaf už totiž hlásí závažný problém. Pokud se s autem vydají na delší výlet s několika zastávkami na rychlonabíječce, dočkají se nepříjemného překvapení.

auto elektromobil Nissan Leaf řez baterie

foto: Nissan

Zhruba u třetí rychlonabíječky totiž nový Leaf zpomalí rychlost nabíjení na 22 kW, tedy zhruba na polovinu! Doba nabíjení se tím výrazně prodlouží.

Samotný Nissan dokonce v manuálu k autu upozorňuje, že majitelé by se měli vyvarovat delším cestám s více zastávkami pro DC rychlonabíjení. Také by neměli nabíjet, pokud je baterie horká. (!)

Nissan se samozřejmě hájí tím, že mu jde o maximalizaci životnosti baterie. Navíc, zpomalení se projeví skutečně teprve při třetím po sobě jdoucím rychlonabíjením, což znamená ujetých minimálně 600 km v kuse.

auto elektromobil Nissan Leaf řez baterie

foto: Nissan

Konstruktéři si to ale nejspíš za rámeček nedají. Konkurence jako například Tesla Model S, Tesla Model X, Tesla Model 3 nebo Hyundai Ioniq Electric už dnes aktivní tepelný management baterie má.

Na tento problém – chybějící aktivní tepelný management – přitom někteří upozorňovali už v polovině roku 2017. Podle magazínu TransportEvolved například japonští inženýři tvrdí, že díky novému chemickému složení baterií není vůbec potřeba.

Transport Evolved, Full Charged

145 Comments on “Nový Nissan Leaf má velký problém: přehřívání baterií”

  1. Tak jsem si to taky zkusil. Trasa Praha – Uherské Hradiště
    Tak jsem si to taky zkusil. Trasa Praha – Uherské Hradiště a druhý den zpět, vozidlo Nissan Leaf r.v. 2018, téměř nové, avizovaný dojezd 236 km (216 s topením). Baterie 100%, jízda po D1 převážně 130 km/h, venkovní teplota cca. 6-9°C. První nabíjení u Humpolce z cca. 46% na 88%, druhé u D1 Autopark z 25% na 94%, od Slavkova rychlost převážne 90 km/h, nabito přes noc ze zásuvky na 100%. Teplota baterie byla ke konci cesty na hranici červeného pole, ale auto to zvládlo.
    Cesta zpět: první nabití na D1 Autopark na 96%, druhé u Lokte na 85%. Asi 60km od Prahy se baterie přehřála, rozsvítila se želva a do kopce auto neudrželo rychlost (prázdný kufr, 2 osoby). Naštěstí jsou ku Praze už jen krátké kopečky, tak jsme vždy doplachtili 110 na kopec s dolů se to rozjelo. Leafa mám na operák, tak se jej naštěstí za 4 měsíce zbavím.

    1. Problém baterie Leaf 40 je přímo katastrofální.
      Testoval

      Problém baterie Leaf 40 je přímo katastrofální.
      Testoval jsem tento vůz jeden den auto nabité AC na 100% cesta Brno Osová Bitýška a zpět.
      Teplota baterie při výjezdu něco málo nad půlkou.
      Styl jízdy 50-100-135(dálnice tempomat)
      Na dálnici dva úseky kde se jelo pouze 80.
      Už asi 8km preď sjezdem na Os bitýšku baterie v červeném a výkon motoru klesl na max 60kW.
      Po asi hodinové přestávce bez nabíjení jsem se vracel zpět výkon motoru už byl zase 110kW ale po Újezd cca 8km na dálnici opět byl limitován výkon motoru tentokrát na max 40kW! Po dalších cca 10km
      Výkon motoru klesl na 20kW rosvitila se želva začalo vše pipat samé varování na disp (zastavte atd atd..) rychlost klesala až na cca 90kmh z kopce i 110kmh. Kap. Baterie byla 56% .
      Nicméně byl jsem tvrdý sešlápnul proud až na podlahu a jel i za cenu toho že se to snad někde na dálnici zastaví 🙂 Zastavení se nakonec nekonalo dojel jsem zpět do Brna ale stále na výkon motoru pouze 20 občas i 40kW motoru rychlostí cca 90kmh
      Při návratu jsem auto připojil na CHAdeMO a nabíjení bylo pouze výkonem cca 14kW proud cca
      35A celkem najeto 122km po příjezdu aku 17%
      Délka nabíjení po jízdě na CHAdeMO cca 3hod.
      Mám najeto na starším modelu Leaf 100tis km a toto se tam nestává a jezdím úplně stejně!
      Leaf 40kWh je velký průser!

      1. Hlavne, že majú plnú hubu kecov o tom, že sú lídri…
        Hlavne, že majú plnú hubu kecov o tom, že sú lídri… Takýto nedorobok urobí akurát negatívnu reklamu celej elektromobilite.
        Pritom so 40kWh sa už dalo urobiť solídne EV, ale „inžinieri“ z nissanu tvrdili, že teplotný management to nepotrebuje. Viem si predstaviť ako tomu budú krásne degradovať baterky.
        Ach jaj !!!

  2. Mám leaf několik let projel jsem s ním mnoho zemí evropy a
    Mám leaf několik let projel jsem s ním mnoho zemí evropy a v létě když jsem jel na sardinii tak baterku jsem ohřál nadoraz a leaf spy psal 70stupnu po 110 tisících kilometrech za 2 a třičtvrtě roku schází jeden důlek baterky. V létě běžné teplota baterky v červeném poly ukazatele

    1. 🙂 Já když koupil Nissana tak mi kamarádi řekli, že to
      🙂 Já když koupil Nissana tak mi kamarádi řekli, že to nikam nedojede a že je to auto nahouby.
      Taky ti říkali tyto neopodstatněná slova ?
      Já když to slyšel potřetí tak jsem sedl do auta a jel a jel až do Wídně, bez příprav a jen tak na pas blind.
      Pak už na dovolenou, vždy jsem si říkal, že do další země jen strčím nos a zjistím jestli budu moci nabíjet a vždy jsem si nechával v baterii elektřinu abych se mohl vrátit zpět kdyby nabíjet nešlo a tak jsem strkal nos do Německa, Francie, Belgie, Anglie a pořád dál a dál až jsem dojel na sever k Atlantiku…:)
      Dnes už nikam nos nestrkám, sednu do auta a jedu kdykoliv se mi zachce a kamkoliv se mi zachce…

        1. Dobrý den, ano. Z Vámi vyjmenovaných zemí bych se ničeho
          Dobrý den, ano. Z Vámi vyjmenovaných zemí bych se ničeho nebál, mají všechno stejné jako auta co se prodávají u nás a běžně se sem vozí. Je možné, že nebudou tyto auta mít v infotainmentu češtinu, ale tu už umí dohrát kdekdo. Já koupil auto v česku, určené pro český trh a v setupu není čr. pro přístup na Nissan connect.
          Nabíjení je v celé evropě stejné, rozdílné je u aut z USA a z Číny.
          Servis v česku asi všude stojí za H…. a je jedno jestli opravují klasiku CNG nebo elekriku, břídilů je všude mraky a klasika ve většině českých servisů lžou zákazníkovi do očí. Já si vyslechl už takovech pohádek…. např. v Renaultu, že když si koupím eauto ve Francii tak tím, že ho dovezu do česka ztratím záruku…. No comment.

  3. USA DIESEL náklaďák má menší emise na 1km jízdy jak
    USA DIESEL náklaďák má menší emise na 1km jízdy jak €jropská OSOBNÍ dízlpopelnice … Který €jropský hovado zaprodalo svoje lidi ??

    video.aktualne.cz/dvtv/zakaz-dieselu-nepotrebuji-vykon-dvou-autobusovych-motoru-aby/r~fafbfc8e312b11e89509ac1f6b220ee8/

  4. Před koupí Leaf 24 jsem si říkal, že jej chci s tepelným
    Před koupí Leaf 24 jsem si říkal, že jej chci s tepelným čerpadlem, to se podařilo a bylo to správné rozhodnutí.
    V tu dobu jsem si tak přemýšlel, že tep.čerp. by mohlo „cucat“ teplo z baterií alespoň coby prouděním vzduchu. Ale prostě to tak není.
    Leaf je prostě JEN příměstské vozidlo a tak je to třeba brát; v tom režimu není problém s horkou baterií.
    U mne je spíš problém naopak – teplota většinou spíše nízká, což má vliv na nabíjení snad ještě větší, než vysoká teplota baterie. Teď za poslední 3 měsíce je ukazatel na 4 segmentech a občas chvíli i 5. Za mrazů pak na DC nabíjet hodinu a získat do baterie plus 50% je málo. Ale u mne je to jen občas a nevadí mi to, říkám si nissan ví a proto chrání baterie při nabíjení. A to i při rekuperaci, kdy powermeter ukazuje omezení rekuperačního proudu. A tak někdy i při 70% SOC a chladné baterii omezí rekuperaci z maxima 30kW na 20kW.
    Mne spíše zajímalo, co je pro zdraví baterie (obecně v provozu) horší, zda často horká či často studená…..

      1. To je jedno z Bjornovych nespravnych tvrdeni. Keby skutocne
        To je jedno z Bjornovych nespravnych tvrdeni. Keby skutocne tesla ohrievala bateriu, spotreba by bola podstatne vecsia.
        Po ochladeni kazdej baterii klesne napetie, takze sa javi ako menej nabita. Ak v tesle ostane zapnute mnozstvo elektroniky – rezim allways connected, tak spotreba elektroniky stojaceho auta moze byt radovo kWh/den podla rezimu a podla toho, ci dobija 12V bateriu z 400V. No ak sa zapne setriaci rezim (bezi minimum elektroniky, no do auta sa aj v tomto rezime da prihlasit cez internet), tak spotreba tesly je cca pol wattu z 12V baterie a menic 400V/12V sa zapina raz za 4 dni, aby dobil 12V bateriu. Odparkovana tesla po 3 chladnych dnoch a nociach, pricom 3. rano bolo -15 stupnov bola rekuperacia na nule a obmedzenie vykonu na 150kW. Pritom bol stale pripojeny napajaci privod zo siete – keby tesla chcela ohrievat bateriu – mohla aj zo siete, no urcite neohrievala, lebo obmedzila vykon a na elektromere nabijania nebola posledne 2 dni a noci ziadna spotreba. Litiove clanky sa mozu vybijat v rozsahu teplot -20 az +60.

          1. Pocas jazdy aj pocas zapnutia ohrevu kabiny tesla samozrejme
            Pocas jazdy aj pocas zapnutia ohrevu kabiny tesla samozrejme bateriu ohrieva, ved ma na to 6kW ohrievac bateriovej kvapaliny. Ked je zaparkovana a nebezi ohrev kabiny tak bateriu neohrieva. Odber zaparkovanej tesly zalezi od rezimu a podla toho, ako casto sa do nej prihlasuje.

                1. To není pravda, například zde se několikrát psalo že u
                  To není pravda, například zde se několikrát psalo že u Nissan a Kia neklesne hlavní baterie ani za týden parkování ani o procento.

                2. Tesle neklesne SOC hlavnej baterie 4 dni, pretoze 4dni ani
                  Tesle neklesne SOC hlavnej baterie 4 dni, pretoze 4dni ani nespusti menic 400/12, no z 12V zerie stale pol wattu. namerane.

                3. To potvrzuji. Tyden na horách a teploty od -5 do -15st u
                  To potvrzuji. Tyden na horách a teploty od -5 do -15st u Leafa je pokles 0%. V létě při odstavení na 14 dnů rovněž úbytek nula. Neznamená to, že neubyde, ale setiny procent v SOC Leaf neukazuje.

              1. Michelin písal 3-4km dojazdu denne (u mna 1%) v režime
                Michelin písal 3-4km dojazdu denne (u mna 1%) v režime allways connected. V úspornom režime 1km/den (1% za 3dni). Pri hlbokom vybití trakčnej batérie sa odpojí aj nabíjanie 12V olovenej baterky a tá sa potom za určitý čas vybije úplne a auto sa už neoživí. Ale hlavná batéria sa nezničí za tých 60 dní určite.

                1. Díky za opravu, v podstatě je to tedy tak, že se 60 dní s
                  Díky za opravu, v podstatě je to tedy tak, že se 60 dní s 30% nabítím už řidič nikam nedojede, jak jsem psal.

                2. Pri 75kWh baterke nie, ale pri 100kWh ešte ano. Ak by bolo
                  Pri 75kWh baterke nie, ale pri 100kWh ešte ano. Ak by bolo vypnuté allways connected, tak by to vydržala aj 75kWh-ová

              2. Zadnej odbornik nejsem jestli je to o me. Jen sdilim co
                Zadnej odbornik nejsem jestli je to o me. Jen sdilim co zaziju.
                Kdyz stalo auto tyden venku v mraze tak zmizeli pri vypnutem always connected dve procenta za den. Plus 3 az 4 se na zacatku uzamkli po zmrazeni baterky. Ty se pak zase odemkli po ohrati.
                Nejstudenejsi baterku jsem mel, kdyz jsem rano vyjizdel v -17. Tehdy se rekuperace uplne vypla resp. vyuzivala se jen k topeni s neznatelnou deceleraci. Pri vyrazeni na N z kopce naskocila mala spotreba (topeni) a po zarazeni D zmizela, brzdny ucinek jsem vsak nezaznamenal.
                Vykon byl pri teto teplote omezen jen na 100kW.
                Asi po 30km jsem pak mel jiz k dispozici plny vykon a polovicni rekuperaci, po 60 km i plnou rekuperaci a spotreba se na cele trase tech 60km zvysila jen neznatelne.

                Jinak pri normalni teplote vypnutem always connected pak mizi zhruba 1% za 24h.
                Zazil jsem, ale i obdobi kdy mi mizelo asi 5% kazdy den. V servisu mi rekli, ze slo o chybu v softwaru diky ktere se po prehrani xmas songu auto prestalo uspavat. Opravila to aktualizace.

                Pri odstaveni auta na delsi dobu bez moznosti pripojeni do zasuvky s tim holt musite pocitat. Na druhou stranu v dnesni dobe primesi bioslozky v nafte a ethanolu v benzinu neradno odstavovat na tak dlouho ani spalovaka. A na rozdil od nej ja to vzdycky zase nabiju (i kdyz pracne), ale voda v nafte, na kterou se bioslozka rozlozi muze poskodit nektere soucasti motoru nevratne. Kazde ma holt sve.

                1. Ja bych to zas s tou bioslozkovou hysterii neprehanel –
                  Ja bych to zas s tou bioslozkovou hysterii neprehanel – motorky bezne pres zimu stoji nejakych 5-6 mesicu a neznam nikoho, kdo by „rozlozeny“ benzin po zime vyleval.

                2. To mate pravdu, mam jednu v garazi.
                  Tedy jako kazdy motorkar

                  To mate pravdu, mam jednu v garazi.
                  Tedy jako kazdy motorkar vim, ze musim pred zimou natankovat nektery z premiovych benzinu, do kterych se ethanol nepridava.

                3. Poucku taky znam, ale uz parkrat tam proste (at uz kvuli
                  Poucku taky znam, ale uz parkrat tam proste (at uz kvuli pocasi nebo necemu jinemu) na zimu zustala ta nepremiova 95, co tam byla a zadne problemy jsem na jare nepozoroval.
                  Verim, ze pri nejake nevhodne souhre okolnosti (teplota/vlhkost v garazi, benzin co lezel doma lul roku v kanystru…) trable nastat muzou, ale slysel jsem o nich jen z internetu, nikdy od realneho cloveka.

                4. Ja take nepsal, ze by jste mel mit hned nejake problemy, ale
                  Ja take nepsal, ze by jste mel mit hned nejake problemy, ale ze to muze na nekterych castech motoru zanechat nevratne zmeny. Neboli snizite si zivotnost motoru, pripadne treba nenastartujete.
                  A kdyz budeme mluvit o naftovych motorech (vracim se k dlouhodobemu odstaveni auta) tak common rail, kdyz nakrmite vodou muzete klidne oddelat.

      1. Litiove clanky sa nesmu nabijat pri minusovych teplotach, pri
        Litiove clanky sa nesmu nabijat pri minusovych teplotach, pri teplotach 0 az 10 stupnov sa maju nabijat cca len 0,2C, takze elektromobil, ktory nereguluje uroven rekuperacie podla teploty clankov im urcite znizuje zivotnost. Tiez nie je mozne nabijat nabite clanky, takze ziadny elektromobil s naplno nabitou bateriou by nemal rekuperovat vobec.

          1. Nevím, jak u jiných EV, ale Leaf i Leaf2 ukazují mimo jiné
            Nevím, jak u jiných EV, ale Leaf i Leaf2 ukazují mimo jiné na dashboardu kW z i do baterie a pokud je SOC 100%, tak je nabíjecí proud z rekuperace nula, po 500..1000m již 2 či 3kW nabíjí, ale nutno říci, že to žádnou znatelnou deceleraci nezpůsobí. Plnou 30kW rekuperaci lze s teplou bat.(25st) kolem 90%, s chladnou (10st) až tak pod 80%. Pro info 30kW udrží rychlost Leafa z 12ti stupňového klesání na rychlosti 60km/h.

            1. Tesla a troufám si říct většina EV to má podobně jak
              Tesla a troufám si říct většina EV to má podobně jak píše Leaf.driver. V tzv. „range mode“ (nejvyšší možný dojezd/stupeň nabití) nabíjí na 100% SoC, což je 403,2V tedy 4,2V/článek. Tzn. ta vyhrazená rezerva (pokud nějaká je) je většinou umístěna dole, tj. baterie hlásí 0% využitelné kapacity při 3,1-3V/článek (cca 10% SoC) a nikoliv až při plně vybitých 2,5V/článek (0% SoC).

        1. S tím katalogovým rozsahem nabíjení u většiny
          S tím katalogovým rozsahem nabíjení u většiny lithiových článků od 0°C to osobně chápu jako ochranu výrobce, protože u samotných článků nelze garantovat, že zákazník použije pokročilé BMS s proudově řízeným nabíječem. Pokud ale dodáváte s těmi samými články hotovou baterii s tím pokročilým BMS a řízeným dobíjením, tak výrobce nemá většinou problém povolit nabíjení do -20°C i níže, ovšem pouze se sníženým nabíjecím proudem až na 0,1C. Výrobce pak na vyžádání dodá deratingovou tabulku pro nabíjecí proud v závislosti na teplotě, která vypadá jako spojitá křivka, tzn. na 0°C není žádný schod.

          Jinak když výrobce definuje nabíjecí rozsah např. 0-40°C, tak jak při 0°C tak 40°C musí článek bezpečně zvládnout nabíjení nominálním proudem, který je dnes obvykle stanoven na hodnotu 0,5C. Samozřejmě se to už ale nějak projeví na životnosti.

  5. Sakra von je asi ten Ioniq s 28kW furt lepsi nez ten novej
    Sakra von je asi ten Ioniq s 28kW furt lepsi nez ten novej leaf s 40kW. Podle nedavnych testu to dojede v zime stejne a ted jeste tohle. To fakt musi vsichni cekat na to az jim Tesla ukaze jak se to dela s TM3?
    Nejhorsi je ze tyhle zkrypleny EV auta od „lídra“ vrhaji spatny stin na cely EV sektor.
    Jo a hodne stesti s nabijenim u „rychlonabijecek“ az se tenhle kripl rozsiri do cele evropy. Uz vidim ty fronty a jak typek s Leafem 2 si tam nabiji 2 hodiny 22kW, aby dojel aspon k dalsi nabijecce 😀 22kW ti nabiji i ten blby ZOE a to nema rychlonabijeni 🙂 Ale samozrejme sit Superchargeru je uplne nanic, jak tu se mnou kdysi debatoval jeden imbecil…

                1. Nekonkretizuj aby tu niekomu nepraskla žilka 😀
                  Nekonkretizuj aby tu niekomu nepraskla žilka 😀

      1. Anonym 2012 : „Tesla uz predvede leda epesni krach“
        Anonym

        Anonym 2012 : „Tesla uz predvede leda epesni krach“
        Anonym 2018: „Tesla uz predvede leda epesni krach“
        Anonym 2024 : „Tesla uz predvede leda epesni krach“
        Anonym 2030 : R.I.P. Anonym 1970 – 2030 – vzdy videl budoucnost zcela jasne 🙂

          1. To je pravda, díky Jobsovi v těch 90-tých letech
            To je pravda, díky Jobsovi v těch 90-tých letech nekrachnul, zbývaly mu asi 3 měsíce života. Co se týká Tesly, za posledních 3 dny je na světě mnoho nových milionářů, tedy těch, co vsadili na pokles akcií 🙂 takže Tesla živí kdekoho, jen ne akcionáře.

                1. Svoje vlhke sny si nech doma na vecer 🙂
                  Svoje vlhke sny si nech doma na vecer 🙂

                2. Váš vlhký sen je Tesla 3, ale bohužel ji uvidíte pouze na
                  Váš vlhký sen je Tesla 3, ale bohužel ji uvidíte pouze na obrázku, k nám už nikdy nedorazí.

  6. Pan Horcik, mali by ste upresnit, co vlastne znamena
    Pan Horcik, mali by ste upresnit, co vlastne znamena text:
    „Chladí se pasivně vzduchem“
    Je fakt, ze Bateria LEAFu sa chladi len povrchom vonkajsieho plechoveho obalu baterie.
    Ja by som takyto sposob chladenia obalom nazval, ze nema ziadne chladenie. Ved kazda vec sa chladi svojim obalom.
    Potom sa da povedat, ze bateria LEAF-u sa chladi aktivne vzduchom ked sa auto pohybuje (vzduch ofukuje krabicu baterie) a pasivne vzduchom ked auto stoji, no ked fuka vietor, tak sa tiez da povedat, ze sa chladi aktivne aj pri stojacom aute. :-)))

    1. Nemá náhodou baterie z důvodu udržení tepla v zimě
      Nemá náhodou baterie z důvodu udržení tepla v zimě tepelnou izolaci? To by pak asi chlazení vzduchem jízdou asi nefungovalo. Pokud to je tak jak píšete, tak by v zimě byly baterie neustále prochladnuté.

      U vůbec jaké auto má aktivní chlazení počas jízdy nemumím si to představit jinak než klimatizací (při teplotách 30-40 st.) a to by bylo hodně na úkor dojezdu

      1. Chlazení baterií mají třeba trojčata MiEV… Jel jsem v
        Chlazení baterií mají třeba trojčata MiEV… Jel jsem v létě několikrát po dálnici do Stuttgartu a zpět (900 km) dlouhodoběji i rychlostí 130 km/h a nabíjel bez problémů plnou rychlostí 43 kW/h. Vždy při nabíjení se pro chlazení baterií pouštěla naplno i klimatizace. Za jízdy to stačil vždy uchladit ventilátor, který je u baterií. V létě tedy bez problémů. Bohužel v zimě nic baterie neohřívá a to je škoda… LEAF má opravdu velký problém. IONIQ to má ošetřené (ale myslím pouze u verze s tepelným čerpadlem).

                1. Ano. Mám ročník 2014, kupovaný na konci roku 2016. Je to
                  Ano. Mám ročník 2014, kupovaný na konci roku 2016. Je to BEVko, dojezd v zimě reálně jízdou 90–110 podle možností kolem 100 km. Když hodně mrzne, pomáhá hodně nastavení předehřevu den předem (minimálně 3 hodiny předem), protože se nahřeje i baterka. V létě není problém dosáhnout 160 km, ale hodně to závisí na stylu jízdy. Po dálnici kolem 100 km/h to bude tak 120 km. i3 má v létě hodně rychlé nabíjení, v zimě je to podle teploty baterky. Zatím jsem měl jedinou závadu, do blikače v zrcátku se dostala voda a LED modul selhal. Stál asi 700 Kč, práce v servise 300 Kč. Jinak nic. Jízda fajn, doporučuju dělat pravidelně geometrii v autorizáku a pořídit si druhou sadu kol na zimu. Přední a zadní kola mají mimo základní výbavy jinou šířku a i když lze na letní ráfky dozadu nasadit zimní užší gumy, je lepší přehazovat celá kola.

                2. Takže v zime určite garážovať. Zaujalo ma aj to, že je
                  Takže v zime určite garážovať. Zaujalo ma aj to, že je to pomerne bezpečné auto aj keď je malé. Nedajú sa tam dať nejaké širšie pneu? O nejaký km by sa skrátil dojazd, ale myslím, že nič tragické.

                3. Dají, ale je třeba použít podložky. Teoreticky se dají
                  Dají, ale je třeba použít podložky. Teoreticky se dají použít gumy z i3s, ale samozřejmě s podložkami.

                4. Pokud nepotřebuješ řezat zatáčky, tak jsou pro to auto
                  Pokud nepotřebuješ řezat zatáčky, tak jsou pro to auto nejlepší ta nejzákladnější kola.

                5. Je to iba čisto z estetického hladiska. Páčia sa mi
                  Je to iba čisto z estetického hladiska. Páčia sa mi širšie pneu 🙂

                6. Když to řídíš, vůbec je nevidíš.
                  A když to stojí a

                  Když to řídíš, vůbec je nevidíš.
                  A když to stojí a má kola rovně, tak taky ne.

                1. Tak to je super. Tak by to mělo byt. Proč ale v nedávném
                  Tak to je super. Tak by to mělo byt. Proč ale v nedávném norském testu i3 nabíjela pomalu. IONIQ tam byl suverén.

                2. Protože zima. Auto baterku za jízdy neohřívá a ani
                  Protože zima. Auto baterku za jízdy neohřívá a ani neohřívá baterku při běžném manuálním zapnutí předehřevu. Jenom při naprogramování 3 hodiny předem.

                3. Tak proto vyhrává IONIQ ULTIMATE. KONA EV na tom bude
                  Tak proto vyhrává IONIQ ULTIMATE. KONA EV na tom bude ještě lépe.

                4. Možná. Ono u malobaterkáče se ohřívat baterku
                  Možná. Ono u malobaterkáče se ohřívat baterku nevyplatí. Kdyby tam byla 40 kWh baterka, už je to něco jiného a mám dojem, že jinak to funguje už i 33 kWh verze.

    1. jo dá se to takhle říct, ano LEAF2 dá 300km na jeden
      jo dá se to takhle říct, ano LEAF2 dá 300km na jeden zátah a primárně je tudíž stavěn na cesty víc než kolem komína tjest Brno-Praha a z5t. Nikoli na stíhací jízdy Brno-Praha-Mnichov-Paříž-Londýn 😉 Ale každopádně ta nejistota s teplotou baterky nehází dobrý dojem na LEAFa. Kolipak by stál asi tak ten teplotní management navíc?? Pár drobných

    2. Jo kup si elektro karu za 1M, aby si pak zjistil ze s tim
      Jo kup si elektro karu za 1M, aby si pak zjistil ze s tim defakto nemuzes normalne jezdit. Jako tohle musi byt peklo, nejenze to ma uz tak maly dojezd, vono ti to dokonce i defakto zakaze na delsich cestach nabijet.
      Za me je to epic fail a setreni na spatnem miste. Jsem opravdu rad ze Tesla vi kde ma a kde nema setrit, radi budu mit o 0.5cm spatne slicovany plech u TM3 , zato dojezd 500km a superchargery u kterych nabijim 100kWh nez karu co ma plechy zarovnane na mikron, ale dojede to 250km a nabijis 22kW u socka chargeru…

  7. Ale z jiného soudku, Nissan je nespolehliv po více
    Ale z jiného soudku, Nissan je nespolehliv po více stránkách !
    V jednom velmi kvalitním servise Nissan jsem si koupil nový kabinový filtr vzduchu (filtr se velmi zanáší a pokud bych čekal na servisní interval tak by topení už vůbec nefoukalo).
    U Nissanů si za filtr ůčtovali 900,- Kč a za plastový cvoček, kterým se v autě připevňují plasty 99,- Kč. Potřeboval jsem to tak jsem to vzal, ale myslel jsem si, že ta cena je asi tak trošku pomsta za to že k nim chodím, nebo to byl náznak ať chodím otravovat jinam.
    Druhý den jsem filtr a cvočky poptával v autokelly, ti to však nedokážou dodat. V podobném obchodě jako Akelly mi filtr objednali do druhého dne a zaplatil jsem za něj 130,- Kč, a cvočků za 165,-Kč jsem dostal 20 Ks.
    V posledním jsem si chtěl objednat protihlukovou výplň (takový filc) co je v motoru na vnitřní straně kapoty. Za tento filc si Nissani řekli o 5.000,- Kč, poděkoval jsem se slovy, že nekradu.
    Ještěže mám někde zbytek koberce Admiral z herny, je nehořlavý a dostal jsem ho kdysi zadarmo.

      1. Ano a moc je to poznat. Někde tady o tom píšu, jak jezdim
        Ano a moc je to poznat. Někde tady o tom píšu, jak jezdim dálkové trasy, tady jsem jako příklad uváděl Irsko.
        Litoval jsem kamaráda s 30kw Leafem v loni ve Slovinsku když musel několik hodin čekat než baterie zchladne.
        V Anglii jsem nabíjel 60 kw, nabiječka sama pustí v autě klimatizaci ( nebo auto, nevím) nicméně problém s horkou baterií neznám.

        1. Potvrzuji. Přišli jsme na to, že při nabíjení e-NV je
          Potvrzuji. Přišli jsme na to, že při nabíjení e-NV je žádoucí topit – když se zapne topení, vypnou se ventilátory chlazení. Spy ukazuje, že se vypne AC odběr, když se zapne topení. Teplotu u e-NV jsme dostali na max. 3 čárky nad polovinu a ve Zlíně jsme v tomto režimu měli z 0% na 95% za cca 32 min – viz článek „Portáš …“. Samo, že Spy „řve“, že už je to moc teplý! problém vidím, že každé teplotní čidlo ukazuje rozdílnou teplotu (nerovnoměrné teploty baterie). Je fakt, že s Leafem jsem se nejednou dostal do červeného pole.

          1. Ahoj Milane,
            a všiml sis jak je někdy v létě teplo od

            Ahoj Milane,
            a všiml sis jak je někdy v létě teplo od podlahy ? To chlazení utrží teplotu baterie ve správných hodnotách, ale kdyby mezi baterií a podlahou auta byla izolace vůbec bych se nezlobil.
            Mockrát jsem pozoroval jak je prostě od podlahy teplo, není to nic hroznýho, ale je to cejtit. Teplo v kabině vyvětráš a ochladíš kabinu, ale teplo u podlahy sálá a sálá….. 🙂

    1. Škoda, že nějaký machr nespočítá cenu náhradních
      Škoda, že nějaký machr nespočítá cenu náhradních dílů jednotlivých aut.
      Autokelly pravděpodobně nemají ještě tenhle vůz v databázi. Jezdí jich málo a nebyla poptávka po součástkách, proto většinou podavač(prodavač) řekne, že nemá a neumí dodat.
      Pokud jim ten náhradní díl doneseš,nebo znáš číslo dílu, pravděpodobně díl mají, jen neví, že patří i do toho auta. To je moje zkušenost s turbem. Kdysi jsem měl vůz, který tam nikdo neznal, ale podle čísla turba věděli přesně kam to turbo patří a dodat nebyl problém. U filtru vzduchu bych očekával, že automobilka nevyvíjí pro eNV200 nějaký speciální, ale že použiji nějaký standardní, který dávají i do jiných aut.

      1. Ja ho koupil v Brně v Elit na Hviezdoslavove 🙂 500m od
        Ja ho koupil v Brně v Elit na Hviezdoslavove 🙂 500m od drahyho Nissanu. Já mám v eNV-200 filtr vysoky jen 10mm a to je ta atipičnost. V autokelly prodávají filtr s výškou 22mm a stoji cca 300 kč, ten jsem koupil již dřive, ale protože jsem zjistil, že je vysoký ani jsem ho nezkoušel vyměnit.
        Byla to chyba. I ten vyšší tam pasuje. Nissan to má tak že je tam normálně otvor na ten vyšší ale strká se tam takovej plastovej rámeček ve kterým je ten filtr 10mm. Ten rámeček ten otvor jenom zmenší. Nevím proč to blbej japonec tak má ale ten slabej filtr má poloviční filtrační plochu takže i poloviční životnost. Dnes jsem ten rámeček nepoužil a ten silnější filtr tam padl jak originál. Myslim ze za tim budou machinace s cenou.

  8. „Nissan dokonce v manuálu k autu upozorňuje, že majitelé
    „Nissan dokonce v manuálu k autu upozorňuje, že majitelé by se měli vyvarovat delším cestám 600km s 3mi zastávkami pro DC rychlonabíjení“

    Co byste taky čekali vod 93% fosilního režáka že 😉 Každopádně pěkná marketingová kampaň jak to nekupovat po 10ti letech nevývoje ve prospěch prodeje fosílijí, lépe to bez Elona opravdu udělat nešlo 😉

    kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

  9. Je to velice smutné, že se z předchozích verzí nepoučili
    Je to velice smutné, že se z předchozích verzí nepoučili a opět se na to vykašlali, přitom na eNV ten aktivní tepelný management v baterii mají takže není moc co vynalézat.
    Když jedu do Severního Irska, sjíždím z trajektu v Rossalre (Wexford, Irsko) a jedu 450 km za Dublin na plný plyn co to dá.
    Spotřebu mám 30 kWh/100km a každých 60 km nabíjím. Na té trase nabíjím asi 10x každých 45 minut. Každé nabíjení ale max 20 minut aby do auta teklo co nejvíc elektřiny, de facto kolem 50kW. Nabíjím max. na 80% a frčím dál. Tuto jízdu bych nazval neekonomickou neboť kdybych tu elektřinu měl platit jistě bych se choval ůsporněji. Tuto jízdu, ale považuji za ryze hovadskou a nechci vědět co na to říká baterie, přirozeně sleduji teploměr baterie, ale ať se chovám sebevíc hovadštěji tak baterie má pořád stálou teplotu a takto to dělám už 3tí rok a baterie je na tom pořád stejně, žádný ůbytek ani degradace.
    U Leafa by baterie asi už dávno shořela.

    1. To jsem rád, žes potvrdil, že to eNVéčko uchladí
      To jsem rád, žes potvrdil, že to eNVéčko uchladí (hovadskou jízdu). Stejně si myslím, že to auto není doceněno. Podle mě je sedmimístná Evalia nejuniverzálnější auto se 40 nebo lépe se 60 kWh baterií. Demontáží sedaček z toho udělám klidně VAN. A jde to i jako taxi. Viděl jsem video, jak je z nového eNVéčka „urvanej“ i Bjorn – co je vzadu místa třeba oproti Tesle X (slova Bjorna).

      1. Ale máme ty auta prostě rádi. Jsou prostě super a těm
        Ale máme ty auta prostě rádi. Jsou prostě super a těm malejm šikmovokejm darebům se prostě povedli. Pan T. Tinka kdysi řekl
        ,,to auto vymejšlelo hodně japonskejch inženýrů,, a dávám mu za pravdu.
        ALE…. KDYBY…. Kdyby v eNV udělali v reduktoru dálniční kvalt, třífázovou nabíječku regul.4-22kW a 80kWh baterii bylo by to nejlepší a nepřekonatelný EV, ale neudělají to a moc dobře vědí proč.

        1. Udělají, a když né Nissan tak někdo jiný, ale bude to
          Udělají, a když né Nissan tak někdo jiný, ale bude to až tak v roce 2022. Z mého pohledu je smutné především to, že vůz s těmito paramatry bylo možné dodat již v roce 2012. Snad jen ten dálniční kvalt bych osobně nahradil o 10-20kWh větší baterkou nad těch 80kWh.

  10. „Nissan dokonce v manuálu k autu upozorňuje, že majitelé
    „Nissan dokonce v manuálu k autu upozorňuje, že majitelé by se měli vyvarovat delším cestám s více zastávkami pro DC rychlonabíjení. Také by neměli nabíjet, pokud je baterie horká. (!)“

    No to se teda hidně pokakali v kině, to maj rovnou lidi upozornit, že si za milion kupujou jen auto kolem komína, aby náhodou nedošlo k mejlce, kdyby v tom chtěl někdo někam dojet :////

    1. Dokonca aj jedno z najlacnejsich elekroaut – mitsubishi iMiev
      Dokonca aj jedno z najlacnejsich elekroaut – mitsubishi iMiev chladi baterku pri rychlonabijani klimou (presmeruje sa vystup klimy do baterky). Vysledok je, ze v lete pri rychlodobijani si baterka drzi cca rovnaku teplotu a nezohrieva sa velmi. Podla mna velmi lacne a aspon ake-take riesenie.

  11. To je ale nečekané :))))
    Několik let nás oblažovali s

    To je ale nečekané :))))
    Několik let nás oblažovali s fantasmagorickejma futuristickejma konceptama, pak po sakra dlouhým čekáni místo Leafa 2.0 vyprdli Leafa 1.5 se starou jen o fous větší baterkou, opět bez teplotního mandžmentu a teď se jim i přehřívá. Tomu říkám pokrok. Hlavně, že je na to kdekdo pořád neupozorňoval :////
    Takový pěkný auto a zase je zkriplený. Hlavně že se furt titulujou slovem lídr.

    1. Tak to přece není chyba, ale jen vlastnost 🙂
      Za tu nižší

      Tak to přece není chyba, ale jen vlastnost 🙂

      Za tu nižší cenu to někomu stojí.
      Co si budeme povídat Nissan ve realitě EU nemá skutečné rychlonabíjení vůbec, to je až Tesla nad 110kW nebo evropských 150kW.

      Prostě Leaf je jen na běžné dojíždění do práce, na dlouhé cesty to má prostě jen možnost slabých dvakrát za sebou 50kW a potom 22kW.

      1. no tak hlavně nissanu nešlo o to vyrobit dálkovou káru,
        no tak hlavně nissanu nešlo o to vyrobit dálkovou káru, ale meziměstský auto víc než kolem komína a primárně nadále vyrábět 93% fosílijí. Takže vytvořit dokonalý elektromobil jako má TESLA nebyl zájem NISSANU 😉 Ještě aby jim to zbořilo prodeje fosílijí 😉

              1. Z Vystrkova do Prahy k Burger Kingu jsem s 30 kWh Leafem dojel
                Z Vystrkova do Prahy k Burger Kingu jsem s 30 kWh Leafem dojel s 50ti % v baterii (také je to z kopce). Dodnes jsem z toho nadšený – to jsem ho tehdy vracel. Skoro pořád v levém pruhu 140 km/h (srpen 2016 brzy ráno). Tehdy také vznikl článek „Zásady zvyšování tempa elektromobilu …“ (lze vyhledat) – to byla 2x jízda z Brna na Vystrkov.

Napsat komentář