O kolik let napřed je Čína v oblasti elektromobility dnes můžete snadno přesvědčit třeba v metropoli Šen-čenu. Tamní autobusová hromadná doprava je totiž kompletně elektrifikována.
foto: Shenzhen Daily
Jihočínský Šen-čen je město s 12 miliony obyvateli. Jako první se v roce 1979 stal speciální ekonomickou zónou, což mu pomohlo k nebývalému rozvoji.
Zástupci města aktuálně ohlásili, že dokončili kompletní elektrifikaci své flotily autobusů. Díky tomu ve městě jezdí už 16 359 elektrických autobusů a Šen-čen je prvním městem na světě s kompletně elektrifikovanou autobusovou flotilou.
Že nejde jen o nějaký mediální žvást se můžete snadno přesvědčit například díky skvělému YouTube kanálu serpentza. Jihoafrický Brit dlouhodobě žijící právě v Šen-čenu natáčí každý týden aktuální videa o Číně přímo z Číny. A na záběrech z ulice jsou ony zmíněné elektrobusy velmi často k zahlédnutí.
Kompletně obměna autobusové flotily vyšla šen-čenskou radnici na stovky milionů dolarů. Musela také vybudovat 8000 nabíjecích bodů na přibližně 510 autobusových nabíjecích stanicích.
Jenže díky tomu ušetří každý rok odhadem téměř 350 000 tun paliva! Kromě autobusů jsou rychle elektrifikovány také vozy taxi. Z 12 518 taxíků jich v Šen-čenu jezdí asi 62,5 % čistě na elektřinu. Stoprocentní podíl se očekává do roku 2020.
Nejenom v Śenženu, v Číně je toho daleko
Nejenom v Śenženu, v Číně je toho daleko víc
https://cleantechnica.com/2018/01/06/not-just-shenzhen-jaw-dropping-china-electric-bus-roundup/
jako clovek, ktery se na celou elektromobilitu snazi divat
jako clovek, ktery se na celou elektromobilitu snazi divat realnym pohledem, za co si na hybridu ziskavam nalepku nepritele elektromobility, navic podtrzenou mym nick-em, si prekvapive myslim, ze tohle muze davat smysl. vozy maji dostatecny najezd a jdou dimenzovat dost presne na to aby krome ekologickeho prinosu meli i ekonomickou navratnost. navic ta ekologie je podtrzena i faktem, ze se jedna o vozy, ktere jezdi ve meste, kde stoji za to snizovat emise i pouze za cenu jejich presunu mimo mesto. presunout totiz emise z mimo mesta (komin elektrarny) do mimo mesta (dalnice) smysl z pohledu ekologie samozrejme nedava.
Naopak, Váš reálný pohled správně odhadl, že tramvaj
Naopak, Váš reálný pohled správně odhadl, že tramvaj bez kolejí a trolejbus bez trolejového vedení, což v podstatě elektrobus je, dává veliký smysl při nasazení v hromadné dopravě ve městě, kde přispívají k tichu, čistému vzduchu a omezení vibrací. Navíc se zde nemusí jednat jen o přesun emisí mimo město, město samo může být z fotovoltaiky minimálně přes den výrobcem paliva pro ty elektrobusy. Ony současně vhodným úložištěm při průběžném nabíjení na zastávkách a konečných, o depu v době nižšího provozu nemluvě. Přes noc pak umožnit plynulou výrobu elektřiny bez omezování či vypínání zdrojů, což svědčí nejvíce jaderným. Ale i pro vítr to bude dobré. Druhotně pak je ziskem i to, že nespotřebujeme obrovské množství elektrické i jiné energie na těžbu, dopravu, skladování a rafinaci ropy a paliv z ní, které opět potřebují dopravu a skladování směrem ke spotřebiteli ve smyslu spalovacího vozidla. Takže to dává smysl i ekologický, s výrobou v místě spotřeby, úložištěm a úsporou energie zároveň.
Přesně tak.
Bém aby měl víc do své kapsy a na dovolené
Přesně tak.
Bém aby měl víc do své kapsy a na dovolené v horách, tak nechal koupit do Prahy asi 600 naftových autobusů, které tam budou smrdět a vypouštět ty jedy ještě minimálně dalších 15-20 let.
Tak to je opravdu síla.
A přitom to jde i u nás, kdyby se chtělo. Praha těch autobusů zase tolik nepotřebuje. Stačilo by asi tak 15x méně než v tomhle čínském městě pro 12 milionů lidí.
Jednou mi někdo odpověděl na konstatování, že jedno městečko v Česku má plně elektrifikovanou autobusouvou dopravu, tím, že si pořádili asi 5 autobusů, že kde že budou ty autobusy brát tu elektřinu? Že to musí být hrozně drahý a neefektivní a vůbec by bylo lepší aby tam jezdili ty naftáky… A to, že v jiném městě staví za větší peníze novou trolejbusovou linku ho tolik nebere a vůbec nevadí. Ale jak jde o elektrobusy, tak to je něco hroznýho.
Nechápu, jak to že lidem vadí elektrobusy a nevadí jim elektrické tramvaje a trolebusy? Vždyť ty elektrobusy o proti tramvajím a obrovské vyhody v tom, že za prvé, brzdnou dráhu. Tramvaj je kolejové vozidlo a jako takové o proti gumám fakt blbě brzdí. A za druhé, stejně jako trolejbusy, musí jezdit po předem daných tratích na kolejích a pod trolejí. To elektrobusy nemusí. Ty mají zase dnes už jen o trochu menší dojezd, který lze elegantně vyřešit automatickým dobíjením na konečných z kousku troleje.
Ale u nás to bohužel nejde u nás se krade a hrabe hlavně do svého.
Zdravím a přeji všechno nejlepší do nového roku 🙂
Měl
Zdravím a přeji všechno nejlepší do nového roku 🙂
Měl bych jeden off-topic dotaz:
Nevíte někdo, jestli lze ještě dobíjet zdarma ve foru Nová Karolina v Ostravě? Našel jsem pouze staré informace.
A případně, kde to tam je?
Mám půjčený elektromobil a ještě „ladím“ dojezd :-).
Děkuji
Z těch průmyslových a obyčejných zásuvek ano.
Z těch průmyslových a obyčejných zásuvek ano.
😀
https://blogadmin.idnes.cz/blog/7088/375372/Lenin.recni.elek
😀
https://blogadmin.idnes.cz/blog/7088/375372/Lenin.recni.elektrifikace.jpg
https://blogadmin.idnes.cz/blog/7088/375372/Lenin.recni.elektrifikace2.jpg
nepresne reprodukované janík a paleček 1969 – proletěl se
nepresne reprodukované janík a paleček 1969 – proletěl se lenin nad široširou stepí, zapálil žárovku, všichni zústali slepí –
Rakovinova lobby porad tvrdi ze to nemuze fungovat.
Rakovinova lobby porad tvrdi ze to nemuze fungovat.
Ááááá safra …. Zdá se, že jedno čínské město má
Ááááá safra …. Zdá se, že jedno čínské město má v provozu víc elektrobusů než celá Evropská unie… Tady naši soudruzi asi udělali chybu….
Naši soudruzi asi udělali chybu…. To oni jsou chyba v
Naši soudruzi asi udělali chybu…. To oni jsou chyba v Matrixu.
Tak asi by bylo načase spustit opravný program na
Tak asi by bylo načase spustit opravný program na odstranění chyb: defragmentovat, přesunout do karantény a na závěr defintivně vymazat…:-)))
pred defragmentáciou odstrániť staré a NEPOTREBNÉ (ých)
pred defragmentáciou odstrániť staré a NEPOTREBNÉ (ých) SOUdruhy/BORY
viem viazať sedemzávitovú sľučku.
Když si srovná „znečištění“ ovzduší v Evropě a v
Když si srovná „znečištění“ ovzduší v Evropě a v Číně tak nikde žádnou chybu nevidím. Spíše se nabízí otázka kde Číňané dělají chybu že i přes tak ohromnou eletrifikaci dopravy pořád dýchají takové sračky? http://aqicn.org/city/korea/gangwon/chiaksan/
Jaké má asi složení energetický mix Který vozový park
Jaké má asi složení energetický mix Který vozový park napájí ?
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/uhli-se-letos-v-cine-rekordne-propada-peking-uprednostnuje-jine-zdroje-1189841
elektrifikovaná hromadná?? nooo však to je taky přeci
elektrifikovaná hromadná?? nooo však to je taky přeci normální. To jen u bláznů v Čezku se elektřina z uhlí raději vyváží to aby se tu krom spalin mohli za valuty fetovat ještě ropný sračky ku prospěchu likvidace zdraví českýho genomu 😉 Řízená populace přeci, přemnožení nemožné :))))
kcc-hho.webnode.cz/ropa/rakovina/
DÍRA ČEZKÁ 1900-2017
kcc-hho.webnode.cz/business/cr/