V Číně jezdí téměř 250 000 elektrických autobusů, nejvíc na světě

Na konci roku 2015 jezdilo v Číně 110 000 čistě elektrických autobusů a 45 000 plug-in hybridních. To představovalo 98 % všech těchto typů autobusů na celém světě. V roce 2016 tam přibylo dalších 115 700 autobusů na elektřinu!

Do pěti let by mohly být všechny autobusy v Číně elektrické
foto: zmescience.com

Čínský trh s čistě elektrickými autobusy tvoří 95 % globálního trhu. Elektrobus dnes v Číně něco zcela běžného a Evropa i Spojené státy mohou jen tiše závidět. Zajímavé je, že asi nejznámější tamní výrobce elektrobusů, BYD, se za rok 2016 v žebříčku jejich prodejů umístil až na druhém místě.

Nejvíc elektrických autobusů v Číně za minulý rok prodala společnost Yutong (21 428) následovaná BYD (14 903) a Nanjing (7921). V Říši středu dnes funguje asi 20 značek vyrábějících elektrobusy. Očekává se, že pokud vše půjde stejným tempem, do pěti až deseti let budou všechny autobusy v Číně na elektřinu.

Obrovský růst počtu elektrobusů totiž proběhl během pouhých pěti let. Roky 2015 a 2016 znamenaly dosud nejvyšší nárůst o 94 260, resp. 115 700. Všemu napomáhá i příznivé regulatorní prostředí a snaha čínských samospráv i vlády o zlepšení kvality ovzduší ve městech.

11 Comments on “V Číně jezdí téměř 250 000 elektrických autobusů, nejvíc na světě”

  1. Jenže jaksi zatím co CNG stojí 120% obyčejného
    Jenže jaksi zatím co CNG stojí 120% obyčejného zastaralého nafťáku tak elektrobusy stojí minimálně 200%, ale použitelné spíš 300%.
    Takže takhle drahé autobusy má cenu nasazovat jen v úplném centru, kde ten o trochu čistší provoz vůči CNG má jedině nějakou cenu, ale zase v centru v české zimě při stálém otevírání dveří elektrobus nezvládá ani základní vytápění.

    Hlavní problém ve výběrových řízeních dnes vidím, v nízkém požadavku na snížení hluku, a u nás se dodávají asi nejhlučnější CNG autobusy, co jsem potkal po celé Evropě.

  2. Jestli je ten autobus (s koly z Karosy :-)) na snímku BEV,
    Jestli je ten autobus (s koly z Karosy :-)) na snímku BEV, tak jde o přestavbu obyčejného naftového autobusu. Tipuji podle mřížky vzadu na boku. Tak takhle sódruzi né. To není fér plej. To my neděláme kvůli homologaci a hlavně hlavně kvůli ceně. Ono by to bylo moc levné. Takhle bychom vás nikdy nedohnali…

    1. Přesně tak, v ČR se radostně elektricky utestujeme k smrti
      Přesně tak, v ČR se radostně elektricky utestujeme k smrti zplynováním.
      Protože třeba Ostrava má už pár let 4 elektrobusy v testovacím, ale de facto běžném provozu a u toho skončila. BYD jsme tu také měli a když se ukázal použitelný, rychle putoval zpět. Načež Ostrava na podzim 2015 logicky nakoupila rovnou, bez testování, 105 CNG busů a plánuje najisto další 183. K tomu do roku 2020 možná až 40 elektrobusů. Kudla se mi sama otevírá v kapse a Kalašnikov samonabíjí 🙁

      1. K tomu se v ČR připravuje 4. konference čisté mobility a
        K tomu se v ČR připravuje 4. konference čisté mobility a po přečtení programu je to skoro všechno CNG! O elektromobilitě minimum! Po návštěvě Dopravního podniku HK a výrobce e-busů SOR mi před dvěma lety padla čelist – vše je připraveno a vyřešeno! Jen chtít plné nasazení a ne jen na „ucpání huby“ pár kousků pořád jen testovat! Naprostý souhlas s Vámi!

        1. no tak jasny politišn games že. kdo sedí na hradě?? Jak se
          no tak jasny politišn games že. kdo sedí na hradě?? Jak se říká metáku? 😉 Compressed Natural Gas / Zemní plyn lidově ZEMÁK 😉

          cs.wikipedia.org/wiki/Stla%C4%8Den%C3%BD_zemn%C3%AD_plyn

          SPRAVEDLNOST a RACIONÁLNÍ LOGIKA NEEXISTUJE
          ale nakonec
          PRAVDA a LÁSKA ZVÍTĚZÍ nad LŽÍ a NENÁVISTÍ
          otázkou ovšem je :
          1) jak dlouho to bude trvat
          2) kolik to bude stát
          :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Napsat komentář