Tesla v překvapivém kroku znovu nabízí elektromobil Tesla Model S v variantě s 60kWh baterií. Cena nejlevnějšího Modelu S začíná na €64 300, resp. $66 000.
Nová Tesla Model S 60 a 60D je vstřícným krokem směrem k těm, kteří nechtějí čekat na Tesla Model 3, ale Model S 90D už je pro ně příliš drahý. Nová „60ka“ je dokonce o $4000 levnější než původně nabízená 60ka.
Vtip je ovšem v tom, že nová 60ka je vlastně původní baterie o kapacitě 75 kWh, pouze softwarově omezená na 60 kWh. Rovnou při nákupu je možné update na 75 kWh zakoupit za €7900, pozdější update je také možný, ale už za €8350.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
První Tesla Supercharger v ČR již za tři týdny! Známe podrobnosti
Tesla Model S 60 nabízí dle NEDC dojezd 400 km (480 km s upgradem na 75 kWh) a zrychlení 0-100 km/h během 5,8 vteřiny. Max. rychlost je 210 km/h. Verze s pohonem všech čtyř kol (+€4700) přidává asi 8 km dojezdu (10 při 75kWh baterii).
Ze strany Tesly jde o velmi dobrý krok směrem k vyšším prodejům Modelu S i uspokojení některých zájemců o Model 3. Sluší se připomenout, že v úplných začátcích nabízela Tesla také varianta se 40kWh baterií, kterou ale rychle zrušila.
preco davaju 75kwh baterku o
preco davaju 75kwh baterku o 8000 lacnejsie? aj tak je to ziskove?
tak ma napada preco teda neponukaju rovno 75kwh za tu istu cenu?
toto nieje uplne korektne.
Možná počítají s tím,
Možná počítají s tím, že většina majitelů si dříve či později kapacitu dokoupí.
Taky bych viděl jedním z
Taky bych viděl jedním z důvodů optimalizaci výroby. Třeba mě přišlo nepraktické, že původní 60kWh baterie měla jinak osazené moduly (do modulů byly vkládány imitace pouzder článků, aby se to dobře montovalo) než 85kWh.
Jestli se nepletu tak nyní 75kWh a 90kWh mají již totožné (plně osazené) moduly, akorát používají jiné články.
No a zavádět znovu výrobu 60kWh modulů by asi také bylo dražší, než tam vkládat 75kWh, navíc s možností je za příplatek odemknout.
„navíc s možností je za
„navíc s možností je za příplatek odemknout“
Uspokojí se tak širší „finanční“ spektrum zákazníků.
Jo to prostě obrovská
Jo to prostě obrovská sleva, ve snaze co nejméně zasáhnout stávající zákazníky.
To je proste, protoze by je
To je proste, protoze by je ti, co koupili 75 za plnou cenu, sezrali…
A taky uz zrejme zacina byt segment, kde je ochota zaplatit pres $70k, saturovany, tak nacali $60-70k (jak uz nekdo napsal, s tim, ze cast si to stejne doplati, plus trest za pozdni objednavku, takze vlastne Tesla vydela vic)…
Automobilky taky mnohdy
Automobilky taky mnohdy prodávají dvě stejné auta se stejnými motory, jen jeden má třeba 80KW a druhý jen softvérově upravený má 100 KW a pochopitelně je jiná cena.
nejen motory, spousta vybavy
nejen motory, spousta vybavy je v autech jen SW zamcena, nebo jen schazi kuprikladu potrebne ovladace
u spousty aut se da aktivovat spousty prvku za velmi smesne ceny s tim ze se dokoupi treba jiny ovladac za volant a proste se fuknce pak povolej pri diagnostice, kuprikladu tempomat nebo prvky navigace a ovladani aut
Pokud si dobře pamatuji,
Pokud si dobře pamatuji, tak něco podobného dělala kterási firma kdysi v dávnověku s kalkulačkama.
Firmě se nevyplatilo navrhovat a vyrábět zvlášť čipy pro drahé a levné modely, tak se vyráběl jen ten drahý pajšl a u levných modelů chyběly na krabičkách u tlačítek popisky/symboly těch „drahých“ funkcí.
Kdo chtěl kalkulačku „lepší“, měl i cenu větší; levná vydělávala sice o něco méně, ale celkové výrobní náklady byly rozhodně menší, něž vyvíjet a dělat dva samostatné modely i s rozdílnými čipy a pořád to bylo pro výrobní firmu výhodné.
Takže kdo měl levný model, mohl použít kalkulačku i k „dražším“ výpočtům, jen musel vědět co kde „nepopsaného“ zmáčknout.
Skoro všechny procesory
Skoro všechny procesory jsou stený, jenom ty míň stabilnější maj zamčený víc možností a jsou podtaktovaný. V ajfounech to funguje nemlich tak i když po marktingový masáži máte pocit jaký je ten novější dělo 😀
Psal jsem „kdysi v
Psal jsem „kdysi v dávnověku s kalkulačkama.“
Tím jsem měl na mysli přibližně kolem roku 1980. To už je elektronický pravěk 🙂
Nepamatuji si značku ani rok výskytu.
S LCD tv je to podobný taky
S LCD tv je to podobný taky se liší jenom firmwarem.
Věřím, po ekonomické
Věřím, po ekonomické stránce to mají vymakaný.
Proč by se tedy měl někdo nad tímto podivovat u auta?
Polytron ?
Polytron ?
U grafických karet a CPU
U grafických karet a CPU má zamknutí smysl. Lze sice SW povolit, ale riskujete, že narázite na chybný kus u kterého bylo něco deaktivováno protože to neprošlo testem.
Kolik takových změn
Kolik takových změn ještě bude u TS či TX než reálně bude T3 na trhu a současně gigaTov již bude produkovat. Třeba bude 100fka snížená na 75 apod. Chlapi ještě nějakej ten měsíček počkáme.
je tiez mozne, ze uz 100kWh
je tiez mozne, ze uz 100kWh bateriu do S/X montuju, len je bloknuta na 90kWh
100 kWh – a není to málo
100 kWh – a není to málo Antone Pavloviči?
Což takhle bez uzardění, zbytečných rozpaků a ohlížení se na realitu napsat 150 kWh?
Joj, to by se debata zdejších „expertů“ teprve rozvířila. 🙁
Súpr MODEL S zas pod
Súpr MODEL S zas pod 2.000.000 CZK
http://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/
Kde???
Kde???
http://goo.gl/l9IbbL
to jsou
http://goo.gl/l9IbbL
to jsou panecku vykukove, zaloha 49000 😀
nerozumiem úmere tej
nerozumiem úmere tej batérii. Napr. BMW i3 má 22kWh batériu a dojazd 150 km. V 2017 plánujú zvýšiť batériu na 30kWh a dojazd až 290 km.
Tesla: s 60kwh bateriou má dojazd 408 km a 90 kwh dojazd 557 km. Keby sme použili matematiku ako pri BMW tak dojazd v 90 kWh by sa mal zdvojnásobiť proti 60kWh, nie?
Tie dojazdy.. Sú rovnako
Tie dojazdy.. Sú rovnako ako spotreba u ropakov nadsadene. 22-24 kWh batéria stačí na 150km veľmi opatrnej jazdy.. V zime a na diaľnici si môžeš 1/3 odpočítať. Takže na 200 km v zime alebo po diaľnici potrebuješ tak 45-50kWh. 200 km kľudnej jazdy do 100-110km by mal zvládnuť aj leaf 30kWh.3
tech 150km jsi sebral kde?
tech 150km jsi sebral kde? neplet dohromady data z testu v realu a data z metodiky co si prdnou do prospektu, i u stare 22kWh verze uvadi 190 nebo 200km, ted nevim presne
co hraje dost podstatnou roli bude i hmotnost, od urcite hranice hmotnosti bude navysovani baterie vpodstate kontraproduktivni a dojezd se nebude zvysovat tak jak by se pocitalo jen podle tabulek kapacita/dojezd, v tomto maji EV s mensi a lehci baterii dost vyhodu
S udáváných dojezdem je
S udáváných dojezdem je to bohužel stejně jako kauza dieselgate.
Pokud vím jsou 2 normy americká a evropská. A hádejte která udává reálnější dojezd? No jasně, že ta americká!
Udávaného dojezdu u Tesly v tomto případě tedy můžete věřit, kdežto udávanému dojezdu u BMW, ani za mák.
Názorný příklad je u Nissan Leaf. Kde je to potvrzené z praktických zkušeností lidí co s ním jezdí.
Leaf s 24 kWh baterii udávají dojezd 199 km. Což je údaj těžko dosažitelný i v laboratoři natož v reálu.
Naopak reálný dojezd je cca 140-150 km, s tím že za ztížených podmínek jako zima, klimatizace, velké převýšení, dálnice, apod odečítáte až desítky procent z dojezdu.
Velmi zjednodušeně se dá napsat: pro dojezd evropských a japonských aut odečtěte 1/4 až 1/3 z udávaného dojezdu a mate přibližně realistickou hodnotu.
V praxi totiž udávaného dojezdu nelze normální jízdou dosáhnout. Je to lživý údaj. Bohužel.
U amerických aut se dá udávaného dojezdu v praxi dosáhnout, ale platí že reálně je to o 10-20% méně.
No sle i tesla udava v
No sle i tesla udava v evrope NEDC dojezd a zase nissan nebo VW v USA EpPA dojezd…
To jsem nevěděl. A kolik
To jsem nevěděl. A kolik udávají tedy pro Evropu a pro Ameriku?
Ale předpokládám, že na vzorec to nebude mít vliv.
NEDC je o 1/4 až 1/3 nadhodnocený, kdežto EPA jen o cca 1/10 až 1/5.
Na NEDC rovnou zapomeňte a
Na NEDC rovnou zapomeňte a vycházejte radši z EPA.
Tak evropske „dojezdy“ mate
Tak evropske „dojezdy“ mate i na obrazku v clanku. Pro model 60D dojezd NEDC 400km, dojezd EPA 338 km
Mě by stačil dojezd i
Mě by stačil dojezd i 300km, pokud by cena byla ještě nižší. Ale přesto že všichni říkají, že baterie je největší položka z ceny Elektromobilu, tak v tomto případě si myslím, že už to neplatí. Kolik by mohla stát Tesla model S s 30 kWh baterií ?
Tesla Model S nie je
Tesla Model S nie je normálne auto.je to celohliníkový 5 metrov dlhý športový automobil..ten nikdy nebude za 30-40 K ani z 30kWh batériou.
Ak ti stačí 30kWh batéria ..tu je leaf 30kWh za 699 900czk…
http://www.nissan-jpn.cz/vozy/leaf-2051
Ale upozornujem ze na 300km dojazd môžeš zabudnúť…budeš rád aj za 200km..v zime(-10) a dialnica (130km/h) aj za dojazd 120-130km.
Spotreba auta velkosti leaf je cca 15kWh…avšak v zime aj 23-25kWh..to isté dialnica pri 130km/h.
To není žádnej sportovní
To není žádnej sportovní vůz, to je 7 místná rodinná limuzína. Akorát má pekelnej vodpich.
Takze uz „jen“ 2,1 mega za
Takze uz „jen“ 2,1 mega za zakladni verzi….
ja jiz jen asi mego a pul,
ja jiz jen asi mego a pul, ale pocitam ze me to skazi koupe baraku na konci roku a budu moct setrit nanovo 😀
První zlevnění
První zlevnění
To ne, jenom znovuuvedení
To ne, jenom znovuuvedení staršího ekonomického modelu.
Vtip je ovšem v tom, že
Vtip je ovšem v tom, že nová 60ka je vlastně původní baterie o kapacitě 75 kWh, pouze softwarově omezená na 60 kWh. Rovnou při nákupu je možné update na 75 kWh zakoupit za €7900, pozdější update je také možný, ale už za €8350.
To je poměrně super zpráva. Protože na to, aby se ze 75kWh baterie vzalo jenom 60kWh, bude baterie vybíjena mnohem méně a tím rapidně vzroste počet možných cyklů „nabití-vybití“ klidně i víc než na dvojnásobek. Ještě by to mohlo jít do dokonalosti v tom, že když by někdo potřeboval nouzově zvětšit dojezd, tak by si mohl u Tesly otevřít 80km za nějaký poplatek a poté zase vypnout 😀
Uz sa tesim na to ked dakto
Uz sa tesim na to ked dakto preleze ten software a v garazi vam to odomkne na 75kWH za 500EUR 😀 Kua toto auto by stalo za hriech, na to co to dokaze to nieje vobec zla ponuka.
tiež ma to napadlo
:-DD +1
tiež ma to napadlo
:-DD +1
A pak to Tesla zjistí a
A pak to Tesla zjistí a udělá vám z toho nepojízdnou cihlu za 2 melouny 😀
Tesla taky zaměstnává hackery 😉
Jasne, že by to zistili.
to
Jasne, že by to zistili.
to bola len :-DDD
a na to ani nepotrebujú
a na to ani nepotrebujú hackerov…
Všichni tam maj hacking v
Všichni tam maj hacking v DNA i Elon.
Podľa mňa by to nemal byť
Podľa mňa by to nemal byť problém 🙂
Podle clanku na electreku to
Podle clanku na electreku to zapnuti vyssi kapacity bude jednorazove a trvale, cesta zpet neni.
momentálne ano ale je to sw
momentálne ano ale je to sw zaležitost, tak by to nemal byť teoreticky problém,