Amerika začíná budovat vysokorychlostní železnici

vsadily místo na a . Jak se ukazuje, zejména v zimě to může být problém. Vláda chce protlačit vybudování celonárodní sítě . Jeho Ray LaHodd říká, že půjde o významné dědictví současné generace.   

Ray LaHood se takto vyjádřil v krátkém článku pro noviny Orlando Sentinel. Na začátku v něm zdůrazňuje, že Amerika by nikdy nebyla taková jako dnes bez své sítě . Ty jsou obchodními i společenskými tepnami USA.

Dálnice zůstanou klíčovou součátí národní i v budoucnosti. Ale dál už prý nelze spoléhat pouze na ně. Dlouhodobý je třeba podpořit i dalšími projekty. Jako je právě vysokorychlostní železnice.

Zatímco , zejména ta západní, severní a jižní, spolu s , a , jsou v tomto ohledu na světové špičce, v USA prakticky neexistuje. je tam jen sporadicky využívaným dopravním prostředkem.

To mají změnit právě . Ray LaHood píše, že „hladce spojí rozsáhlé metropolitní komunity a skrze bezpečnou, pohodlnou a spolehlivou dopravní alternativu“. Navíc ulehčí letištím i dálnicím. A předvším sníží závislost na i emise.

Nepodstatná není ani ekonomická stránka věci. Americká ekonomika se potácí na hraně resece. Sžírá ji především vysoká daná tím, že v USA prakticky vymizel výrobní sektor – přesunul se do Číny. To by se mělo díky projektu rychlodráhy změnit.

Prozatím se celý projekt nachází stále ještě převážně ve stadiu plánování, ale s klidem můžeme prohlásit, že jde o plánování velmi pokročilé. Jednotlivé státy unie už do odeslaly své požadavky a návrhy. O projekt se zajímají železničáři, ekologové, široké spektrum soukromých společností.

Právě soukromíci, zahraniční i domácí, celkem více než 30 firem, už přislíbili zaměstnat americké pracovníky a založit nebo rozšířit své operace v USA – pokud jim budou uděleny některé kontrakty v rámci budování vysokorychlostní .

V některých místech však už práce pomalu začínají. Ve státech Vermont a Maine už dělníci instalují koleje. V Severní Karolíně a Illinois probíhají pozemní úpravy, aby se s pokládáním kolejí mohlo začít už příští rok. se nejspíš stane prvním státem , kde bude vysokorychlostní železnice uvedena do provozu.

BizTimes

3 Comments on “Amerika začíná budovat vysokorychlostní železnici”

  1. Mna zaujima otazka
    Mna zaujima otazka ekonomickej rentability osobnej vlakovej dopravy vobec, vychadzam z domienkok ze vlakova doprava je rentabilna ak sa dopravuje na velke vzdialenosti, velka tonaz a pokial mozno co najdlhsie stalou rychlostou (minimum zastaveni) cize vysokorychlostna zeleznica na prepravu ludi mi pripada ako oxymoron, nevezie sa velka tonaz, relativne casto sa zastavuje a rozbieha (aj ked v amerike su ine vzdialenosti takze toto kriterium nie je az tak aplikovatelne) a musi sa rozbiehat na vysoku rychlost a spomalovat z vysokych rychlosti a okrem toho, a to plati v amerike dvojnasobne, osobne auto je vzdy najpohodlnejsi dopravny prostriedok co sa tyka masoveho meritka, a amerika na to ma najlepsie podmienky, takze je mozne ze sa tam vyskytnu aj auto-rychlovlaky ako kedysi chodili z CZ a SK do chorvatska …tak ci tak, buducnost vlakov nie je vo vysokej rychlosti ale v preprave velkej tonaze na velke vzdialenosti…ale uvidime ako rozhodne trh, preto je smutne ze sa tym zacina zaoberat americka administrativa, cize to budu vyhodene peniaze danovych poplatnikov

  2. V severní americe sice VRT
    V severní americe sice VRT v evropském či asijském pojetí zatím v adekvátním rozsahu neexistují, ale je třeba si zároveň uvědomit, že Američané nepoužívají jako jednotku metry a kilometry, ale míle, a tak je také třeba pohlížet na všechny jejich „originální“ údaje o rychlostech jejich stávajících vlaků – mnohé jejich tratě s osobní dopravou jsou tedy už dávno minimálně stejně rychlé, jako „běžné“ evropské „klasické“ železniční tratě, tedy běžně umožňují jízdu rychlostí 140 – 200 km/h. S ozhledem na velikost amerického kontinentu to sice samozřejmě není mnoho, ale z předložené informace není zřejmé, že železnice v USA funguje i nyní, byť ne v rozsahu, jaký by byl adekvátní velikosti USA.

Napsat komentář