Chevrolet Bolt: dojezd 383 km na jedno nabití!

Jan Horčík - 13 Září 2016

Značka Chevrolet odtajnila nejdůležitější specifikaci elektromobilu Chevrolet Bolt, a to jeho dojezd. Odhadovaný dojezd dle EPA (tedy přísné, poměrně reálné číslo) je 383 km!auto elektromobil Chevrolet Bolt EV

Elektromobil jde na trh už koncem letošního roku. Do Evropy přijde začátkem 2017 jako Opel Ampera-e.
foto: Chevrolet

Ještě v lednu 2015 automobilka General Motors, která Chevrolet vlastní, tvrdila, že Chevrolet Bolt nabídne dojezd přes 320 km. O rok později, po představení Tesla Model 3, už GM hlásali do světa, že 'Bolt ujede víc, než 320 km na jedno nabití'.

Pochopitelně. GM musí dělat co umí, aby si získala alespoň část pozornosti elektromobilně pozitivních zákazníků, kteří jinak s očekáváním vyhlížejí Tesla Model 3. A vůbec jim nevadí, že na trhu bude o rok později, než Bolt.

Na autosalonu v Detroitu 2016 GM ohlásili, že Bolt bude mít 60kWh baterii. To je pravděpodobně o pár kWh víc, než kolik bude mít základní verze Tesla Model 3. Nedávno jsme ale zjili, že Bolt má také "katastrofální aerodynamiku", zatímco Model 3 míří k extrémně nízkému aerodynamickému koeficientu 0,21.

Přesný dojezd elektromobilu Tesla Model 3 zatím není znám, nicméně Elon Musk od začátku říká, že auto musí ujet víc než 320 km. Konkurence ale jak vidno nespí a to je dobře, protože nakonec profituje zákazník. Bude Tesla Model 3 umět v základu přes 400 km na jedno nabití?

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

V Norsku v Oplu bude možnost si objednat Ampérii už v půlce října a k dodání bude v dubnu.
Už se ptal někdo u nás?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Alien5

http://www.tyden.cz/rubriky/auta/svetove-autosalony/ampera-e-opel-hovori-o-revoluci-mezi-elektromobily_397685.html

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Obrázek uživatele Kuk

Sranda je, že zprávu o překvapivě velkém dojezdu Boltu, české autoweby v klidu odzývli. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Alien5

+1

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Obrázek uživatele Kuk

Jenom Autoforum píše o dojezdu Amperie

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Novináří při testování předorodukčních Boltů dosahovali extrémních dojezdů, kdy najeli maximum 238 mil a ještě jim zbývala hodně velká rezerva (od 17ti do 60 mil).
Bylo to hlavně díky pneumatikám s adhezí kulečníkový koule :) Účel to splnilo, novináři byli z dojezdu nadšení.
Když na to dupli ve sport módu tak se kola protáčela.
Taky si pochvalovali, že auto vypadá normálně a nekřičí do světa hele já jsem elektrická kárá, já jsem jiné a to jak uvnitř tak i zvenčí.

https://youtu.be/wQo6-ta889I
http://blog.caranddriver.com/how-i-drove-238-miles-in-the-chevy-bolt-ev-and-still-had-range-to-spare/
http://www.latimes.com/la-fi-2017-chevrolet-bolt-ev-epa-rated-at-238-miles-per-charge-20160912-premiumvideo.html
http://www.theverge.com/2016/9/13/12899752/chevy-bolt-driving-impressions-review
https://www.wired.com/2016/09/chevrolet-bolt-range-epa-rating/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Nevěřím, že by ty pneumatiky měly nějaký zásadní vliv na dojezd. I když o nich psali, že mají "adhezi curlingového kamene".

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

.. dobrý příměr :D

Obrázek uživatele Kuk

Takže tydle "eko" gumy nemaj moc vliv na dojezd či spotřebu? Kolik to dělá? Vyváží to vůbec sníženou bezpečnost?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Podle článku co jsem teď našel asi 2,5%.
A brzdná dráha se zvětšuje o 10%.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Obrázek uživatele Kuk

Díky. 2,5 % by zvedlo dojezd jen na 244 majlí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Všiml jsem si, že na zahraničních webech jsou první novinářské recenze a na vybrané trati všichni jezdci z EV magazínů ujeli min 240mil a potom jim všem zbývalo podle počítače ještě 30-50mil dojezdu!

Také tam byl výcuc z palubního počítače, že spotřebovali na tu 240mil dlouhou jízdu 58,7kWh. Takže ta baterie nakonec má plných 60kWh využitelných a tedy dost možná až 70kWh celkově!

Za mne tedy palce nahoru pro GM, né že by to bylo něco extra složitého po technické a výrobní stránce. Tahle baterie tu klidně mohla být v roce 2012 (pravda, ne na pouch článcích). Ale že je to teprve druhý výrobce, který si z lidí přestal dělat prdel a použil baterii, která technologicky odpovídá dnešním možnostem.

Obrázek uživatele Alien5

Tak to je super sprava diky! :)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Vsak ona tu ta baterie v roce 2012 byla. Jen se kolem ni nedalo postavit auto za mega...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Vždyť je to také výrobek firmy LG a ne GM! :)

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Obrázek uživatele Kuk

Celá elektrická výzbroj Boltu je vyrobena v LG Korea. GM dodá plechofku, kola a volant. Dost outsource :)
Vlastně celej dizajn Boltu je zase z GM Korea.

Btw Tesla používa na výrobu svejch elektromotrů nějaký mašiny z Čech.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak nedělal bych si iluze že BMW, VW a ostatní také dnes z větší části neoutsourcují vývoj svých EV. Ten zásadní rozdíl vidím v tom, že LG do tohoto podniku samo nalilo pěkný balík peněz a tak jde s kůží na trh (úspěch Boltu) společně s GM.

Co se týče ceny technologie baterií, tak na tom se samozřejmě nic nezměnilo. Vysoká cena baterií a "nezralá" technologie byly vždy pouze úmyslné PR lží automobilek.

V roce 2012 samozřejmě bylo možno postavit auto (pravda pouze velkou zavedenou automobilkou) s cenou od 1,1mil Kč s 60kWh baterií. (mnou očekávaná zaváděcí cena Boltu, Ampera-e v ČR). Nebo opravdu chcete tvrdit, že Nissan Leaf, který tenkrát u nás začínal s cenou od 715tis Kč s 24kWh opravdu nebylo možné za dalších 400tis Kč vybavit větší baterkou? Mimochodem sám Nissan představil svoji 60kWh baterii už před rokem a ta mu stále leží někde na stole a kdoví kdy ji vůbec uvede na trh.

Mě na tom všem vadí právě ty lži. Kdyby automobilky férově řekly, že technologicky konkurenceschopné EV se jim dnes zkrátka nehodí do krámu místo těch nesmyslů o nevyzrále technologii, tak jim nemám co vyčítat. Nejsou to zaopatřovací ústavy.

Nechci nějak rejpat, ale ceny nového Ioniqu v ČR už jsou týden známy a na Hybridu ani zmínka? ;)

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

Obrázek uživatele Kuk

To musíš sledovat místní dizkuze pod články, tam je to probraný ad absurbum ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Sleduju, ale přesto bych od redakce očekával aktuální ofiko topic...

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km (spotřeba 0,7l/100km)
ostatní EV - > 50tis km

www.teslicka.cz
Tesla Referral code: https://ts.la/ondrej87331

Obrázek uživatele Kuk

+1

Dost to flinkaj :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No uprimne neivm proc se tolik hroti ten dojezd? S dnesni infrastrukturou to na dlouhe dojizdeni stejne neni, ja bych mnhem vic ocenil mensi cenu, nez vetsi dojezd...

Dojezd se podle me hroti hlavne proto, ze zatim neni tam, co "bezny" ridic vydrzi, nez potrebuje pauzu - pokud nejsem prostatik (a asi ani tehdy ne), tak po 150-200km (dalkoveho presunu, idealne dalnice) fakt pulhodinovou pauzu na zotaveni nepotrebuju.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jenze ten Bolt je na ty dlouhe cesty stejne nepouzitelny, nez se nabije na dalsich 200km bude to trvat minimalne hodinu...
Ono ani s Teslou to neni uplne svetoborne, a ta ma dojezd jeste o dost vyssi a nabijen asi dvojnasobne rychle...

Tak vylozene dalkove cesty ne, ale pokud se vejdu do denniho najezdu (a tech cca 400km uz vypada pouzitelne, podle prvnich testu je to realne cislo v kombinovanem provozu, ne jen "podle normy"), tak to zacina byt akceptovane.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Čím větší dojezd, tím více lidí si řekne "to už by mi mohlo stačit" místo "s tím nikam nedojedu".

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkné auto pánové, ale pokud Leaf stojí 700,- pak tohle auto bude stát milion. Rád bych si ho koupil, ale nemohu si to dovolit, ale další auto na benzín nebo naftu už kupovat také nebudu, počkám na nějaké ojeté. Nekoupím to proto, abych na tom vydělal, ale proto abych pomohl rozjet trh s elektromobily a naše země se zbavila části závislosti na ropě.

Obrázek uživatele Kuk

Na autě se většinou moc nevydělává, ale prodělává. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ekonomičnost na sebe nevydělávajícího auta lze posuzovat v tom, jak moc se jeho provozem prodělává. A podle toho hodnotit jednotlivé technologie.

Obrázek uživatele Marty

Tak to jasný že koupě auta není investice. Nikdy se vám prostředky na nákup auta nevrátí na tož aby ještě vydělal. Pán Josef to myslel asi jako "vydelat" úsporu za pohonné hmoty...
I když koupě EV se jako investice jistým způsobem brát dá. Je to investice do budoucnosti, do životního prostředí,do výchovy našich dětí. Určitě budoucí generace vyrůstající v energicky soběstačných domech a jezdících v EV budou mít určitě jiný pohled na svět než ty obklopeny fosilem...

Obrázek uživatele Kuk

S takovýmhle dojezdem to bude věčně vyprodaný. Uvidíme jak moc rozjedou výrobu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Alien5

Fain dojezd! ted jeste dotaz obem kufru uvadeji 55 cu.ft takze okolo 500L +-. je to spravne ? diky

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Tak nejak, cuft je cca 9 litru.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

To asi ne, cuft je cca 28 litru. Objem 55 cuft bude asi maximalni se sklopenyma zadnima sedackama...

Jj, mas pravdu, pardon. Nejak mu ta treti trojka utekla... V tom pripade je to auto (alespon zevnitr) vetsi, nez vypada - 1.5m2 nakladovy prostor (Octavia kombik ma 1.6).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Alien5

Jo ale to je ale se sklopenejma sedackama tech 1500 zaklad bude kolik 500 ?

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Nejspis, ta oktavka kombik ma zaklad 580, se sklopenymi 1620 litru.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

velikostne i vravove je hodne blizko Merive, a ta ma 400/1500, nedivil bych se kdyby to bylo velice podobne i v tomto smeru

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Má to mít 381 litrů (trunk volume of 381 liters)

media.opel.com/media/intl/en/opel/home.detail.html/content/Pages/news/intl/en/2016/opel/09-13-ampera-e-range.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ten dojazd 400km bez 17 je naozaj vyborna sprava. konkurencia od dnesneho dna MUSI toto zohladnit v dalsich projektoch/produktoch.

3x hura.

Obrázek uživatele Kuk

+1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Launch 13.
To udělali schválně ne? :D
Šíleně pověrčivý amíci, který nemaj 13. podlaží ani 13. řadu sedadel v letadlech!!! ;D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Baterka tesly o par kWh mensi? Ja bych rekl ze bude o dobrych 10 kWh mensi (teda zacinat na 50 kWh baterce) coz by prostym prepoctem kapacity davalo dojezd 320 km, pri zohledneni vyrazne lepsi aerodynamiky neco kolem 340 (presne dle prohlaseni Muska)...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na stránkách Tesla slibuje dojezd 215 mil na jedno nabití, což by bylo nějakých 346 km. A základní cena je o 2500 dolarů méně než u Boltu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vzdyt pisu ze by to mohlo byt cca 50 kWh baterka a 340 dojezd, nebo chces hadat jeslti 340 nebo 346?

oznamili uz i cenu?

v CR pokud se sem neco dostane pod Oplem tak bude cena mezi 1.1 az 1.2 miliony kacek v zakladni verzi, staci se podivat na obdobne cenene kousky beznych fosilu v USA co se prodavaji i v CR

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cena Opelu Ampera-e by se měla pohybovat mezi 850-900tis Kč včetně DPH !

Jasne joudo, takze v americe se bude prodavat za 37,500$ a u nas za 30,000$ :D
Cena v Evropě bude začínat na 1.200.000Kč.

Evropsky zakaznik vetsinove odmitne zakladni vybavy z USA, staci se podivat za jake ceny se prodavaji kuprikladu Mustang, Feemont, i3, a dalsi auta, vyjimku tvori kuprikladu i3 ktere se prodava za obdobnou cenu na obou kontinentech, coz je stylovka kterou si spise v USA nacenili vejs coby stylovku, tak jako v Evrope se zase nacenila vejst stylovka v podobe Mustangu

cenotvorba Ampery-e bude zaviset na modelech a cenotvorby Oplu v portfoliu, ostatne i prvni generace Volt/Ampera meli mezi sebou na kontinentech rozdil ceny temer 300 tisic, navic se zapomina na fakt ze $37500 je cena bez tax

ja proste odhaduju ze pod milion Ampera-e v oficialni distribuci nebude, a i tak se po ni zaprasi hodne rychle, aneb rocni produkce rozebrana za par dnu :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No i kdyz bychom predpokladali (nerealisticky), ze cena bude stejna jako v USA, tak jsme na cene 37 500 * 25 * 1,21 = 1 134 tisic kc...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je velmi optimistická cena. Vzhledem k tomu že, Hyundai Ioniq EV je s 28 KW baterií za 900 až 1 mio, nevěřím, že Bolt s 60 KW baterií bude pod 1 mio.

A proc by to delali? Resp. V takovem pripade by je asi americti zakaznici (resp. jejich pravnici) sezrali i s chlupama...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Preco? Ved v USA by bol stale lancnejsi. Verim, ze toto auto dostanu pod milion CZE resp. okolo tych 37000 Eur. Samozrejme dost zalezi aj na vybave, dostupnosti a v neposlednej rade bude konkurovat TM3, ktora bude mat podobny dojazd ale aj dalsie technologie navyse. Leaf bude musiet do roka dvoch dotiahnut tento naskok a potom sa prida aj VW a Kia. Ak sa nepridaju tak im ujde trh a to si VW uz dovolit nemoze (navyse musi sekat eko dobrotu po tych pruseroch co ma). No bude to velmi zaujimavy koniec dekady.

37500 eur bez dane, jo tomu bych i veril :D

Obrázek uživatele Jan Horčík

$37 500 před dotacemi

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Josef

+ 22% DPH a 5% clo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

22% DPH ? To už je zase nějaká novela...?! :-)

Obrázek uživatele Josef

hu, sakra :D

hmmm. kdyz budu velky, tak si to koupim ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Paradicka, konecne dalsie EV, ktore uz nie je iba hracka. Ja by som ho este privital v kombi verzii a budem uplne spokojny.

Obrázek uživatele Kuk

Hračka sice ne, ale nabíječku to má zřejmě pomalou a do světlometů dali HID místo LEDek.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A o kolik se zkrátí dojezd, když se svítí normální žárovkou, nebo LED ? Dejme tomu, že klasické žárovky budou brát 120W, LED jen 20W, rozdíl tedy 100W. Když pojedete 4 hodiny v kuse, spotřebujete navíc o proti LED 4hx100W = 400 W. tak si můžete myslet, že nemáte baterku 60KWh, ale jen 59,6 Kwh. Tak místo 350 km ujedete jen 347 km. Svícení, rádio a podobné drobnosti nemají u auta s tak velkou baterkou skoro žádný vliv na dojezd. O něco víc se zkrátí dojezd za použití klimatizace a nejvíc udělá elektrické vytápění.

Obrázek uživatele Josef

Navíc xenony jsou také poměrně úsporné... Když se podíváte sem, zjistíte, že je v podstatě jedno, čím svítíte, spotřeba je v podstatě pořád stejná: http://www.auto.cz/halogen-vs-xenon-diody-zarovky-jeste-nevymrely-80531

jj ja xenony pri kratkych "pauzach" treba do 30 minut ani nevypinal a nechaval dal svitit, mnohem vic by me pak bolelo menit tu xenonku nez ze to trosicku bere z baterky :) diody se v tomhle precenujou a dokud jejich cena nebude dostatecne nizka a jejich vymena cenove prijatelna, tak bych je na hlavni svetla u auta ani nechtel

Co jsem si vsiml, tak xenony stejne na vetsine aut pri startovani zhasnou. Mimochodem, nevite nekdo, jak je to vlastne se start&stop, taky si daji "cyklus" pri kazdem zastaveni na krizovatce?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Hele, ale ty žárofky stejně pojedou na normální 12V baterku a ne na velkou. Ale ta se stejně musí dobíjet asi z velký ... Jak to tam vůbec funguje?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pochopitelně, že se musí dobíjet. Dobíjí se z velký, pomocí měniče. Třeba u Peugota 106 electric je měnič ze 120V na 12V, tady taky bude měnič, jen nevím, z jakého napětí. Ale princip bude stejný. pochopitelně, jsou tam nějaké ztráty, ale jak už jsem psal, vzhledem k odběru a velikosti akumulátoru to téměř neovlivní dojezd.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil