ČEZ zdražuje paušál za přístup k nabíjecím stanicím

Jan Horčík - 30 Listopad 2016

Průběžné zdražování služb ČEZ Elektromobilita pokračuje také s novým rokem. Od 1.1.2017 se bude platit 450 Kč bez DPH za kalendářní měsíc a aktivovanou kartu.auto ČEZ rychlonabíjecí stanice Vrchlabí

Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily ČEZ ve Vrchlabí
foto: ČEZ

"Tento krok je v první řadě dán nezbytností přiblížit cenu za službu Elektromobilita reálným nákladům na dobíjení. Dosavadní poplatek byl spíše symbolického charakteru, takže i v upravené výši zůstává velice výhodný pro drtivou většinu zákazníků," vysvětluje na svém webu elektromobilita.cz.

ČEZ aktuálně dokončil výměnu všech zbývajících rychlonabíjecích stanic za nové stanice od společnosti ABB. Kromě toho plánuje síť rychlonabíječek v Česku významně rozšířit o 40 stanic u hlavních tahů. Údajně se připravuje také zavedení platby za kWh.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ePavel

Naprosto výstižné a o tom to celé je. I na čezu je vidět, že to řídí lidé, co elektromobilem jedou jenom na promo akcích pro tisk.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neplačte v CZ...pozrite sa na ceník geenway v SK a prestanete nariekať..

Obrázek uživatele Josef

Cca 10 kč za kWh? To je v pohodě ne? Když to člověk může využít třeba i jen jednou měsíčně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No greenway bez mesicniho pausalu je vyrazne drazsi nez 10 kc/kWh...

Obrázek uživatele Josef

No jo, tak je to trochu víc. I tak, jednou ročně je mi to šumák. Obvykle když přijedu ke stojanu vybitej, tak mám za půl hodiny (dejme tomu 35 minut) 80 % nabito, vyčerpáno ze sítě 15 kWh. celková cena je tedy asi 17 Euro za 15 kWh. Nic moc, ale taky nic, co by mě zruinovalo, když potřebuju jet. Tedy pokud je to skutečně 0,5 Eura za minutu a ta sazba se neupravuje podle výkonu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Začne sdílení čipů, resp kdo bude dobíjet, pak bude dobíjet dalšímu,....funguje to! jen se nesmí sejít všichni bez čipu!! :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

staci pridelat na retizek cip ke kazde stanici :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jojo, taky mě to napadlo. Možná by např. Benzina ve Vrchlabí mohla krátkodobě "pronajímat" čip, když už tam mají tu ČEZ nabíječku....

Obrázek uživatele honza.t

Čez špatný přístup. Tak třeba cizinci, co jen projíždí by klidně zaplatili i víc, ale tady funguje jen dlouhodobá smlouva a měsíční paušál. Proč by si měl někdo kupovat celoroční službu, když přijede jen jednou za rok ?
https://www.youtube.com/watch?v=F-gRTUuXNz4

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je tady evmapa a další.
Pro každého něco.
ČEZ bych snad ani ne kritizoval, ty služby někomu vyhovují a pro někoho to bude vždycky špatně.
Až někdo bude chtít 1EUR/kWh, tak budete rádi za Tinku a za 550Kč ČEZ...

Nedovedu si představit, že když pojedu do Alp, tak budu zjišťovat, jaká je jejich lokální evmapa, instalovat nějakou místní aplikaci typu Polyfazer, abych mohl u Mnichova natankovat. Evmapa a jim prodobné jsou lokální projekty, které už z principu nemohou nabídnout službu mimo svoji oblast.
To už je použitelnější www.thenewmotion.com, kteří s jednou RFID kartou pokrývají plno zemí okolo nás (včetně Greenway na Slovensku)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

evmapa je právě super. nepotřebuji nic pouze platební bankovní kartu přečtu si návod na stanici nebo pro zkušenější načtu QR code. Zadám email heslo pro registraci zaplatím platební kartou a nabíjím.
celé to trvá tak cca 2-3 min a nabíjím. Příště tyto kroky už nemusím dělat. Stačí prozvonit číslo na stanicí a hned nabíjím.
Pecka! Rfid karty jsou nesmysl. U čezu bych musel když je otevřeno navštívit pobočku uzavřít smlouvu platit paušál atd. Už vidím jak to nějaký cizinec dělá :-)

Nesouhlasím. Je děsivé, že se musím registrovat pro každou síť nabíječek. Dovedete si to představit, jak by to vypadalo u klasických pump? Přijedu k Mnichovu, začnu si instalovat nějakou appku, teď zjistím, že nemám povolen datový roaming, no prostě blbost.
Samozřejmě ideální by bylo využít bezkontaktních karet přímo k placení, ale prozatím by stačilo, když budu mít RFID kartu od ČEZu, abych ji mohl použít "v roamingu" i u jiných poskytovatelů. A i obráceně, tj. cizinec by jen přijel ke stojanu ČEZu a použil by svoji domácí kartu.
Chybí tady nějaká roamingová asociace jako u mobilních operátorů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Datový roaming není potřebný v každé stanici evmapa je bezplatné WiFi.je to i v návodu. na velkých stanicích je přímo i platební terminál na platební kartu viz vystrkov ale u jediného osamoceného stojanu to nemá význam.

OK. Pokud lze na stojanu platit bezkontaktní platební kartou, tak pak samozřejmě je vše v ideálním stavu. Já měl za to, že účet v evmapě se musí nějak dopředu nabíjet, jak jsem si kdysi přečetl v jejich návodu.

Tak to tedy není vůbec pravda ! The Newmotion je docela problematická a funguje na hodně málo místech. V Německu málokde, ve Francii nefunguje nikde a rovněž v Anglii a na Irských ostrovech je nepoužitelná.
Jistě to může potvrdit i p. Zelenka s partnerkou, kteří Leafem pár zemí procestovali. Bohužel TenT nefunguje, operátoři se neumí nebo nechtějí domluvít. Osobně mám 10 přístupových karet různých nabíjecích operátorů, u několika si platím měsíční paušál i když to využívám jen v létě a přesto se mi neustále stává, že přijedu v zahraničí k nabíječce a nemám ji čím spustit.

Ve Francii mi na dálnici došel proud, a dálniční služba mne poslala do vesnice kde před kostelem byla skříň plná zásuvek, ale bylo to jen pro elektrokola, ale mojí slabé nabíječce to stačilo. Po 3 hodinách nabíjení, když už četníci kolem mne jeli po 8, tak za mnou přišli, že tam nesmím nabíjet, že za elektřinu se platí. Dával jsem jim Eura, ale nechtěli je, dokonce se jich štítili jak kdyby z nich koukala rakovina. Doprovodili mne ke skutečné pomalé nabíječce a vyzkoušeli jsme všechny moje karty i Newmotion, ale žádná nefungovala. Po telefonátu četníků operátorovi, páni Gendarmerie rezignovali a řekli mi ať se jedu dobít zpět ke kostelu :) :).....

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Velmi děkuji za komentář! Já jsem mluvil pouze z teorie, resp. jejich webu. Jejich kartu mám a chci ji v nejbližší době vyzkoušet na Javoru za Žel. Rudou, dosud jsem neměl možnost ji vyzkoušet.
Co je mi právě divné, že třeba ta nabíječka na Javoru patří pod E-Wald, kde s jejich kartou platíte za každou minutu a v mapě thenewmotion je cena nula. Tak jsem si říkal, že buď s kartou thenewmotion je to zadarmo nebo tam nebude fungovat. Podle Vašich zkušeností to bude ten druhý případ...

Při cestách do Ge pozor na Altdorf !! u Landshunt !!! Strašná cena víc než 1,5 Eur za minutu - zíral jsem a dva měsíce to rozdejchával.
Sympatická nabíječka je v Deggendorfu a Braunau am Inn - Mc Donald, Burger King a hlavně SPRCHY :)

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Někde tady jsem vystavil faktru ve které je vyůčtováno nabíjení u e-Waldu. E-Wald v Německu otevírám Keyhangrem od Plugsurfin.com
The Newmotion mi u nich nefunguje a v centrále e-waldu se na Newmotion moc netvářili. Nabíjel jsem u nich několikrát a vždy mi nabíječku ochotně pustili grátis + prohlídka firmy a dílen kde přestavují auta na emobily.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No rekneme ze to proste nikdo nema zajem resit, protoze by to stalo dost penez a byly z toho zanedbatelne prijmy...

Ja diky svemu bydlisti nemam v okoli zadnou nabujecku CEZ. A kdyz bych se chtel podivat do mist kde CEZ kraluje, tak zadnou chip kartu nemam a take nebudu platit zbytecne za neco co vubec cely rok nevyuziju. Takovou hovezinu muzou vymyslet zase jenom telata. proc neexistuje take moznost sporadickeho nabijeni.
A cizinci kteri by se do CR chteli podivat s EV take ostrouhaji. Nebo si ma kazdy turista objednat chip od CEZu? To je vetsi hloupost nez zavedeni vizove povinnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdybyste si koupili všichni ty čipy , je Vás 1000 - tak to máme 5,4 mil korun. Zkuste za to vybudovat a provozovat nabíjecí stanice ....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a tady znovu nastává otázka.

Zda ty peníze nedát dohromady a pořídit za ně nabíjecí stanice a místa rozložit tak, aby to všem elektomobilistům vyhovovalo. No a z utržených peněz za nabíjení platit provoz stávajících a nákup nových.
Myslím, že těch 1 000 Kč by byl jen jednorázový roční vklad.

Za 5,4 mil by se dalo prořídit i 10 rychlonabíječek.

Nestálo by za to udělat setkání zájemců o tuto akci?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty kokso, to je napad! Na takovy schuzi bych chtel bejt. Parta amateru, co vi prdlajs by v lepsim pripade radila ostatnim, nebo jeste lepe zacala v oboru podnikat. Skupina elektromobilistu ma problem si zvolit predsedu sveho spolku, ale vi, jak to kdo dela blbe. To jste me rozesmali. Jen dejte dobromady penize, sezente si dotace a muzete se ukazat - vsadim se, ze se nedokazete shodnout ani na tom, kde by se mela postavit prvni dobijecka...
Mimochodem - pred nejakou dobou se tady kdosi s projektem Trendcharge kasal jak postavi stanice, kdekdo mu tleskal. Kde teda jsou? Proc se nerealizujete tam?
Tohle je fakt amaterismus na druhou,nezlobte se.
Musim se podivat po dalsich podobnych forech, jestli taky nekdo radi pekarum jak pict chleba, protoze ho ji k snidani, takze vi o cem je rec...

Milý anonyme,
lépe bych to nenapsal ani já. :-)
Připomíná mi to situaci, kdy uvidím postavený dům a začnu prohlašovat, že vím, jak postavit druhý dům od naprojektování až po kolaudaci jen díky okukování prvního domu a že umím zazvonit na zvonek. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ani jeden jste nepochopili můj úmysl.

Já nechci péct chleba ani stavět dům,
já chci na to pečení a stavění přispět!

V tom je možná ten problém, který jste vůbec ale vůbec nepochopila jen obrátili v zesměšnění, v podstatě ale sebe sama!

Chytrolíni.

Nepředstavujte si to, prosím, jako Hurvínek válku. Pořízení rychlonabíječek je ta nejmenší práce. To je jen otázka "pár kliků myší".
Nejhorší práce jsou ty okolo, tj. plánování, projektování, byrokracie, boj s úřady i distributorem, provoz, údržba, atd.
A budete mít problém s "aby to všem elektomobilistům vyhovovalo." - Pokud nezačnete stavět všude naráz, tak se budete se všemi dohadovat, proč nejdříve se staví tam a ne tady, atd.
Nehledě na to, že tady v ČR je kolem tisícovky elektroaut. Jestli se pro váš projekt nadchne 10% všech majitelů, což i tak považuji za nereálné, ale budiž... Tak to máte ročně 100 tisíc a z toho si nepostavíte ani jednu rychlonabíječku....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vše co píšete vím.

Jen jsem zkusil něco, co by nám všem pomohlo.
Je mí jasné, že většina by chtěla jezdit a dobíjet pokud možno jen zadarmo.

Prostě jsem chtěl něco vyprovokovat aby se ledy hnuly ku prospěchu věci. Někteří z nás můžou pomoct i jinak a je už dost soukromých benzínek, kde by ta instalace se souhlasem majitele ani nebyla až tak náročná. Někteří můžou dát i víc než je zmíněná tisícikoruna. Klidně se můžou e-motoristé skládat na konkrétní stanici podle místa, vše je jen otázka dohody a domluvy a hlavně konkrétního projektu na vlastní rychlonabíjecí stanice. Nejlépe zaštítěná elektro-automobilní organizací.

Dělat pomalé kroky je stále lepší něž čekat co nám ČEZ dovolí a udělá.
Jinak nám nezbývá než si tady stěžovat a nic pro to neudělat a říkat jak to jinak nejde.

Přesně, jak je to se vším v tomto státě!

Dobře, a už jste něco pro to udělal aspoň Vy, abyste nám ostatním ukázal, že to myslíte vážně?
Máte objeto a získán souhlas aspoň několika desítek pump, které svolí instalaci na svém pozemku? Už jste kontaktoval nějakou organizaci, která by to mohla zaštítit? Např. APEL?
Máte připraveny stanovy, pravidla pro fungování onoho spolku? Jak bude fungovat ono skládání na konkrétní stanici? Jak budou ostatní solidárně přispívat na ostatní stanice, které nejsou v zájmu všech členů?
Zatím je to akorát tlachání na netu, ale od klávesnice se nikdy nic moc nevyřešilo...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano dělám to poslední 4 měsíce, s intenzitou jakou mí dovolí své podnikaní, proto bych uvítal aby se nás více do toho zapojilo. Nepočítám, že to bude všech tisíc majitelů.
Ano, měl jsem hlavně na mysli APEL, je tam dokonce i skupina co se má zabývat nabíjecími stanicemi v ČR.

V prvé řadě je potřeba začít, zkosit se na něčem domluvit.
Přijít k hotové věci a poslat jen peníze to je to nejmenší co může každý udělat, to ale není to co by pohnulo myšlením lidí.

Pro mně za mě ať je to třeba s.r.o, neziskovka nebo cokoliv jiného co by ukázalo, že se dokážeme o sebe postarat a nepotřebuje milostivě čekat až nám to někdo dovolí, udělá nebo i jen naslibuje.

Moje představa by byla se někde sejít a říct si co chceme a jak toho dosáhnout. Můžu to zorganizovat sám, ale spíš by to mělo být zaštítěno organizací, např. Apelem.

A nestačilo by se přidat pod již existují síť?
Mám na mysli The New Motion www.thenewmotion.com, které sdružuje tisíce nabíječek v Holandsku, Německu, Rakousku, atd.
Karty rozesílají i k nám (mám také jednu) a mohu nabíjet prakticky kdekoliv na západ od nás.
Kdo má dobře umístěný pozemek s dostačující přípojkou, tak si buď koupí jejich charger za normální ceny nebo svůj charger připojí k jejich síti.
Cenu za kWh, čas i typ nabíjení si určuje provozovatel a pak platí desátek TheNewMotion za zprocesování plateb od zákazníků...
Tohle by stačilo a nemusel by se budovat další lokální projekt typu evmapa či Polyfazer. A hlavně by to bylo přístupné i pro návštěvníky z ciziny.
Mimochodem, na Slovensku je pod touto sítí i Greenway, takže jejich karta lze použít již i na Slovensku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale já o ničem jiném nepíši.

Pro mne za mne, ať je to třeba The New Motion, já ale měl na mysli spíš EVmapa.

Úplně stejný způsob bych chtěl zavést i u nás (v čr), pokud bude mezinárodní pro nás e-motoristy jen dobře.

Proto bych chtěl, aby jsme se stejně uvažující sešli a řekli si něco k tomu. Když to nejde pod Apelem jak píše Radovan, dobře tak to zorganizuji sám.
S ohledem, ale na případný počet a operativní možnosti v zajištění prostor, to bude v nebo okolí Olomouce.

Kdo by tedy měl vážný zájem do takového projektu vstoupit, jak finančně nebo i poskytnutím místa, piště mi na můj email.
e-luky@email.cz

Obrázek uživatele Radovan

Pod APEL to bohužel nepůjde. Po zářijovém palácovém převratu formou venkovní schůze neschůze v hledišti Křižíkovy fontány je to opět organizace jen pana předsedy Vegra, vedená stylem soukromé firmy. Něco jako ono staré francouzské královské Stát jsem já.
Věci rozjeté panem Hasalou (prázdninový předseda, kterého si tam vybral sám pan Vegr, členská základna souhlasila, a který APEL posouval od klubových srazů směrem k jednáním s hlavními hráči, vládou, okolními asociacemi, výhodám pro členy atd.) a paní Sirotkovou (prázdninová místopředsedkyně a člověk, který projekty dělat umí a živí se jimi) jsou u ledu a vlastně je ani nemá kdo a jak dělat. Protože nelze řídit něco, kde nemáte jako statutární představitel pod kontrolou členskou základnu, placení členských příspěvků, pokladnu a bankovní konto.
Spojil jsem s APEL 3 roky života, ale celou tu dobu jsem vše platil z vlastní kapsy a dělal ve vlastním volnu. Spolu s kolegy na Moravě a Slezsku. Proto jsem byl rád za lidi ve vedení, kteří to začali dělat profesionálně a slibovali ono potřebné zázemí pro aktivní členy v regionech. Byli odejiti a já se ani po 2 měsících nedočkal odpovědi ohledně hospodaření APEL a dalších otázek, které jsem formou veřejného emailu všem dohledatelným členům položil panu předsedovi Vegrovi. S APEL nelze dělat finančně a organizačně náročné projekty, kdy jste jako statutár nebo vedoucí za ně finančně i trestně zodpovědný. To je sebevražda a do toho nikdo soudný nepůjde. Uvidíme, zda se podaří postavit na nohy něco nového s výše uvedeným potencionálem asociační činnosti.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele ozana

Takový pokus už tu byl.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

CEZ je distributor a ma jaksi jine podminky nez nejaky maly investor. Navic CEZ dostane vysoke dotace na vybudovani rychlonabijecek.
CEZ ma infrastrukturu na vybudovani a provoz elektrickych zarizeni.
CEZ ma uplne jine moznosti nakupovat levnou silovou elektrinu na burze a muze v ramci site a svych elektraren lepe koordinovat.
Maly investor ma nesrovnatelne horsi pozici.

Asi tak, CEZ Distribuce je jeden podnik a /E/Mobilita patří pod tzv. skupinu ČEZ, čili to je uplně jiný podnik.
ČEZ Distribuce je distribuční společnost pro oblast severní části republiky (kromě hl. města Prahy, tam je PRE), jižní část patří pod distribuční oblast EON. Nabíjecí stojany patří /E/mobilitě a ti si nemůžou budovat stanice jak chtějí, přinejmenším musí dodržovat stejné schvalovací "procedury" jako kdokoliv jiný, i menší investor, vč. připojení do distribuční soustavy i přesto, že patří do skupiny ČEZ.

ten systém jednorázového nabití u čezu nemůže zatím existovat, protože by to bylo logické a podporovalo by to rozvoj elektromobility.
Nejlepší je vzít dotace na rychlonabíječky, které se ve výsledku nebudou až tak moc využívat.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Platba za kW? Jako ještě k tomu navíc nebo po vyčerpání nějakého limitu? Nebo je o myšleno jako druhý způsob možnosti placení,když budu potřebovat jednorázově nabít,když jinakˇČEZ čip nemám?

Obrázek uživatele Josef

Jinak. Paušál bude třeba 30 Kč měsíčně a k tomu cena za kWh třeba 3 (5, 10) Kč.

Obrázek uživatele Kuk

Off

V Rusku maj vlastní Tesla Svazarm :D
300 fandů provozuje vlastní Tesla servis :)
Chudák Bobík Lutzů z toho asi vůbec nechápe :)))
https://electrek.co/2016/11/23/tesla-owners-in-russia-300-of-them-built-their-own-service-center-since-tesla-is-not-officially-in-the-country/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Opět se řeší, že je něco zpoplatněno. Jo pánové za služby se platí. Pořád je to levnější než spalovák, tak co řešíte.

nejde přece o to za službu platit, ale nesmysl je platit paušál. Tím platím za něco co nevyužívám nebo platím nesmyslně hodně při občasném využití.
Ideální je zatím systém EVMapy nebo PRE.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

OK, to je pravda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O placení vůbec nejde. Jde o to, že např. 1x za rok chci jet z Prahy do Krkonoš (nabíječka ČEZ v Mladé Boleslavi a Vrchlabí) a abych tam nabil musím si zařídit čip a zaplatit za půl roku cca 3 tisíce. Jiná šance (pokud nemám spalováka či Teslu) moc není. Jinak nabíjím jen doma.
Dle mě ČEZ moc elektromobilitě nepomáhá, pouze podporuje lidi co mají nabíječku před barákem......

Obrázek uživatele Jolinar

ČEZ si to zaplatí z dotací (= našich peněz), jemu je jedno jak se to používá nebo nepoužívá... Nebo alespoň ty chystané má z dotací :(

Obrázek uživatele ePavel

To je asi pravda, protože nad tím nepřemýšlí komplexně. Tím, že postaví nabíječky a umožní lidem za rozumnou cenu ty auta používat i jinak, než na jízdy kolem domu totižto nastane jeden zajímavý efekt. Spousta lidí se na základě této situace rozhodnou, že si to EV teda koupí. A kromě toho, že budou nabíjet na jejich nabíječkách, na kterých asi není vzhledem k jejich ceně možno tolik vydělat, tak také budou nabíjet doma. Třeba jedno moje auto za 1,5 roku spotřebovalo cca 15MWh. Druhé za dva roky 9MWh. A to je elektřiny, jakou moje domácnost spotřebuje za cca 14let. Takže až se elektromobilita rozšíří (a výstavbou nabíječek ji mohou výrazně podpořit), tak třeba už nebudou muset skuhrat, že elektřiny je na trhu přebytek, že cena je nízko a že jim klesají zisky... Je to na nich, jestli si třeba v rámci nějakého sdruženého tarifu zákazníky pojistí, nebo je nechají utíkat k jiným prodejcům kvůli deseťákům na kWh a budou se to snažit kompenzovat prodejem plynu a telefonování.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Jolinar

"Takže až se elektromobilita rozšíří (a výstavbou nabíječek ji mohou výrazně podpořit)"

Plne souhlasim, jen mi vadi, ze to zaplati vsichni a ne jen uzivatele dane sluzby :-(
Ale proste doba je takova a z ciziho se vzdycky lepe utraci... Ja jsem samozrejme rad, ze se stavi nabijecky. Jen ti mali provozovatele co si koupi stanici bez dotaci a davaji elektrinu za 10Kc pak jsou ti spatni. To je proste spatne.

Obrázek uživatele ePavel

To vůbec není jednoduche téma. Ano, dotace nejsou fer. Mame ze spolecnych penez stavet protipovodnova opatreni, když v záplavových zonach bydli jen male procento lidi? Kdo si postavi vlastní nabíječku, at si klidne prodava kWh za 50 korun. Ja se pak rozhodnu, zda to jsem ochoten zaplatit, nebo ne. (nejsem) Stejne tak jako kdyby mi někdo nabizel rohlik za desetikorunu. Me na tom akorát vadi, ze pak provozovatel systemu všechny nabíječky v okoli objizdi a říká majitelum, at neblazni at to zpoplatni. I když třeba u nissanu měli zakaznici slibeno nabijeni zdarma, když si poridi nissan. A mozna je v tom dotacni paralela. Dealer dostane nabíječku od importéra a ted si hezky inkasuje. Ono zpoplatnit chademo 10kc/kwh je ještě vzhledem k ceně nabíječky pochopitelné, i když si nemyslim, ze by to bylo do budoucna zivotaschopné jako obchodní model. Už méně pochopitelné je zpoplatneni AC nabijeni 7kč/kwh.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Jolinar

To srovnani protizaplavovych opatreni a dotaci na nabijecky mi neprijde fer... Sice souhlasim ze verejne prospesne jsou oba pripady, ale:
-Zaprve, o protizaplavovych opatrenich rozhoduje mesto/kraj zatimco o umisteni nabijecek polosoukroma firma.
-A hlavne zadruhe, vybudovanim protizaplavoveho opatreni nevznika nekala konkurence jako u tech stanic.

Obrázek uživatele ePavel

Nechci se hadat, ale vybudovanim protipovodňových opatreni mi muze stoupnout cena pozemku, snížit naklady na pojistku atd. Samozrejme by bylo fer, aby stejne procento dotaci mohl získat i clovek co si poridi jednu nabíječku. Naopak v minule vyzve kde bylo mozne získat dotaci na nabíječku byla podmínka, ze bude neverejna.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak trochu rána pod pás, na to že státní ČEZ jede v tomto segmentu na dotace! Poslal jsem dotaz ohledně současných odběrů a možnost platit jiným způsobem, doposud žádná odpověď. Vlastní FV to řeší, ale ročně 6528,- Kč vydat za něco, o čem nevím jak bude fungovat, mě připadá nehrozné.Takže nejspíš začnu jezdit kolem baráku! ALe nejspíš to budu muset trpět, jen si přečtu jaké podmínky výpovědi jsou v nových podmínkách......

Obrázek uživatele Josef

Stejné. Už rozesílali mail. Jenom se bude účtovat pololetně místo ročně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dotaz - to že nabíječky ČEZu jsou na EVMAPA asi neznamená že u nich můžu nabíjet přes EVMAPu, tedy bez čipu ČEZ?

Obrázek uživatele Jolinar

Stanic u kterých můžete platit přes EVmapu je zatím "jen" 19. Některé z toho umí nabíjet více aut současně (mají více stojanů).

Bylo by fajn kdyby kromě E.ONu také i ČEZ přešel na EVmapu. Platit 450Kc / mesic jen proto, abych si u nich dvakrat za rok nabil je blbost. Uz tech 150Kc/mesic pro me nemelo smysl. Navic, pausal se strasne zneuziva, kazdy se snazi nabit co nejvic a zbytecne blokuje nabijecky. Takze se tesim az zavedou platbu za kWh.

Obrázek uživatele Josef

Ne, nejde to. Ostatně, na EVmapě si můžete přepnout zobrazení jen na stojany, které jsou v systému. Je jich relativně pár.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravim ja tankuju 95% na NS cezu a nejvice pres noc od 1:00 do 6:00 jinou moznost nemam a jinak nabijim v praci.

Otázka. Vy kdo máte eauta, vyplatí se vám platit 5400,- Kč ročně?

Me podobně to přijde hrozně moc, když se to pouziva na pouze 5% nabíjení.

Jestli se mi vyplatí 5400 ročně pro ČEZ?
V Olomouci teda určitě ne.
A větší dálky s tím nemá cenu jezdit.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zkusil jsem si to namodelovat, jako kdybych od ledna 2014 každý měsíc místo 181,50 platil 544,50 vč. DPH. Vyšlo mi to na 0,21Kč/km.
Takže zatím ano.

Netvrdím, že jsem z toho nadšený, ale bylo jasné, že zdražení dřív nebo později musí přijít. Současná cena ČEZ byla dlouhodobě neudržitelná, i když se jedná o tak silnou firmu. Byla to jen otázka času. Ironií osudu je, že jsem zrovna včera v noci věnoval tolik času diskuzi s Bobanem a Anonymem pod článkem o Zoe... a ráno je vše trochu jinak. ;-) Nakonec ale pořád je tu možnost domácího nabíjení NT 2Kč/kWh a tedy 0,30Kč/km. Nebo ještě levněji, pokud má někdo fotovoltaiku a baterky ve sklepě.

Docela úsměvné je číst, že najednou je přijatelná i EVmapa. Ta samá EVmapa, která byla zde v diskuzích na Hybrid.cz donedávna prohlašována za zabijáka elektromobility.
Jak ono je to všechno relativní, že?

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Nejde ani tak o zdražení jako o logiku jejich cenové politiky.
Připomíná mi to rozúčtování spotřeby vody, když nebyly ještě vodoměry na jednotlivé byty. Každý věděl, že kdyby vodou šetřil, tak bude platit stejně jako ostatní, takže vodou nešetřil nikdo. Tj. máte nějaký paušál, kde největší odebíratelé vody mají super cenu za kubík a kdo chtěl fungovat úsporně, tak ho kubík vody vyšel výrazně dráž než těm plýtvačům.
Ve chvíli, kdy se nainstalovaly vodoměry na každý byt, tak každý platil dle jeho skutečné spotřeby. A systém začal být spravedlivý - každý platil stejnou cenu za kubík a každý platil jen za svoji spotřebu a ne za svého souseda.
Stačí se mrknout do ceníku PRE. Rozumná měsíční platba (paušál) za udržování v systému, cena za 1 odebranou kWh a cena za čas, pokud si majitel EV zamění nabíjecí místo za parkovací. Jednoduché a spravedlivé vůči odběratelům i PRE...

Plně souhlasím, ceník PRE má svou logiku.

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A už někdo četl jejich ceník 2017???

Já ano, moje poznámka byla k ceníku 2017. A předpokládám totéž i u Pavla F.

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

nevyplatí se to a nevyplatilo se to ani když stál čip 150Kč, ovšem nad 150kč člověk mohl mávnout rukou.
Musel bych mít čezbíječku u baráku nebo by síť musela být mnohem hustší. Takhle to můžete využívat jen na vybraných trasách, které se navíc nebudou rozšiřovat, ale dle čez mapy se budou nové čezbíječky instalovat především na trasách, kde již čezbíječky jsou.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mě se to nevyplatí, doma kWh za 2,60 Kč; FVE na střeše(jen 2,9 kWp); 6534,- Kč ročně-to je 1/3 platby za celý dům v elektrice včetně topení,vaření .....takže vyhodnotím a podám výpověď. A co PRE má něco nového,ceny a pod za kolik tam vychází sosání??

Obrázek uživatele ePavel

PRE má dle mého názoru nejlepší systém zpoplatnění. Měsíční paušál 10kč za kartu + 2,50 za kWh bez DPH.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Jolinar

PRE tak nizke ceny ale taky neudrzi vecne...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jaké nízké ceny PRE?
Silovina stojí na burze někde mezi 80-90 haléři pro velké koncové zákazníky, další ceny služeb jsou ani ne jednou tolik a jedno nabití auta je jako domácnost za týden. Mennekes stojan stojí pár desítek tisíc a něco jeho instalace (řekněme také desítky tisíc).
Cena do 3 Kč/kWh je udržitelná.
Služby PRE využívám a jsem spokojen, škoda jen, že nemají výkonnější nabíječky.

Obrázek uživatele Jolinar

ano od PRE take vyuzivam sluzby... jak Type 2 v Ostrave a Brne, tak CHAdeMO v Praze.
Co se ceny tyce, to se necham prekvapit, ale 3Kc/kWh na CHAdeMO stanici si vubec nejsem jisty... To by tam za den muselo nabit v prumeru aspon tak 5 Tesel a nic by se nesmelo nikdy pokazit a nesmela by byt zadna udrzba ani dalsi naklady --- coz je proste nerealne.

EDIT: hmm, jsem to i celkem trefil... 5aut x 50kWh x 1.5Kc/kWh zisk x 365 dni x 5let = 684375Kc, coz akorat krasne zaplati jednu stanici za 5 let. To musim uznat ze je celkem dobry business :-) Jen se ta stanice musela sama nainstalovat, za elektrinu se neplatil zadny pausal, v prumeru tam nabijelo 5 Tesel denne, nikdy se nic nepokazilo, nekdo vam to zadarmo vyuctoval zakaznikum a cena vaseho kapitalu byla 0%...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

třeba se shodneme, že
1. cena bežné instalace nemusí stát více, než desítky tisíc (nepotáhnete-li daleko kabely a nebudte stavět trafostanici speciálně a jen a pouze pro danou stanici)
2. 5 hodin nabíjení Tesel a nějakých novějších modelů s většími bateriemi není zas tak strašný požadavek na dobře umístěnou stanici
3. cena 600 tisíc za 50 kW stanici je dnes již poměrně absurdní a možná je jen v korporátním světě tisíciprocentních režií; kromě toho ceny stanic typu 2 se pohybují v desítkách tísíc
4. stále ještě existují firmy schopné vyrobit zařízení, které funguje aspoň několik let (ano DBT to není, jak názorně ukázal ČEZ), řekněme maximálně s běžnou preventivní údržbou (občasnou výměnou konektorů, dotykových displejů a větráků,...)
5. vyúčtování zákazníků s vyuřitím výpočetní techniky skutečně není horentní suma, tedy možná ano v již zmíněném světě velkých korporací
6. energetický trh projde zajímavými změnami, takže možná bude pár milionů zisku za provozování pár desítek stanic a získání stabilního odebíraného množství zajímavé, když ne pro velké hráče, tak třeba pro jinou skupinu
...
jako ďáblův advokát byste měl ukázat větší invenci ;)

Obrázek uživatele Jolinar

nejvetsi problem mam s temi 5 Teslami za den na jednom stojanu... To by totiz v patek a nedeli tam muselo nabit tak 10 a pres tyden tak 3. Dohromady to da ten prumer 5 Tesel. A to teda nechci videt ty fronty v patek a v nedeli.

No ale jestli myslite, ze to je realne tak doporucuji investovat do nejake vlastni rychlo-nabijecky :-) za 3kc ji budu rad vyuzivat... no a hned mate prvniho zakaznika.

nebojte, pracuje se na tom ;)

Obrázek uživatele ePavel

To nikdo nevi. To je na nich, zda chteji, aby se nabíječky vyuzivaly, nebo jenom sami spotrebovavali energii. Ja osobne se zaridim podle aktualni situace. Az to pro me vyhodne nebude, tak zase zmenim pohon.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

Možná ne, nicméně když jedu někam dál jednou či dvakrát za rok, tak dám klidně 10 Kč za kWh.

Obrázek uživatele ePavel

Přesně tak. A pokud jezdím pravidelně a nebylo by to výhodné, tak nepojedu EV. Slovy klasika, je to sice dražší, zato delší cesta, tento model odmítám akceptovat.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

Není to spíše 30 kč za kartu?

Obrázek uživatele ePavel

Ano, ale za čtvrt roku. Faktury posílají čtvrtletně.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

Aha, pravda.

Obrázek uživatele ePavel

Dle nájezdu se to buď vyplatí, nebo ne. Já třeba najezdím kolem 6tkm měsíčně, takže mě určitě, za benzín bych dal přes 15.000. Ale jsem toho názoru, že řešit to paušálem není rozumné. Spousta lidí čip vrátí a ti co budou platit víc, budou chtít co nejvíc tankovat i když by třeba mohli doma.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přesně tak bude večí obsazenost, protože každej bude chtít vytežit co nejvíc za tu cenu

ale zase pokud bude o 40 nabijecích rychlostanic víc tak proč ne

Obrázek uživatele ePavel

Ano, pokud bude kvalitní síť rozumně rozmístěných nabíječek (NE dobíječek) a tím pádem nebudu odkázaný na jiné rejžující poskytovatele, tak proč ne. Rozumně znamená ne někde v centru, ale na dálnici. Ono to zneužívání by taky nehrozilo, kdyby to nebylo v centrech měst, ale v půlce dálnice, kde by to navíc pomohlo nejvíce.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

Odpověď je jasné ne. Očekávám, že pro nás ostatní zavede ČEZ paušály ve stylu PRE.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon