ČEZ zdražuje paušál za přístup k nabíjecím stanicím

Jan Horčík - 30 Listopad 2016

Průběžné zdražování služb ČEZ Elektromobilita pokračuje také s novým rokem. Od 1.1.2017 se bude platit 450 Kč bez DPH za kalendářní měsíc a aktivovanou kartu.auto ČEZ rychlonabíjecí stanice Vrchlabí

Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily ČEZ ve Vrchlabí
foto: ČEZ

"Tento krok je v první řadě dán nezbytností přiblížit cenu za službu Elektromobilita reálným nákladům na dobíjení. Dosavadní poplatek byl spíše symbolického charakteru, takže i v upravené výši zůstává velice výhodný pro drtivou většinu zákazníků," vysvětluje na svém webu elektromobilita.cz.

ČEZ aktuálně dokončil výměnu všech zbývajících rychlonabíjecích stanic za nové stanice od společnosti ABB. Kromě toho plánuje síť rychlonabíječek v Česku významně rozšířit o 40 stanic u hlavních tahů. Údajně se připravuje také zavedení platby za kWh.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Reakce ČEZu na kritiku

Vážený pane,

děkujeme za Vaše stanovisko ve věci úpravy cenových podmínek naší služby Elektromobilita.

Mrzí nás Vaše rozladění a kritika úpravy cen. Jde však pouze o první krok, který přibližuje který přibližuje cenu energie reálným nákladům. Jsme si vědomi toho, že paušální částka možná není optimálním řešením pro všechny skupiny zákazníků, nicméně pracujeme na produktech, které budou pro zákazníky komfortnější. Např. rozšířené možnosti úhrady, zejména jednorázové platby zohledňující skutečný odběr energie při dobíjení. Zavedení nového systému rovněž dovolí sledovat vytíženost jednotlivých stanic a současně umožní eliminovat některé negativní jevy, např. zbytečné stání na dobíjecím stanovišti dlouho poté, co byl elektromobil plně dobit.

Negativní ohlasy na úpravu cen k nám míří především od zákazníků, kteří preferují spíše nabíjení doma nebo ve firmě a síť veřejných dobíjecích stanic používají minimálně. Pro většinu zákazníků však i nové podmínky zůstávají stále výhodné. Stojí totiž za připomenutí, že nový měsíční paušál je zhruba ekvivalentem šesti dobití elektromobilu, resp. trojího plného dobití Tesly. Jde tedy o frekvenci zákaznického užívání stanic, která je podle našich poznatků spíše obvyklá.

Máte pravdu, že přirozeným posláním ČEZ je podpora elektromobility. Shodneme se asi však také na tom, že nelze zaměňovat podporu s neúměrným dotováním. Dosavadní úroveň cen jsme od začátku chápali jako zaváděcí, přesto jsme ji po několik let drželi na stejné úrovni. Podotkli bychom také, že ani připravovaná úprava cen nepřinese pokrytí nákladů byť jen na provoz těchto stanic.

Věříme, že připravovaná opatření v oblasti rozšíření platebních možností v kombinaci s dalším rozšiřováním naší sítě dobíjecích stanic a zvyšováním celkové úrovně služby Elektromobilita přesvědčí i Vás.

S díky za pochopení a s pozdravem,

projektový manažer
Útvar čisté technologie

Obrázek uživatele ePavel

Z tohoto vyjádření je jasně vidět, že ČEZ vnímá provoz nabíjecích stanic jako osamocenou službu a nespojuje si nástup elektromobilů s razantním zvýšením spotřeby elektřiny celkově. Jako by si benzínka řekla, předci nebudeme poskytovat lidem zdarma vodu na umývání skel, občas se rozbije stěrka, občas kyblík, vždyť by to bylo ztrátové...

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Pokud ani připravovaná úprava cen ČEZ nepřinese pokrytí nákladů byť jen na provoz těchto stanic, tak zmiňovaný "nástup elektromobilů spojený s razantním zvýšením spotřeby elektřiny celkově" může pro ČEZ i při stávající cenové hladině za nabíjení (jedno jestli do 31.12.2016, nebo od 1.1.2017) znamenat pouze a jenom prohloubení ztráty, takže zvýšení spotřeby elektřiny je z ekonomického hlediska kontraproduktivní. Aby tomu tak nebylo, musela by cena za nabíjení být někde úplně jinde, ale to by byl ze strany velevážené obce elektromobilistické takový řev, že už teď mi předem zaléhají uši.

---

Nissan Leaf 24kWh, 151.000 km

Obrázek uživatele ePavel

Myslel jsem to právě šířeji.... Psal jsem celkově proto, že jsem měl na mysli i spotřebu elektřiny z nabíjení doma. Jak jsem zde již psal, od té doby co jezdím na elektřinu jsem spotřeboval pro EV tolik elektřiny, kterou by moje domácnost spotřebovávala 14 let. A to je ten efekt o kterém mluvím. Ano, provoz rychlonabíječek je ztrátový. Dle mého názoru dokonce v delším horizontu DC nabíjení ztratí smysl a z větší části ho nahradí výkonné palubní nabíječky. Ale pořád tu mluvíme v případě rozšíření elektromobility o nemalém nárustu spotřeby, navíc v době největších přebytků. Kdyby třeba čez měl tarif, který by spojoval odběr doma a nabíjení na jejich síti za rozumnou (i když pro ně lokálně, ne celkově ztrátovou)cenu, tak asi příští rok nepřecházím k jinému dodavateli. Takže čezu budu platit už jen 60 korun za MWh za distribuci v NT a zbylých 1000 korun pujde jinému obchodníkovi.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Samozřejmě jsem pochopil, že to "celkově" znamená zvýšení spotřeby jak na veřejných nabíječkách, tak zejména i zvýšení spotřeby doma. Jenže když se to vezme z druhé strany - cena elektřiny pro domácnosti je dnes nějaká. Když k tomu dodavatel připočte ztrátu na veřejných nabíječkách, tak je to pořád celkově ztráta oproti stavu, pokud veřejné nabíjení neposkytuje. Ano, cesta by byla spojit odběr doma a veřejné nabíjení. Mohlo by to za určitých okolností znamenat i příliv nových zákazníků. Ale pořád by to byla celkově ztráta. Zvlášť když jako nový zákazník při přechodu budu chtít nižší cenu za nabíjení doma, nebo nižší cenu za veřejné nabíjení, anebo pokud možno obojí.

---

Nissan Leaf 24kWh, 151.000 km

Obrázek uživatele ePavel

A proč je cena pro domácnosti taková, jaká je? Je to protože je jí přebytek, což by se mohlo s nástupem elektromobility otočit. Až bude mít každá desátá domácnost EV, které spotřebuje 10x víc elektřiny než zbytek domácnosti. Anebo má čez jen čekat a sledovat jak si obce a domácnosti pořizují LED osvětlení a čím dál úspornější spotřebiče?

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Silová elektřina se obchoduje na burze a její cena je výsledkem poměru nabídka/poptávka. Pokud klesá spotřeba, je převis nabídky nad poptávkou, je tlak na dodavatele, resp. výrobce, aby snižovali cenu, aby vůbec prodali. Ceny se tedy drží nízko. Výsledkem je současný stav. Pokud by ovšem spotřeba vzrostla, poptávka by převyšovala nabídku (kterou jsou výrobci schopni pokrýt najetím méně ekonomických zdrojů), tlak na dodavatele, resp. výrobce poklesne a ceny naopak můžou jít nahoru. Samozřejmě to ovlivňuje i spousta dalších faktorů, ovšem co se týká vlivu zvýšení, resp. snížení spotřeby na cenu, tak tento je podle mě zásadní. Prostě zákon nabídky a poptávky. Ostatní složky ceny elektřiny pro zákazníky jsou regulovány a de facto určeny ze strany ERÚ a spotřeba na ně nemá vliv. Takže od nástupu elektromobility a zvýšení spotřeby bych si snížení ceny elektřiny pro domácnosti raději moc nesliboval.

---

Nissan Leaf 24kWh, 151.000 km

Obrázek uživatele ePavel

Opět mám pocit, že si nerozumíme. Ekonomiku jsem studoval a z ekonomiky jsem maturoval, takže základní věci mi jsou jasné. Právě naopak si myslím, že cena silovky s rozvojem elektromobilyty = nemalým zvýšením spotřeby a snížením přetlaku na trhu půjde nahoru.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Ale rozumíme si a v podstatě mluvíme o tomtéž.
Na jedné straně cena silovky pro dodavatele resp. výrobce - při zvýšení spotřeby by šla nahoru. Na druhé straně cena silovky pro zákazníky - samozřejmě by šla taky nahoru. To by na straně domácností podnítilo ovšem jen další šetření, odpojování se od soustavy, ostrovy apod., takže opačná tendence čili brzda zvyšování odběrů ze sítě a tedy spotřeby. A z pohledu elektromobility zvýšení cen pro domácnosti by v očích potenciálních zájemců o EV opět jen snížilo šance elektromobility. Pokud rozvoj elektromobility neprobíhá nárazově, ale jen velmi pozvolna a dlouhou dobu, tak nárůst spotřeby spojený s nárůstem ceny elektřiny generuje bohužel brzdný efekt pro rozvoj elektromobility.

Pořád se tu v podstatě bavíme o jakémsi "přirozeném vývoji" cen elektřiny ovlivňovaných poměrem nabídky a poptávky. Podle mě by měl smysl nějaký "zásah zvenčí". Pokud pozoruji poslední vývoj, tak mám takovou obavu, že pro zásadní průlom v rozvoji elektromobility nebude stačit podpora výstavby nabíjecích stanic ani podpora (dotace) pro nákup EV. Pro zásadní průlom by musela přijít jak tomu říkám "podpora nabíjení". A tu nemůžeme dlouhodobě čekat ani od dodavatelů elektřiny, ať už se jedná o polostátní firmy typu ČEZ (po kterých chce jejich vlastník generovat zisk a dividendy, čili vydělávat), nebo vyloženě soukromých firem (které jsou v podobné pozici, jen s tím rozdílem, že jejich vlastníkem není stát). Musela by přijít zásadní a systémová podpora státu.

Prosím odpůrce elektromobility ve zdejším fóru, aby se zdrželi reakcí typu "vidíte, my jsme vám to říkali, vždyť se to nevyplatí, tak co vlastně s těmi EV chcete". Toto téma už se tu milionkrát omílalo a nemá smysl to začínat znovu. Ona možná jednou přijde doba kdy se EV prosadí bez ohledu na náklady, jen kvůli životnímu prostředí a s ním souvisejícími nařízení vlád států. Nakonec náznaky ze strany některých států zakázat auta na fosilní paliva o tom svědčí. Pak už bychom neřešili náklady a jestli se to vyplatí, nebo ne, ale už jen základní fakt, že chceme nějak jezdit.

---

Nissan Leaf 24kWh, 151.000 km

Obrázek uživatele ePavel

Já jsem se prostě snažil uvažovat ze strany čezu, proč podporovat elektromobilitu. Přišlo mi logické podporovat tímto způsobem odbyt elektřiny, protože co čezu musí vadit je současný neodbyt. Ano, zvýšením ceny elektřiny dostanou domácnosti podnět šetřit. Ale kolik je schopna taková domácnost ušetřit? Víc než 100% dosavadní spotřeby? To asi ne, přitom ale s vlastnictvím elektromobilu může najednou spotřebovat o několik set % víc, než do té doby. Podpora nabíjení není o tom, že někomu budu rozdávat elektřinu. Je to o tom, žsapre bude možno projet republiku skrz na skrz a že to nebude stát víc, než na benzín. Současný systém, že někoho, kdo je schopen nabíjet pořád to vyjde extrémně levno a někoho, kdo by potřeboval jen občas, tak se mu ani nevyplatí mít čip je špatně pro obě strany.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Budu za pesimistu, ale myslim, ze CEZu je naprosto jasne, jaky "zisk" ze (soucasnych, zvyklych na aktualni "skoro zdarma") elektromobilistu kouka - viz zdejsi stesky, ze 10Kc/kWh je lichva a i 5 je vlastne moc, kdyz silovka je za korunu. Tak proc by se hrnul do nejakeho velkeho budovani infrastruktury, doma budou zakaznici nabijet tak jako tak a venku platit vic ochotni nejsou.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ePavel

A o tom to cele je. Jsem presvedceny ze "doma budou tak jako tak nabijet" není spravne tvrzeni. Ano ja jsem za dva roky doma nabil tolik, co moje domacnost spotrebuje za 14 let. Ale kdybych s elektromobilem nemel kde nabit cestou do Pahy, tak ho vůbec nemám. Takze nebyt site cez nabijecek, doma nabijim 0 a jezdim na benzin.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Jenze tech EV lidi/aut je dneska 1.000 z cca 2.000.000 domacnosti (to cislo hadam), to je snad i pod hranici statisticke chyby.
A v korporacich se netrivialni vydaj musi nejak zduvodnit - nekdo pro nej musi zariskovat (dat hlavu na spalek) a to se lidem na rozhodovacich pozicich u projektu s nejistym vysledkem typicky moc nechce. Vpodstate jedina sance je, ze takovy napad vezme za svuj nejaky "nadsenec" hodne nahore, ktery se nemusi nikomu zodpovidat (tohle je trochu nadsazka, samozrejme se zodpovida akcionarum).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ePavel

Když jsem po škole nastupoval do práce tak jsem neznal nikoho kdo by měl internet. Tenkrát jsme pořizovali bezdrátové pojítka na splátky v pořizovací hodnotě skoro milion. Mělo to kapacitu celé 2Mb. Proboha proč jsme to jenom dělali, když počet lidí co využíval internet se blížil statistické chybě? Každopádně nyní je ta firma největším poskytovatelem bezdrátového internetu v ČR s cca 35.000 zákazníky.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Ale to jste predpokladam byli mala firma. Vzpomen si, jak "ochotny" byl v te dobe udelat neco pro rozvoj internetu SPT Telecom (nebo jak se to tenkrat jmenovali).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

3 nabití Tesly
450Kč/3nabití=150Kč/85kWh=1,76Kč za kWh bez DPH

Pro BEV s malým aku (např. 22kWh) je to 12 nabití za měsíc

---

Jezdím na proud, najeto 65 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 70 tisíc km.

Vážení.

Můj příspěvek je trochu off topic, ale berte ho jako pohled člověka zvenčí, který by koupi elektromobilu chtěl zvážit.

O elektromobilitu se zajímám jen trochu v poslední době a co jsem zatím zjistil mě přesvědčilo, že je to za současných podmínek naprosto neživotaschopný koncept. O výhodách elektromobilu jsem osobně přesvědčen a nemá cenu je vyjmenovávat.

Rád bych shrnul své postřehy, co se týče praktických nevýhod pro mě osobně (a myslím, že i pro řadu dalších lidí mimo komunitu elektromobilistů :-)):

1) Vysoká cena elektromobilů. Pokud si budu chtít na našem trhu koupit nové e-auto, musím sáhnout hluboko do kapsy oproti spalovacím autům. Já např. vlastním 6 let starou Dacii Logan MCV s benzínovým motorem za cenu cca 260.000,- Kč nové. Najeto je cca 80.000 Km s průměrnou spotřebou 8,2 l/100 Km. Když budu počítat průměrnou cenu benzínu za posledních 6 let na cca 33 Kč/l (ať nežeru), tak jsem na PHM utratil za dobu provozu tohoto auta cca 220.000,- Kč. Náklady na údržbu mohly být za celou dobu cca 50.000,- Kč, z toho ale bylo 20.000,- kč na opravu bouraného zadního blatníku, který mi někdo odřel na parkovišti, což by se mohlo stát i e-autu. Takže náklady na pořízení a provoz za 6 let suma sumárum 260.000 + 220.000 + 50.000 = cca 530.000,- Kč

A teď cena nového!!! použitelného (tedy ne VW e-up apod. nákupní tašky) e-auta? Nejméně 850.000 (nový Hyundai Ioniq) - 1.000.000,- Kč. Tedy jen pořizovací cena je zhruba o třetinu až dvojnásobně vyšší, než pořízení a 6-tiletý provoz levného rodinného spalovacího auta. Z tohoto pohledu je elektromobilita fakt jen libůstka pro ekologické fajnšmekry a ne pro normálního spotřebitele.

2. Problémy s nabíjením. V této diskuzi hodně diskutujících argumentovalo nabíjením "doma". Z mého pohledu je toto nesporná výhoda, ale jen pro ty, kdo vlastní rodinný dům. Pro ty, kdo bydlí v bytě (jako moje maličkost), je tato možnost pasé. Takže co? Jen veřejné nabíječky. Dle EVmapy jsou v Ostravě věřejné jen zdroje nabíjení od ČEZ a jedna od PRE. Jinak nic. A teď se dostáván k tématu članku nad diskuzí. Pro mě osobně by přicházelo v úvahu nabíjení u rychlonabíječky ČEZ, tedy zakoupení nově zdraženého paušálu za 6.534,- Kč/rok (nejsem podnikatel, tedy s DPH). Moje náklady na benzin jsou cca 37.000,- Kč/rok, tedy cca 5,7 násobek toho, co bych platil za paušál jen od jedné firmy. Kde jsou další (PRE a já nevím jake jsou další možnosti nabíjení)? A to nepočítám ztrátu času při nabíjení. Podotýkám, že možnost nabíjení nemám ani v práci.
E-auto se vyplatí tomu, kdo má barák, ale pro někoho bydlícího v bytě to fakt není.

3. Problémy s nekompatibilitou nabíjecích míst. Jak jsem pochopil z předcházející diskuze, každý provozovatel nabíjecích míst si jede po svém a nestará se, jestli potřebný, který není jeho zákazníkem, bude mít na jeho "veřejné" (ale v zásadě neveřejné) stanici možnost nabít třeba za jednorázový poplatek. Pokud nebude u nabíjecích stanic možnost platit podobně jednoduše jako za PHM u pump, pak spousta lidí, i kdyby chtěla, tak s ohledem na tyto praktické komplikace se na celou elektromobilitu vykašle.

Pokud jste dočetli až sem, pak děkuji za trpělivost. Berte to jako pohled zatím nezúčastněného, kterému jsou e-auta sympatická, ale naráží na dost obtížně překonatelné komplikace, m.j. i spočívající v tom, že není jisté, za jakou cenu bude možno dobíjet mimo domov za třeba 2 roky.

Děkuji. Tomáš Ostrava.

Tomáši,
máte pravdu a souhlasím s Vámi.

Elektromobil není pro každého a jen hlupák tvrdí, že je to všespásný koncept. Asi jako chtít auto na LPG a mít parkovací místo v podzemní garáži se zákazem vjezdu pro LPG.

V dnešní době pokud na elektromobil nemáte dost peněz, nemáte možnost nabíjet v práci nebo doma a nejezdíte kolem komína (abyste nemusel řešit různé operátory), tak pro Vás není. Pokud si ho i přesto koupíte, jste nadšenec, který rád zkousne nevýhody, které k vlastnictví EV patří. Pokud nadšenec nejste, budete se trápit.

Elektromobil je jednoduše zatím (a myslím, že dlouho bude) jen alternativa (jako LPG/CNG) pro ty, komu bude splňovat jeho konkrétní představy a možnosti. Není to všespásné řešení, jak někteří jedinci tady tvrdí.

Já mám to štěstí, takže elektromobil mám, splňuje mé představy a požadavky, ale rozhodně ho necpu svému okolí, protože vidím, že ostatním (krom jednoho, který je na tom podobně a také čeká na svoje EV) nemůže vyhovovat - bydlí v paneláku a/nebo jezdí dlouhé štreky, atd.

Vlastním elektromobil, bydlím v paneláku a jsem z Ostravy a vím min. o 2 lidí, kteři jsou ve stejné situaci. Taky nechápu, jak s tím můžu žít :D.

Určitě hůř, než když byste měl vlastní barák a možnost nabíjet EV ze zásuvky doma. :-)

Ale vážně, netvrdil jsem, že to nejde. Pouze, že to není ideální a pro mnoho lidí je to trápení ve srovnání s klasickým spalovákem. Pokud to překousnete, dobře pro Vás. :-)

Elektromobilita je i o překonávání překážek, ale to se v dnešní době (především v tak běžné a dnes základní věci, jako je přeprava autem) moc nenosí.

Tak a proč by mělo, že... Znám dost lidí, co překonávají dost jiných překážek v životě, tak proč by si to měli zbytečně zesložiťovat i v oblasti osobní přepravy.
Žijeme v civilizaci, abysme si život usnadňovali, ne zbytečně komplikovali.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja to beru jako investici - koupil jsem auto za 300tis..Kolik mi vydela 300 tis. v bance apod? ke dnešnimu dni mam auto 10 měsíců /cca 30tis.neprojeto za benzin - naklady pojistky cca 25000,tzn.8-10procent ?? to jde ne ??

Obrázek uživatele Vasek ION

-pojisteni=neprojeto cca 25tis, za pohon.hmoty! Ok?

Ok, tak teď už to chápu :-).

Abych pravdu řekl, moc tomu výpočtu nerozumím :-(, jejména oznámce o pojistce. Pokud se Vám bude chtít, děkuji za objasnění.

Obrázek uživatele ozana

Přirovnání: Takže doteď jste si kupoval obyčejný tlačítkový mobil za 2.5 tisíce, ale teď byste chtěl smartphone nejvyšší třídy a divíte se, že stojí přes 20 tisíc. A abyste ho využil, musíte si ještě připlatit drahý tarif obsahující gigabajty dat.

Cenu nabíjení elektromobilů, věřím, vyřeší konkurence.

---

Jezdím na proud, najeto 65 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 70 tisíc km.

Vaše přirovnání je celkem trefné a právě o tom to celé je. Nespornou výhodou elekroaut jsou jejich lokální nulové emise a právě to se mi dost líbí. Koho by neštvalo čuchat na cestě nějaký starý vylágrovaný diesel. Na druhou stranu, cena bohužel není jedinou komplikací, ta by mi až tak nevadila, pokud bych za ní dostal produkt, který by byl obsluhovatelný stejně komfortně, jako spalovací auto, což zatím bohužel není možné. Nebo existuje pro mě, jakožto bydlícího v bytě, jiné řešení nabíjení, než veřejná stanice? Pokud ano, rád se nechám poučit, jsem v této oblasti zatím v podstatě laik.

Obrázek uživatele ozana

Já si koupil garáž (cca 7 min pěšky), taky bydlím v paneláku, ale v menším městě než je Ostrava. A mám možnost nabíjet i v práci.

---

Jezdím na proud, najeto 65 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 70 tisíc km.

Obrázek uživatele Vasek ION

Na Plugsurfing uz jsou nektere nabijecky cezu znazorneny sedivou barvou !! Ze by naznak do budoucna? Nemecky E-wald sel pod ne letos.

Obrázek uživatele ePavel

Podle toho co se ke mě dostává, tak ČEZ přichází o ty nejvděčnější uživatele služby elektromobilita. Tedy ty co platily paušál a skoro nenabíjeli. Já mám čip z doby kdy nebyly rychlonabíječky a byl za stovku. Elektromobilů bylo na silnicích podle statistik necelá dvoustovka a potkat někoho na nabíječce byla vzácnost. Platil jsem ho i po prvním zdražení, když nastoupily rychlonabíječky ke kterým ani nebyl potřeba. Uvidíme, kam se to bude ubírat. Může to elektromobilitě pomoci, čez konečně umožnil nástup konkurence. Nyní mají všichni kdo uvažují o výstavbě nabíječky jistotu, že i když jim za měsíc čez postaví vedle nich svoji, že pro velkou část uživatelů bude nezajímavá.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Vasek ION

Nejdrive nebylo nic , pak nebylo cim a kde ,pak bylo malo cim a nebylo kde,pote bylo malo cim a malo kde,pak bylo vice cim a furt malo kde,pote bylo cim a zase malo kde,nasledovat bude cim a vice kde,pak snad bude cim a vsude, nu a pak bude cim a opravdu vsude ale nebude za co?...za ty penizky mam maly agregat

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro ty co touží po platbě za minutu ! Co když bude ůčet potom vypadat takto ?? Přes 23 EUR za kWh !! Pak budeme říkat zlatý starý paušál.

Charging sessions
04520222AA4884
2016-10-06 01:50 (00:00:00, 1.09kWh),
Vorarlberger Kraftwerke AG , Weidachstraße 14 6900 Bregenz
1 Per hour connected with the charging station 0.0972 h 1,67 0,16 €
2016-10-06 03:06 (00:00:00, 14.49kWh),
Allego Deutschland Fast Charging , Am Waizenhof 10 88317 Aichstetten
2 Per hour connected with the charging station 0.8289 h 18,00 14,92 €
2016-10-06 06:28 (00:40:11, 11.75kWh),
E-Wald GmbH , Eginger Straße 94469 Deggendorf
3 Per hour connected with the charging station 0.6697 h 6,82 4,57 €
Subtotal: 19,65 EUR
Nettobetrag 19,65 €
Umsatzsteuer 19% 3,73 €
Rechnungsbetrag 23,38 €

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

3 nabíjení 1,09 kWh + 14,49 kWh + 11,75 kWh = 27,33
zaplaceno 23,38 Eur tzn. 23,38 : 27,33 = 0,86 Eur tj. 23,95 Kč/kWh
v ůčtu to mají mírně nepřehledně, u nabíjení č.2 to dělá 28,83 Kč/kWh

I kdyz to tu urcite nebude chtit slysel, zacina to vypadat, ze nenavidena "greenway" cena (E1/kWh) asi bude rozumna z hlediska provozovatelu, aby na tom neprodelali pr*el...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Příklad, který jsem uvedl je extrém. Projel jsem velkou část Německa a nikde jinde jsem neplatil nic. Rakousko nebudu komentovat, mají stejnou cenu jako Greenway a někde i dražší, některé nabíječky ůčtují i víc jak euro za minutu a nejsmutnější je na tom to, že u nich nabíjet je velká loterie, potože nikde se člověk předem nedozví kolik to bude stát. Mnohokrát jsem byl překvapen když nabíjení stálo na stejné stanici každý den jinak.
Z chování ČEZu a České republiky jsem smutný. Švícarsko, Francie, Belgie,Holandsko, Anglie a Irské ostrovy všude je nabíjení zcela zdarma, země elektromobilitu podporují, všude cedulky že projekt spolufinancuje EU a z Anglie přišel krásný dopis, ve kterém děkují za šetření životního prostředí, že veškerá jejich energie pochází z obnovitelných-větrných zdrojů atd. Angličani mne opravdu potěšili.
Francouzi mají dálnice pokryté krásnými nabíjecími stroji co nabíjí do plna za 30 minut, nevím jak to ten stroj dělá, ale po připojení převezme kontrolu nad autem a odevzdá ho a nabité a během nabíjení do toho nejde vrtat. Síť se jmenuje Corri-Door a musela stát neskutečné peníze, platí se jen elektřina a není to moc drahé.
Prostě není unie jako unie a v některých zemích vlády a politici pracují pro lidi.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Jenze objektivne vzato, to "neplatil nic" je extrem taky - ta nabijeci (obzvlast v pripade rychlonabijeni) sit proste nejake netrivialni naklady ma a nekdo (i ten, kdo ji nepouziva/nepotrebuje nebo mozna dokonce nechce) je zaplatit musi, at uz jsou to danovi poplatnici nebo zakaznici dane energeticke spolecnosti... Ale to je schovane, pripadne jsou to poplatnici jineho statu, takze je to v poradku, ze? Kdyby nam (v ramci transparentnosti) Babis zavedl treba 5% dan na budovani elektro-infrastruktury "zdarma", to by bylo revu (obzvlast mezi elektromobilisty naucenymi na sluzby zdarma :-( )...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OPRAVA: Přes 23 Kč za minutu.

Ja ti nevim, kdyz sectu casy (0.0972 h + 0.8289 h + 0.6697 h = 1.5958 h = 96 minut). A cena E23.38 je cca 634Kc. Takze to mame 6.60Kc/min...

EDIT: ceny za kWh viz vyse (spatne jsem si priradil radky...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neda mi nereagovat. Pokial bol pausal 180 KC s DPH (7eur), tak boli vsetci +- spokojni. Teraz to bude 550KC (21 eur) a uz je ohen na streche. Je to 3nasobne zdrazenie, ale celkovy rozdiel ceny nie je velky vzhladom na to, ze nie je limit na pocet odobratych kWh.

Mohol by CEZ dat do tej sumy urcity pocet kWh, nad ramec spoplatnenie vyssou ciastkou a vytvorit takto viacero variant pausalov.

Takisto ste vsetci mali doma pevne linky a preco ste zacali kupovat mobily s drahymi pausalmi a velmi drahe minuty po prevolani. U operatorov Vam nevadia "neprevolane" minuty? A ked ma niekto "nekonecny" pausal, tak ze to telefonuje z Vasich penazi?

Ked uz su tu navrhy na zdielanie cipu, preco si nezdielate aj internet so susedmi? Za ten Vam nevadi davat velke sumy mesacne, ajk ed vyuzivate to len na web prezeranie, pripadne nieco z youtube a mozno sused je chronicky stahovac torrentov. Operator takisto musel nakupit novsiu technologiu (optiku) aj vdaka takym stahovacom a Vy to platite, aj ked nevyuzivate tu linku 24/7.

Podobnych prikladov by som mohol uvadzat viac....

Alebo pridte na Slovensku a nabijajte s greenwayom, kde vyjde 15e/100km ~400KC

Nic jste nepochopil, plantáte (nebo-li tzv. "trepete nezmysli") a srovnávate jabka s hruškama.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Brne na AAA už máme novou krásnou nabíječku ABB. Snad nebude tak poruchova jako dosavadní DBT. 7

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Holt je třeba udělat místo u nabijecek pro státní správu !! Když se to bude dotovat ty autíčka

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čez pohřbívá elektromobilitu v Česku!!!
Nevím jestli si to neuvědomuje, nebo je to úmysl.
Pro většinu lidí co si chtějí podpořit elektromobilitu, je dostupný nejlevnější elektromobil, což je a jehož jsem vlastníkem Mitsubishi I-miev který se vyrábí ještě pod značkou Peugeot a Citroen, ten má kapacitu baterií 14kw. Rychlonabíjení umožnuje pouze 80% nabití a ještě tam musíte s něčím dorazit, z mé zkušenosti dobíjím 5-6kw/1nabití a když jsem nepoužíval domácí nabíjení byl jsem tam 12x za měsíc, má měsíční spotřeba je cca 70kw. Domácí nabíjení je za 1,7kč/bez DPH to znamená že dobíjím za 119kč bez DPH, což je super, ale abych mohl vyrazit o víkendu dál, potřebuji čip a budu platit 670kč s DPH, když ho nezaplatím nemohu vyjíždět z města. Když jsem měl Škoda Citi-GO \" ve kterém nemusím počítat dojezd a vypínat topení abych dojel\" mé měsíční náklady byli 1000,-kč včetně DPH, nyní na tom budu skoro stejně, pořizovací cena je úplně jinde o 400 000kč více a ještě budu muset šetřit na nové baterié. Z toho mi vychází že Čez pohřbívá elektromobilitu v Česku a ten co to vymyslel a nepromyslel následky by si to měl odskákat, protože tímle krokem odřízl tu nevětší potencionálních skupinu klientů! Tak to je tapodpora od Čezu?!!! Kde je já ji nevidím. A at nikdo z Čezu neargumentuje tím, že pořízení nabíjecích stanic je drahé, já také když chci prodávat zboží musím investovat do provozovny a na nové stanice dostal dotace.

Vratte všichni čip, at si to kdo to vymyslel a nepřemýšlel odskáče.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mohu se jen zeptat, jak jste přišel na ta čísla ? Pokud vím, tak čez má od 1.ledna měsíční paušální sazbu za chip 450 Kč bez DPH = 544,50 Kč včetně 21% DPH ??? Kde jste tedy došel k částce 670 Kč ??? Dále kapacita baterií u trojčat iON, C-Zero a i-Miev je 16 kWh. Podívejte se pořádně na stránky výrobce. Dále Vy jste kupoval Vaše obě auta nová ? Pokud by jste si dnes chtěl koupit lehce ojeté i-Miev tak se dá koupit kolem 250 tis se zhruba 50 tis najetými km a stejně staré City-Go za 110 tis, které má však o poznání více najetých km, takže nevím kde je ten rozdíl 400 tis Kč. Pokud jezdíte takto málo jak uvádíte, tak ten chip ani nepotřebujete. Já projedu vaši měsíční spotřebu 70 kWh za 2 - 3 dny. Měsíčně najedu kolem 4 tis km a i za cenu 544,50 Kč mi vychází 1 km na nějakých 13 haléřů. Mám doma i benzínové auto, kterým jsem už půl roku nevyjel, protože 1 km vychází o nějakých 2300 % více, takže asi tak. Naprosto chápu, že každý uživatel je odlišný, takže systém měsíčního paušálu nemusí vyhovovat všem, na druhou stranu tu není jen čez, takže máte více možností. Mimochodem máme doma i Vaše Mitsubishi i-Miev, kterým jezdíme jen po městě, mimo město bych si s ním netrougl cestovat, i když mám chip o čezu. Jediné kam s ním bez problému dojedu na rychlonabíjecí stanici je mladá boleslav nebo kladno. V létě jsem s ním absoloval cestu do Mostu a bylo to jen tak tak, v zimě ani náhodou, ale už má něco najeto a kapacita baterie není ve stavu jako u nového. Toť mé postřehy ....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je přece jasný, to jsou celkové náklady včetně domácího nabíjení, nebo Vy nabíjíte jen na stojanech? Potom pochybuji že máte elektromobil... Jinak když tady uvádíte, že se mám podívat pořádně na stránky výrobce, ano nový I-Miev má kapacitu 16kw, ale já mám 14kw, to znamená starší model který jste tu ocenil na 250tisíc kč, tak nechápu proč uvádíte baterié nového modelu a píšete o starém modelu? Jestli nevidíte rozdíl v pořizovací ceně , tak se koukněte na ceník bateríí který do toho podle Vás lehce jetého elektromobilu budete muset po dalších 5letech koupit, na rozdíl od Citi-go. A mohu se Vás zeptat proč já který mám jeden elektromobil a najezdím mnohem méně než 4tis km/ což je opravdu extrém, měl dotovat na čipu který potřebuji abych vyjel z města Vás? Má spotřeba je za měsíc na stojanech max 70kw. ale průměr bude 40kw, což je cena u domácího nabíjení do 140kč bez DPH. Nezdá se Vám to šikana pro vlastníky jako jsem já, kterých je tu určitě většina?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím proč pochybujete že vlastním elektromobil ?? Bydlím kousek od běžné nabíjecí stanice, která stejně zeje prázdnotou a nevyplatí se mi nabíjet doma, takže 90% nabíjení se děje u čezu, zbytek PRE nebo různá místa kde cestuji a dá se tam nabíjet zdarma budto 5 kolíkem 32A nebo běžnou 16A zásuvkou. Mám dokonce v iMiev už jen cca 13 kWh, jelikož má najeto 106 tis ale funguje stále bez problémů. Ve Vašem případě chápu rozčarování, to ano. Pokud jste z Prahy, rád Vám zdarma půjčím chip, aby jste se mohl nabít, nemám s tím problém. Jinak cenové srovnání těch Vašich aut je velmi jednoduché, Váš argument s koupí nové baterky není relevantní, když tvrdíte že máte rozdíl 400 tis Kč - jelikož a protože vzhledem k Vašemu nízkému nájezdu nebudete vůbec muset řešit koupi nové, ta Vaše vydrží bez problémů celkový nájezd nějakých 250 - 300 tis km, u CityGo se Vám do té doby porouchá motor a budete muset koupit nový nehledě na servsiní úkony, výměny olejů, rozvodů a hlavně spotřeba pohonných hmot, takže je úplně jedno jak se na to díváte, ale vždy vám vyjde levněji Vaše Mitsubishi. Jen 100 tis km najetých v citygo vás stojí minimálně 180 tis Kč a potom je tu pravidelný servis, který vyjde na desetitisíce korun, asi to špatně počítáte. Spousta lidí při konfrontaci elektromobil vs spalovák uvádí že je elektromobil drahý, ale zapomíná přitom na provozní náklady, zůstatkovou cenu a další faktory, které jsou všechny ve prospěch elektromobilu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pochyboval jsem z toho důvodu, že jste nevěděl jak jsem došel k ceně měsíčních nákladů a považoval jste cenu za čip, jako jedíný výdaj. Jestli tvrdíte že 90% nabíjíte u stanic a né doma, tak také pochybu že máte elektromobil, nebo trávíte každý den při najetých 4000km/měsíc minimálně 2hodiny u nabíjecího stojanu a každé ráno jestli nenabijete večer, musíte počítat se zdržením, ale je tu varianta že máte stojan u práce, nebo u klienta, pak je to pochopitelné a máte štěstí, já ne. Ne já nechci se s Vámi pouštět do žádného sporu, beru každého elektromobilistu jako kolegu a klidně i kamaráda, rad si u stojanu pokecám s každým o jeho zážitcích s elektromobilem, já se tady pouštím do debaty o tom že tu největší skupinu potencionálních zákazníků Čez tímto tarifem zařízl a tím podle mě pohřbívá elektromobilitu v Čechách.A tak se chci zeptat kde je ta podpora od Čezu pro zákazníky co nenajezdí 4000km/měsíc a nemají auto s bateriemi nad 20kw? Já najedu 900km/měsíc a dvakrát za měsíc si vyjedu na víkend, tak podle Vás nemám právo na čip, když na čip potřebuji maximálně 50kw/týden a když ho budu využívat jen na ten víkend, tak je to 6kw/týden. Za to si mám platit 550kč, to je přeci hrozně neekonomické a nemůžu za to že tak podle Vas asi málo jezdím, jíný cíl cest nemám a za to mě čez přece nemůže šikanovat, má zohlednit všechny zákazníky a dál podporovat elektromobilitu, tak jak vždy tvrdil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já Vás také beru jako kolegu a vzhledem k Vaší situaci Vás chápu. O tom není pochyb. Jakým směrem o odkud vlastně jezdíte ? Jinak na nabíjecích stanicích toho času tolik netrávím, budto mám meeting, oběd nebo něco podobného a využiji čas k nabíjení nebo si prohodím auta na stojanu, jelikož přítelkyně je celý den v práci a auto používá jen ráno a večer, takže se mezitím to druhé nabíjí a mě to zabere tak max 5 min. Jak říkám nemám problém někomu pomoci s nabíjením. Mám kamaráda v Rakousku ve Vídni a občas se tam zastavím a on mi pomůže s nabíjením a když přijede do Prahy, pomáhám zase já.

a jak bych viděl sdílení já? ke zde pár tipů, čip na řetízku, založení neziskovky, někde na nejbližším místě mít čip půjčit za 110,- Kč při vrácení dostat 100,- Kč zpět-za službu; třeba a nebo ho někde v blízkém okolí schovat jak kešku! :) a může čip provozovat zároveň dva stojany? já třeba na kartu CNG od Pražské plynárenské v současné době nemohu čerpat ze dvou stojanů........
Sleduji jinak že nejsem jediný, koho ČEZ naštval nesmyslným zdražením!

---

FVE,TČ,Eltra,Leaf,Ion,Fiat 500E-karabag;

ČEZ:
1) 100% státní firma s manažery, kteří tam ani nemusí být, páč cena jakou mají nastavenou pro odběratele jim sama generuje zisk, bez lidí typu p.Beneše, PhDr, MBA a pod

2) Pro tento rok pracuje s dotacemi 560 000 000(pětsetšedesátmilionů)

3) jsme tu stádo blbů, bohužel jiné cesty normálně není, z Bulharska je vyhnali, že dodnes páni "manažeři" z toho mají mindrák

4) a vy c ČEZu co zde komentujete a hájíte firmu(chápu loajalitu) nestyďte se za to, vždyť to máte v popisu práce, nemusíte být jen "anonym"

5) co dodat???

---

FVE,TČ,Eltra,Leaf,Ion,Fiat 500E-karabag;

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CEZ je 100% statni firma? To jsou mi novinky...

žádná polostátní, jediný akcionář a to zakladatel:Fond národního majetku České republiky

---

FVE,TČ,Eltra,Leaf,Ion,Fiat 500E-karabag;

To je samozřejmě nesmysl - viz Struktura akcionářů, kde je vidět že podíl státu je cca 70%.
Nechápu, jak někdo může hlásat takovou blbost v době, kdy jsou tyto údaje pro každého snadno dohledatelné na internetu.

---

Nissan Leaf 24kWh, 151.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo v začátcích 100% stát, pak vychcánci typu předchozího šéfa, ve spojení s Klausem ODs něco prodali, a vše je zamlžené, nicméně většinovým podílníkem je stát, a ten má hlavní slovo. Asi tak, a nebo to tady napište přesně, kolik kdo vlastní akcií, těch listin je tam tolik že ani ne všechny jsou na netu

Já vám tady nebudu přesně nic psát, protože mám k dispozici pouze a jenom úplně stejné zdroje informací jako každý jiný, tedy i vy. Nic víc, nic míň. Takže pokud chcete a máte na to čas a energii, tak si to najděte sám, pokud je to veřejně dostupné.

Moje poznámka byla jen k výše uvedeným tvrzením (cituji):
- 100% státní firma (Vložil/a já, Čt, 2016-12-01 21:58)
- jediný akcionář a to zakladatel:Fond národního majetku České republiky (Vložil/a Anonym (bez ověření), Pá, 2016-12-02 10:25)

Ani jedno není v současné době pravda. A minimálně už od roku 2014 není, takže z hlediska tématu, tj. zvýšení ceny paušálu za nabíjení EV je to nepodstatné a platí to, co je v tuto chvíli. Nakonec i pan já, Čt, 2016-12-01 21:58 použil přítomného času, takže je jasné, že se bavíme o současnosti.

---

Nissan Leaf 24kWh, 151.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jaká reálná cena, co se to tu píše za bludy? Kde je podpora Elektromobilů a zelené energié? Já mám C-Zero s dojezdem 100km, v zimě mi to klesne na 80km a když zatopím jsem na 60km, na nabíjení musím dorazit s nějakou rezervou 10-20% baterií, tak si dobíjím max 60% baterií na rychlonabíjení, mám 12,5kw. Prostě má spotřeba je 5-6kw za jedno nabíjení a za měsic jsem tam 12x maximálně, to je cca 70kw/měsíc, tarif Čez pro Elektromobyl je 1,7kč/kw, to je 120kč bez DPH. Čez dostal dotace na nabíjecí stanice jako podporu, tak kde je ta podpora? Čez má oproti minulým rokům menší zisky a tak asi nějakého chytrého manažera napadlo dostat peníze z elektromobilů. Jsem nadšenec, jinak bych Elektromobil nemohl vlastnit, tím myslím každodenní počítání dojezdu a přemýšlet nad tím, kdy musím nabíjet abych časově vše stíhal a pak hlavně musím vypínat topení a klimatizace abych dojel dál... A na konec cena a životnost baterií. Za to nás Čez trestá? Navrhuji hromadné vrácení čipů, ať si to vyžere ten kdo to vymyslel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je tady někdo z Plzně a okolí - sdílení čipu - navrhněte varianty sms na 728333363-možnost přenechání na určeném místě,střídání ob měsíc apod.budeme myslet zase hezky Česky

Z Plzně jsem, ale čip budu vracet. Mám možnost nabíjet doma i v práci, takže kartu jsem si držel jen jakousi zálohu pro občasné nabití, když jsem jel na oběd do Éčka k ČEZu.
A také nechci někoho ochcávat, to radši jim tu kartu vrátím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dík já pravděpodobně vrátím taky uvidíme dále co na nás vymyslí !

Diskuze dlouhá předlouhá.
Zkrátím to. ČEZ dělá vše pro udržení monopolu, nikoho nechce do branže pustit. Koukněte se na to s nadhledem. Nikdo jiný už nabíječky nemůže postavit. Fotovoltaiku taky drží aby se to lidem nevyplatilo. Příkladů by bylo více. Přirovnal bych to k Assadovi v Sýrii. Raději nic, něž někdo jiný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

CEZ = banda neschopnej, preplacenejch, monopolnich blbu podporovanych statem...
Dokud nebudeme mit vsichni vlastni elektrinu nejlepe s brzdratovym prenosem tak je vse zbytecne..
JE TO Konspirace - proto zabili Nikolu Teslu :-)) páč jinak by už tyhne neschopny blbove davno neexistovali a nemohli by z nas vsech delat ovecky...
A az bude el. temer zadarmo prenasena bezdratem tak to bude stejne v pr...li páč nebou penize
z ropy, takze bud budem platit za to ze sviti slunce, nebo ze dychame, nebo ze vubec zijem..
Stat ( a jeho predstavitele hlavne ) bez penez proste fungovat nebude :-(((
Ale hlavu vzhuru protoze vsichni odletime na Mars a zacnem pekne od zacatku a lip :-)))

A Vás pustili odkud? :-)

:-D :-D :-D
A nejhorší je, že "zabili (i) Bradleyho" (zdroj: Vesničko má, středisková). :-D

---

Nissan Leaf 24kWh, 151.000 km

Obrázek uživatele Radovan

Jsem z toho na rozpacích. Sehnali jsme dotaci na nové nabíječky, tak ještě rychle zdražíme ty stávající. Ale to znamená, že lidi začnou hodně počítat. Hlavně pak ti, co jezdí většinově kolem komína nebo mají malé baterie v autech. Což je většina.
Používání elektromobilu třeba pro mne znamená úplně jiné provozní náklady, násobně nižší nebo nulové. Jak u prohlídek, tak samozřejmě u paliva. Pro mé občasné nabíjení na rychlonabíječkách je tak každé zdražení paušálů citelné. Tady se nebavíme jako u spalováků o tisících měsíčně, kdy noviny píšou o každém desetníku, jako o velkém zlevnění pohonných hmot. My jsme v řádech deseti a stokorun. Takže trojnásobné zdražení paušálu je v tomto kontextu opravdu velké.
Pro mne osobně, i kdybych jezdil hodně, to vzhledem k současné ČEZ síti rychlonabíjení na Moravě a ve Slezsku začíná ztrácet smysl. V Olomouci, Mohelnici, Valmezu i Brně dobiju na soukromých rychlonabíječkách. Ano, dráže, ale kolikrát ročně je budu potřebovat? Sem tam. Nabíječky ČEZ na mých trasách na Moravě a ve Slezsku nejsou a dle info na jejich stránkách je nemají ani v plánu. Hodně váhám, jak se k tomu postavit.
Proč? Protože Kč 150,- bez DPH a 450,- bez DPH měsíčně je velký rozdíl, trojnásobek. Kč 182,- s DPH je 36 kWh v denní sazbě 5,- Kč / 1 kWh (2,25 plné baterky Peugeot Ion) nebo 72 kWh v noční sazbě (4,5 plné baterky Peugeot Ion). Trojnásobné dražení znamená 6,75 resp. 13,5 nabíjení do plna. Třeba u mé ženy to, co celkem nabije v létě doma přes noc za celý měsíc ježdění do práce včetně výletů o víkendu.
Přestože má po cestě 2 rychlonabíječky ČEZ, nevyužívá je. Já ano, hlavně při větším ježdění po Ostravsku v pracovních dnech. Ale toto znamená, že bych z 21 pracovních dní musel být na rychlonabíječce minimálně 15x (rychle nabíjí jen na 80%) a pořád by mně to stálo stejně, jako mám doma v noci.
Zřejmě bude pro mne výhodnější placení u soukromníků v případě potřeby, než držet si paušální čip. Pokud by zavedl ČEZ i jednotlivé příležitostné placení nebo více paušálů dle počtu odebraných kWh, asi bude pro mne lepší tato cesta. Ale je to velmi individuální rozhodnutí každého elektromobilisty.
Jak říkám, jsem na rozpacích. PRE také platím za kartu paušál, ale bavíme se o 10,- Kč měsíčně a pak se platí kWh a minuty na nabíječce. A už u toho paušálu jsem s nimi hodně polemizoval, že jsou nekonkurenčně schopní sítí na Moravě a cenou. Takto se minimálně cenou konkurenceschopnými stali, stejně jako ty nejdražší stanice na evmapa.cz, které navíc pro mne osobně znamenají násobně lepší síť, než tu má ČEZ.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 56 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 18 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že od ČEZu se nadá ani nic jiného čekat!

CČZ zastavil svými kroky a činy rozvoj domácích FVE,
a teď se mu to samé asi podaří i s Elektromobilitou.

Hold vítejte v CEZkocourkově.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, teď jsem mluvil s projektovou manažerkou, která je podepsaná pod včerejším mailem pro držitele čipu ČEZ. Slíbila na svou čest, že ČEZ pracuje na formě placení za odebrané kWh, možnost bude, ale v horizontu jednoho roku. Za sebe - snad jim ještě na příští rok ten paušál zaplatím.?.? Janda

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechci ti kazit iluze ale s ČEZem mám dlouholeté zkušenosti.
A zaměstnanci čezu žádnou čest pro zákazníky nemají!

Jinak, když si s nimi dopisuji na jejich portálu, tak mám dojem, že mě odepisuje automat nebo špatně placený(á) blbec (zaměstnanec).
Odpovědi typu nemůžeme, nejde a bude se tím zabývat a dále jejich plky o zkvalitnění služeb pro zákazníky, mně vytáčí do nepředstavitelných otáček.

Ale když se chce tak to jde, zrovna mi jedna taková "projektová manažerka čezu" poslala formulář na odstoupení z elektromobility čezu.
Takže to vypadá jako předem připravený krok, jak se po získání dotace na nabíječky zbavit těch pár (stovek nebo možná i tisíc) "blbců" co by chtěli "vyvoleným" blokovat nabíjecí stanice pro jejich autíčka.

Tohle můžu potvrdit, že z nás dělaji blbce. Jednou jsem odjel na poruchu datového distribučního bodu, na místě zjístil, že odběrné místo je "po tmě", tak volám na poruchovku ČEZ, klasická hláška "máme v tý voblasti problém na vysokým napětí" zní pěkně čecháčsky, oni totiž asi jinou hlášku ani neznají. Načež hned za tím barakem stojí trafostanice, okolo 2 auta s nápisama ČEZ a jeřáb, který zrovna tahá z kobky trafo. Jistě, préj problém na VN :). A takových zážitků s jejich poruchovkou mám ještě několik. :)

Obrázek uživatele ozana

A co kdyby sebou trochu hodili a sfoukli to za 3 měsíce?!
Nemůže to být zas tak složité, účtovat kWh na konkrétní čip(uživatele).

---

Jezdím na proud, najeto 65 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 70 tisíc km.

Obrázek uživatele ePavel

Mám obavy, že za tři měsíce v čezu nejsou schopni ani vyměnit rozbitý kávovar v kuchyňce zaměstnanců.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Radovan

Dělat věci jednoduše a rychle jim nikdy nešlo. Korporát má prostě tyhle postupy v genech. Ono už představit trojnásobné zdražení služby bez možnosti jejího jiného způsobu placení chce mít korporátní "koule". Přitom taková řešení dávno existují a fungují nejen v ČR.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 56 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 18 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ona spousta veci funguje a neni slozitych, ale v tomto pripade si myslim, ze CEZ bude muset nejake takove reseni vysoutezit. Je totiz povinen soutezit v podstate vsechno a podle vyjadreni na prezentaci o dotaci by se i toto melo resit v ramci jejich dotovaneho projektu, takze se to podle me bude muset soutezit tuplem... to nebude proces na par tydnu... bohuzel

Přesně tak, soutěž podle zákona o zadávání veřejných zakázek.

---

Nissan Leaf 24kWh, 151.000 km

Obrázek uživatele ozana

Nic nemusí soutěžit, prostě si to napíše vlastními silami vývojového IT oddělení.

---

Jezdím na proud, najeto 65 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 70 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Haha, aspirujete na vtip dne... CEZ ma vlastni vyvojove IT oddeleni? K cemu by mu bylo? Aby vyvijelo jiz vyvinute veci? Koukam, ze to tam dost znate...

Obrázek uživatele ozana

Úprava stávajícího ERP a propojení se systémem správy dobíjecích stanic nemůže být zase tak obtížné implementovat do 3 měsíců.

---

Jezdím na proud, najeto 65 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 70 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co by pak ale dělala projektová manažerka,...to jsem se nezeptal. Alespoň jsem se snažil ji nakukat, že nejlepší je paušál i placení dle odebraných kWh, at si vybereme. Možná by stálo za úvahu,aby redakce hybridu.cz sumarizovala naše názory a zkusila je ČEZ předložit a malinko tlačit. Největší urychlovač je však ten čip na řetízku a všichni ostatní vrátit. Janda

Obrázek uživatele Josef

Jo no, že bychom všichni vlastníci elektromobilu založili neziskovku, která by platila stejné množství paušálů, jako je nabíjecích stojanů a pak přidělala ty čipy na řetízek ke stojanu :D To by asi ČEZ nerozdejchal ;) :D

Obrázek uživatele ozana

Projektovala by další a další dobíjecí stanice. Má co dělat minimálně do roku 2020.

---

Jezdím na proud, najeto 65 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 70 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oprava
nedá ani
ČEZ zastavil

Nakonec budete všichni spokojeni, když si na EVmapa nabijete za 10Kč/kWh, jen aby jich bylo víc?

Obrázek uživatele ozana

V rámci projektu stanic na TEN-T by mělo být řešeno i placení bez nějaké smlouvy, pro cizince i občas nabíjející tuzozemce, ne?

---

Jezdím na proud, najeto 65 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 70 tisíc km.

Žádají o dotace, dostávají dotace a zadarmo to nedělají! I kdyby se jim instalovaná dobíječka zaplatila za 5-8 let,pořád generují zisk!

---

FVE,TČ,Eltra,Leaf,Ion,Fiat 500E-karabag;

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Akorat, ze podle vseho se jim nezaplati ani za 10 let. Zejmena elektromobiliste, co dobijeji jednou za mesic jsou zdrojem tech nejvetsich zisku...

Za 450Kč ujedu 500 Km na LPG To se vám, soudruzi, ta elektřina vyplatí. Za chvíli to tu bude samej elektroauťák.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja za 450 ujedu treba plzen-brno a zpet a znovu a zpet

Obrázek uživatele Josef

Mimochodem, tohle mi napsal na facebooku ČEZ na můj dotaz ohledně dalších možností placení: Považujeme systém RFID čipu za velmi jednoduchý a uživatelsky příjemný pro zákazníky. S dalšími variantami plateb, zejména s možností jednorázového dobití, počítáme v horizontu několika měsíců. Obecně do budoucna uvažujeme o nastavení plateb tak, aby více odpovídaly skutečné spotřebě zákazníka, a plánujeme proto zavádět další metody. Vaše Elektromobilita ČEZ

Zpráva je stará už dva týdny.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vítejte v čezku, nebojte chytré hlavy v čezu za svoje stomilionové platy určitě vymyslí jak pořádně podojit majitele elektroaut

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No zatim pro ne porovozuji uz par let slusnou charitu, a do dojeni to bude mit jeste dlouho daleko...

Tak pokud do toho započítáte dotace, z kterých ČEZ převážně financuje výstavbu rychlonabíječek a pokud vezmu cenu, kolik mě stojí 1 kWh doma od ČEZu, tak si troufnu tvrdit, že měsíčně nevyčerpám na rychlonabíječce ani třetinu z toho nového paušálu.
Takže u mě už to dojení je.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vitejte ve svete, kde je za sluzbu potreba platit.

Já s tím problém nemám. Proto mám i PRE.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to pocitate spatne... za prve, dotaci dostal CEZ letos a teprv stanice s dotaci zacne stavet. Vse co postavili doted, je bez dotace, tak uplne nedava smysl tim operovat... za druhe, naklad na dobijeci stanici neni jen stanice a elektrina, ale rada dalsich polozek (platba za ampery, udrzba, pronajem pozemku atd.), porovnavat cenu na stanici s cenou co ma clovek doma je hodne zavadejici... za treti, pokud se vam dobijet za pausal nevyplati (coz je pripad tech, co dobijeji malo), neni to dojeni, je to o tom, ze pro ne tato sluzba neni vhodna...tak ji nevyuzivejte a je to...
Nemyslim, ze v cezu jsou uplne padli na hlavu a vi, ze obcasne zakazniky pausal nezaujme. Je ale asi hodne tech, kteri na tom naopak dost vydelaji... naposledy pri zverejneni te dotace opakovane rekli, ze obcasne platb bez smlouvy budou zavadet, jen neumi rici presny termin. Z diletantismu ani snahy zabit elektromobilitu bych je neobvinoval, jen to trochu dlouho trva...

Takže v PRE jsou hlupáci, když dokážou mít takovou cenovou politiku, která je dobrá jak pro časté, tak i pro občasné uživatele?

a nuti te snad nekdo u CEZ dobijet?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A na mapu dobíjecích stanic v ČR jste se někdy v nedávné době díval? Většina ČR je pokrytá rozumně více zdroji, ale jsou i lokality kde ČEZ není (D1, Olomouc, ...) a naopak takové, kde je pouze ČEZ (Ústí, Karlovy Vary, ...). Takže aby člověk měl možnost jezdit bez obav kdekoliv v ČR, tak se stále hodí mít karty PRE+ČEZ plus účet na Evmapě. Zvlášť když člověk nemá zrovna Teslu, tak to bez ČEZu jde, ale těžko.

Nenutí. A proč bych k tomu nesměl vyjádřit svůj názor?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to ze vas to vyjde draz nez dobijeni doma neni dojeni ne? Pod "dojenim" si aspon ja predstavuju to, ze nekdo uctuje nadstandardni ceny a ma z toho velmi nadrstandardni zisky. CEZ z tech dobijecich stanic bude mit naopak slusnou ztratu - tj to v zasade tem par elektromobilistum porad sllusne dotuje...

Proč si myslíte, že z toho bude mít ČEZ slušnou ztrátu, když výstavba mu z drtivé většiny bude zaplaceno z dotací?
Já třeba doma platím za silovou elektřinu 0,77 Kč/kWh bez DPH (je to tedy jen čistá cena za kWh bez paušálů, které se do toho musí započítat zpětně, u mě to vychází na cca. 2,3 Kč/kWh). A ČEZ na mě i při těchto cenách vydělává. Takže pokud po mě bude chtít 10,- Kč/kWh na DOTOVANÝCH nabíječkách, tak už je to z mého pohledu dojení.

ksyz si myslis jak je to strasne jednoduche a jak na tom CEZ vydelava, tak proc nepostavis po CR hustou sit nabijecich mist a nevydelavas na tom?

Takže když řeknu, že Tesla S je předražená, tak univerzální odpovědí je "Tak si postav sám fabriku a vyráběj svoje Tesly S, když se ti to zdá tak jednoduché a Musk na tom vydělává"?
Takto debatovat opravdu nemá smysl.

no uvadis tu lzive informace o dotacich CEZ a o tom jak na tom vydelavaj, ty znas jejich financni bilanci ohledne nabijeci infrastruktury pro elektromobily? ja bych rekl ze neznas a jen tu hatujes na neco co elektromobilite v CR pomohlo mnohanasobne vic nez tvoje reci na foru ;) pokud se ti nelibi jejich podminky tak u nich nenabijej ;)

Ještě jinak to mohu vyjádřit. Nevidím jediný důvod, proč bych ze svého paušálu měl přispívat na paušál nějakého pražského taxikáře s Teslou, který za stejný paušál měsíčně natankuje do své nádrže 100x více než já, takže je jasné, že na "excesy" těchto pár jedinců budou přispívat všichni ostatní, co by na ČEZu natankovali měsíčně pár desítek kWh a platili za to stejný paušál.
Nehledě na to, že od nové cenové politiky jsem očekával i zpoplatnění parkování po nabíjení, kdy např. v OC Nový Smíchov přijede každé pracovní ráno Tesla, postaví se ke stojanu, je napíchnutá až do večera a blokuje ostatní v nabíjení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to s tím Novým Smíchov je bohapustá lež, že — občas tam nabíjím. Všechna místa nebo aspoň oba stojany jsem neviděl obsazené nikdy, Tesly které jsem tam potkal tam za hodinu nebyly...

Obrázek uživatele ePavel

Já jsem tam byl pouze jednou a bohužel oba stojany byly obsazeny. Jedna tesla po 1,5hod odjela a druhá tam byla ještě po 3,5 hod co jsem odjížděl já.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Tak buď jste měl štěstí nebo já smůlu.

tak tenhle text myslim presne vystihuje jaky vlastne jsi :D

to s tim taxikarem a jak za stejny pausal natankuje vic nez ty je jasny dukaz jak uzasny jsi clovek :D jj pokud nekdo nahodou nabije vic nez ty tak je to spatne :D

"podle sebe soudim tebe" vid ;) kdys se ti to nelibi tak u nich nenabijej a neplat jim, nikdo te do toho nenuti ;)

Ano, příčí se mi přispívat na někoho, kdo to nepotřebuje.
Pamatuji dobu za totality, kdy nebyly vodoměry na byt. Voda se rozpočítávala na jednotlivé byty rovnoměrně na celé sídliště. Babička platila stejně jako rodina, která si každý večer dopřála 4 plné vany vody.
Když se začaly montovat vodoměry, tak nejvíce řvaly právě tyto rodiny, kterým vyhovovalo, že ostatní jim přispívají na jejich plné vany každý večer.
K tomu poslednímu odstavci, máte pravdu. Proto s nima končím a nebudu ČEZ používat. Nechávám si kartu PRE.

Obrázek uživatele ePavel

To ale není o tom, že si za stejný paušál někdo natočí víc vody z pramene. Pokud to ten paušál má financovat (i když třeba jen z části), tak to, že někdo na nabíječkách bude stát mezi každým ritem má za následek, že ten paušál musí zdražit. A to je pochopitelné, že se to někomu nelíbí. Dokud tu bude paušální platba tak si prostě jako teď bude spoustu lidí na víkend půjčovat od trendparku elektromobily a jezdit s nimi pro uber. Protože je to extrémně výhodné. A budou to dělat i když ten paušál časem zvedne čez na 2000 měsíčně, protože se to u taxíku stále královsky vyplatí. A doplatí na to 98% těch co nabíjí pouze na cestách mimo dosah domácího nabíjení.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

A navíc budou neustále obsazené nabíječky, protože nic nebude nutit majitele paušálního čipu ten stojan opustit.

Obrázek uživatele ePavel

Proto se znovu zopakuji, že to má nejlépe vychytané PRE.

---

http://ts.la/pavel4572
Najeto 190.000 el. km. 28 měsíců bez spalováku.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Jaké lži o dotacích tu uvádím? Nebudou snad stavět z dotací? Máte pravdu, že současné stanice z dotací vybudovány nebyly. Ale oni neumožní mít kartu pro dotační a nedotační stojany. Jejich bilanční finanční situaci neznám, stejně jako Vy. Takže Vy mě tu osočujete a hatujete a sám nevíte, jestli na tom tak prodělávají, jak tvrdíte Vy. Takže se hoďte, prosím, do klidu.
Já jen tvrdím, že vzhledem k mé četnosti nabíjení u ČEZu (což je dáno ale i mizernou stávající infrastrukturou), jejich cenovou politikou, tak z mého pohledu je to dojení.
A jelikož si to nenechám líbit, tak k 31.12.2016 budu vypovídat smlouvu.
Ale nic z toho mi nemůže bránit vyjádřit svůj názor, jak se o to snažíte Vy.

o nabijeci siti jsem uvazoval a spracpval na to celou prezentaci jiz pred rokem, jedna se o sumy v desitkach milionu, soucasna sit kterou CEZ provozuje bez dotaci musela vyjit na sumu prez 40 milionu korun jen co se HW tyce (nepocitaje praci s instalaci a provozem te site), zakazniku kteri maji dlouhodobe cip s dnesni cenou maji pod 1500, coz je rocne smesnych asi 300 tisic korun rocne na poplatcich, pokud tedy dodali odberatelum na danych stojanech za rok vice nez 300 tisic kWh tak na tom dokonce prodelavaji i co se samotne elektriny tyce, a ze dodali elektromobilistum na tech stojanech za minulej rok zhruba 3x tolik ;) na kazdem dodane KWh dnes prodelavaji zhruba 2 koruny kdys nepocitame ty desitky milionu co do toho dali aby to vubec postavili

tak jako tobe nic nebrani vyjadrit svuj nazor, tak stejne nebrani nic ani me "Takže se hoďte, prosím, do klidu."

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To že Čez musel zaplatit za nabíjecí stanice miliony je normální a neomlouvá to zdražení čipů! Bez stanic nebudou odběratelé, já taky když budu chtít prodávat, tak musím investovat do provozovny. Ty náklady si musí odečítat i z výdělku u domácího nabíjení elektromobilů, bez nabíjecích stanic by tu bylo méně elektromobilů a Čez by měl menší zisk. Prostě nechápu kdo tohle vymyslel, tím Čez šikanuje majitelé elektromobilů do 16kw, je to krok zpět a ten kdo to vymyslel a schválil by si to měl odsķákat, vzhledem všem kecům o podpoře elektromobilů!

OK. To už je lepší. Aspoň nějaká čísla, která plus minus odpovídají i mým odhadům.
O to ale víc nechápu jejich cenovou politiku, kdy by měli přitáhnout co nejvíce lidí. Takhle přitáhnou akorát ty majitele, co u nich natankují ročně jednotky až desítky megagwattů (když budu provozovat elektrotaxi v Praze, tak je tohle pro mě ráj) a zaplatí za to směšných pár tisíc ročně. Zůstanou u nich jen ti, co získají mnohonásobně více, než zaplatí.
Normální uživatelé (IMHO většina) do toho nepůjde.
Já nemám problém platit množství, co odeberu sám. Ale tenhle paušál je spíše o obrazu, že stále neví co s tím. V součtu získají, dle mého názoru, stejně nebo o trochu více než dosud s výrazně menší základnou uživatelů. Což je v rozporu s tím, jak se prezenetují, že se zasazují o rozvoj elektromobility.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ted mi teda vysvetlete, kdyz to odpovida vasim odhadum, tak proc teda pisete o dojeni?
Tuhle logiku nechapu - kdyz o veci nevite dost, tak proc to vubec komentujete? Jediny, kdo ma jakz takz predstavu o tom, co to obnasi, je tady Saman...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To bude asi tím že je Šaman u Čezu :D
A asi manažer ;)

Protože já na to hledím z pohledu sebe, resp. své peněženky, ne z pohledu poskytovatele. Pro mojí peněženku je to dojení, protože cenová politika je nastavena tak, že ze svého paušálu platím ostatní, co systém používají výrazně více než já.
Že je to v součtu z pohledu poskytovatele stále málo, to je z mého pohledu uživatele irelevantní.
Zkuste si to "přehodit" na příklad s klasickou pumpu. Nějaká statistika říká, že průměrný nájezd v ČR je okolo 10 tisíc km ročně. Tj. 80% lidí najede do 10 tisíc km a těch 20% najede výrazně nad 10 tisíc. A teď pumpy řeknou, že náklady na těch 10 tisíc km je 24000,- Kč ročně. A prohlásí, že vám umožní tankovat za měsíční paušál 2000,- Kč, jinak si nenatankujete. Těch 20% zajásá, protože najedou výrazně více než zaplatí a pro těch 80% je to zdražení, protože nemohou platit za litr, ale jen paušál, kde v součtu je to více, než kdyby platili jako dosud za litr paliva.
Už to chápete, v čem je ten zakopaný pes?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, s vasi ligikou bych mohl rict, ze elektromobilisti jsou strasne vycurani a chteli by, aby jim to nekdo dotoval.
Veci nejsou cernobile. Z pohledu konkretniho elektromobilisty je strasne spatne, ze neni rychlodobijecka v Kromerizi, protoze ja tamtudy jezdim jednou za mesic za babickou. Je to banda neschopnejch manazeru.
Z pohledu CEZu je to o tom, ze ta sit neco stoji a mela by si na sebe vydelat. Zatim prodelava, nepokryjou se ani naklady na provoz, natoz vystavba. Elektromobilisti jsou rozmazleny, chteli by stanici na kzdem rohu, ale vyuzivat ji budou jen obcas.
Pripoustite, ze to muze byt slozitejsi?

Nevím, jak jste s tou Vaší logikou na celý ten Váš příspěvek přišel.

Já nechci nic dotovat, auto a nabíjecí stanice domů a do práce jsem si pořídil bez dotací. Nevidím důvod, proč bych měl ČEZu platit za něco, co mi přijde vůči mne, jako odběrateli, nesmysl. Tahle diskuze je o tom, zda ten obchodní model ČEZu má logiku a férovost pro všechny. Nikdo tady nenutí ČEZ, aby dělal věci podle něj. Nejlepším lakmusovým papírkem spokojenosti zákazníka jsou jeho nohy. Když se ti něco nelíbí, utíkej. Ale proč by se nemohli při odchodu vyjádřit k vzniklé situaci, to fakt netuším... Chce to více tolerance, pane...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale naklady na tu infrastrukturu opravdu nejsou jen ten dotovany stojan a elektrina spotrebovana...

Ale to u mého baráku je to samé.

Já si dovolím menší postesknutí. Všiml jsem si že v HK u nádraží je již vyměněna původní DBT multistandard za tu nově zmalovanou od ABB. Předpokládám správně, že podobně se to děje po celé republice a znamená to, že ty multistandardové zmetky od DBT jdou rovnou do šrotu... Přijde mi to celkem smutné že kvůli totální neschopnosti jedné francouzské firmy v podstatě přijdeme o cca 8 multistandardů.

Obrázek uživatele Jolinar

nejdou do srotu, toho se nebojte :-)

Uff.. tak to jsem si oddychl :)

Obrázek uživatele Josef

Ano, předpokládáte správně, ale kam jdou, to jsem se ptal na facebooku a byl standardně vyignorován. Už jsou vyměněny úplně všechny.

Ptal jsem se na to, staré stojany budou využity jako interní "neverejne" rychlonabíječky v podnicích ČEZ, nebo, pokud se najde zájemce, budou prodány.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobry den, vsechny stale vymeneny nejsou. Treba prave ta nekolikrat zminena ve Vrchlabi na Benzine je porad jeste puvodni. Bohuzel, navic jeste v posledni dobe vyrane zpomalila. Naposledy v nedeli jsem se nedostal pres 345V a 47A. ChaDeMo (Tesla 85D). Takze o nejakem rychlonabijeni nemuze byt rec. Pausal nepovazuju za nejak extremne vysoky. Taktez bych ale uvital moznost jednorazoveho placeni (i pro cizince kteri treba jen projizdi pres CR). A k tomu moznost mit nejaky pausal pro ridice, kterym takovy model vyhovuje. Nejvetsi problem ale je, ze diky "pomalemu" nabijeni rychlonabijecek to skutecne svadi k tomu tam auto nechat a jit nekam pryc. Kdyz jsem se chtel v nedeli ve Vrchlabi dobit jen na cestu do Prahy, znamenalo to vysedet tam skoro 2!!! hodiny. Pak se cela rada lidi uchyluje k tomu, ze tam auto postavi, odejdou a casto prichazeji az po nekolika hodinach, kdy uz je auto nabito do plna. A casto tak blokuji misto daleko dele nez je nutne... Pokud by nabijeni probihalo rozumne rychle, tento problem by nebyl. Na Superchargeru si odskocim na zachod, dam kafe a jedu dal...

Obrázek uživatele Josef

No jo, kdybych měl Teslu, tak to taky tak úplně neřeším, protože jedno větší nabití mi za těch 450 Kč bez DPH taky bude stát a pak už by se to vyplatilo i občas. Já mám ovšem malý elektromobil a tam je to komplikovanější.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jsem na strankach CEZ nasel, ze i Vrchlabi budou menit v nasledujicich 2 dnech. Ano, v pripade Tesly dava pausal vetsi smysl nez s malym autem. Ale porad je tam ono cekani na dobiti. A vysedet si 2 hodky pred cestou treba do Prahy je proste tragedie. No a kdyz k nabijecce prijedu a nekdo tam ma zaparkovano, je pryc, auto davno nabito, nekdy to nemusi byt 2 hodiny, ale daleko dyl... Sam nabijim daleko vice nez u CEZ nebo PRE nabijecek doma pres noc.

Obrázek uživatele ozana

Lidi, když necháváte stát auto na nabíječce, nechte za oknem lísteček se svým telefonním číslem. Přece se dá domluvit!

---

Jezdím na proud, najeto 65 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 70 tisíc km.

To málo kdo delá,že? :) Ale už mi takto několikrát volali, a jak byli rádi. Ovšem zatím jsem to u žadného elektromobilu neviděl, že by tam někdo nechal tel. číslo.

Dokud budou lide (zdravim majitele sedeho iona z MB), kteri musi na rychlonabijecim konektoru vydrzet pres hodinu, aby se jim dobilo opravdu do 100% (kdyz uz si platil 180Kc pausal), i kdyz druhe auto (ja) uz hodinu ceka - prijel jsem, kdyz zapnul nabijeni a zalezl do auta - tak to zadne karticky s cislem nespasi, obavam se...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Telefonní číslo je dobré mít v e-autě na kartičce (třeba i zalaminované) a jakmile od auta odcházím, kartičku dám na palubku, aby byla vidět. Tato kultura nabíjení jen posílí naše vzájemné vztahy, které jsou více než potřebné. Tolik doporučení, o kterém jsme diskutovali již při otevírání Vystrkova. Možná by bylo vhodné toto doporučení mít napsané (třeba na samolepce) na každém dobíjecím místě.

Obrázek uživatele Josef

Jo, já vím... Uvidíme, co s tím.

Tak snad vám tam toho zmetka také co nejrychleji vymění a pak už tu bude zase dobré... On to není problém jen ČEZu, na DBT multistandard kolují po celé Evropě jen ty "nejlepší" reference...

Obrázek uživatele Martin67

Proč se rozčilujete, že je ČEZ drahý? Za 450,- Kč jsem si do spalováku svého času natankoval sotva čtvrtinu nádrže!
I když ČEZ používám max. jednou za měsíc, nový paušál je pořád přijatelný. Hlavně ať už rozšíří síť rychlonabíječek, aby se dalo dobíjet na všech hlavních tazích.
Nerouhejte se voláním po sazbě za kW. Greenway na vás! To by vás rychle přešel humor...

Obrázek uživatele Josef

Problém je, že já EVčkem jezdím hlavně kolem baráku a fakt se mi nechce jezdit nabíjet k 15 km vzdálené nabíječce, abych využil paušál. To to radši zruším a počkám si na Greenway, který mi naprosto vyhovuje.

450 + 21% DPH je 545 Kc/mesic. Pri kalkulovane cene 5Kc/kWh by to predstavovalo ca. 500-600km/mesic. Kdo muze jezdit jen na elektrinu z nabijecek, pro neho je to dobry Kauf. Vsichni ostatni na ten pausal jen doplati. A kdo ten chip nema, je namydlenej.
Ja si myslim, ze kdyz CEZ dostane dotace na vybudovani nabijecek, tak musi otevrit nabijecky vsem. Podle meho je to neslucitelne s dotaci omezit okruh jen na uzavreny okruh uzivatelu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale ono je to otevreno vsem, nikdo nikomu nebrani si kartu poridit...

Zavazek pravidelnych pausalnich plateb neni atribut otevrenosti.
Kdyz pojedu jednou za rok do Mlade Boleslavi, tak se musim smluvne zavazat a mesicne platit i kdyz to nepotrebuju?
Ja bych navrhoval, aby se vsichni kdo s timto resenim nesouhlasi, aby si kazdy mesic zazadali o chip a druhy mesic zase vypovedeli a porad dokola. Hned by se museli vzpamatovat a udelat neco praktickeho.

Obrázek uživatele Josef

Já myslím, že ten plán tam je. Změna tarifu proběhla k novému roku, protože je to v podstatě zúčtovací období, takže se to bude hezky měnit. Co jsem se ptal na facebooku, tak počítají s květnem jako měsícem, kdy nabídnou další možnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je tedy řádné zdražení. Jejich nabíjecí stanice klasické po Praze jsou velmi nespolehlivé, auto musím připojovat opakovaně než se chytne, a ty rychlonabíječky jsou na nesmyslných místech. A nyní ještě 450Kč za měsíc, tedy 5400Kč ročně, no jsem zvědav, kolik udrží zákazníků.
Rychlonabíječku používám tak jednou za 1/4 roku, takže jedno použití mne vyjde na 1350Kč bez toho abych počítal kWh. A touto rychlonabíječkou obvykle řeším posledních 50km dojezdu do cíle.
Takže cena na km...to nebudu počítat.
Tak jo je to holt po česku. Dotace na emobily ano, ale ne v Praze protože tam jich je nejvíc, rychlonabíječky ano, ale za nesmyslnou cenu. Trošku to zavání solárním boomem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda, čip mi přišel před týdnem, ještě jsem ho ani nevyzkousel a budu ho posílat zpět. Jako spousta ostatních jsem ho měl jen pro případ párkrát do roka, reálně nabijim doma. Naštěstí jsem z Brna kde je i rychlonabijecka evmapa a ti mají systém placení 1A. Jinak až to bude i u cez za kWh tak určitě rád vyuziji

OT: V USA spustili priznivci Trumpa stvavou kampan proti Elonu Muskovi.
www.stopelonfromfailingagain.com
Presne tohle jsem rikal hned po zvoleni toho idiota prezidentem USA ze to tak dopadne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a je to tady čeho sme se obávali chjo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Postoj ČEZu

Nerozumíme skokovému zdražení. Paušál se mi zdál již od samého začátku jako nesmysl. Chápal jsem PRE a ostatní firmy, že nám fakturují odebranou energii (to je logické). Na druhou stranu paušál od ČEZu byl symbolický, takže se mi vyplatilo držet čip ve firmě i když jsme EV teprve vybírali (někteří prodejci provozovali EV auta bez čipů). Nyní mě informace zastihla v době, kdy je na cestě nová firemní i3 a jsem z toho zaskočený. Naše auto se bude nabíjet u domu a firmy. Rychlodobíječku jsem využíval pouze párkrát do roka při cestě do Plzně nebo Vrchlabí. Vím, že 450,- Kč je oběd u McDonalda, ale platit za něco co třeba ani celý měsíc nevyužiji, mi přijde jako blbost. Není to věcí peněz, ale logiky. V případě zpoplatnění Supercharger u Tesly je ten systém logický (máš část zdarma na běžný provoz a nad limit platíš za proud).

Argument zvyšujeme cenu paušálu, protože máme vysoké náklady, když cena odebraného proudu je na celém provozu sítě dobíječek ta nejnižší položka. Nerozumím co tím ČEZ sleduje, ale rozvoj a podpora obnovitelných zdrojů to není. Souhlasím s názorem, že
polovina lidí čipy vrátí a druhá polovina bude chtít za své peníze co nejvíc nabíjet.

Nechápu co je cílem této kampaně.

přesně - jezdíme hodně, ale tam, kde potřebujeme tak čez nabíječky nemá. Čipy čezu jsem držel jen pro jistotu a využili jsme je tak jednou za měsíc nebo za dva. Nechám si EV Mapu a čip PRE. Dál se uvidí

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Váš příspěvek to dokonale vystihuje.
Bohužel se obávám, že i když sem někdo z ČEZu zabrouzdá, pouze se pousměje. Nemyslím, že z jejich strany jde o podporu elektromobility.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl jsem malé jednání v E.On a vysoce postavený manažer mi říká:
,,naco potřebujete pomalé nabíječky po Brně když jsme vám postavili Humpolec,, :) nenašel jsem v tu chvíli slova...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter


185.66.36.26