ČEZ varuje: řidiči vozů Tesla, nepoužívejte vadné adaptéry!

Jan Horčík - 13 Duben 2017

V uplynulých dnech zaznamenal ČEZ na svých rychlodobíjecích stanicích už několikátý případ poškození konektorů CHAdeMO. Důvodem je používání vadné série redukcí pro vozy Tesla.auto elektromobil Tesla Model S

Řidiči elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X by si podle ČEZ měli dát pozor na vadné adaptéry CHAdeMO
foto: Tesla Motors

proto žádá řidiče elektromobilů značky Tesla, aby zkontrolovali své adaptéry a nevyhovující modely nepoužívali! (rozdíly viz obr. níže). Na vině je dobíjení vozů Tesla používáním neautorizovaných adaptérů.

rozdíl mezi vadným a bezproblémovým adaptérem CHAdeMO pro vozy Tesla

Rozdíl mezi vadným a bezproblémovým adaptérem CHAdeMO pro vozy Tesla
foto: ČEZ

Nerespektování výše uvedených opatření způsobuje poškozování a částečnou nefunkčnost stanic, znamená nákladné servisní zásahy a je podle ČEZ především bezohledné vůči dalším řidičům elektromobilů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Vasek e-UP

Nabijecky chademo budou ,,niceny'´porad ted uz to nezachrani ani dalsich 5 superchargeru kdyz bude kwh za cca 5kc,nebo u Cezu za 18.2 denne bez omezeni kwh !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak třeba do budoucna budou montovat nabíjecí kabel natvrdo přímo do auta pod hezky dotažené šroubové svorky a na nabíječce bude nějaký jiný konektor něco jako odpínač 3x 630A, to snad bude stačit na to rychlonabíjení vysokými proudy :-))

Obrázek uživatele Cipísek D

Řidiči vozů Tesla: nepoužívejte vadné adaptéry!

http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/5859.html

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Diskuse kolem vadných adaptérů je tedy opravdu rozsáhlá. Myslím ale, že se tím nic nevyřeší. Ať ČEZ konečně přejde od slov k činům a vybaví stojany i dalšími typy konektorů. Uživatelé nebudou mít potřebu používat adatpéry a problém zmizí sám od sebe.

---

hariprasad

A jaký další typ konektoru pro Teslu byste si představoval?

Obrázek uživatele Michelin

To neni vubec spatny napad. Spise by to,ale melo byt cileno na vyrobce nabijecich stanic.
No kazdopadne az se konecne nekdy dockame toho Superchargeru v Praze tak se treba znacna cast techto problemu (alespon tam) take vyresi.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Cipísek D

Akcie společnosti Tesla jsou stouply ve čtvrtek odpoledne a to až na $307 Po pípání z CEO Elon Musk oznamující uvolňování semi-truck ze společnosti. „Tesla Semi truck odhalit stanovena na září. Tým odvedl skvělou práci. Vážně další úroveň,“ tweeted Musk.

https://twitter.com/elonmusk?lang=cs

V poslední době se začaly TSLA dodávky svého modelu S a X 100D mít sužován zpoždění na emisních certifikátů pro automobily. Ale po vydání licencí, Environmental Protection Agency (EPA) aktualizovala své pozice s tím, že Model S má nejdelší rozsah 335 mil. Podle zprávy Electrek, EPA aktualizovala své hodnocení a uvedl, že Kombinovaná rozsah vozu je 335 mil / 540 km - největší z jakéhokoliv auto na elektrický pohon. EPA již pracoval s Tesla na modelu S P100D, který je téměř podobný 100D, a tak to neudělal sám konfirmační test a spoléhal na testování společnosti vydat certifikát. Nicméně o účinnosti, Model S 100D nemůže porazit Model S 90D, protože první z nich má kombinovanou účinnost 102 MPGe. Na druhé straně, 90D má účinnost 104 MPGe. Ale Hyundai Loniq Electric má účinnost 134 MPGe - nejvíce elektrickým autem - protože má řadu 124 mil s baterií pouhých 28 kWh.

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele ePavel

To jsem nevěděl, že se dají sehnat neoriginál adaptéry. Vždyď tesla měla s uvedením adaptéru skluz z důvodu zabezpečení komunikace ne? Se divím, že se auto s napodobeninou vůbec baví...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to velmi smutné a docela mě to sere. Občas se mi stane, že fakt potřebuji Max 10 min na rychlonabíječce, abych dojel do cíle a pak se tam objeví Tesla, která sosá proud minimálně hodinu i déle a úplně zbytečně zdržuje běžné uživatele. Pak se tu nakonec dozvím, že kromě zdržování na stojanech je ještě někteří majitelé ničí - běžte do prdele. To nemáte pár grošů na originál adaptér ????

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli Vas to stve, tak si zruste u CEZ registraci, protoze mate stejna prava jako ostatni. Tady plati, kdo driv prijde, ten driv mele. A cekani je proste dan za to, ze jsme elektromobiliste jiz v zacatku a ne v dobe masoveho rozsireni, kdy bude vsude kupa nabijecek. Vy mozna nabijite kratsi dobu, ale casteji, takze vse ma svoje... Pokud jsou u CEZ opravy tak nakladne, tak nechapu, proc to CEZ neresil hned po zjisteni problemu a necha dal takoveho cloveka nabijet. Pausalni nabijeni stejne casem zmizi i u CEZ, takze si nemyslim, ze se Vam bude stavat, ze potkate na nabijecce nekoho na hodinu a dele... to by melo prijit uz asi letos na podzim...

Obrázek uživatele Kuk

Za chvili se elektronadšenci začnou navzájem škrtit kabelama...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Jj, v Kalifornii uz to doslo tak daleko, zesi navzajem kradou kabely :)

To by mě zajímalo kde v Americe. DC nabíječky mají pevné kabely a v Americe mají i AC wallboxy pevné kabely oproti Evropě, kde si každý tahá kabel svůj.
Proto třeba americké BMW i3 automaticky odemykají konektor při plném dobití, aby se kabel mohl přendat do jiného auta bez součinnosti předchozího majitele EV, který je momentálně někde mimo nabíječku.

Obrázek uživatele ePavel

To mě se zase už pár krát stalo, že místo nabíjení jsem půl hodiny čekal, než se nějakému majiteli auta s CCS nabije auto z 97 do 99% a konečně mu to vypne.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Pokud nabíjíte u ČEZu, tak stačí zmáčknout "Nouzové zastavení - červené tlačítko" a pak si můžete nabíjet svoje auto. Já to takhle řeším u Chadema, když už vidím jen pár procent ke stu, majitel na palubce nemá ani mobilní číslo, abych se s ním domluvil, tak to natvrdo shodím, dobiju se přes CCS a po ukončení nabíjení mu opětovně spustím nabíjení těch jeho posledních pár procent. Sice odemknutí musí taky provést přes nouzové vypnutí (spustil jsem nabíjení svojí kartou a už jsem v čudu, takže svojí kartou se neodpojí), ale to je holt malá daň za to, že svoje auto u stojanu spíše parkuje než dobíjí.

Obrázek uživatele ePavel

Ano, to samozřejmě lze, ale úplně košer to není.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Košer také není u stojanu parkovat. Takže černý svědomí nemám. I vzhledem k tomu, že dotyčnému žádná škoda prakticky nevzniká.

Obrázek uživatele Josef

A při kolika procentech je tohle podle vás košer? Protože mě se to vůbec nelíbí. U malých elektromobilů to beru od 95 % výše. Ale do té doby na to podle mě nemá nikdo co šahat.

Já to beru tak, že pokud jede na rychlonabíječce (bavím se o ABB u ČEZu) do 0,02 kWh přírůstku každých 10 vteřín (což odpovídá aktuálnímu příkonu do 7,2 kW), ale většinou čekám do 0,01 kWh přírůstku / 10 s (odpovídá příkonu 3,6 kW), tak už dotyčný může přehodit na Mennekes, dobíjet si stejně rychle na Mennekesu a nemusí tímpádem blokovat rychlonabíječku pro ostatní. Když rychlodobiju já a dotyčný ještě nepřišel, tak mu svojí kartou opětovně spustím rychlonabíjení a jedu pryč.
Pokud z nějakého důvodu potřebuji dobít do 100%, tak sám si přehazuji CCS na Mennekes, pokud mi příkon klesne k 11 kW, protože to je už stejně rychlé a neblokuji rychlonabíječku pro dalšího čekajícího.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže už asi od 90%, nebo ještě dříve dle síly palubní nabíječky, je možné přepojit se na AC a vyjde to nastejno. Když má někdo potřebu nabíjet na 99%, měl by to takto dělat.
Jisté je, že pod 80% to košer určitě není, poté byste ale své auto stejně odpojil, pokud byste platil za čas strávený na nabíječce...
(Přesto doufám, že ČEZ udrží paušál, nebo nízkou cenu).

Obrázek uživatele Josef

Nu, i3 2014 nabíjí rychle skoro až do 95 %. Ano, nejrychleji je na 80 %, ale na 95 % je za asi 45 minut. Tomu bych neříkal blokování... Navíc, auta první generace často bez většího nabití nedojedou tam, kam potřebují.

Tak nikdo jim nebrání dobíjet do plna. Ale pokud je na rychlonabíječce fronta, tak mi nepřijde zase slušné od majitele aktuálně nabíjeného auta, když aktuální příkon na rychlonabíječce je stejný nebo dokonce menší, než je výkon jeho palubní nabíječky. Může se v klidu přehodit na Mennekes a neblokovat RYCHLO(!)nabíječku pro ostatní čekající.

Obrázek uživatele Josef

Ovšem do cca 95 % je rychlejší použít rychlonabíječku.

Vždyť to nerozporuji. Já nic o 95 % nepsal.
Jednoduše řečeno, když je dotyčný na rychlonabíječce sám, ať si tam klidně dobije do 100%. Pokud dobíjí pomaleji na rychlonabíječce než je nominální výkon jeho palubní nabíječky a ve frontě jsou další čekatelé na rychlý proud, tak je slušností se přehodit na Mennekes.

Obrázek uživatele Josef

Určitě. To nerozporuji. Ale trochu mě překvapila už samotná odvaha někoho šahat na cizí auto jen tak...

Já jsem dosud nikomu na auto nešáhl. :-) Zatím jsem takhle řešil jen někoho s CHAdeMO, takže konektor mu v autě zůstal a já si nabil přes CCS.
Jednou takhle někdo blokoval CCS, ale měl za sklem číslo, takže jsem mu zavolal a do 3 minut byl na místě.

To já jsem takhle kdysi jednomu pánovi na auto "šáhl". Na i3 u AAA v Brně měl 98%, pán nikde, telefon za oknem neměl. Šel jsem se podívat do AAA, jestli tam někde nesedí. Na dotaz z přítomných nikdo nereagoval. Tak jsem se vrátil k nabíječce, vypnul jsem mu to (tehdy to ještě šlo), vytáhnul jsem konektor z i3 a začal nabíjet. Pán se po cca 20 min objevil a dost se divil. Jednak tomu, že šlo konektor vytáhnout z auta, ale především proto, že neměl auto nabité na 100% - potřeboval za každou cenu mít 100%. Tak jsem mu vysvětlil, že pokud takhle potřebuje auto skutečně nabít do mrtě, tak by u něho měl být nebo aspoň dát telefon za okno. Dnes, po zkušenostech, bych mu CCS nechal v autě a začal nabíjet přes CHAdeMO, aby neměl pocit, že jsem mu to "šáhl".

---

Nissan Leaf 24kWh, 238.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 11.000 km

Ten pán hlavně kecal. 2 % je v jeho případě (pokud to bylo dávno, tak to byla starší i3 s menší baterkou) jsou, při nejlepší konstelaci hvězd, cca 3 km dojezdu. Stačí jedna kolona, pár rozjezdů na červenou navíc a ty 3 km se mu rozpustí jak pára nad hrncem.
Nevěřím tomu, že plánovitě takto někam jezdí... Jen tě chtěl jednoduše jen zprudit...

Kdyby chtěl prudit, tak by to klidně mohl udělat jinak. Ten jeho záměr včetně zdůvodnění jsem se dověděl až po delší a veskrze klidné diskuzi. Šlo hlavně o to, že si po nabití u AAA někde v Brně vyzvedne zásilku, doručí ji do Zlína, počká na odpověď, kterou doručí zpět do Brna. Měří se mu čas mezi převzetím zásilky a doručením odpovědi. Právě proto nemohl nabíjet na AC nabíječce v OC Zlaté jablko v centru Zlína. Nakolik byla ta jeho story pravdivá, to neřeším. Pán působil klidným dojmem, než jsme si takhle popovídali, tak jsem měl nabito a mohl jsem jet dál. Máš pravdu, 2% nejsou nic moc, záleží na provozu a dá se to ušetřit lehkou nohou, ale zase na druhé straně to znamená zpomalit, takže pokud mu šlo o čas... Nakonec i kdyby kecal, tak je to jedno. Ale asi si z toho odnesl, že příště si dá telefon za okno.

---

Nissan Leaf 24kWh, 238.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 11.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chá, pokud se aku-vozidla rozšíří mezi masy, zákonitě budou bitky na pěsti, nože, pepřáky, baseballky a podobně - stačí aby to dostal do ruky průměrný český zmrdnikatel...

Obrázek uživatele Josef

Je škoda, že nejsou ty čezácké stanice nastavené na nabíjení do 95 %. Třeba i3 se na 95 % z nuly nabije za asi 45 minut. 80 % trvá asi 25 minut.

Obrázek uživatele ePavel

Tak jsem dnes narazil na nové nabíječky v Auparku. Přiznám se, ale že mi to moc radost neudělalo a nějak jsem to nepochopil...
http://epavel.rajce.idnes.cz/Aupark_HK/#DSC_1002.jpg

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je Tesla destination charger. Nic proti tomu...

A co jste nepochopil? Zřejmě ještě nejsou zprovozněné, jen nainstalované...

Obrázek uživatele ePavel

Nepochopil jsem, proč není nainstalováno nějaké univerzální řešení pro nabíjení elektromobilů. I když nic nového, v Auparku v Bratislavě jsou zase jen nabíječky s type1 konektorem.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Aha. Já zapomněl, že Chademáci mají Typ1. :-) Už jsem v obraze, na co narážíte.

Obrázek uživatele Radovan

Vidí opravdu oko mé překvapené 4 universal destination charger Tesla?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele ePavel

Ano, jsou to čtyři Tesla nabíječky. Zkušenosti ze Slovenska ukazují, že jiné auta na tom nabít nelze. A to je to co mě na tom netěší, tedy pokud ještě nepřibyde další nabíjecí standard, ale to nepředpokládám...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zkušenostmi na Slovensku myslíte Aupark a jejich Typ1 nabíječky?
Jinak charger od Tesly by měl zvládat všechny auta, které mají stejný typ konektoru. V tomto případě Typ2 Mennekes. Je to určené pro destinace typu hotely, atd. kde nabíjíte v průběhu pobytu v cíli a mělo by to fungovat na všechny auta se stejným typem konektoru.

Obrázek uživatele ePavel

Z klasického type2 konektoru ani není problém udělat redukci na type1. Ale zkušenosti ze Slovenska jsou takové, že to nabíjí jen tesly.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele ozana

Závěr té diskuze na slovenském fóru bylo, že si uživatel musí uříznout 11 mm z toho Type2 konce (Type1 kabelu), aby se propojily CP a PP piny.
Tj. není pravda, že to nabíjí jen Tesly. eGolf a e-UP se tam nabije bez jakýchkoli problémů a modifikací.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele ePavel

Opravdu nevím, ale Fisker mi tu redukci v OC ukazoval a zkracena byla.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele ozana

Závěr testování Leafem

A poslední příspěvek tamtéž:

25-03-2017, 07:17
dnes som na nabijačke tesla HPWC skusil nabijat hybrid Audi Q7 etron a išlo to

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele ePavel

Tak super, tak jsem hned klidnejsi. Jakmile to zprovozni, vyzkousim na nissanovi.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele ozana

Chystám se to vyzkoušet v ostravském Park Innu.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Tak to tam moc narváno mít nebudou. Otevírají nabíječku a bojí se, že jim tam budou jezdit lidi. :-)

Obrázek uživatele ePavel

Stačilo by nastavit, aby se od 95% odemkla a druhý uživatel to mohl ukončit. Případně by se to ukončilo, pokud by druhý konektor již byl připojen.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A bude hůř.
S budováním rychlososných přípojek a zvyšováním hmotnosti Tesel bude potřeba čerpat čím dál více energie.
Životnost konektorů silně klesne. Na trhu se začně objevovat čím dál více nekvalitních částí takových přípojek a prudce vzroste i počet záblafů.

Obrázek uživatele ePavel

Už u nás nastal někdy takový záblaf? Třeba origo tesla chademo adaptér hlídání teploty má. Je schopen zredukovat proud i když na něj v létě praží sluníčko.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podobných záblafů jsem zažil několik.
Stačí i poměrně malý přechodový odpor a vydoutná.

A zažil jste je u Chadema, CCS nebo Mennekes?
Vypálených klasických zásuvek jsem za život viděl již dost, ale shořelý konektor CHAdeMO, CCS či Mennekes nikoliv.

Obrázek uživatele Anonym123

súdruhovia, pozerali ste sa na ten obrázok? bad je kontakt "dole", good je kontakt "hore".
na tesla fóre píše užívateľ, že má originál tesla - a kontakty sú valcového tvaru a pružia.
takže to celé upozornenie čez-u minimálne spochybňuje.

Ten nabíjecí kabel bude muset být "CYSY" (přesné označení dle konkrétního výrobce), tedy šňůra se slaněnými žílami. CYKY je kabel pro pevné uložení ve zdi apod. Přes kvalitní šňůru 10mm2 (nejlépe s PUR izolací a schválením do vlečných řetězů strojů=velmi jemné slanění) bych si troufnul pustit i 100A (katalogově to bude míň), více limitující budou opravdu přechodové odpory a kvalita zalisování na kabel. Cena bude dost vyšší, ale ty cca 3m, zda budou za 50 nebo 200Kč již výslednou (pro mne šílenou) cenu moc neovlivní. Jinak bastlíř může být i pozitivní označení člověka, s celoživotním zájmem o elektro a zaměstnaném třeba na údržbě nebo v konstrukci strojů, kde se dnes prostě musí dělat na dost vysoké úrovni. Já bych věřil víc redukci od něj, než neznámého obchodníka. Jo a od ČEZu by bylo kpravdu slušností vůči ostatním uživatelům,dohledat ty, co mají vadné vidlice, určitě pro ně nebudou anonymní.

Problematika prehrivani konektoru se resi. Prikladne novy standard CHademo pocita s monitoringem teploty konektoru jiz v navrhu
https://www.chademo.com/technology/high-power/
i pri minimalnim odporu 0,1 Oohm na jednom pinu konektoru, je vykonova ztrata
P=RxIxI
P=(0,1 ohm + 0,1 ohm) x 50A x 50A
P=500W

coz Vam i masivni konektor Chademo pekne zahreje.

Pro AC EVSE si i bastlir muze udelat blokaci nabijeni prekrocenim teploty konektoru pouhou blokaci pilotniho signalu, coz nenabizi ani mnozi vyrobci.
Popis teorie prikladne zde
http://evracing.cz/wiki/simple-evse-wb/manual.pdf

AC konektory (J1772, Mennekes) se prodavaji pouze s kabelem a kabelova zila je nalisovana na pin konektoru.

Pokud chceme hledat problemy, pak sehnat jednofazovaou zasuvku na kabel prurezu 2,5mm2 je skutecne problem.

"AC konektory (J1772, Mennekes) se prodavaji pouze s kabelem a kabelova zila je nalisovana na pin konektoru." - Nesouhlasím. Běžně se dají koupit jen samotné konektory, kabel zvlášť a pak si musíte žíly propájet do jednotlivých pinů. Takhle jsem postavil 2 wallboxy a vždy jsem objednával kabel zvlášť a konektor zvlášť.

Mate pravdu, skutecne jsme objevil nabidku samostatnych konektoru, coz me pro nabieci proudy nad 16A trochu desi...Pokud jste je jiz pripojoval jak je resena svorkovnice uvnitr (sroubek, sroubek s pritlacnym plechem, perko,...)? Predem dkeuji za info.

Je to v pohodě, jednotlivé piny jsou z druhé strany duté, takže to zalijete cínem a poté tam zatlačíte lanko a průběžně "zaléváte" cínem. Ve výsledku to drží perfektně a přechodový odpor je prakticky neměřitelný.
Musíte akorát použít hořák místo pájky, protože ten pin má tak velkou plochu, že pájka nemá šanci to pořádně nahřát.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže bastlíř to neřeší.
Zajímá ho jen to, zda lze konektor zasunout.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To mi připománá, jak jsem viděl bezdomovce, který se snažil nabít nějaký nalezený mobil veřejnou nabíječkou na mobily a bylo mu jedno, že to nepasuje a že to zničí, stejně to tam cpal...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koupit auto za tři míče a šetřit na konektoru dokáže opravdový ČECH!!!

Obrázek uživatele Michelin

Ono je to trochu jinak.
Prave ti co penize vubec neresi a nechteji se zabyvat zdlouhavym procesem nakupu, dovozu, zdaneni a registrace vyuziji casto sluzeb Ceskych zprostredkujicich spolecnosti. Nektere z nich jim pak auto ochotne i vybavi prislusenstvim z Ciny za cenu originalniho...
Necekejte, ze si nektery z techto lidi precte takovyto clanek a zareaguje na nej.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Josef

A dodal bych, že mi to zvlášť nevadí, protože mám CCS, aspoň u té stanice nezavazí nikdo s Chademem :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale zavazi, kdyz tam bude nekdo stat na chademu, tak si s ccs muzes tak akorad v aute vylestit paroh

Od toho je na stojanu takové velké červené tlačítko. Tím odstavím Chademo a mohu nabíjet s CCS. :-)

To je moc pěkný přístup k věci. Takže když teroristi vyhodí do vzduchu sousedův dum,je to vlastně v pohodě, tebe se to netýká že.
ČEZ má přece kontakty na všechny,co mají čipy k nabíjení a ví,kdo kdy a kde nabíjel. Proč je přímo neupozorní?

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Josef

Byl to vtip. Bohužel jsou tu někteří trochu nedovtipní...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Me to moc vtipny neprislo, spis bych rekl, ze jsi proste idiot.

Obrázek uživatele Josef

Jojo, "i" jsem určitě (mám i3), ale diot nejsem, to je francouzskej párek...

Obrázek uživatele ozana

Obeslal už ČEZ dopisem v této záležitosti své zákazníky?

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele ePavel

Do tohoto stádia ještě ČEZ nedospěl. O funkčnosti stanic případně o takovýchto věcí se zákazník buď dopátrá sám z veřejných zdrojů, nebo se k němu taková informace nedostane. Aby upozornili konkrétního majitele čipu, že je nutné se odhlašovat, nebo ať zkontroluje svůj adaptér, protože nabíjel na poškozené stanici, to je asi moc složité.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

Bohužel, odhlásit se často nejde. Nevím jak, ale jistý majitel iona v HK mě natvrdo odpojil (auto nahlásilo chybu) a pak si začal nabíjet sám. Zřejmě použil to velké červené tlačítko nouzového vypnutí? Nechápu, proč to nemá čez za sklem.

To není požární hlásič. Nouzové odpojení by asi za sklem být nemělo. Pokud by nastal nějaký průšvih, každá vteřina se počítá a ne aby uživatel si nejdříve roloval svetr na ruku, aby se nepořezal. Nehledě na to, že i kdyby to sklo tam bylo, tak do 2 dnů by už tam nebylo.
Jinak na parkující auta (tj. po dobíjení nebo jim chybí jedno dvě procenta a stojan nabíjí jen pár kW), pokud používá Chademo, tak je taky natvrdo odpojuji (pokud majitel nenechal číslo na sabe za sklem) a pak hned nabíjím svoje.

Obrázek uživatele ePavel

S tím odhlašováním jsem myslel pomalé stojany. Pokud se někdo neodhlásí z 230V zásuvky tak je většinou typ2 omezen na 16A. Když typ2 tak má člověk totálně smůlu. To nouzové tlačítko je z bezpečnostních důvodů, s tím nic nenaděláme. O nabíječce v HK jsem slyšel, že občas na CCS chybu hodí, nevím já jsem s chademo nikdy problém neměl.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Michelin

Ja se minule pripojil na Chodovske u Burger kinga na ac TYP2, kdyz jina Tesla sosala z Chadema a nabijelo mi to jen 13kWh.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele ePavel

Opravdu? No já jednou v Brně sosal zároveň s teslou co byla na chademu. Mě to omezilo z 32 na 30A a jemu na cca 60A. Zajímavě je to nastavené. a nestouplo vam to potom? Ono totiž to nabijeni najizdi postupne, me se to vždy zastavi na chvili na 11kw az za chvili se to zacne zase rozjizdet...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Michelin

Ne ne. Nabijel jsem tam asi 20min. a celou dobu to jelo 13kWh.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Josef

No, tohle bylo záhadně na 88 % :-) Nevadilo mi to, ale asi si nechám vyrobit takovou tu visačku se svým telefonním číslem a budu ji tam věšet. Přece jen je lepší se domluvit a nemám rád, když mi někdo bez dovolení šahá na auto.

Pánové, neřešte visačky, zaregistrujte se na Plugshare.com, dejte si tam svoje číslo, při zahájení nabíjení na konkrétní stanici tam napište, jak dlouho budete nabíjet a není co řešit. Ale musí to tak dělat pokud možno všichni a ne jen někdo.

---

Nissan Leaf 24kWh, 238.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 11.000 km

Obrázek uživatele Josef

Plugshare samozřejmě mám a dokonce sdílím nabíječku, ale předpokládat, že jsou registrovaní všichni a všechny napadne tam kouknout, je myslím trochu nesmysl.

Já jsem registrovaný pár dní a své nabíjení tam píšu. A když se blížím k nabíječce, tak se dívám předem, jestli tam někdo je. Ale je pravda, že když se podívám do historie nejčastěji používaných nabíječek v Brně a v Praze, tak je to žalostné. Chtělo by to trochu osvěty a především začít každý sám u sebe. Škoda, že to nefunguje automaticky jako na EVmapě - např. při příjezdu na Vystrkov se předem dívám, který stojan je volný. Akorát EVmapa bohužel neukazuje, jak dlouho ještě bude ten přede mnou nabíjet, což v Plugshare zadat jde.

Nakonec i tu kartičku s číslem za oknem tam nedáváte kvůli sobě, ale kvůli ostatním, tak proč neudělat vlastně totéž přes Plugshare. Kartičku za oknem zjistím až na místě, kdežto obsazenou nabíječku přes Plugshare už v předstihu a můžu se operativně rozhodnout jet na jiné místo. Když v baterce zbývají třeba poslední 4%, tak i toto může být otázka dojetí či nedojetí.

Chtělo by to článek o Plugshare tady na Hybrid.cz. Hledal jsem a popis aplikace je tu v článku z března 2011 a od té doby appka určitě prodělala nějaký vývoj.

---

Nissan Leaf 24kWh, 238.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 11.000 km

Když jedete tankovat naftu, tak taky se někam registrujete? To Vám jednoduše nebude fungovat, jak se bude rozšiřovat elektromobilita.
Nehledě na to, že smartphone není povinnou výbavou.
Stačí kartička s číslem za sklem, to je to nejmenší, co stačí udělat pro všechny ostatní. Zbytek je o náhodě, štěstí nebo smůle.

Tak asi nejlepší by potom bylo, kdyby i ČEZ šel pod EVmapu. Kdo má smartphone, chce se registrovat a chce se podívat předem, tak to může udělať. Kdo nechce nebo nemůže a bude mu stačit platba na místě kartou (až to půjde), tak je to jeho minus, pojede k nabíječce naslepo. Štěstí přeje připraveným. Navíc já jako zákazník ochotný se registrovat bych viděl i toho, kdo nabíjí a není ochoten se registrovat. Kartičku za oknem to nevylučuje, ale asi ochota či neochota k tomuto řešení řekl bych bude procentuálně na podobné úrovni jako ochota se registrovat.

---

Nissan Leaf 24kWh, 238.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 11.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tos měl udělat dávno, stačí kartička za sklem.

Obrázek uživatele Josef

Tak já nabíjím na rychlonabíječkách velmi výjimečně.

Obrázek uživatele Cayman

visačku na kabel s tel. číslem už sem si taky vyrobil :D

---

EV nováček - huráá už máme několik tisíc e-km za sebou
2009 Fiat Fiorino (Micro-Vett) 31 kWh www.evalbum.com/5247

Obrázek uživatele ePavel

Těžko říct. Mohla to být chyba nabíječky, nebo to mohl být nějaký suverén, to není vyloučeno.... Ta původní nabíječka dokonce na CCS a chademo házela chybu, když se ukončilo AC nabíjení.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U ČEZ pomalých to tak dělá normálně, už jsem to jednou zažil, někdo se odpojil a neodhlásil, pak ta nabíječka dalších 14dní svítila modře, mezi tím voláno na ČEZ, a prd s tím udělali, trvalo to jestě několik dní. Jsou to tragédi.

Obrázek uživatele ePavel

Mě to jednou vypeklo, že jsem málem rušil výlet a jel zpět domů. Naštěstí tenkrát ČEZ reagoval velmi rychle a zásuvku na dálku odhlásil. Jinak v této souvislosti je zajímavá informace, že existují tzv. servisní čipy, který může mít někdo poblíž, třeba ho mají na benzínce u Herálce. A tím lze taky zásuvku odhlásit.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

No ono jde o to, že i po vyhození chyby zůstává konektor uzamčený...

Obrázek uživatele ePavel

Uzamčený autem, nebo nabíječkou? CHademo nabíječka odemkne.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

Autem. Konektor u i3 se odemyká až po odemčení auta. Jde to obejít, ale člověk musí vědět. I když je možné, že v případě nouzového ukončení to i3 z bezpečnostních důvodů odemkne, to jsem nezkoušel.

Pokud shodíte nabíjení přes Nouzové zastavení, tak se konektor v i3 odemkne neboť stojan přestane komunikovat s autem a jelikož auto detekuje zasunutý konektor elektronicky (stojan začne komunikovat s autem při vložení), tak při vypnutí dojde k odemknutí - auto si bude myslet, že tam žádný konektor není.

Obrázek uživatele Alien5

Jo telefon za celnim sklem je ok pokud nekdo potrebuje nabit a blokujete nabijecku.Praktikuje to nekdo ?

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Telefonní číslo za čelním sklem - mám to zalaminované, takže to prostě vytáhnu a leží to tam. Už na Vystrkově (při otevírání) s Hankou Páskovou (E.ON) jsme se o tom bavili jako o "desateru" slušného nabíjení.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Časem bude docházet čím dál častěji k záblafům elektromobilů při dobíjení - a nejen těch bláznivých Tesel.
Kdejaký jouda bude šetřit na kabelech a konektorech, protože si myslí, že přes ně celkem prd teče.
Hasiči už ví, že budou mít vbrzku o starost více.
A to ještě nehovořím o záblafech pochybných baterií...

Obrázek uživatele Josef

Přiznám se, že ty šetřílky úplně nechápu. Když chtějí lidi ušetřit, tak ať si to postaví sami. Vyrobit si nabíjecí kabel na typ 2 není nic tak složitého. Konektory se dají objednat z Číny (ale bacha na kvalitu) a kabel CYKY5x10 koupíte v každém lepším obchodě s elektromateriálem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, a t jsme u toho.
Šetřílek koupí konektory z Číny, kvalitu sám neposoudí.
Bastlíř mu ubastlí kabel - a hned je předpoklad k záblafu.
Bude těch případů přibývat...

Obrázek uživatele Josef

A mohu se zeptat, co chcete bastlit na kabelu koupeném z cívky a konektorech, které stejně i profesionálové kupují z Číny? Respektive, jak to chcete bastlit, když to jde zapojit stejně jen jedním způsobem?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bastlíř - kšeftař koupí z Číny ty nejhorší šunty, nekvalitní konektory.
Přidělá je na kabely (i tam nelze vyloučit nekvalitu materiálu).
Navíc to může provést halabala.
Stačí trocha přechodového odporu a časem dojde k záblafu.

Obrázek uživatele Cipísek D

nesmíš tolik chlastat a hlavně závidět čechu :)))))DDD

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím co sis zablafnul ty ale nedívej se na to tak černě. Máme jednu z nejlepších a nejbezpečnějších rozvodných sítí na světě. A pokud jde o baterky tak tvé obavy bych chápal kdyby šel vývoj opačné a Neko by tě přesvědčoval že místo baterek je lepší nalít si do auta 50L benzínu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Záblafy budou způsobeny příčinou závad KONEKTORŮ DOBÍJENÍ...!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nehul to těžko budeš hledat bezpečnější el. zařízení než je nabíječka. Ten vadný adaptér zničí konektor ale v žádném případě neublíží tobě ani autu. Elektronika v autu i nabíječce se o to postará.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle vašeho komentáře soudím, že nemáte elektro vzdělání a ani jste zjevně nikdy neviděl co dokáže udělat za paseku jenom špatně dotáhnutý šroubek na svorce v rozvaděči. Natož tak konektor nevalné kvality, kterým protíkají tak vysoké proudy jako je to u nabíjení elektroaut.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak mi prosím řekněte jestli je šroubek možné v rozvaděči u šroubku sledovat tolik parametrů jako u nabíječky a auta. Není, že? U konektoru existuje alespoň teoretická možnost jej před započetím provozu proměřit. Lze na obou koncích sledovat napětí a tím zjistit úbytek, vzhledem k tepelné vodivosti kovů lze alespoň teoreticky sledovat teplotu v konektoru aniž by se sám musel vybavit čidly... Možnost zabezpečit nabíjecí konektor je násobně větší než u Vašeho šroubku, nebo domovní zásuvky, či zásuvky průmyslové...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tak, ten trouba je typický spotřebitel, bez zájmu o princip funkce věcí, kterými je obklopen.
Nabíječka je pro něj záhadná krabička, stačí strčit kabel do zásuvky, připojit konektor a cvaknout.
Co se tam děje je mu jedno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na tých vadných konektoroch niečo bude. Už som videl obhorenú domácu zásuvku. A predsa, tu tečú väčšie prúdy. Taký el. oblúk urobí svoje...

Obrázek uživatele Michelin

Auto se vzdy domlouva s nabijeci stanici jakym napetim a proudem se bude nabijet a pokud pak autu prijde na silovych pinech neco jineho vyhodnoti to jako chybu a nabijeni bud prerusi nebo vubec nenastartuje.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až na to že tam jistě budou obvody, které by měly problémy zjistit, oblouk nebo jiný problém se totiž projeví kolísáním napětí a proudu. Nejsem si jistý konstrukcí vnitřku, ale v principu by zjištění přechodového odporu nemusel být problém. Z toho by se dal definovat maximální proud. U zásuvky nic takového není.

Ale jak to je řešení opravdu nevím, nicméně bych hádal že nějakou ochranu to zabudovanou má.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

sám si jouda!


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-Salon