ČEZ varuje: řidiči vozů Tesla, nepoužívejte vadné adaptéry!

V uplynulých dnech zaznamenal ČEZ na svých rychlodobíjecích stanicích už několikátý případ poškození konektorů CHAdeMO. Důvodem je používání vadné série redukcí pro vozy Tesla.

Řidiči elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X by si podle ČEZ měli dát pozor na vadné adaptéry CHAdeMO
foto: Tesla Motors

proto žádá řidiče elektromobilů značky Tesla, aby zkontrolovali své adaptéry a nevyhovující modely nepoužívali! (rozdíly viz obr. níže). Na vině je dobíjení vozů Tesla používáním neautorizovaných adaptérů.

rozdíl mezi vadným a bezproblémovým adaptérem CHAdeMO pro vozy Tesla

Rozdíl mezi vadným a bezproblémovým adaptérem CHAdeMO pro vozy Tesla
foto: ČEZ

Nerespektování výše uvedených opatření způsobuje poškozování a částečnou nefunkčnost stanic, znamená nákladné servisní zásahy a je podle ČEZ především bezohledné vůči dalším řidičům elektromobilů.

tisková zpráva

111 Comments on “ČEZ varuje: řidiči vozů Tesla, nepoužívejte vadné adaptéry!”

  1. tak třeba do budoucna budou montovat nabíjecí kabel natvrdo
    tak třeba do budoucna budou montovat nabíjecí kabel natvrdo přímo do auta pod hezky dotažené šroubové svorky a na nabíječce bude nějaký jiný konektor něco jako odpínač 3x 630A, to snad bude stačit na to rychlonabíjení vysokými proudy :-))

  2. Diskuse kolem vadných adaptérů je tedy opravdu rozsáhlá.
    Diskuse kolem vadných adaptérů je tedy opravdu rozsáhlá. Myslím ale, že se tím nic nevyřeší. Ať ČEZ konečně přejde od slov k činům a vybaví stojany i dalšími typy konektorů. Uživatelé nebudou mít potřebu používat adatpéry a problém zmizí sám od sebe.

  3. Akcie společnosti Tesla jsou stouply ve čtvrtek odpoledne a
    Akcie společnosti Tesla jsou stouply ve čtvrtek odpoledne a to až na $307 Po pípání z CEO Elon Musk oznamující uvolňování semi-truck ze společnosti. „Tesla Semi truck odhalit stanovena na září. Tým odvedl skvělou práci. Vážně další úroveň,“ tweeted Musk.

    https://twitter.com/elonmusk?lang=cs

    V poslední době se začaly TSLA dodávky svého modelu S a X 100D mít sužován zpoždění na emisních certifikátů pro automobily. Ale po vydání licencí, Environmental Protection Agency (EPA) aktualizovala své pozice s tím, že Model S má nejdelší rozsah 335 mil. Podle zprávy Electrek, EPA aktualizovala své hodnocení a uvedl, že Kombinovaná rozsah vozu je 335 mil / 540 km – největší z jakéhokoliv auto na elektrický pohon. EPA již pracoval s Tesla na modelu S P100D, který je téměř podobný 100D, a tak to neudělal sám konfirmační test a spoléhal na testování společnosti vydat certifikát. Nicméně o účinnosti, Model S 100D nemůže porazit Model S 90D, protože první z nich má kombinovanou účinnost 102 MPGe. Na druhé straně, 90D má účinnost 104 MPGe. Ale Hyundai Loniq Electric má účinnost 134 MPGe – nejvíce elektrickým autem – protože má řadu 124 mil s baterií pouhých 28 kWh.

  4. Je to velmi smutné a docela mě to sere. Občas se mi stane,
    Je to velmi smutné a docela mě to sere. Občas se mi stane, že fakt potřebuji Max 10 min na rychlonabíječce, abych dojel do cíle a pak se tam objeví Tesla, která sosá proud minimálně hodinu i déle a úplně zbytečně zdržuje běžné uživatele. Pak se tu nakonec dozvím, že kromě zdržování na stojanech je ještě někteří majitelé ničí – běžte do prdele. To nemáte pár grošů na originál adaptér ????

    1. A bude hůř.
      S budováním rychlososných přípojek a

      A bude hůř.
      S budováním rychlososných přípojek a zvyšováním hmotnosti Tesel bude potřeba čerpat čím dál více energie.
      Životnost konektorů silně klesne. Na trhu se začně objevovat čím dál více nekvalitních částí takových přípojek a prudce vzroste i počet záblafů.

              1. Zkušenostmi na Slovensku myslíte Aupark a jejich Typ1
                Zkušenostmi na Slovensku myslíte Aupark a jejich Typ1 nabíječky?
                Jinak charger od Tesly by měl zvládat všechny auta, které mají stejný typ konektoru. V tomto případě Typ2 Mennekes. Je to určené pro destinace typu hotely, atd. kde nabíjíte v průběhu pobytu v cíli a mělo by to fungovat na všechny auta se stejným typem konektoru.

                1. Z klasického type2 konektoru ani není problém udělat
                  Z klasického type2 konektoru ani není problém udělat redukci na type1. Ale zkušenosti ze Slovenska jsou takové, že to nabíjí jen tesly.

                2. Tak to tam moc narváno mít nebudou. Otevírají nabíječku
                  Tak to tam moc narváno mít nebudou. Otevírají nabíječku a bojí se, že jim tam budou jezdit lidi. 🙂

                3. Závěr té diskuze na slovenském fóru bylo, že si
                  Závěr té diskuze na slovenském fóru bylo, že si uživatel musí uříznout 11 mm z toho Type2 konce (Type1 kabelu), aby se propojily CP a PP piny.
                  Tj. není pravda, že to nabíjí jen Tesly. eGolf a e-UP se tam nabije bez jakýchkoli problémů a modifikací.

                4. Opravdu nevím, ale Fisker mi tu redukci v OC ukazoval a
                  Opravdu nevím, ale Fisker mi tu redukci v OC ukazoval a zkracena byla.

                5. Závěr testování Leafem
                  A poslední příspěvek

                  Závěr testování Leafem

                  A poslední příspěvek tamtéž:

                  25-03-2017, 07:17
                  dnes som na nabijačke tesla HPWC skusil nabijat hybrid Audi Q7 etron a išlo to

                6. Tak super, tak jsem hned klidnejsi. Jakmile to zprovozni,
                  Tak super, tak jsem hned klidnejsi. Jakmile to zprovozni, vyzkousim na nissanovi.

                7. Chystám se to vyzkoušet v ostravském Park Innu.
                  Chystám se to vyzkoušet v ostravském Park Innu.

      1. Pokud nabíjíte u ČEZu, tak stačí zmáčknout „Nouzové
        Pokud nabíjíte u ČEZu, tak stačí zmáčknout „Nouzové zastavení – červené tlačítko“ a pak si můžete nabíjet svoje auto. Já to takhle řeším u Chadema, když už vidím jen pár procent ke stu, majitel na palubce nemá ani mobilní číslo, abych se s ním domluvil, tak to natvrdo shodím, dobiju se přes CCS a po ukončení nabíjení mu opětovně spustím nabíjení těch jeho posledních pár procent. Sice odemknutí musí taky provést přes nouzové vypnutí (spustil jsem nabíjení svojí kartou a už jsem v čudu, takže svojí kartou se neodpojí), ale to je holt malá daň za to, že svoje auto u stojanu spíše parkuje než dobíjí.

              1. Jenže už asi od 90%, nebo ještě dříve dle síly palubní
                Jenže už asi od 90%, nebo ještě dříve dle síly palubní nabíječky, je možné přepojit se na AC a vyjde to nastejno. Když má někdo potřebu nabíjet na 99%, měl by to takto dělat.
                Jisté je, že pod 80% to košer určitě není, poté byste ale své auto stejně odpojil, pokud byste platil za čas strávený na nabíječce…
                (Přesto doufám, že ČEZ udrží paušál, nebo nízkou cenu).

                1. Nu, i3 2014 nabíjí rychle skoro až do 95 %. Ano,
                  Nu, i3 2014 nabíjí rychle skoro až do 95 %. Ano, nejrychleji je na 80 %, ale na 95 % je za asi 45 minut. Tomu bych neříkal blokování… Navíc, auta první generace často bez většího nabití nedojedou tam, kam potřebují.

                2. Tak nikdo jim nebrání dobíjet do plna. Ale pokud je na
                  Tak nikdo jim nebrání dobíjet do plna. Ale pokud je na rychlonabíječce fronta, tak mi nepřijde zase slušné od majitele aktuálně nabíjeného auta, když aktuální příkon na rychlonabíječce je stejný nebo dokonce menší, než je výkon jeho palubní nabíječky. Může se v klidu přehodit na Mennekes a neblokovat RYCHLO(!)nabíječku pro ostatní čekající.

                3. Ovšem do cca 95 % je rychlejší použít rychlonabíječku.
                  Ovšem do cca 95 % je rychlejší použít rychlonabíječku.

                4. Vždyť to nerozporuji. Já nic o 95 % nepsal.
                  Jednoduše

                  Vždyť to nerozporuji. Já nic o 95 % nepsal.
                  Jednoduše řečeno, když je dotyčný na rychlonabíječce sám, ať si tam klidně dobije do 100%. Pokud dobíjí pomaleji na rychlonabíječce než je nominální výkon jeho palubní nabíječky a ve frontě jsou další čekatelé na rychlý proud, tak je slušností se přehodit na Mennekes.

                5. Určitě. To nerozporuji. Ale trochu mě překvapila už
                  Určitě. To nerozporuji. Ale trochu mě překvapila už samotná odvaha někoho šahat na cizí auto jen tak…

                6. Já jsem dosud nikomu na auto nešáhl. 🙂 Zatím jsem takhle
                  Já jsem dosud nikomu na auto nešáhl. 🙂 Zatím jsem takhle řešil jen někoho s CHAdeMO, takže konektor mu v autě zůstal a já si nabil přes CCS.
                  Jednou takhle někdo blokoval CCS, ale měl za sklem číslo, takže jsem mu zavolal a do 3 minut byl na místě.

                7. To já jsem takhle kdysi jednomu pánovi na auto „šáhl“. Na
                  To já jsem takhle kdysi jednomu pánovi na auto „šáhl“. Na i3 u AAA v Brně měl 98%, pán nikde, telefon za oknem neměl. Šel jsem se podívat do AAA, jestli tam někde nesedí. Na dotaz z přítomných nikdo nereagoval. Tak jsem se vrátil k nabíječce, vypnul jsem mu to (tehdy to ještě šlo), vytáhnul jsem konektor z i3 a začal nabíjet. Pán se po cca 20 min objevil a dost se divil. Jednak tomu, že šlo konektor vytáhnout z auta, ale především proto, že neměl auto nabité na 100% – potřeboval za každou cenu mít 100%. Tak jsem mu vysvětlil, že pokud takhle potřebuje auto skutečně nabít do mrtě, tak by u něho měl být nebo aspoň dát telefon za okno. Dnes, po zkušenostech, bych mu CCS nechal v autě a začal nabíjet přes CHAdeMO, aby neměl pocit, že jsem mu to „šáhl“.

                8. Chá, pokud se aku-vozidla rozšíří mezi masy, zákonitě
                  Chá, pokud se aku-vozidla rozšíří mezi masy, zákonitě budou bitky na pěsti, nože, pepřáky, baseballky a podobně – stačí aby to dostal do ruky průměrný český zmrdnikatel…

                9. Ten pán hlavně kecal. 2 % je v jeho případě (pokud to
                  Ten pán hlavně kecal. 2 % je v jeho případě (pokud to bylo dávno, tak to byla starší i3 s menší baterkou) jsou, při nejlepší konstelaci hvězd, cca 3 km dojezdu. Stačí jedna kolona, pár rozjezdů na červenou navíc a ty 3 km se mu rozpustí jak pára nad hrncem.
                  Nevěřím tomu, že plánovitě takto někam jezdí… Jen tě chtěl jednoduše jen zprudit…

                10. Kdyby chtěl prudit, tak by to klidně mohl udělat jinak. Ten
                  Kdyby chtěl prudit, tak by to klidně mohl udělat jinak. Ten jeho záměr včetně zdůvodnění jsem se dověděl až po delší a veskrze klidné diskuzi. Šlo hlavně o to, že si po nabití u AAA někde v Brně vyzvedne zásilku, doručí ji do Zlína, počká na odpověď, kterou doručí zpět do Brna. Měří se mu čas mezi převzetím zásilky a doručením odpovědi. Právě proto nemohl nabíjet na AC nabíječce v OC Zlaté jablko v centru Zlína. Nakolik byla ta jeho story pravdivá, to neřeším. Pán působil klidným dojmem, než jsme si takhle popovídali, tak jsem měl nabito a mohl jsem jet dál. Máš pravdu, 2% nejsou nic moc, záleží na provozu a dá se to ušetřit lehkou nohou, ale zase na druhé straně to znamená zpomalit, takže pokud mu šlo o čas… Nakonec i kdyby kecal, tak je to jedno. Ale asi si z toho odnesl, že příště si dá telefon za okno.

              2. Já to beru tak, že pokud jede na rychlonabíječce (bavím
                Já to beru tak, že pokud jede na rychlonabíječce (bavím se o ABB u ČEZu) do 0,02 kWh přírůstku každých 10 vteřín (což odpovídá aktuálnímu příkonu do 7,2 kW), ale většinou čekám do 0,01 kWh přírůstku / 10 s (odpovídá příkonu 3,6 kW), tak už dotyčný může přehodit na Mennekes, dobíjet si stejně rychle na Mennekesu a nemusí tímpádem blokovat rychlonabíječku pro ostatní. Když rychlodobiju já a dotyčný ještě nepřišel, tak mu svojí kartou opětovně spustím rychlonabíjení a jedu pryč.
                Pokud z nějakého důvodu potřebuji dobít do 100%, tak sám si přehazuji CCS na Mennekes, pokud mi příkon klesne k 11 kW, protože to je už stejně rychlé a neblokuji rychlonabíječku pro dalšího čekajícího.

    2. Jestli Vas to stve, tak si zruste u CEZ registraci, protoze
      Jestli Vas to stve, tak si zruste u CEZ registraci, protoze mate stejna prava jako ostatni. Tady plati, kdo driv prijde, ten driv mele. A cekani je proste dan za to, ze jsme elektromobiliste jiz v zacatku a ne v dobe masoveho rozsireni, kdy bude vsude kupa nabijecek. Vy mozna nabijite kratsi dobu, ale casteji, takze vse ma svoje… Pokud jsou u CEZ opravy tak nakladne, tak nechapu, proc to CEZ neresil hned po zjisteni problemu a necha dal takoveho cloveka nabijet. Pausalni nabijeni stejne casem zmizi i u CEZ, takze si nemyslim, ze se Vam bude stavat, ze potkate na nabijecce nekoho na hodinu a dele… to by melo prijit uz asi letos na podzim…

          1. To by mě zajímalo kde v Americe. DC nabíječky mají pevné
            To by mě zajímalo kde v Americe. DC nabíječky mají pevné kabely a v Americe mají i AC wallboxy pevné kabely oproti Evropě, kde si každý tahá kabel svůj.
            Proto třeba americké BMW i3 automaticky odemykají konektor při plném dobití, aby se kabel mohl přendat do jiného auta bez součinnosti předchozího majitele EV, který je momentálně někde mimo nabíječku.

  5. súdruhovia, pozerali ste sa na ten obrázok? bad je kontakt
    súdruhovia, pozerali ste sa na ten obrázok? bad je kontakt „dole“, good je kontakt „hore“.
    na tesla fóre píše užívateľ, že má originál tesla – a kontakty sú valcového tvaru a pružia.
    takže to celé upozornenie čez-u minimálne spochybňuje.

  6. Ten nabíjecí kabel bude muset být „CYSY“ (přesné
    Ten nabíjecí kabel bude muset být „CYSY“ (přesné označení dle konkrétního výrobce), tedy šňůra se slaněnými žílami. CYKY je kabel pro pevné uložení ve zdi apod. Přes kvalitní šňůru 10mm2 (nejlépe s PUR izolací a schválením do vlečných řetězů strojů=velmi jemné slanění) bych si troufnul pustit i 100A (katalogově to bude míň), více limitující budou opravdu přechodové odpory a kvalita zalisování na kabel. Cena bude dost vyšší, ale ty cca 3m, zda budou za 50 nebo 200Kč již výslednou (pro mne šílenou) cenu moc neovlivní. Jinak bastlíř může být i pozitivní označení člověka, s celoživotním zájmem o elektro a zaměstnaném třeba na údržbě nebo v konstrukci strojů, kde se dnes prostě musí dělat na dost vysoké úrovni. Já bych věřil víc redukci od něj, než neznámého obchodníka. Jo a od ČEZu by bylo kpravdu slušností vůči ostatním uživatelům,dohledat ty, co mají vadné vidlice, určitě pro ně nebudou anonymní.

  7. Problematika prehrivani konektoru se resi. Prikladne novy
    Problematika prehrivani konektoru se resi. Prikladne novy standard CHademo pocita s monitoringem teploty konektoru jiz v navrhu
    https://www.chademo.com/technology/high-power/
    i pri minimalnim odporu 0,1 Oohm na jednom pinu konektoru, je vykonova ztrata
    P=RxIxI
    P=(0,1 ohm + 0,1 ohm) x 50A x 50A
    P=500W

    coz Vam i masivni konektor Chademo pekne zahreje.

    Pro AC EVSE si i bastlir muze udelat blokaci nabijeni prekrocenim teploty konektoru pouhou blokaci pilotniho signalu, coz nenabizi ani mnozi vyrobci.
    Popis teorie prikladne zde
    http://evracing.cz/wiki/simple-evse-wb/manual.pdf

    AC konektory (J1772, Mennekes) se prodavaji pouze s kabelem a kabelova zila je nalisovana na pin konektoru.

    Pokud chceme hledat problemy, pak sehnat jednofazovaou zasuvku na kabel prurezu 2,5mm2 je skutecne problem.

    1. „AC konektory (J1772, Mennekes) se prodavaji pouze s kabelem a
      „AC konektory (J1772, Mennekes) se prodavaji pouze s kabelem a kabelova zila je nalisovana na pin konektoru.“ – Nesouhlasím. Běžně se dají koupit jen samotné konektory, kabel zvlášť a pak si musíte žíly propájet do jednotlivých pinů. Takhle jsem postavil 2 wallboxy a vždy jsem objednával kabel zvlášť a konektor zvlášť.

      1. Mate pravdu, skutecne jsme objevil nabidku samostatnych
        Mate pravdu, skutecne jsme objevil nabidku samostatnych konektoru, coz me pro nabieci proudy nad 16A trochu desi…Pokud jste je jiz pripojoval jak je resena svorkovnice uvnitr (sroubek, sroubek s pritlacnym plechem, perko,…)? Predem dkeuji za info.

        1. Je to v pohodě, jednotlivé piny jsou z druhé strany duté,
          Je to v pohodě, jednotlivé piny jsou z druhé strany duté, takže to zalijete cínem a poté tam zatlačíte lanko a průběžně „zaléváte“ cínem. Ve výsledku to drží perfektně a přechodový odpor je prakticky neměřitelný.
          Musíte akorát použít hořák místo pájky, protože ten pin má tak velkou plochu, že pájka nemá šanci to pořádně nahřát.

    1. Ono je to trochu jinak.
      Prave ti co penize vubec neresi a

      Ono je to trochu jinak.
      Prave ti co penize vubec neresi a nechteji se zabyvat zdlouhavym procesem nakupu, dovozu, zdaneni a registrace vyuziji casto sluzeb Ceskych zprostredkujicich spolecnosti. Nektere z nich jim pak auto ochotne i vybavi prislusenstvim z Ciny za cenu originalniho…
      Necekejte, ze si nektery z techto lidi precte takovyto clanek a zareaguje na nej.

    1. To je moc pěkný přístup k věci. Takže když teroristi
      To je moc pěkný přístup k věci. Takže když teroristi vyhodí do vzduchu sousedův dum,je to vlastně v pohodě, tebe se to netýká že.
      ČEZ má přece kontakty na všechny,co mají čipy k nabíjení a ví,kdo kdy a kde nabíjel. Proč je přímo neupozorní?

    1. Do tohoto stádia ještě ČEZ nedospěl. O funkčnosti stanic
      Do tohoto stádia ještě ČEZ nedospěl. O funkčnosti stanic případně o takovýchto věcí se zákazník buď dopátrá sám z veřejných zdrojů, nebo se k němu taková informace nedostane. Aby upozornili konkrétního majitele čipu, že je nutné se odhlašovat, nebo ať zkontroluje svůj adaptér, protože nabíjel na poškozené stanici, to je asi moc složité.

      1. Bohužel, odhlásit se často nejde. Nevím jak, ale jistý
        Bohužel, odhlásit se často nejde. Nevím jak, ale jistý majitel iona v HK mě natvrdo odpojil (auto nahlásilo chybu) a pak si začal nabíjet sám. Zřejmě použil to velké červené tlačítko nouzového vypnutí? Nechápu, proč to nemá čez za sklem.

        1. S tím odhlašováním jsem myslel pomalé stojany. Pokud se
          S tím odhlašováním jsem myslel pomalé stojany. Pokud se někdo neodhlásí z 230V zásuvky tak je většinou typ2 omezen na 16A. Když typ2 tak má člověk totálně smůlu. To nouzové tlačítko je z bezpečnostních důvodů, s tím nic nenaděláme. O nabíječce v HK jsem slyšel, že občas na CCS chybu hodí, nevím já jsem s chademo nikdy problém neměl.

          1. No, tohle bylo záhadně na 88 % 🙂 Nevadilo mi to, ale asi
            No, tohle bylo záhadně na 88 % 🙂 Nevadilo mi to, ale asi si nechám vyrobit takovou tu visačku se svým telefonním číslem a budu ji tam věšet. Přece jen je lepší se domluvit a nemám rád, když mi někdo bez dovolení šahá na auto.

              1. Telefonní číslo za čelním sklem – mám to zalaminované,
                Telefonní číslo za čelním sklem – mám to zalaminované, takže to prostě vytáhnu a leží to tam. Už na Vystrkově (při otevírání) s Hankou Páskovou (E.ON) jsme se o tom bavili jako o „desateru“ slušného nabíjení.

                1. Uzamčený autem, nebo nabíječkou? CHademo nabíječka
                  Uzamčený autem, nebo nabíječkou? CHademo nabíječka odemkne.

                2. Autem. Konektor u i3 se odemyká až po odemčení auta. Jde
                  Autem. Konektor u i3 se odemyká až po odemčení auta. Jde to obejít, ale člověk musí vědět. I když je možné, že v případě nouzového ukončení to i3 z bezpečnostních důvodů odemkne, to jsem nezkoušel.

                3. Pokud shodíte nabíjení přes Nouzové zastavení, tak se
                  Pokud shodíte nabíjení přes Nouzové zastavení, tak se konektor v i3 odemkne neboť stojan přestane komunikovat s autem a jelikož auto detekuje zasunutý konektor elektronicky (stojan začne komunikovat s autem při vložení), tak při vypnutí dojde k odemknutí – auto si bude myslet, že tam žádný konektor není.

              1. U ČEZ pomalých to tak dělá normálně, už jsem to jednou
                U ČEZ pomalých to tak dělá normálně, už jsem to jednou zažil, někdo se odpojil a neodhlásil, pak ta nabíječka dalších 14dní svítila modře, mezi tím voláno na ČEZ, a prd s tím udělali, trvalo to jestě několik dní. Jsou to tragédi.

                1. Mě to jednou vypeklo, že jsem málem rušil výlet a jel
                  Mě to jednou vypeklo, že jsem málem rušil výlet a jel zpět domů. Naštěstí tenkrát ČEZ reagoval velmi rychle a zásuvku na dálku odhlásil. Jinak v této souvislosti je zajímavá informace, že existují tzv. servisní čipy, který může mít někdo poblíž, třeba ho mají na benzínce u Herálce. A tím lze taky zásuvku odhlásit.

            1. Pánové, neřešte visačky, zaregistrujte se na
              Pánové, neřešte visačky, zaregistrujte se na Plugshare.com, dejte si tam svoje číslo, při zahájení nabíjení na konkrétní stanici tam napište, jak dlouho budete nabíjet a není co řešit. Ale musí to tak dělat pokud možno všichni a ne jen někdo.

                1. Já jsem registrovaný pár dní a své nabíjení tam píšu.
                  Já jsem registrovaný pár dní a své nabíjení tam píšu. A když se blížím k nabíječce, tak se dívám předem, jestli tam někdo je. Ale je pravda, že když se podívám do historie nejčastěji používaných nabíječek v Brně a v Praze, tak je to žalostné. Chtělo by to trochu osvěty a především začít každý sám u sebe. Škoda, že to nefunguje automaticky jako na EVmapě – např. při příjezdu na Vystrkov se předem dívám, který stojan je volný. Akorát EVmapa bohužel neukazuje, jak dlouho ještě bude ten přede mnou nabíjet, což v Plugshare zadat jde.

                  Nakonec i tu kartičku s číslem za oknem tam nedáváte kvůli sobě, ale kvůli ostatním, tak proč neudělat vlastně totéž přes Plugshare. Kartičku za oknem zjistím až na místě, kdežto obsazenou nabíječku přes Plugshare už v předstihu a můžu se operativně rozhodnout jet na jiné místo. Když v baterce zbývají třeba poslední 4%, tak i toto může být otázka dojetí či nedojetí.

                  Chtělo by to článek o Plugshare tady na Hybrid.cz. Hledal jsem a popis aplikace je tu v článku z března 2011 a od té doby appka určitě prodělala nějaký vývoj.

                2. Když jedete tankovat naftu, tak taky se někam registrujete?
                  Když jedete tankovat naftu, tak taky se někam registrujete? To Vám jednoduše nebude fungovat, jak se bude rozšiřovat elektromobilita.
                  Nehledě na to, že smartphone není povinnou výbavou.
                  Stačí kartička s číslem za sklem, to je to nejmenší, co stačí udělat pro všechny ostatní. Zbytek je o náhodě, štěstí nebo smůle.

                3. Tak asi nejlepší by potom bylo, kdyby i ČEZ šel pod
                  Tak asi nejlepší by potom bylo, kdyby i ČEZ šel pod EVmapu. Kdo má smartphone, chce se registrovat a chce se podívat předem, tak to může udělať. Kdo nechce nebo nemůže a bude mu stačit platba na místě kartou (až to půjde), tak je to jeho minus, pojede k nabíječce naslepo. Štěstí přeje připraveným. Navíc já jako zákazník ochotný se registrovat bych viděl i toho, kdo nabíjí a není ochoten se registrovat. Kartičku za oknem to nevylučuje, ale asi ochota či neochota k tomuto řešení řekl bych bude procentuálně na podobné úrovni jako ochota se registrovat.

            1. Opravdu? No já jednou v Brně sosal zároveň s teslou co
              Opravdu? No já jednou v Brně sosal zároveň s teslou co byla na chademu. Mě to omezilo z 32 na 30A a jemu na cca 60A. Zajímavě je to nastavené. a nestouplo vam to potom? Ono totiž to nabijeni najizdi postupne, me se to vždy zastavi na chvili na 11kw az za chvili se to zacne zase rozjizdet…

        2. To není požární hlásič. Nouzové odpojení by asi za
          To není požární hlásič. Nouzové odpojení by asi za sklem být nemělo. Pokud by nastal nějaký průšvih, každá vteřina se počítá a ne aby uživatel si nejdříve roloval svetr na ruku, aby se nepořezal. Nehledě na to, že i kdyby to sklo tam bylo, tak do 2 dnů by už tam nebylo.
          Jinak na parkující auta (tj. po dobíjení nebo jim chybí jedno dvě procenta a stojan nabíjí jen pár kW), pokud používá Chademo, tak je taky natvrdo odpojuji (pokud majitel nenechal číslo na sabe za sklem) a pak hned nabíjím svoje.

  8. Časem bude docházet čím dál častěji k záblafům
    Časem bude docházet čím dál častěji k záblafům elektromobilů při dobíjení – a nejen těch bláznivých Tesel.
    Kdejaký jouda bude šetřit na kabelech a konektorech, protože si myslí, že přes ně celkem prd teče.
    Hasiči už ví, že budou mít vbrzku o starost více.
    A to ještě nehovořím o záblafech pochybných baterií…

    1. Nevím co sis zablafnul ty ale nedívej se na to tak černě.
      Nevím co sis zablafnul ty ale nedívej se na to tak černě. Máme jednu z nejlepších a nejbezpečnějších rozvodných sítí na světě. A pokud jde o baterky tak tvé obavy bych chápal kdyby šel vývoj opačné a Neko by tě přesvědčoval že místo baterek je lepší nalít si do auta 50L benzínu.

            1. Až na to že tam jistě budou obvody, které by měly
              Až na to že tam jistě budou obvody, které by měly problémy zjistit, oblouk nebo jiný problém se totiž projeví kolísáním napětí a proudu. Nejsem si jistý konstrukcí vnitřku, ale v principu by zjištění přechodového odporu nemusel být problém. Z toho by se dal definovat maximální proud. U zásuvky nic takového není.

              Ale jak to je řešení opravdu nevím, nicméně bych hádal že nějakou ochranu to zabudovanou má.

          1. Podle vašeho komentáře soudím, že nemáte elektro
            Podle vašeho komentáře soudím, že nemáte elektro vzdělání a ani jste zjevně nikdy neviděl co dokáže udělat za paseku jenom špatně dotáhnutý šroubek na svorce v rozvaděči. Natož tak konektor nevalné kvality, kterým protíkají tak vysoké proudy jako je to u nabíjení elektroaut.

            1. Tak tak, ten trouba je typický spotřebitel, bez zájmu o
              Tak tak, ten trouba je typický spotřebitel, bez zájmu o princip funkce věcí, kterými je obklopen.
              Nabíječka je pro něj záhadná krabička, stačí strčit kabel do zásuvky, připojit konektor a cvaknout.
              Co se tam děje je mu jedno.

            2. Tak mi prosím řekněte jestli je šroubek možné v
              Tak mi prosím řekněte jestli je šroubek možné v rozvaděči u šroubku sledovat tolik parametrů jako u nabíječky a auta. Není, že? U konektoru existuje alespoň teoretická možnost jej před započetím provozu proměřit. Lze na obou koncích sledovat napětí a tím zjistit úbytek, vzhledem k tepelné vodivosti kovů lze alespoň teoreticky sledovat teplotu v konektoru aniž by se sám musel vybavit čidly… Možnost zabezpečit nabíjecí konektor je násobně větší než u Vašeho šroubku, nebo domovní zásuvky, či zásuvky průmyslové…

    2. Přiznám se, že ty šetřílky úplně nechápu. Když
      Přiznám se, že ty šetřílky úplně nechápu. Když chtějí lidi ušetřit, tak ať si to postaví sami. Vyrobit si nabíjecí kabel na typ 2 není nic tak složitého. Konektory se dají objednat z Číny (ale bacha na kvalitu) a kabel CYKY5x10 koupíte v každém lepším obchodě s elektromateriálem.

          1. Bastlíř – kšeftař koupí z Číny ty nejhorší šunty,
            Bastlíř – kšeftař koupí z Číny ty nejhorší šunty, nekvalitní konektory.
            Přidělá je na kabely (i tam nelze vyloučit nekvalitu materiálu).
            Navíc to může provést halabala.
            Stačí trocha přechodového odporu a časem dojde k záblafu.

Napsat komentář