ČEZ otevřel rychlonabíječku u čerpací stanice Benzina v Českých Budějovicích

Jan Horčík - 14 Únor 2019

Nedávno otevřel v Českých Budějovicích svou rychlonabíjecí stanici E.ON, nyní se přidává také ČEZ.rychlonabíjecí stanice ČEZ ABB

Rychlonabíječky ČEZ najdeme nově také v Českých Budějovicích
foto: ČEZ

Rychlonabíječka ČEZ se v Českých Budějovicích nachází u čerpací stanice Benzina v ulici Nádražní 2768, GPS koordináty jsou 48.9885172, 14.4789989. Jako všechny ABB rychonabíječky ČEZ nabízí i tato AC Mennekes (32 A/400 V, max. 22 kW), CHAdeMO (50 kW) a Combo (50 kW).

Elektromobilita Skupiny ČEZ provozuje v rámci nejrozsáhlejší tuzemské sítě veřejných dobíjecích stanic přes 140 nabíjecích stanic pro elektromobily, z toho je více než osmdesátka rychlonabíjecích.

Na šesti lokalitách Benzina po celé ČR je nyní v provozu celkem sedm rychlodobíjecích stanic ČEZ. Unipetrol a ČEZ společně instalovaly první dvojici rychlodobíjecích stojanů na čerpací stanici Benzina v Rousínově u Vyškova, u dálnice D1.

Následovalo osazení areálů v Ostravě-Zábřehu (poblíž sjezdu z D1), v Plzni-Borských polích (u D5) a v Hradci nad Svitavou (cca v půli cesty mezi Hradcem Králové a Olomoucí, poblíž budoucí dálnice D35). Počátek vzájemné spolupráce společností Unipetrol a ČEZ se datuje do roku 2014, kdy ČEZ instaloval rychlodobíjecí stojan na čerpací stanici Benzina ve Vrchlabí v rámci tzv. Smart regionu Vrchlabí.

Premiéru na území Jihočeského kraje zažily rychlodobíjecí stanice v dresu ČEZ loni v srpnu, kdy v Písku na parkovišti areálu McDonald´s v Hradišťské ulici začala fungovat hned dvojice těchto stojanů.

Výstavba sítě dobíjecích stanic ČEZ je z části financovaná z dvojice grantů evropského programu CEF, pro oblast Doprava, v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář

Já měl za to, že 43 kW charger v předchozích generacích Zoe byl proto, že neměl CCS konektor a tímpádem rychlejší nabíjení. A že v aktuální generaci Zoe, kde již montují CCS konektor, tak snížili výkon AC chargeru na 22 kW (bez možnosti příplatku za 43 kW).
Jak to tedy je?

Žádný ZOE nemá DC nabíjení.

---

ecotaxiolomouc.cz

Aha. Díky za info. Nevím, proč jsem si to v hlavě překroutil na tyhle blbosti...

Při tom posledním faceliftu Zoe totiž příchod CCS skoro všichni očekávali jako hotovou věc, bohužel ale nedorazilo.

Na letošek se mluví o dalším facelifu Zoe (zejména interiéru), kde by mělo dostat 60kWh+ baterii a konečně to oddalované CCS s výkonem 100kW a zas o fous výkonnější motor. Při tom všem by mělo dokonce i zlevnit.. Asi nemám problém uvěřit všemu, jen ne tomu zlevnění.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak ještě Benešov nebo Mezno a Tábor a bude to cajk

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Škoda že je jen jedna, nabíjení 4 aut Tesla 3 ji vyřadí na celý den.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jaksi nechápu váš čistě teoretický komentář.

Pokud vezmu v úvahu nejvyšší baterii TM3 cca 75kWh, tak na 50kW stanici se nabije z 0 do 100% za 2h.
Vámi demonstrovaný (teoretický) příklad 4 vozů TM3 by znamenalo max. 8h, což mi nesedí na celý den.
Takže pokud chcete teoretizovat, tak už pořádně:
- den má 24h, každá tesla se tam bude nabíjet vždy z nuly do 100% přesně 2h, takže za den se tam na DC protočí 12 aut
- na AC 11kW řekněme (ať se to dobře teoreticky počítá) se TM3 bude nabíjet z nuly do plna krásných 8h, takže na AC se protočí za den až 3 auta
- celkem jedna nabka ČEZu dokáže za den obsloužit a nabít (čistě teoreticky) z nuly do sta až 15! Tesel model 3 s největší baterkou

Samozřejmě je tohle celé nereálné stejně jako vás komentář a pohybujeme se pouze v teoretické rovině.

Jinak pokud bychom se bavili prakticky o vozech, které aktuálně jezdí - většinou prdítka s baterkou do 30kWh, tak v reálu stačí každému cca 20 min na DC, aby mohl pokračovat dál a neztrácel zbytečně čas, což znamená, že taková stanice dokáže (teoreticky) obsloužit až 72 dnešních elektroaut za den - to už zní dost dobře, že? v reálu to je ovšem max 10 aut a děje se tak většinou jen na velmi exponovaných místech (Lidl nabíječkách + Praha)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můj předpoklad je stejně teoretický jako váš. Mezi 23 - 06 hod., prakticky auto na nabíječce nevidíte. Zrovna tak ČEZ nemá žádnou penalizaci za stání u nabíječky, takže když tam někdo nabíjí přes CCS nebo Chademo a další přes AC, pak už se tam třetí auto nepřipojí. Zrovna tak počítáte, že tam za sebou stojí Tesly (nebo jiná velkokapacitní auta) v řadě a nabíjí. Tedy reálná situace bude že tam od 8 ráno do 6 večera nabijí 4 auta a konec.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No s ohledem na to, ze v CR model 3 asi jeden, tak to zatim moc nehrozi....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle toho co tu čtu, tak tisíce lidí čeká na levný model TM3 :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ono nikdo nebude stavet ted stovky nabijecek, kvuli tomu, ze nekdy v budoucnu mozna dojede do CR tisice modelu 3....

Hlavně ten kdo má na TM3, má pravděpodobně i rodinný dům a bude nabíjet hlavně doma.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 20 tis. km.
Kia Kona electric.

Tesla MY v plánu.

V ČB to naštěstí vypadá ještě na další kousek od EONu, tak už se snad nějak prostřídáme. Aktuální stav je EON Globus 1x, Benzina Nádražní 1x, budoucí stav je ještě 1x EON u zimáku. No pořád je to o dost lepší než před rokem :).
To by mě zajímalo, jestli to tu někdo z "plánovačů" čte. Jestli ano, tak prosím J. Hradec, Vimperk, Kaplici a třeba to Mezno, když už Tábor prý má být tak nějak do března u průmyslovky.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Obrázek uživatele Michelin

Vcera jsem mel smolny den.
V noci mi zatuhl uzasny system verze 9, takze se nespustilo odlozene nabijeni. A pak v Plzni u Benziny na Borskych polich mi ABB CEZu oznamil, ze nema spojeni se serverem, takze nemohl overit muj cip. Cekal jsem 20min. nez to na dalku restartovali...

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
K tomu na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mne sa raz stalo, že namiesto nastavených 70% mi nabilo na 90%, ale je to vždy lepšie ako nenabiť nič :(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nebylo to treba schvalne samo navysene ridici jednotkou aby udelala jednou za cas balancovani clanku?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by ale nabilo na 100%, nie?

To je pech. Borsky pole jezdim casto a zatim bez problemu.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Michelin

Tak ted jsem to vybral a snad vam to zase nejakou dobu vydrzi bez restartu. :-)

---

To Tesla dává křídla. Více než 100tis. elektrizujících km s TMX.
K tomu na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bylo by fajn kdyby se evauta dostala do stádia kdy pro vnitrostátní cesty nebudou tyto pomalé nabíječky potřebovat.

Tak vnitrostátní cesta je i třeba Plzeň-Ostrava-Plzeň a to nedá ani mnoho spalováků na jedno natankování, takže pochybuji, že EV to někdy dají. :-)

Mě spíš štve, že zatímco v zahraničí se už staví nabíječky 150 kW nebo 350 kW, tak tady se z nás stává popelnice pro ABB s jejími 50 kW stojany.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Viz. např. Hyundai Kona Electric, Tesla Model 3, Tesla Model S, Tesla Model X, přiravovaná Kia e-Niro a další.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Solid state baterie to do 8let vyřeší kolem 160-240kWh dle velikosti osobáku. Ale už i modely jako T3 s 75kWh toto dobře řeší a až na hnidopišské extrémy nebudou moc potřeba. Větčinou se v dané destinaci pár hodin člověk zdrží a pokud bude palubní nabíječka aspon 10kw a zdroj v destinaci tak i to stačí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak je fakt že u modelu 3 pokud by během pár let daly baterku na 120kWh tak po ČR nebude nabíječka takřka potřeba. To by mělo dojezd tak 550-700km podle nohy. Jenže to těm blbcům co si koupili auta s 16-40kWh nevysvětlíte :). Defacto i Chorvatsko by se z jihu Moravy dalo jet jedním vrzem, ale byl by to pomalej opruz. Takže skutečné rychlonabíječky 150kw+ by to podél dálnic chtělo. Pro ty co bydlej v paneláku evstejně nejsou a do 20let ani nebudou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vy ste nejaký skromný. Ja by som tam šupol aspon 200kWh baterku aby sa dalo ísť vkuse aspon 1000km na plný plyn. Inak to je nepoužitelné :)

Kolik % spalováků nemá dojezd 1000 km a jsou nepoužitelný a přesto si je lidi v klidu kupujou? Ted se ukaž šášulo :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A toho smajlíka na konci som tam asi prečo napísal, že :D

Jé tak to pardón toho jsem přehlid jak nic.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪
#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Blbci co si koupili auta 16-40kWh jsou vesměs s dojezdem svého vozu spokojeni. A pokud ne, pořídí si něco s větším dojezdem.
Protože tito blbci na to mají koupit si malobaterkáč za mega a jezdit s ním okolo komína.
Další chytrolín na Hybridu.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tato úvaha říká, že žijeme v Evropě sami a nikdo přes nás jezdit nepotřebuje. Rovněž deklasuje milionáře v panelácích na žebráky, to jsou teda úvahy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč, hlavní tahy ať se skutečnými rychlonabijeckami osazují se psalo. Tím bude Evropa vcajku. A že Ev auta nebudou obecně pro lidi z paneláku je pravda a žádné nabíječky stim v globále dalších 10let nic nenadelaji.

...obecne pro lidi z panelaku..? Bydlim v panelaku a leta jezdim s Xkem.. a co jako..?

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mylíte se, pokud nepočítám bytové domy, které již nabíječky budují v podzemních garážích, tak pro klasická sídliště je rovněž řešení. U nás doplněná nabíječka o kameru, kde bez nabíjení se vyfotí auta značka s parkováním 50,- Kč/hod.

d2t6ms4cjod3h9.cloudfront.net/wp-content/uploads/2015/08/258834.jpg

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Palec nahoru. V oblasti ČB nám nabíjecí stojan ČEZu chyběl. Naše cesty do jižních Čech to hodně zjednoduší.

Děkuji ČEZu, jen tak dál. Bylo by krásné, kdyby se ještě zjednodušila cesta z Prahy na tu naší jihočeskou oázu nabíječek, protože s 24 kWh Leafem je třeba z Prahy do Písku relativně opatrná jízda. Nabíječka v Příbrami nebo okolo konce D3 v Meznu by to krásně řešila. A ten Jindřichův Hradec... Přesto díky, jen stavte, bude to třeba.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velká škoda, že ČEZ nestaví ABB i s 43 kW AC.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je true. Pouzit rozsestku, tak tam muze najednou nabijet 6 liifuu :-))

Kvůli jednonu autu, co to umí přijmout?

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km, spotřeba 0,8l/100km
ostatní EV - > 50tis km

priplatkova 43kW AC verze renault zoe? Fakt to funguje a nabiji na AC 43kW?
trochu me stve ze se neda na prvni pohled poznat jakou palubni nabijecku dane auto ma, nekde u zasuvky by povinne meli psat: napr. max. ~ 3x 230V/64A = 350V/125A jako je u fosilu napsano DIESEL.
Strasne mi to chybi treba u Tesel, ze clovek na prvni pohled nevi jestli tam je 11kW nebo 22kW, az teprve v menu pry jde naklikat 32A a hned je jasne ze to ma dual charger 22kW, jinak pry na 11kW jde naklikat jen 16A.

---

13G

Tak to není "prý", ale jednoduchá matematika. Na 11 kW máte maximálně 16A na každé fázi. Protože kdyby tam šlo naťukat více, tak už to není 11 kW charger.

Jinak proč by měl někdo psát zvenku na auto, jaký je tam charger? Vy, jako majitel, netušíte, jak silný charger tam máte, že to potřebujete mít zvenku někde napsaný?

Ano je to tak ZOE Q210 má palubní nabíječku 43kW AC která nabije 22 kWh baterii z 0 do 100% za 30 min. a ne za 40 min do 80% jako DC. Na 22 kW AC to dělá cca za 60 minut. Takže DC je skvělý ale AC je dost opomíjené...... Btw. 22kW je blbá 32 A zásuvka kterou má většina doma. Takže ano jedno auto, ale nabije se všude "stejně rychle".

Q motor je od firmy Continental a neni moc efektivni. V DE se ani neprodava.

Q210 je první generaze ZOE. Jistě Continental neměl takovou efektivitu vůči výkonu jako mají novější verze, ale i tak se to v praxi dá celkem v pohodě používat. Jde spíš o to proč nepodporovat i nabíjení AC 43 kW. Protože opět je to "méně naročnější" varianta budování nabíjecí stanice než DC struktura....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jsem někde četl, že ZOE využívá k nabíjení přímo měnič, který při provozu převádí DC z baterek na AC pro trakci. V případě nabíjení tedy mění AC ze sítě na DC pro baterky.

https://www.elektronik-zeit.de/e-autos-a-z/renault-zoe-r90-oder-q90-wo-ist-der-unterschied/
Q motor a elektronika maji vodni chlazeni a R motor vzduchove chlazeni, proto nabiji jen 22kW.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdroj?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hátétépé es ://warwick.ac.uk/fac/sci/eng/research/grouplist/electricalpower/vesi/meetings/demo3.pdf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Funguje to, rychlost nabijeni na urovni DC, tady na videu tu ZOE nabiji
youtube.com/watch?v=zh3wuTnoYkQ

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSAmper 2019Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?