Kia eNiro: výroba začne v listopadu, do Česka dorazí příští rok

Jan Horčík - 25 Říjen 2018

Aktuálně dostala redakce Hybrid.cz možnost vyzkoušet nový elektromobil Hyundai Kona Electric. Rovnou můžeme říct, že je to pecka. Už příští rok dorazí na český trh blízký příbuzný, Kia eNiro.auto elektromobily Kia eNiro Niro EV

O propagaci elektromobilu Kia eNiro se nestará nikdo jiný než Robert de Niro
foto: Kia

Od českého zastoupení Kia máme potvrzeno, že elektrické Niro se v ČR zcela určitě objeví v roce 2019. Zahájení výroby je naplánováno už na listopad tohoto roku. Prodej e-Nira bude do konce letošního roku spuštěn v Jižní Koreji a postupně se představí i na ostatních trzích včetně Evropy.

"Zcela logicky se upřednostňuje prodej na těch trzích, které jsou tzv. „velkoodběrateli“ čistě elektrických modelů," řekla nám Kateřina Vaňková Jouglíčková, tisková mluvčí Kia Motors Czech. V první fázi proto budou proto zásobeny skandinávské trhy a TOP 5, tedy Neměcko, Francie, Anglie, Itálie, Španělsko.

Kia e-Niro bude v ČR představeno v průběhu roku 2019. Odhad poptávky po e-Niro bude podle místního zastoupení v řádu kusů. Odvíjet se bude také od pořizovací ceny vozu. Ta je zatím neznámá. "Jakékoli potenciální spekulace o opožděné výrobě či sníženým dodávkám vozů odmítáme," upozorňuje Vaňková Jouglíčková na některé spekulace o chabé dostupnosti vozu v Česku.

Kia eNiro bude, stejně jako Hyundai Kona Electric, nabízena ve verzích s 39,2kWh a 64kWh baterií. Verze s nižší kapacitou bude mít nižší výkon 100 kW, vyšší verze pak 150 kW. Obě nabídnou rychlonabíjení až 100 kW.

Kia eNiro

Kia eNiro
foto: Kia

Elektromobil Kia eNiro nabídne v nejvyšší verzi dojezd až 485 km na jedno nabití (WLTP) a objem zavazadlového prostoru 451 litrů.

Svými rozměry je eNiro o něco větší než Kona Electric. O podrobnější srovnání se postaral známý norský nadšenec Bjørn Nyland v podrobném videu:

Bjørn se rozhodl elektromobil Kia eNiro prozkoumat opravdu podrobně, takže tady jsou další videa, na kterých detailně rozebírá sedačky, spotřebu nebo dojezd. S autem ujel 500 km na jedno nabití a podobná hodnota se podařila i dalším novinářům, kteří měli možnost auto otestovat.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář

Zatímco Tesla si naordinovala produkční peklo protože si lidé přáli dostupnější ekeltroauta, tak Kia si nenaordinovala zhola nic a ještě se ohrazuje vůči veřejnému tajemství že nejspíš dodaj starou belu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeste jeden postreh k pani mluvci. V clanku piste, ze nejdulezitejsi jsou TOP 5 statu v evrope, kam pujdou auta jako prvni. Zajimave je, ze Nemecky kiaweb o Niro EV nic nevi, ale takove rakousko, ktere v top5 neni uz na svem webu niro ev jiz maji. ;o) Mluvci je tedy asi od slova hlavne hodne mluvit, ale nic nevedet. Jeste moje info o dodanych kusech nebude presnejsi, nez od mluvci. ;o)

žiadna novinka, detto u ďalších "elektro" výrobcov. záujemca o BEV bytom v At si musí vozidlo objednať, kúpiť, zaplatiť a vyzdvihnúť v De. čítal som pred dvoma rokmi príbeh s ionik elektrik. jedného z prvých majiteľov a jedného zprvých dokumentujúcich cestu k jadranu (online).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Netesil by som sa. Pre SR je vyclenenych velkorysych 0 kusov pre rok 2019. Pre CR to bude tiez 0 alebo tak max 5ks ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak a kde je ted pravda. ;o) Zastoupeni se ohrazuje proti spekulacim, ze dodavky budou pro CR pro rok 2019 omezene. Ja mam zase info, ze pro rok 2018 je pro CR 3ks a pro rok 2019 - 4ks. Rok 2018 jeste 2ks pobere importer. ;o) Rad si pockam na rok 2019, protoze niro fakt chci, akorat vychazi obmena jednoho vozu na vymenu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O dodavkach pre SR to je ofic info od importera. Ze k nam pride nula cela nic pre 2019

Holt kovářova kobyla chodí bosa.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uz jen naskrabat 45 tis. euro :) a dalsi 2-3 na podplaceni dodavatele aby na mne vysla rada :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no 45+2 je uz viac ako Tesla 3, ktorá príde v tom istom čase.
To sa fakt oplatí toto auto :D

Ako sú po tesle 3 najlepší, o tom niet pochýb, ale za tú cenu to stále nie je ono. Ak by to stálo 35 a este 5 by bola statna dotacia, tak by to mohly vyrabat v miliónoch rocne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

není problém to jet koupit do německa jsme v EU normálně se to tady přihlásí zaplatí místní DPH.

Když to tedy někdo bude nutně chtít, já jsem si takhle koupil NIRO PHEV protože v u nás se nadalo objednat, jen pár skladovek- předváděček a místní salón mi řekl že to ani neumí dodat protože by si museli vzít na sklad elektrickýho soula a toho sportáka. A tak jsem to koupil venku ,ale servis mi taky normálně dělají takže o co jde.

Dokonce to německý auto šlo normálně v menu přepnout kompletně do čestiny i hlas navigace.

Bjorn také sdělil, že uváděné kapacity baterií jsou využitelné a ž celková bude až kolem 70kWh.
Hyundai+Kia uvádí oproti ostatním využitelnou kapacitu (Ioniq 28/31 kWh). Bohužel v různých porovnáních se to nerozlišuje.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za doplnění.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů Circontrol