Británie zakázala reklamu na Opel Ampera. Důvod? Nejasnosti v dojezdu

Jan Horčík - 23 Srpen 2012

/General Motors si prostě nedá vysvětlit, že jeho Chevrolet Volt/ není elektromobil, nýbrž hybrid. Aktuálně chtěl v Británii na tento vůz vysílat jinak docela povedenou, kpt. Pickardem namluvenou . Britská Rada pro reklamu její vysílání však zakázala z důvodu nejasného vysvětlení dojezdu auta na elektřinu.Opel Ampera

Fotky zasněžené Ampery jsou z našeho zimního testování - malá vzpomínka na třeskuté mrazy během letošního parného léta...
foto: Hybrid.cz

Nová reklama na Opel/Vauxhall Ampera je skvělá. Profesionálně natočená, vyzývavá, namluvená správně tvrdou britskou angličtinou Patricka Stewarta. Problém je v tom, že Opel se v ní snaží jasně vytvořit dojem, že Ampera ujede na elektřinu až 360 mil.

Pouze malým písmem je během reklamy zobrazena věta: “Srovnání založeno na elektromobilech a elektrických vozech s rozšířeným dojezdem, které jedou po celou dobu na elektřinu, dokonce i když tuto elektřinu vyrábí další zdroj energie.”

Jinými slovy: naše auto je elektromobil, protože jezdí neustále na elektřinu - i když tu elektřinu vyrábí benzinový motor. Je třeba upozornit, že ani samotný fakt, že auto neustále jede na elektřinu není přesný. V některých případech totiž kola Ampery pohání přímo spalovací motor.

Přísná, ale v tomto případě velmi korektní Britská rada pro reklamu rozhodla, že takové chování ve vztahu ke spotřebitelům není OK a nepovolila reklamu k vysílání. Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu…

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Automobilky mají dlouhé prsty ale nemají auto jako Ampera. Nikde nevidím snahu tvrdit, že elektrický dojezd je 360 mil. Text je zcela jasný. Musíte hodně chtít aby jste to tam viděli. Polovinu automobilových reklam by nemohli vysílat, kdyby na ně aplikovali podobný metr.

Obrázek uživatele Jolinar

Kez by aplikovali podobny metr nejenom na automobilove reklamy, ale i na ty ostatni.
Ale to by se pak nemohli vysilat skoro zadne. No, mi by to nevadilo ;-)

Kde ale vidim snahu tvrdit ze je elektricky dojezd 360 mil, kdyz ty dva radky to rikaji tak jasne? Cela reklama se to snazi vsugerovat na podvedome urovni (stejne jako mnoho jinych reklam nejenom v automobilovem prumyslu). V tech dvou radcich na zacatku reklamy je 4x pouzito slovo elektrina (v ruznych tvarech) a ani jednou benzin nebo spalovaci motor (ten nahradili pojmem "doplnujici zdroj energie"). Dale Patrick Stewart rika ze pouze skutecni prukopnici "jdou dale nez jini" a doplni to hlaskou "driving electricity further" (nenapada me jak to presne prelozit - mozna jako "ridit elektrinu dal") - opet se snazi vsugerovat ze jede tech 360 mil na elektrinu.

Ano, velmi vsimavy divak, ktery se nad tim zamysli, vidi a pochopi ze se nejedna o elektromobil...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jde o reklamu v televizi. Nikoliv o technickou specifikaci výrobku. Tady není místo na rozebírání jak, kdy, za jakých podmínek, jak moc atd. Stejně jako nikdo u klasických aut nerozebírá spotřebu ve městě na dálnici nebo třeba v terénu, pro všechny motorizace zvlášť. Maximálně se ve spotu objeví informace o spotřebě už od x L. A to je naprosto stejně "závádějící", ale nikomu to evidentně nevadí.

Základní sdělení je, že jde o auto schopné jízdy na elektřinu. A jelikož veřejnost si o elektromobilu myslí, díky usilovné PR automobilek, že to je auto s malým dojezdem, je informace doplněna o údaj o dojezdu.

Komise v podstatě zakázala informovat zákazníka, že auto schopné jízdy na elektřinu může mít dojezd jako běžné auto. A tady už jsme u lobbyzmu ostatních automobilek.

Obrázek uživatele Jolinar

Neni pravda ze to nikomu nevadi. Mi to treba vadi ve vsech reklamach, ze jsou zavadejici a nic bych nenamital kdyby zakazali i ty ostatni reklamy.
Sam elektromobilum a hybridum fandim, takze cim vic prodanych Voltu, Priusu, Leafu (atd.) tim lip, jen mi vadi, ze ten Volt (Ampera) prezentuji jako elektromobil, kdyz je to ve skutecnosti hybrid.

A když si doplníte, jak se snaží prezentovat Amperu na internetových portálech(jako čistý elektromobil), doplníte i skutečný náhon na kola, pak už určitě pochopíte, co je na té reklamě špatně...

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to prostě úplně nová koncepce pohonu a na popis jejich nuancí není v minutovém spotu místo. Vždyť se na popisu o co vlastně jde, neshodnou ani "znalci" v místní diskuzi, tak jak to chcete popsat dvěma větami do spotu, aby proti tomu nikdo nemohl nic namítat?? Že dojezd je xy km, je pravda. Že je to při určitém režimu užívání elektromobil je taky pravda Ta reklama se nevymyká běžnému zjednodušenému popisu produktu, jaký najdete v milionu reklam.

Lze to pojmenovat lehce a zavedeným výrazem, hybrid. Kdo chce být, přesnější, tak sériový hybrid, i když má funguje i jako paralelní hybrid. Ale . volba je ta správná.
Prostě GM se snaží vyvolat v lidech něco, co není pravda. Je to běžná praxe, snad jim to nebudeme žrát i s navijákem... :)

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ta inzerce je plná "reklamštiny"...vyjadřuje "up to 360 miles range", takže může ujet až 360 mil; nevím, jestli by ji česká rada posvětila, protože podmínky pro počítání dojezdu je naneštěstí definován jinak pro evropské, japonské a americké trhy.
Jinak je to hezká reklama :). Auto už tak hezké není, protože kombinuje obojí jak elektriku, tak spalováky, což je určitě složitější na servis i náhradní díly.

Obrázek uživatele Jolinar

Obcas me tydle rady pro rozhlasove a televizni vysilani stvou, ale v takovemto pripade jsem rad, ze je na svete mame :-)


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotionNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?