Bolt AppScooter - nizozemská Tesla na dvou malých kolech
Která země má podle vás nejlepší poměr počtu skútrů na obyvatele? Překvapivě to není Itálie, která je druhá, nýbrž Nizozemsko! A odtamtud pochází zaké nový elektroskútr Bolt AppScooter.
foto: Bolt AppScooter
Problém je, že Amsterdam se rozhodl od roku 2018 zakázat všechny benzinové skútry vyrobené před rokem 2011. A nizozemská vláda chce fosilní skútry postupně zakázat úplně.
Parta nizozemských závodních a raketových inženýrů se proto rozhodla, že s tím něco udělají. Do podrobna analyzovali trh se skútry a elektroskútry.
Zjistili, že elektroskútry dnes trpí dvěma zásadními neduhy: nízkým dojezdem a špatnou kvalitou zpracování. A rozhodli se to změnit. Vyvinuli elektrický skútr Bolt AppScooter.
foto: Bolt AppScooter
Výjimečný má být především tím, že nabídne dojezd až 400 km! Zrychlení 0-45 km/h zvládne za 3,3 sekundy. Má také vyjímatelnou baterii a 7" dotykový displej, na kterém lze spouštět aplikace.
Elektroskútr Bolt AppScooter bude vážit 80 kg a nabídne kufr o objemu 65 litrů. Budou ho pohánět bateriové moduly o kapacitě 856 Wh (50 V) a výkonu 3 kW složené ze 70 kusů článků Panasonic NCR18650B (podobné které využívá elektromobil Tesla Model S).
Bateriové moduly jsou umístěné uprostřed v podvozku skútru, v místě, kde spočívají nohy jezdce. Jeden modul dodá elektroskútru dojezd 70 km, modulů je možné do skútru umístit až šest.
foto: Bolt AppScooter
V podrobném online konfigurátoru lze kromě mnoha různých barevných provedení nastavit právě i počet bateriových modulů nebo příplatkovou výbavu, jako je například docela povědomý "Supercharger".
Peníze na rozjezd sériové výroby se autoři nápadu snaží získat od andělských investorů (už mají €3 mil.), ale také pomocí crowdfundingu. Investorem do výroby elektroskútru Bolt AppScooter se tak můžete stát i vy!
Nejdřív je bude žalovat Apple, že maj stený logo jako jejich sluchátka Beats a pak GM, že používaj název Bolt pro elektrický přibližovátko? :D
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Zajímalo by mě, jestli to jede aspoň 90 km/h. Pro mě je to největší nevýhoda elektroskůtru. Málokterý jede rychle a když už, tak stojí majlant.
http://air-wheel.sk/elektricky-harley/c1014
Pražská prodejna
české stránky - ceny v Korunách
Já bych si to koupil, ale z Brna do Prahy si to zkoušet nepojedu :-(
(takže mají/mám smolíka)
50-60 litrů bych za to klidně dal
Na Mallorce a jinde v rekreačních oblastech Španělska jich jezdí tisíce. Sem a tam a německá mládež troubí a dělá bordel. Takže bez ruchu se jízda těchto skútrů neobejde. Pohroma pro ostatní!
No, já jsem "mládež" z roku 1949, takže ten klakson bych asi už nechal na pokoji.
El. koloběžku mám.
Ale ne tuto, tahle se mi líbí víc. :-)
Mě zase vadí že ten model bez záruky za 14K kaček je v Bratislavě...
Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km
Na zaklade ceho tohle vlastne muze na silnici? Hadam dobre, ze nemuze a problem zakaznika, kdyz ho chytnou?
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...
je to obdoba bicykla, velocipádu. spĺňa podmmienky výkonu a rýchlosti.
fakt, že možno zvýšiť výkon a rýchlosť je rovnaký ako že je predpísaná rýchlosť dľa vyhlášky ...
Skůtry v Nizozemsku nesmí na silnice a jezdi na běžných cykloztezkách, kde je max rychlost 40 km/h. Takže pro Nizozemsko ideální!
To není pravda. V Nizozemsku smí na cyklostesky jen skůtr do 50ccm a rychlosti max 45km/h. 125ccm sice nesmí na cyklostezky, ale na normálních cesty může.
Mrkni na ten odkaz v článku.
Jsou tam konfigurace od 2 do 7kw a s rychlostním omezením od 25 do 95 km/h.
Souhlas. Jako E.ON Emax 90 super, stejně jako základní Akumota (ta fajn), ale rychlost pro městský provoz 45-50 je málo, když je to dnes samý okruh. Mezi městy, a to i když jsou od sebe doslova pár km, jako předměstí a vesničky, jste super brzda. Dal se jedině Emax 120, který 90 umí a nejsilnější Akumoto 800. A oba stály onen majlant.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Kapacita modulu 856 Wh a dojezd 70 km ??
Hm, tak si to spočítejme. Pro rychlost například 60 km/h potřebujeme výkon cca 2 kW. A při tomhle výkonu nám ta baterka vydrží 25 minut, za které ujedeme 25 kilometrů. A to jsem ani nebral v úvahu ztráty v motoru a elektronice.
Takže kde máme těch slíbených 70 kiláků ?
Dobrý den,
Trefil jste to úplně přesně vlastním etricks cca stejná baterie dojezd max 25km
Nekde jsem tam zahledl, ze dojezd je pri 25kmh
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...
To spíš někdo omylem připsal k tomu dojezdu nulu. 40km dojezd s 0.8kWh akumulátorem, to by tak odpovídalo.
Je to pod "obrazkem", kde se da vybrat pocet modulu (https://boltmobility.com/appscooter, asi ve tretine stranky)
1 battery modules selected, max range at 25km/h is 70 km.
2 battery modules selected, max range at 25km/h is 130 km.
3 battery modules selected, max range at 25km/h is 200 km.
4 battery modules selected, max range at 25km/h is 270 km.
5 battery modules selected, max range at 25km/h is 340 km.
6 battery modules selected, max range at 25km/h is 400 km.
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...
Robil som si baterku na evike 550Wh (36V 15Ah) a bezne davame na tom 140-150km na nabitie, ale to pomahame slapanim :) a podpora je do cca 25kmh takze s 800+Wh a 25kmh pri tazsom skutri by mozno 70km slo...
Aha, tak to už dává větší smysl, pokud se to tam vejde. Ale i tak je ten dojezd vzhledem ke kapacitě dost optimistický.
Takže i těch 400 km by se mělo jet rychlostí 25kmh ? Pěkně děkuju, to je dobrá bouda na zákazníky i investory
Tak v Tesle taky maník placatil zadek přes... 28 hodin ?
Koncepty musí ohromovat, jinak z lidí ty peníze nevymáčknou.
Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km
Ohromovat můžou, ale nemělo by to zavánět podvodem
To je možné, a dokonce i správné.
Bohužel se to nevyplácí a žijeme ve světě kde kdo co neutrhne, to nemá.
Mě z toho vychází že je jednodušší se sám zařídit a aplikovat zdravý rozum, případně postavit se do role oponenta či reportérá než se snažit převychovat svět.
(chtěl jsem napsat informátora, ale to zní stejně blbě :), prostě toho co na nesrovnalosti poukazuje)
p.s.: neměli jsme tu už diskusi o převýchově světa ?
Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km
Nejlepší je, že se tam vejde basa piv a ještě může být schránka za příplatek chlazená.
Pokud je ta cena reálná a konečná, vážně bych o tom uvažoval.
Obávám se, že to dopadne úplně jinak, než jsou současné plány.
To je super vychytávka, pobavila i potěšila.
BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.
Off Topic: Tesla má další potíže s bývalými manažery. Poté, co bývalý šéf programu Autopilot odešel totéž dělat pro Audi, je zde nový problém s názvem NorthVolt. Založil ho bývalý viceprezident pro logistiku Peter Carlsson se svým bývalým podřízeným Paolem Cerrutim ve Švédsku. Teď chtějí rozjet vlastní gigatovárnu za čtyři miliardy dolarů! Více na teslafan.cz
Informovali jsme již letos v březnu.
šéfredaktor Hybrid.cz
jiste ze to zvladnou vyrobit v Evrope, jen cena bude take srovnatelna s teslou :-(
Konečně něco pořádného, co využívá baterky skutečně k inovativnímu uspořádání.
Ten nákladní prostor 65 litrů, se už dá použít i na větší denní nákup nebo dvě helmy.
Jenom je škoda, že ze spůsobu investování je jasné, že si to nechají zase úplně celé na klíč vyrábět v Číně a vůbec nepřemýšlejí, jestli by to zvládl někdo v Evropě.
Vyroba v Cine je jeste ten lepsi pripad. Horsi moznost je scam.
EDIT: A me u tohohle projektu zrovna varovna kontrolka blika (prilis dobre na to, aby to byla pravda). Ale je to muj nazor, kazdy at hlasuje svoji penezenkou.
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...