Na Taiwanu je skoro stejně výměnných stanic baterií jako benzinek

Výměna baterií se u elektromobilů neuchytila a pravděpodobně nikdy neuchytí. U elektroskútrů je to ale přesně naopak.

Taiwanský výrobce elektroskútrů Gogoro je dnes celosvětově známá značka. A to nejen díky svým elektrickým skútrům, ale zejména stanicím pro výměnu baterií. Ke konci roku jich na Taiwanu měl 2215. Pro srovnání, čerpacích stanic má tento ostrovní stát ohrožovaný Čínou právě 2487.

SOUVISEJÍCÍ: Tchajwanský výrobce elektroskútrů Gogoro představuje nový model a jde do světa

Je tedy pravděpodobné, že už letos počet stanic pro výměnu baterií, tzv. GoStations, počet benzínek převýší. Nebude dlouho trvat, než se značka Gogoro velmi dobře uchytí také na jihu Evropy v zemích, kde mají skútry dlouhou tradici – Itálie, Španělsko, Francie. Gogoro ale expanduje např. také do Indie, kde stovky milionů lidí jezdí jen v jedné stopě.

Jednoduchá, rychlá, levná – výměna baterií v elektroskútrech Gogoro. foto: Gogoro

V polovině minulého roku navázalo Gogoro spolupráci s taiwanskou výrobní společností Foxconn. Cílem je právě zásadní navýšení objemů výroby elektroskútrů a baterií. V brzké době se Gogoro také chystá vstoupit na burzu.

zdroj: Electrek.co

50 Comments on “Na Taiwanu je skoro stejně výměnných stanic baterií jako benzinek”

  1. Protože mají rozum, nabíjení není na dlouhé cesty a dokud nepřijdeme s nějakou revoluční baterií, které se neustále slibují už víc jak dvacet let tak ani nebude. Jak píšou tady – https://energozrouti.cz/z/evropa-resi-nabijeni-elektromobilu-cina-mezitim-ukazuje-ze-to-vubec-nebude-potreba

    Řešíme pořád kde stavět nové nabíječky ale to, že je to nesmysl nikoho nenapadlo. Až to číňani rozšíří po celém světě tak budou ty naši koncernoví odborníci jen zírat.

  2. Mnohem lepsi nez vymena baterek u EV by bylo vymenit cele vybite auto za nabite. Byl by to vlastne takovy carsharing, ale s trvalou moznosti mit jedno auto nonstop k dispozici. A uplne nejlepsi by byla moznost obmeny ruznych aut pro dany ucel. Velikost a kapacita baterky by bylo mozne zvolit dle aktualni potreby.

    1. To zrovna praktické nebude. Jedete na dovolenou a budete muset po cestě přendávat všechny věci do jiného auta.
      Carsharing bude super až budou auta autonomní a zvládnou se jet dobít a přijet před dům jako taxi. Já jsem carsharing používal, ale prostě auto nemáte k dispozici a člověk pro něj musí někam zajít/zajet a na to nikdo nemá čas.

      1. Kolik takovych jizd delate rocne? Ja uz davno autem na dovolenou nejezdim. Bud letadlo, nebo jen v okruho 500km. Jak pisu, auto urciteho typu budete mit porad doma a kdyz byste potreboval, tak ho vymenite. A po ceste zase vymenite za typ, ktery vam zase bude dele stat u baraku pro kazdodenni jezdeni.

  3. To je sladké, jak slečna s lehkostí a úsměvem jednou ručkou manipuluje se dvěma desetikilovýma baterčičkama 😀

    Potřebuji vyměnit baterku v Zetku, tak jestli bych mohl poprosit o kontakt na ní. Mě osobně manipulace s tou těžkou mrchou zrovna moc nebere 🙂 A když bych se chtěl zbytečně každodenně tahat s těžkou krávou, vzal bych si za ženu jinou babu 🙂

    1. Kde vidite ze slecna ma v jedne ruce dve baterky? Ja vidim jednu baterku ve dvou rukach.
      Edit. Kolik vazi olovena baterka v zetku? Co je zetko, bmw z3, nebo z4, nebo z8? Nebo neco od Matchbox? A urcite to neni tak umistene, ze se to zasune a jen zacvakne. Copak, zlobi vas ten spalovak? Vymente za EV, tak nic menit nepotrebujete.

      1. Jasně, ale stejně – necháš manželku skládat do auta velká balení PETek?
        To jsme vážně tak zdegenerovali, že bychom naše ženy a dcery nechaly tahat se s tímhle?

        Zetko je moje srdcovka, navždy 370Z. Mám i měl jsem jiná a v lecčems lepší, ale tohle je prostě láska na celý život.

        1. Jojo, zdegenerovali sme. Jinde jsou na tom lepe.
          Jede po Volze člun, v něm je Ivan a jeho žena. Ivan sedí, pokuřuje si, žena usilovně pádluje.
          „Přidej, Natašo,” honí ji muž, „nebo to nestihnem!”
          Nataša zabere, sic jí síly stačí, pot se z ní jen line. Za chvíli opět: „Zaber, Natašo, času není nazbyt!”
          Žena už nemůže, ale stále pádluje. Po chvíli Ivan zapálí další cigaretu a znovu peskuje: „Ty se flákáš, takhle tam nikdy nedojedem!”
          V tom okamžiku se ozve ze břehu hlas: „Buď zdráv, Ivane. Kam máš namířeno?”
          „Á, buď zdráv, Igore. To víš, vezu ženu do porodnice!”

            1. Bohužel v dnešní době degenerace, v tomhle případě fyzická, jede v plném proudu. V diskuzi o telefonech si chlapi stěžují, že 230g telefon je příšerně těžký, že jim z toho během dne upadne ruka. VR pro modelování 3D objektů se moc neujalo, protože který 3D modelář – tedy evoluce sochařů kteří měli často v jedné ruce kladivo a v druhé majzlík – by snesl mít celý den ruce ve vzduchu, když je může mí položené na stole na myši a klávesnici. A runner řeší že žena neuzvedne 10kg baterku. Nevím v jakém světě žije, ale proti usazení protivného dítěte do sedačky a složení kočárku do kufru je taková výměna očividně pohodička.

                1. Chápu to správně, že vaše žena bez vás nesmí opustit dům? Vzhledem k vašim častým příspěvkům jak neustále podnikáte dlouhé cesty mi ji přide docela líto, pokud i několik dní, kdy nejste doma, tak nesmí vzít děti a zajet si třeba ke kamarádce. Leda že máte doma několik sluhů a osobního řidiče, pak bych vaši elitistickou poznámku o buranově, kde žena řídí auto sama, chápal.

                2. Buranov není místo, ale stav mysli, která akceptovala perverzi za normu. V Buranově ženy odkládají děti do náhradní předškolní péče, tahají se s petkama z obchodů a chodí do práce vydělávat na existenci domácnosti, což je fakticky stav horší, než ve feudální společnosti.

                  V mém světě je žena-matka středobod rodiny. Věnuje se dětem a chodu domácnosti. V mém světě se s přáteli nescházíme na pět minut v dětském koutku v mekáči, ale přijedou na víkend, týden, nebo někam jedeme společně. Netrávíme čas v nákupních centrech nakupováním odpadu. A pokud jedeme třeba do společnosti, o děti se postará starší generace, kterou jsme neodkopli do domova důchodců.

                  Fakt, že chápete ohleduplnost k partnerce jako něco anomálního nebo dokonce podezřelého jen potvrzuje, jak ubohá je část naší společnosti. Už si ani něvědomuje, že žije v otroctví maskovaném za řeči o moderní společnosti a rovnosti pohlaví.

                3. Ja myslel ze vas vzor je Belorusko a ejhle je to nekde v arabskem svete.

                4. Pro Běhavka 42…Ty sám žiješ z práce ostatních hnoji… Ano je tu nemálo rodin žijících v mizérii a prakticky jsou zotročeni… Ale to TY si jednou z příčin mrvo.

                5. Když dám vaše vykonstruované přestavy o mých hodnotách stranou, tak mi zbyde potvrzení o tom, že vaší ženě jsou krátké návštěvy a samostatné cestování zapovězeny, a je pevně a trvale připoutána k domácnosti. To je trochu v kontrastu s řečmi o nedostatku ohleduplnosti, natož s otoctvím, protože přesně to z vašeho předchozího odstavce čpí.

                  Samozřejmě pokud vaše žena není schopna uzvednou své vlastní jednorční dítě (což je cca 10kg), pak asi nemá dost sil někam sama bez vaší pomoci vyrazit. Pak ale váš vztah zní spíše jako pěče o ZTP, než jako příklad dokonalosti, který zde prezentujete. Třeba takové kojení dítěte je fyzicky mnohem větší námaha než vyměnit v článku zmiňovanou baterku, jak to děláte? Kojíte vy, nebo dítě během toho přidržujete, když podle vašich vlastní slov, zvedání takových břemen nepatří k její životní roli?

                  A k poznámce že vám děti hlídá starší generace kterou jste neposlali do žádného centra poskytující péči? Buď takovou péči nepotřebují, a tedy vaše vychloubání že jste je „nikam neposlal“ ztrácí svou váhu, anebo své děti nezodpovědně svěřujete na hlídání osobám co se o sebe nedokážou postarat samy.

                6. Nesmite byt nespravedlny. Russak42 prece bojuje za dolnich 10 tisic. Bojuje za zachovani lacinych cmoudu aby mohli nadale smrdet ve mestech.

                7. nemusí != nesmí OR nemůže

                  Tudíž vaše předpoklady vycházejí z odpočátku nepravdivého predikátu.

                8. Pro Leodendula…Já teď spíše přemýšlím, jestli Runner není nějaký postižený chudák bydlící na ubytovně a všechny ty jeho nesmysly nejsou jen fantazie choré mysli 😢

                9. Ukončeme tedy debatu tím že uznám: Máte pravdu! Vycházím zde z nepravdivých tvrzení. Vašich 🙂

                10. Pro Anonym 2044… Výměnu akumulátoru v taiwanských skútrech…Tos nepochopil???😃😁😉

                11. Tohle povolání znám. Říká se tomu “osobní sluha”. V případě spokojenosti bývá časem povýšen na “majordoma”.

                12. Chrouste, kolik máš dětí? My jsme v půlce, ale cílíme na pět + jedna až dvě adopce.
                  Vsadím se, že pánové s představami „žena nesmí opusit dům“ jsou bezdětní nebo s maximálně jedním potomkem, tedy evolučně neúspěšné socky, které naprosto netuší, jaké potřeby a jaké výhody má velká rodina.

                13. Pro Běhavku 42:,,Teda Viky ty máš ale péro…“😁🤡…..

    1. v Cine je to realtivne protlacitelne, protoze komunismus a nebude problem na tamnim trhu automobilky donutit sjednoceni batterypacku, jinde ve svete to ale bude problem, veskrze to vsude otmitli sami zakaznici tim ze to nevyuzivali, i dobudoucna to vesmes nedava smysl z pohledu technologii ktere to umej suplovat, treba OLEV, a verim ze OLEV ma v tomt mnohem vetsi sanci na uspech nez prave vymena baterii

        1. je, skutry jsou vhodne jen prave do oblasti jako je treba Taiwan, aneb kolik skutru potkas v zime treba v oblastech severni Evropy?

          i pro ty mestsky auticka je proste snazsi vybudovat nabijeci infrastrukturu treba v podobe poulicnich lamp s moznosti pomaleho nabijeni, protoze nikdo proste nebude tahat z daneho auta baterku aby tam nasledne dal novou, i u toho mestskeho auticka by to proste bylo treba 5×10-15kg, a mechanizmus s konektory jak na bateriich tak u daneho auta by po par set vymenach byli zrale na vymenu taky, i kvuli tomu vesmes skoncili pokusy s vymenou packu u BEV, silene opotrebeni prave kotveni baterripacku k autu, kdy po treba 100 vymene to jiz nedrzelo tak dobre aby to bylo bezpecne, a to ciste proto ze se tam dostavaji necistoty z provozu, a resit to treba omitim podvozkove platvofmy auta pred kazdou vymenou to opet cele neskutecne prodrazuje a vzdaluje od toho co by zakaznich byl ochoten platit

            1. NIO už provozuje snad stovky takových stanic. Problém bych viděl ale jinde. V budoucnu přijedu a budu mít 4 možnosti.

              1. Připojím to na 50 kW nabíječku, dám si oběd a 70 minut odjíždím s cenou nabití za 250 Kč.
              2. Připojím to na 150 kW nabíječku, dám si svačinku nebo kafe a za 30 minut odjíždím s cenou nabití za 350 Kč.
              3. Připojím to na 300 kW nabíječku, zajdu si na záchod a za 15 minut odjíždím s cenou nabití 450 Kč.
              4. Přijedu do výměnné stanice, na záchod si nestíhám skočit a za 5 minut odjíždím s plnou baterkou možná za 600, ale možná i 1000 Kč.

              Drtivá většina lidí využije spíše první tři možnosti.

              1. v bode 4 jeste pridej podbod, odjizdis sice s plne nabitou baterii, ale neni tvoje a nevis v jakem stavu je, aneb dane auto bude trpet stejnym problemem jako jim trpej Renaulty Zoe kde se baterie pronajimala, nasledne uplatneni na sekundarnim trhu, tedy bazarovem je strasne slozite a ty auta kdys je nekdo kupuje tak za mnohem nizsi cenu, protoze bud si pronajme zase baterii, nebo si musi s Renaultem vyjednat odkup baterky, a to je zase dost draha zalezitost, ve finale tak Zoe kde se musi dokoupit baterka vyjde casto draz nez Zoe kde je baterka v cene

                vymena baterek muze fungovat v Cine jako demonstrator, ve zbytku sveta je to dosti obtizne a vesmes nerealne, jednoduse by na tom vyrobce asi navzdy tratil, neb ty technologie konkurencni ho tak jako ve vsem dozenou a predezenou, a vymena baterii je proste system ktery aby fungoval a jen se neprodrazoval, musi zustat konstantne u jednoho typu mechanizmu a pripadne rozmerů

            2. ciste prakticky v Cine to i smysl dava, tamni vlada chce automobilovou dopravu omezovat, nebo spise regulovat tak jako vsechno, prozatim to treba omezuje limitem registraci aut na mesto kazdy rok, a vesmes cokoliv co muze regulovat trh a bude mit nad tim stat kontrolu je pro ne vitane, takze za cas jiste nejakeho Cinana napadne odstranit treba dobijeci konektor na aute, a voala, s danym autem mas jedinou moznost kde ziskat dalsi kilometry pro jizdu, ve vymenne stanici na baterie, tedy krasne kontrolovany zdroj

                1. Sleduju jednoho youtubera co si vzal Číňanku a žije v Číně snad 10 let. Ten pohled zevnitř je zajímavý… Jeden příklad za všechny: U všech přírodních koupališť, u řek a přehrad, jsou zákazy vstupu a přísné zákazy koupání. Hned vedle parkoviště , stánkaři a ve vodě desítky, stovky lidí…Zdá se že vládě stačí, když tam nechají ty cedule 😃

                2. Jakože na to jebou? 😀

                  Známá byla v Číně 3 měsíce jako au pair a docela zkušenost. Jako na výlet se podívat do Číny fajn, ale žít tam to je za trest.

                3. Pro Venca…Prý i když ty zákazy vypadají nekompromisně, v praxi to chápou jako u nás ,,Na vlastní nebezpečí“… Když pak přijede turista ze západu, všechno dodržuje- logicky se bojí průseru. Doma pak vypráví, že je to v Číně jak v kriminále 😃…Opakuju že jsem tam nikdy nebyl.

Napsat komentář