BMW iX3: dojezd 400 km, nabíjení až 150 kW

Jan Horčík - 25 Duben 2018

Na autosalonu v Pekingu jsou právě odhalovány ty největší světové pecky. Mezi nimi také nové elektrické SUV BMW iX3.auto elektromobil elektrické SUV BMW iX3 autosalon Peking 2018

Hlavní rozdíly proti spalovací verzi X3 jsou v přední masce a krytce nabíjecího konektoru nad levým kolem.
foto: BMW

První plně elektrické SUV z Mnichova nese označení BMW iX3. Automobilka jej odhalila příznačně na autosalonu v Pekingu.

BMW iX3

BMW iX3
foto: BMW

Hlavní rozdíl proti současné generaci SUV X3 se spalovacím motorem je v přední masce. Ta je u elektromobilu plná a připomíná spíš vozy značky Kia.

BMW iX3

BMW iX3
foto: BMW

Po technické stránce nabízí BMW iX3 (zatím jako Concept) výkon 200 kW, baterii 70 kWh a dojezd dle WLTP lehce přes 400 km. Rychlonabíjení zvládne výkonem až 150 kW.

BMW iX3

BMW iX3
foto: BMW

Auto má jít na trh už v roce 2020. To aby Mnichované stihli být na kolbišti s dalšími konkurenty, jako je třeba Audi e-tron, Mercedes-Benz Generation EQ a další.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tím designem se tedy moc nevyznamenali. Je takový kýčovitě čínský. Ale pro Číňana asi dobrý....

Obrázek uživatele M.Krupka

To víčko od nádrže na pravém zadním blatníku tam má iX3 proč??

Dobrý postřeh. Mám pocit, že čínský standard GB/T není kombinovaný a tedy potřebuje dvě zvláštní zásuvky pro AC a DC a tak si dokáži představit že se jim nevešly vedle sebe a tak vzadu bude DC zásuvka. Vpředu je určitě jen GB/T AC zásuvka

Nemáte někdo náhodou vzor nájemní smlouvy vozidla pro změnu tarifu elektromobilita u dodavatele energií?

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Obrázek uživatele Radovan

Měla by stačit klasická dle Občanského zákoníku, třeba http://www.vzory.cz/vzory/smlouva-o-najmu-dopravniho-prostredku/#.WuXOKkxuKQY

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tak to je fakt pecka, auto s elvisovskejma brejlema na čumáku co má aerodynamickej odpor cihly a bude se prodávat až za 2 roky. Z toho by si jeden káknul do trenek.
Dojezd asi stejný jako dnešní Tesla Model X 75D.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Maj to kluci dobře spočítané. Než ho začnou prodávat, prodají 200 tisíc klasických X3 a mají vyděláno :)

Todle budou stejně tlačit hlavně do Číny, všude jinde bude nástup asi pomalejší nebo budou dlouhý čekačky nebo obojí. Takže spalováků budou pořád prodávat dost i tak.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

off

Tesla na Pekingským autosalonu poutá pozornost, ostatní maj pořad jen koncepty.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-04-25/even-with-no-musk-tesla-steals-show-at-beijing-car-exhibition

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud má být EV solidní musí být:

1/ lehké

2/ nízký valivý odpor a aerodynamický odpor

Jinak je to další zabiják ekomyšlenky

Dinosaurům je nějaká ekomyšlenka u zadele, dělaj jen to co je pro ně ekonomicky pohodlné nebo k čemu jsou donucení. Jen proto že jim Čína jim dala koule do svěráku a je to ohromný rostoucí trh tak se začali milostivě zabývat elektroauty. Je to jen vynucený vývoj. Teď se nejvíc prodávaj SUV, tak se prostě vyroběj elektrický SUV. To že je to větší plýtvání energií při provozu, tomu už dopřeje sluchu jen velmi málo lidí.
Úplně největším paradoxem je, že neefektivní SUV se rozmohli zrovna v době ekonomický krize, kdy ceny ropy rapidně vyrostly.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud solidní znamená pevné, tak lžeš :-)

A u elektroaut pro efektivitu pohonu záleží na hmotnosti taky daleko méně než u tradičních spalováků.

Pravdu jsi měl jen u toho aerodinamického odporu, ovšem pokud je SUV provozováno převážně ve městě, tak i tento vliv je pro většinu zanedbatelný.

Mýlíš se. Na hmotnosti záleží úplně stejně. Potřebuješ stále stejné množství energie z motoru k získání kinetické energie. Fyzika platí úplně stejně i pro EV.

On myslel skorej rekuperáciu energie v EV.

To jo, to je samozřejmě výhoda oproti ICE. Ale jen ve městě, mimo město je rekuperace minimální, pokud se jede plynule. A tam tu váhu musíte tahat stejně jako ve městě.

Jenže když jedu plynule, tak už jsem jednou tu energii na pohyb použil a dostanu ji zpět až při zpomalování a rekuperaci. A je téměř jedno, kolik jí bylo, když bude z velké části vrácena zpět do baterie. Pokud jedu plynule a klidně i rychle, je jedno jak těžké auto mám, to nehraje roli, tady je důležitý odpor vzduchu ze všeho nejvíc.
Proč má lepší spotřebu Hyundai Ioniq s 1500kg proti o 300kg lehčímu BMW i3? Na dálnici při vyšších rychlostech je to brutální rozdíl.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Teoreticky máte pravdu. Reálně ale ve městě nevyužiji rekuperaci tak často jak bych si přál. Je tam dost situací, kdy musím rychle reagovat a použít brzdy.

Dále nesouhlasím s tvrzením, že "bude z velké části vrácena zpět do baterie". Sice těch jízdních odporů je méně než u spalováku (proto třeba odpor vzduchu u EV hraje výrazně větší podíl na spotřebě než u spalováku), ale i tak je jich stále dost - odpor vzduchu, pneu, ztráty v reduktoru, vnitřní odpor baterie, atd. Tyto odpory působí jak při rozjezdu (vydám více energie než získám kinetické energie), tak i při rekuperaci (nezískám tolik energie z kinetické energie do energie v baterii).

S poslední větou souhlasím, na dálnici (resp. při pokudmožno ustálené jízdě mimo město) bude více záležet na odporu vzduchu než na váze auta.

Nicméně ve městě při klasickém provozu (rozjezdy, částečně rekuperace, částečně brzdy) to bude zase obráceně, bude záležet více na váze auta než na odporu vzduchu.

Je vidět, že nejezdite s EV. Samozřejmě některým jízdním odporům se nevyhnete ať řídíte spalovák či elektriku. Ale to, že musíte často v městském provozu intenzivně používat brzdy, je pouze vaše řidičské neumění. Ja ji některý den sešlápnu pouze při aktivaci vozu a zařazení D nebo R. A třeba KIA Soul a Hyundai Ioniq ještě dlouho po sešlápnutí pedálu brzdy pouze rekuperuje a neaktivuje kotoučové brzdy. Takže pořád spousta energie zpět. Všichni uživatelé vozů BMW i3 v průměru rekuperují 3,5kWh na 100km. Na to se dá ujet dalších 30km. A tomu se říká energie zdarma! A ještě šetřím obložení brzd a kotouče.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Teď jste mne fakt rozesmál. Ta první věta mě dostala. :-)))

Ač tedy i3 disponuje poměrně silnou rekuperací, přesto to mnohokráte nestačí - vlítnou vám chodci do silnice, na poslední chvíli blikne červená, před vámi auto dupne na brzdy, přednost zprava, atd. To jsou ve městě časté situace a nestačí brzdit relativně pomalu rekuperací.

Já se samozřejmě nehádám o tom, že rekuperace není přínosná. Ale ohrazuji se proti tvrzení, že "rekuperací získám většinu energie zpět" jak tvrdíte. Těch jízdních odporů je stále tolik, že nelze říct "většinu", ale z mého pohledu spíše jen "nějakou část".

P.S. Za rok najedu s EV přes 30 tisíc km, takže být Vámi, příště neznámé lidi moc nehodnoťte, moc dobře je odhadnout nedokážete. :-)

Jsou jízdní odpory o kterých je zbytečné se bavit, protože je nemožné je odstranit, třeba valivý odpor pneumatik, ten mohu snížit, ale nikdy se ho nezbavím. Ale EV je schopno s dobrým řidičem zrekuperovat 95 procent energie, kterou spalovák přetvoří v brzdách na teplo. A co se týče vašeho EV, přijeďte na sraz, třeba teď v květnu Jantarová stezka, rád si s vámi podám ruku.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Každý mluvíme o nečem jiném. Já se bavím o celkové kinetické energii a její část, kterou rekuperuji (tzn. počítá se s odporem vzduchu, pneu, atd.) a tady tvrdím, že nerekuperujeme toho moc a Vy mluvíte o energii, kterou v brzdách přeměním na teplo. Tady nejsme v rozporu, současné EV dokáží rekuperovat kolem 90% této energie, tady s Vámi souhlasím.

Jinak děkuji za pozvání, rád Vás také poznám, ale jsem z Plzně a EV mám na ježdění kolem komína a maximálně do Prahy kvůli parkování v modrých zónách. Na Moravu bych z vlastní pohodlnosti jel normálním (větším a pohodlnějším) autem. :-)

Obrázek uživatele Radovan

elektromobily.webnode.cz, přihlaste a přijeďte rovnou do Loštic nebo na Bouzov, když jedete z druhé strany. Jinak trasa Praha - Poříčany - Pardubice - vysoké Mýto - Mohelnice, tam všude jsou rychlonabíječky. Nejde o to dojet na Moravu, ale projet si elektromobilem delší trasu, což už není žádný problém. Kromě jediné překážky, vlastní pohodlnosti, ale to je hodně odvislé od typu elektormobilu :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jojo, modenaboy a Michelin přesně ví, kdo má EV a kdo nemá, mají doma křišťálovou kouli :)))

Obrázek uživatele Radovan

Modenaboy a Michelin EV poměrně dlouho jezdí a více typy. Takže některé teoretické vývody z vlastní zkušenosti obratem pasují do oněch teoretických rovin klasického hospodského rozumbrady, neřidiče EV. To je celé. I bez koule.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Vyzkoušet téměř všechny EV (mimo iON, to jsem přeskočil) na trhu (i ty co se tu neprodávají) a najet s nimi přes 100tkm, postavit vlastní rychlonabíječku, pár wallboxů a provozovat brzo už 7 EV a denně se o ně starat už nějaké zkušenosti dodá.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Obrázek uživatele Radovan

Jenže jsou lidi, kterým to nestačí a s nikým menším, než ředitelem zeměkoule, se nebaví. I Musk je jen břídil :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je zajímavý, Michelin jezdí rok v Tesle X, před tím ani na hybridu nebyl a už je guru, hmmmm

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a nebyl to náhodou guru Jára?

Obrázek uživatele Radovan

Možná se v osobě pletu, ale podle mne má EV ve firmě více a taky nabíjecí stanici. Sdělte detaily, o koho se jedná, dohledáme.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 60 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 20 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud vím, jeho kolega má Teslu S koupenou ve stejné době jako je koupená Tesla X a pro zaměstnance objednal Tesly 3, které snad za rok dorazí, tolik k tomu co tady psal.

Obrázek uživatele Josef

Jo, provozovat SUV ve městě, to je slast.

SUV naopak ve městě oceňuji. Jsou většinou kratší než odpovídající sedany, mají vyšší posez a nemusíte se bát obrubníků (krom disků kol samozřejmě).

Obrázek uživatele Alien5

Spravne, clovek neleze jak z tanku ze sedanu, ale jenom lehce skloni hlavu a je venku. Karoq ma jeste vyssi posez tam clovek sklouzne na zem z vysky a hlavu neohyba vubec. Dalsi vece je rozhled pokud designeri neudelali malinke okenka tak je lepsi rozhled a nevadi tam obrovska prdel kufru tim padem vetsi zadni okno atd.. pro starsi lidi idealni skratka prostor vsemy smery.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Já to řikám pořád ideální pro líný tlustoprdy a nemohoucí důchodce. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele spetak

Možná, budeš-li mít dost štěstí, se toho taky dočkáš, sporťáku !!!

Jo teď si na to kápnul ty koumáku, to je můj vlfkej sen mít SUV :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Alien5

:D ten uz jinej nebude on ocekava od auta neprakticnost a nepohodli s tim svym kombikem:)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Očekávám efektivitu, prostor a bezpečnost. Té zvláštní co? :D
SUVéčka nemaj ani jedno z toho. Teprve Xko dost vylepšilo tu bezpečnost, ale to je spiš krosover než SUV.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Alien5

Podle NCAP SUV jsou jednoznacne bezpecnejsi, a maji i vice mista efektivita je horsi pravda Cx.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz
TX 100D.

Vyšši težiště pro mě není bezpečné nikdy. To je prostá fyzika. Teprve u elektroaut je to lepší. Lehce torpédovaný SUV jde přes boudu jako prd. A co není připoutaný tak je z 85 % mrtvý... Auta s nižsím těžištěm jdou spíš do hodin.
https://bit.ly/2KjTNvd
https://www.youtube.com/watch?v=_Kti-9qsLpc
Více místa vůči malejm autům možná, ale dlouhou ložnou plochu co se vyrovná kombíkům maj jen ty největší hovada. Prostor na vejšku je mi naprd. Krabice ani květiny na stojáka fakt nevozim. Tesla X je snad první SUV co bych možná přežil, ale s tou cenovkou je to total mimo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Josef

Mě přijde, že se tu zaměňují kategorie SUV a crossoverů.

Kdepak. Tak stačí se podívat na stejné "cenové" kategorie. Superb - délka 4856 mm, Kodiaq - délka 4697 mm. X5 - délka 4886 mm, BMW 5 - 4936 mm. Volvo XC90 - 4950 mm, Volvo S90 - 4963 mm. Atd.
Jednoduše, ten kdo si dneska koupí X5, tak ekvivalent pro něj není menší BMW 3 nebo 2, ale BMW 5.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Třeba v Říčanech? :))))

SUV - suburban utility vehicle

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

*sport

Ted je modernejsi to sport (asi to lip prodava), ale v zacatcich to fakt bylo suburban - auto pro americka predmesti.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ano obojí je možné, ale začínalo to tak jak říká Erik. Takhle mi to v roce 1990 vysvětlovali v emerice.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je pohlad len z hladiska eko/efektivity.
Niektori ludia mozu preferovat napriklad bezpecnost.

Kazdemu sa paci ine auto. (mne sa SUV nepacia, mam Citroen c-zero).

Nech je to v akomkolvek aute, elektro-pohon je velky krok dopredu v porovnani so spalovacim motorom, z hladiska efektivity aj ekologie.

Já naopak SUV potřebuji, resp. potřebuji auto s větší světlou výškou a pohonem 4x4, jinak nemá smysl moje stávající CRV měnit. Je to třeba i buď o módní vlně, nebo o skutečných potřebách... :)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group

Newsletter