Značka Mercedes-Benz otevřela v Norsku možnost rezervací nového elektrického SUV se značkou Generation EQ. První dodávky auta se očekávají v roce 2019.
foto: Mercedes
Mercedes-Benz Generation EQ (možná ponese označení EQ C) bude prvním zástupcem nové řady elektrických aut. Se 70kWh baterií a výkonem 300 kW (dva elektromotory, pohon všech čtyř kol) má nabídnout dojezd 500 km NEDC.
Rezervovat je možné díky vratné záloze 20 019 NOK, v přepočtu asi 50 000 Kč. Nikdo přitom zatím přesně neví, jak vlastně auto bude ve finále vypadat, známý je zatím jenom koncept.
Ví se ale, že Mercedes už své plně elektrické SUV s hmotností kolem dvou tun stojící přímo proti Tesla Model X už pilně testuje. Všechny vozy nové řady EQ se budou vyrábět v německé továrně Sindelfingen, kde se momentálně vyrábí třídy S a E.
Nová podznačka EQ se bude skládat minimálně z modelů EQ A, EQ C (ten, který je možné si nyní v Norsku rezervovat), EQ E a EQ S. Model EQ A už se představil na letošním autosalonu ve Frankfurtu.
A zveřejněj taky počet rezervací? Pokud vůbec? A co
A zveřejněj taky počet rezervací? Pokud vůbec? A co provázání se sítí nabíječek, pořád jedou systém to není naše starost, nabij si kde chceš? A jak dlouho ještě budou lidi voblbovat tím předpotopním NEDC hausnumerem?
Dinosauři se učí a kopírují, aby přežili. Jen by se
Dinosauři se učí a kopírují, aby přežili. Jen by se mohli vyvarovat toho, že stejně jako Tesla slíbí 2019 a dodají 2021 🙂
….. tak to je dobrý, v Plzni a v Praze jezdí testovacích
….. tak to je dobrý, v Plzni a v Praze jezdí testovacích vozů „neúrekom“ jako o život a že by zrovna jeli „elektrikou“ mi nepřijde… 😉
V Praze sem viděl jeden jedinej, byla to nějaké Šchodofka
V Praze sem viděl jeden jedinej, byla to nějaké Šchodofka a bylo to v 70. letech. Vod tý doby ani ťuk :)))
Není se jak bude vypadat, kolik bude stát, ale 50 tis. Kč
Není se jak bude vypadat, kolik bude stát, ale 50 tis. Kč se jim hodí, no potěš…. Záloha je standardně 2% ceny auta, takže 2.5 mil. cena bude asi odpovídat, budu to mít jako tapetu na LCD, to je tak asi všechno.
70kWh bude za dva roky na takové auto už vcelku málo.Nevim
70kWh bude za dva roky na takové auto už vcelku málo.Nevim jestli má pak slíbeno lvl5 autonomii, ale i tak bych to viděl těsně pod 3mice, takže žádná nášivka ale Leafu nebo model3 to nebude. Čekám že prodají jen pár tisíc kusů.
To sem zvědavý jestli, když to takhle funguje u Tesly,
To sem zvědavý jestli, když to takhle funguje u Tesly, jestli to bude stejně fungovat i u dinousarů jako Mercedes. Tipuju, že ani z poloviny. Každopádně každé elektro se počítá a nějak se začít musí.
Ve statisticích objednávek to jistě nebude, ale desítky
Ve statisticích objednávek to jistě nebude, ale desítky tisíc před objednávek má Mercedes i na některé modely se spalovací technikou, dá se tedy očekávat že je bude mít i u elektromobilů. U luxusních nebo sportovních aut není vratná záloha ničím výjimečným i roky dopředu, u některých limitovaných modelů se jedná o zálohy nevratné a v řádu statisíců. Kupříkladu na Porsche 911 GTS a Turbo se u každé generace čeká více než 18 měsíců a nevratná záloha je 20% ze základní ceny vozu.
Na 70kWh baterie za dva roky v luxuskare je to spíš
Na 70kWh baterie za dva roky v luxuskare je to spíš tragédie než využití nějaké myšlenky… .
Mercedes chce uvést za 2 roky 5 let staré auto s menší
Mercedes chce uvést za 2 roky 5 let staré auto s menší baterii, s menším výkonem, tedy i s daleko menším dojezdem než současná konkurence. Tak to je přímo genitální nápad. Blahopřeji. :-)))
Jediné co to auto má „lepší“ je ta značka na kapotě, pověst německého auta a o milimetr menší spára mezi plechy :-)))
A to nepočítám problémy s nabíječkami.
A to se vyplatí milý Watsone.
Geniální myšlenky je třeba využít.
Geniální myšlenky je třeba využít.
To jo, ale je tu akutní nebezpečí, že budou vypadat jak
To jo, ale je tu akutní nebezpečí, že budou vypadat jak blbci 🙂