Elektromobily - La Jamais ContenteHISTORIE
Elektromobily - La Jamais Contente
Rychlejší Model S díky updatu softwaruTESLA
Rychlejší Model S díky updatu softwaru
Škoda Auto má nové logoČESKO
Škoda Auto má nové logo
Porsche vylepšuje 911 GT3 R HybridZÁVODY
Porsche vylepšuje 911 GT3 R Hybrid

BMW i3: o elektromobil je obrovský zájem

Jan Horčík - 13 Červen 2013

Německé automobilce se v posledních měsících nebývale daří. Za měsíc květen 2013 reportovala skupina nejlepší prodeje vůbec. A vypadá to, že i elektromobil BMW i3 bude znamenat úspěch: zájem o něj projevilo na 100 000 lidí.auto elektromobil BMW i3

Elektromobil BMW i3 - výrobní verze bude představena v září na autosalonu ve Frankfurtu
foto: BMW

V Paříži aktuálně proběhl kongres Automotive News Europe, kde vystoupil šéf prodejů BMW Ian Robertson. Řekl, že BMW má 100 000 rezervací lidí z celého světa, kteří si chtějí elektromobil BMW i3 vyzkoušet. Nejde tedy o nákupní rezervace, nýbrž pouze rezervace testovacích jízd.

I to lze ale bezesporu považovat za úspěch – BMW se s elektromobilem i3 úspěšně daří dávat světu vědět, že takoé auto vůbec existuje. A to je dobře. Zároveň Robertson dodal, že BMW už vybralo i “významný objem záloh” na nový elektromobil i3. Už před časem jsme ostatně psali, že BMW má stovky předobjednávek. To zní našim uším ještě zajímavěji.

Elektromobil BMW i3 by měl být ve výrobní verzi představen na autosalonu ve Frankfurtu během září 2013. Prodávat se začne v Evropě 16. listopadu a na konci roku také v USA. Zatím není jasné kolik přesně bude nový elektromobil stát, odhaduje se kolem 1 mil. korun v přepočtu.

BMW i3 se bude prodávat také v České republice.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky mi tady někdo vnucoval tohle městký prdítko, že se to vyplatí, vzdyt to stojí jen 670000,-. A vida, ono u nás bude stát přes milion. V ČR to bude určitě „trhák“.

Prdítko máte nejspíše doma,pokud nejezdíte na oslu,tohle auto jezdí zcela nehlučně.

Obrázek uživatele Jan Horčík

ČR jistě nepatří mezi hlavní cílové trhy. Nepůjde o "trhák" ve smyslu v jakém si jej nejspíš představujete. Půjde však o zajímavou volbu pro spotřebitele s vyššími příjmy, kteří si potrpí na luxusní značku a mohou si takové auto dovolit. I v ČR takoví lidé existují, ostatně, jinak by zde BMW zbytečně neinvestovalo do náročné marketingové kampaně a všech souvisejících služeb.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přiznám se, že tomu moc nevěřím. Už jenom proto, že může sloužit pouze jako druhé auto do rodiny. Takových lidí, co si pořídí jako druhé auto do rodiny BMW za milion, které má max. dojezd 160 km moc nebude. Jako stylovku možná, aby se mohli předvést před známými, ale takových lidí bude pár desítek. Nicméně doufám, že se mýlím, protože tipuji, že z za pár let se tyto vozy budou prodávat za pár šupů z důvodu obav o baterie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono se jich najde dost, protože BMW už dříve zveřejnilo, že se bude vůz nabízet i s "prodlužovačem dojezdu" (v tomto případě původem z jejich motorek) a že předpokládají, že většina zákazníků zvolí právě tuto variantu. Jako standard to nemůžou dát, neboť by se připravili o nejzajímavější trhy (např. Norsko), protože zde jakýkoliv "prodlužovač" vyřazuje vůz z kategorie elektro a s tím spojené všechny výhody!

Obrázek uživatele Jolinar

Myslíte? Jak jste na to přišel? Fascinuje mne, jakou mají někteří diskutéři schopnost dedukce.

Oficialni cena jeste nebyla zverejnena, tak nepredbihejme. Ovsem souhlasim a doufam, ze cena pujde dolu, ale ne z obavy nad bateriemi, ale z duvodu pokracujiciho vyvoje v BMW. Zatim ale nevim jak moc vazne to BMW mysli s elektromobily jako takovymi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uvidíme. Přiznám se, že zatím po BMW jen pošilhávám. Momentálně byly jiné výdaje... A nevím, zda mne elektromobily přesvědčí. Asi ještě dlouho ne. Kdybych to bral z hlediska nadšení pro nové technologie, tak jdu do nového vozu hned. Z hlediska ekologie už to tak slavné nebude, nejekologičtější je vůz, který už mám, protože se tím pádem nemusí vyrábět další (a to i když mám ropáka). No a z hlediska finančního je to bohužel doposavad nesmysl (i když v Německu se dají koupit 12 let staré el. s funkčními bateriemi pod 100000,-, to už je na dojíždění do práce celkem zajímavá volba s ohledem na pravděpodobnou nulovou poruchovost).

Automobilka BMW se zákazníky jako Vy,určitě nepočítá.Je dost jiných.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslíte? Jak jste na to přišel? Fascinuje mne, jakou mají někteří diskutéři schopnost dedukce.

Obrázek uživatele honYa

A123 těsně před krachem také mluvilo o svých úspěších a prezentovalo revoluční články A123ext... Ne, že by to mělo BMW asi hrozit, ale jedná se podle mě více o reklamní článek s možným záměrem pozdvihnout možná nedostačující (závaznou) poptávku...

---

honYa

pěkně řečeno...

ono BMW i3 je určitě obrovský vývojový krok kupředu co se týče budoucnosti automobilů obecně (Laserové světlomety, samonosný rám z CFRP a spousta dalších revolučních technologií)

Bohužel z mého úhlu pohledu mi to přijde, že BMW (a většina ostatních automobilek) udělá všechno možné i nemožné, jen aby tam nemuselo dát 40kWh baterii, která by z mávnutím proutkem z technologického demonstrátoru udělala plnohodnotný příměstský vůz.

v každém případě na autíčko (a jistě velice podrobnou recenzi zde na Hybridu) se velmi těším a přeji mu dobrý start, neboť osud tohoto vozu věštím bude pro evropu(evropské automobilky) velmi důležitý.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U BMW se ohánějí argumenty o jízdní dynamice. Větší akumulátor by údajně zhoršil jízdní vlastnosti vozu a zvýšil spotřebu energie.

toto tvrzení určitě dává smysl v případě, že by šlo o prosté navýšení počtu jimi použitých Li-ion článků (96s článků Samsung 60Ah), nebo zvýšením jejich kapacity na 100Ah. Tady by ale kromě navýšení celkové hmotnosti odhadem o 100kg nastal větší problém a to, že by se tam už pravděpodobně nevešly.

Nicméně při použití jiného typu Li-ion článků (ano, teď přijde ono známé klišé) velikosti 18650, které Samsung mimochodem taktéž velice dobře umí, by navýšení hmotnosti baterie mohlo být odhadem jen o 20-30kg a bez problémů by se i měly vejít.

Jak ale říkám, baterie u BMW i3 je to poslední co mne u něj zajímá (protože předem bylo řečeno, že překvapení se zde nekonat nebude) a tak jak už jsem psal jsem velice natěšen na odhalení ostatních technických řešení použitých ve voze, které elektromobily mohou zase posunout o krok dál současnému poznání vědy a techniky.

Obrázek uživatele Jolinar

neblaznete!! kdyby navysili kapacitu z ~24kWh na 40 tak by se jim zvedla cena o 120.000Kc (pokud berou baterie jako maloodberatel). To prece nejde na aute za milion!!

PS: doufam ze jste pochopil muj sarkazmus :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-) :-)
Plnej souhlas.
:-) :-) :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+1 +1 +1
:-) :-) :-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články