Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektroVIDEO
Ruský hybrid zvládá plyn, benzin i elektro
Obří továrna se otevře už za rokTESLA
Obří továrna se otevře už za rok
Republiku dusí auta bez filtrůČESKO
Republiku dusí auta bez filtrů
Škoda nové logo odhalí v ŽenevěŠKODA AUTO
Škoda nové logo odhalí v Ženevě

Autosalon Ženeva 2014: Škoda představuje VisionC

redakce - 05 Březen 2014

Mladoboleslavská automobilka na mezinárodním (od 4. do 16. března 2014) představí své produktové portfolio obohacené o nové varianty stávajících modelů. Vrcholem prezentace je studie pětidveřového kupé Škoda VisionC. auto Škoda VisionC koncept autosalon Ženeva 2014

Studie Škoda VisionC se neživo představuje na autosalonu v Ženevě
foto: Škoda Auto

TISKOVÁ ZPRÁVA

Ve světové premiéře představí značka svou nejprodávanější modelovou řadu v provedeních Octavia Scout s pohonem všech kol, model Octavia G-TEC na stlačený zemní plyn a také ve vrcholné výbavě Laurin & Klement.

Kromě toho Škoda uvede tři nové sportovně laděné verze Monte Carlo, a sice pro modely Yeti, Rapid Spaceback a Citigo. Tímto Automobilka vstupuje do další fáze dynamického rozvoje designu a nabídky svých modelů, který úspěšně nastartovala v uplynulých letech.

V roce 2013 dodala Škoda Auto svým zákazníkům na celém světě 920 800 vozů, což představuje druhý nejlepší roční odbyt v historii podniku.

„Škoda udržuje růstový kurs,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Osm nových nebo přepracovaných modelů v roce 2013 dokazuje sílu naší značky. Studie „Škoda VisionC“ je dalším krokem v designové evoluci, která tento náš růst dále posílí. V rámci největší modelové ofenzívy v historii podniku budeme v příštích letech produktovou nabídku dále obnovovat a rozšiřovat. Přitom chceme zachovat tradiční hodnoty značky Škoda, překvapovat pokrokovým designem a posilovat emocionální působení značky.“

Automobilka takto hodlá plynule navázat na úspěchy minulých let. Výchozím bodem a designovým milníkem aktuální modelové ofenzívy se stala studie „Škoda VisionD“ z počátku roku 2011, jejíž tvarosloví se více či méně odráží ve všech současných vozech s okřídleným šípem ve znaku.

Svou tehdejší paletu pěti modelových řad totiž Škoda Auto postupně nejen omladila, ale také rozšířila na aktuálních sedm. Ve výrobním programu přibyly městský Automobil Citigo a rodinné kompakty Rapid a Rapid Spaceback.

Škoda Octavia – nejdůležitější model značky – se představila v nové, již třetí generaci a s dvojciferným tempem růstu potvrdila svou pozici bestselleru. Kompaktní SUV Škoda Yeti bylo výrazně přepracováno a dnes zaujme zákazníky hned ve dvou variantách. Také vlajková loď Škoda Superb se dočkala modernizace vzhledu i techniky.

Designová studie „Škoda VisionC“: Koncentrovaná dávka emocí

V Ženevě představená studie „Škoda VisionC“ ukazuje, jakým směrem se bude vyvíjet design značky. „Škoda Auto se v minulých letech etablovala jako světový výrobce automobilů,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.

„Naše nároky na úroveň techniky, designu, funkčnosti a konkurenceschopnosti na mezinárodních trzích za tu dobu vzrostly. Touto cestou půjdeme i nadále. Naše vozy budou výraznější, dynamičtější a přitažlivější.“

„Škoda VisionC“ je studie dynamického, elegantního pětidveřového kupé. Vůz zaujme expresivním designem, čistými liniemi a vyváženými proporcemi. Velkorysou nabídkou prostoru typickou pro vozy Škoda, alternativním pohonem na zemní plyn a vynikající aerodynamikou studie současně demonstruje nároky mladoboleslavské značky na funkčnost a ekologii.

Studií pětidveřového kupé navíc Škoda naznačuje, že uvažuje o rozšiřování své modelové palety novými směry. „‚Škoda VisionC’ je esencí emocionalizace naší značky a jasným signálem o jejím budoucím rozvoji,“ říká Eichhorn.

Škoda Octavia Scout: Univerzální Automobil pro jakákoliv dobrodružství

Světovou premiéru v Ženevě slaví doposud nejlepší Škoda Octavia Scout. Nové vydání mladoboleslavského crossoveru mezigeneračně posouvá laťku nejen v oblasti designu, ale také jízdních vlastností i na horších površích, výkonnostních parametrů použitých motorů, trakce moderního systému pohonu všech kol či aplikace inovativní techniky.

Vedle možnosti využití v širokém spektru provozních podmínek nabízí nová Škoda Octavia Scout samozřejmě také všechny kvality výchozího modelu Octavia Combi, tedy příkladnou funkčnost, vynikající nabídku prostoru, dobrý poměr ceny a nabízené hodnoty a moderní bezpečnostní a komfortní systémy.

Škoda Octavia Scout má jedinečný charakter a díky výraznému dobrodružnému vzhledu vypadá stejně dobře na silnici i v terénu. Základními vizuálními prvky jsou mohutný přední a zadní nárazník a plastové kryty po celém obvodu vozu. Světlá výška (171 mm) je oproti standardnímu modelu Octavia Combi zvýšená o 33 mm. Stejně jako v exteriéru jsou i v interiéru designové prvky specifické právě pro tuto verzi.

Za příkladné jízdní vlastnosti na silnici i mimo zpevněné cesty vděčí nová Octavia Scout víceprvkové zadní nápravě a modernímu pohonu všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace. V porovnání s předchůdcem se může novinka pochlubit lepšími nájezdovými úhly a vyšší přípustnou hmotností přívěsu.

K dispozici jsou motory o výkonu až 135 kW – dva naftové a jeden benzinový. V porovnání s předchozím modelem klesly hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva v průměru o 20 %.

Škoda Auto nabízí variantu Scout pro model Octavia Combi již od roku 2007. Do konce roku 2013 bylo prodáno celkem 53 600 vozů s přídomkem Scout, což představuje zhruba 8 % z prodejů modelu Octavia Combi v tomto období.

Škoda Octavia G-TEC: Cenově dostupný alternativní pohon

Ve světové premiéře se v Ženevě představuje také nová Škoda Octavia G-TEC – první sériová Octavia s pohonem na zemní plyn. „Škoda při vývoji svých vozů důsledně dbá na snižování spotřeby a emisí,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva Škoda Auto za oblast technického vývoje a designu. Nová Octavia G-TEC je důležitým milníkem a obohacením nabídky ekologických a současně cenově dostupných modelů značky Škoda.

Škoda Octavia G-TEC vyniká dojezdem až 1 330 km. Její motor 1,4 TSI/81 kW je schopný spalovat dva různé druhy paliva – konkrétně zemní plyn a benzin. Dvě nádrže naplněné stlačeným zemním plynem vystačí na vzdálenost 410 km.

Po vyprázdnění plynových nádrží se provoz automaticky přepne na benzin, na který ujede Octavia G-TEC dalších až 920 km. Vůz je standardně vybaven ekologickým paketem Green tec, který zahrnuje systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. Spotřeba plynu činí 5,4 m3 (3,5 kg) na 100 km, což odpovídá emisím pouze 97 g CO2 na kilometr.

Ekologický pohon na (Compressed Natural Gas – stlačený zemní plyn) je k dispozici jak pro model Octavia, tak i pro model Octavia Combi. Od konce roku 2011 nabízí Škoda Auto variantu s pohonem na zemní plyn pro městský model Citigo. Octavia je tak druhým vozem značky určeným pro provoz na CNG.

Pohon na zemní plyn je pro značku Škoda důležitým pilířem rozsáhlé strategie trvale udržitelného rozvoje. Spolu se zmíněnými modely na CNG tvoří vrchol nabídky ekologických aut Škoda varianty GreenLine, zaměřené na dosažení co nejnižší spotřeby paliva a tím i hodnot emisí CO2 při zachování komfortu, dynamiky a přepravní kapacity. V současné době má mladoboleslavská Automobilka v nabídce 97 modelů dosahujících emisí CO2 pod 120 g/km, 17 z nich dokonce s hodnotami pod 100 g/km.

Škoda Octavia Laurin & Klement: Vrcholná elegance

Debut v Ženevě slaví také vrcholné provedení modelů Škoda Octavia a Octavia Combi. Jeho přídomek L&K odkazuje na zakladatele české značky, pány Václava Laurina a Václava Klementa.

Výbava exkluzivní verze mimo jiné zahrnuje 18" kola z lehké slitiny, bi-xenonové světlomety s LED světly pro denní svícení a sdružené zadní svítilny s technikou. V interiéru zaujmou sedadla z kůže a Alcantary v exkluzivním hnědém provedení, dekorační lišty ve specifickém designu, Sound System CANTON nebo kůží obšitý čtyřramenný multifunkční volant.

Nová Octavia L&K nabízí výběr ze tří výkonných agregátů: benzinového 1,8 TSI/132 kW a dvou vznětových 2,0 TDI/110 kW a 2,0 TDI/135 kW. Motory 1,8 TSI/132 kW a 2,0 TDI/110 kW jsou volitelně k dispozici s manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou DSG.

Zájemci o pohon všech kol mají na výběr mezi motorem 1,8 TSI s šestistupňovým ústrojím DSG a agregátem 2,0 TDI/110 kW s manuální převodovkou o shodném počtu stupňů. Ve druhé polovině roku 2014 bude uvedena i vrcholná motorizace 2,0 TDI/135 kW v kombinaci se šestistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Škoda Monte Carlo: Rodina modelů se sportovním designem má nyní pět členů

Pro příznivce sportovně střiženého designu Škoda Auto do Ženevy přivezla hned tři nové modely Monte Carlo. Poprvé tak Automobilka prezentuje tuto designovou linii v řadách Citigo, Rapid Spaceback a Yeti. Společně s modely Fabia Monte Carlo a Fabia Combi Monte Carlo, nabízenými již dříve, tak nyní tato sportovně-designová rodina čítá rovných pět členů.

Ženevské novinky z řady Monte Carlo zaujmou černými koly z lehké slitiny ve velikostech 15" až 17", paketem SunSet s vyšším stupněm tónování skel od B sloupku dozadu a výraznými černými designovými prvky jako maska chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, stejně jako černým provedením předních světlometů a mlhovek.

Pro modely Yeti Monte Carlo a Rapid Spaceback Monte Carlo je charakteristická rovněž černá střecha. V interiéru těchto sportovně laděných modelů najdeme mimo jiné kožený volant s červeným obšitím, černý interiér a sportovní sedadla se specifickým vzorem látkových potahů.

Dynamicky pojaté modely Monte Carlo odkazují na úspěchy mladoboleslavského výrobce v motoristickém sportu. Česká Automobilka patří ke značkám s nejdelší sportovní tradicí vůbec. Dosáhla mnoha vítězství na mezinárodních závodních tratích, mimo jiné právě v Monte Carlu.

Rok 2013 byl jedním z nejúspěšnějších ve sportovní historii značky Škoda, korunovaným vítězstvím v mistrovství Evropy v Automobilových soutěžích, v Asijsko-Pacifickém mistrovství, v mistrovství Jižní Ameriky a šesti dalšími tituly v národních mistrovstvích.

Modelová ofenzíva pokračuje i v roce 2014

V roce 2014 pokračuje Škoda Auto v největší modelové ofenzívě své historie. Atraktivní modelová paleta, množství objednávek a zlepšující se vývoj na evropských Automobilových trzích naplňuje Automobilku pro rok 2014 optimismem. Začátek roku se Automobilce mimořádně vydařil: v lednu 2014 zvýšila Škoda Auto své dodávky zákazníkům meziročně o 16,5 % na 80 900 vozů.

Jednalo se tak o nejlepší lednový prodejní výsledek za více než 118 let historie podniku.
V příštích letech chce Automobilka zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem představuje Škoda Auto v průměru každých šest měsíců jeden nový nebo přepracovaný model.

Společně s modelovou ofenzívou posílila Automobilka také své prodejní aktivity nejen v Evropě, ale také na mimoevropských trzích, zejména v Číně, Rusku a Indii.

V Číně bude na jaře 2014 zahájena výroba nového modelu Octavia pro tamní trh. Se zavedením třetí generace nejprodávanějšího čínského modelu značky chce Automobilka dále posílit dobrou pozici na svém největším trhu. V lednu 2014 zvýšila Škoda Auto dodávky zákazníkům v Říši středu meziročně o 27,3 % na 27 500 vozů, což představuje nový rekord.

Důležitým pilířem globálního růstového plánu společnosti Škoda Auto je Rusko, třetí nejsilnější trh pro značku na světě a druhý nejsilnější v Evropě. Vozy Škoda se v Rusku vyrábí na dvou místech: v Nižném Novgorodu ve spolupráci s ruskou Automobilkou GAZ a v závodě společnosti Volkswagen v Kaluze. Zde bude na jaře roku 2014 zahájena výroba modelu Rapid.

V Indii měly na počátku února 2014 výstavní premiéru modernizované modely Superb a Yeti. Již v polovině roku 2013 uvedla Škoda na tomto subkontinentu na trh nový vůz Škoda Octavia.

Rekordní rok 2013 s osmi novými nebo kompletně přepracovanými modely

V náročném roce 2013 prokázala Škoda Auto svou sílu. S osmi novými nebo přepracovanými modely byl tento rok pro českou Automobilku rokem rekordním. I přes řadu náběhů produktových novinek dosáhla Automobilka s 920 800 dodávkami zákazníkům druhého nejlepšího prodejního výsledku v historii podniku. Zejména ve druhém pololetí, tedy po náběhu nových modelů do výroby, si Škoda podstatně polepšila.

tisková zpráva
 
Obrázek uživatele honza.t

Škoda VisionC
https://www.youtube.com/results?search_query=%C5%A0koda%20VisionC&sm=12

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ahoj.
Prozradi me prosim nekdo jak funguje u Skodovky rekuperace? Cetl jsem neco o zvysovani napeti na alternatoru a dobijeni baterie. Ale neni me moc jasne, jaky je zasadni prinos v porovnani s "beznym" autem.
Dik.
Martin

Obrázek uživatele honza.t

Řízený inteligentní Alternátor
http://press.bosch.cz/detail.asp?f_id=816
http://elektronika.cz/2013110804/rekuperacni-system-s-podporou-akcelerace

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dekuji. Prostuduji si to.
Martin.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články