Designová studie Škoda VisionC – šetrné kupé s pohonem na CNG

Značka Škoda v rámci největší modelové ofenzivy ve své historii obnovuje a rozšiřuje svou modelovou paletu. Pětidveřové kupé Škoda VisionC je předzvěstí dalšího evolučního kroku v designu značky. Design bude expresivnější, dynamičtější, emocionálnější. Studie pětidveřového kupé současně ukazuje šíři možností inovativních koncepcí karoserie.

Škoda VisionC – další moderní koncept české automobilky Škoda Auto
foto: Škoda Auto

TISKOVÁ ZPRÁVA

Škoda už více než 100 let vyrábí automobily, které splňují vysoké nároky na kvalitní design. Studií Škoda VisionC automobilka opět potvrzuje svou designérskou a vývojářskou kompetenci společnosti s bohatou historií.

„Škoda VisionC je předzvěstí další evoluce designu značky Škoda. Podtrhuje vzestup automobilky. Vůz je důkazem vynikající designérské a vývojářské kompetence a podtrhuje dynamiku a vysokou hodnotu značky s bohatou tradicí,“ říká Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda AUTO.

Jako pětidveřové kupé zaujme designová studie ‚Škoda VisionC’ novým expresivním, dynamickým a emocionálním designem. Mimořádně působivé je střídání měkkých, lehce konturovaných, konkávních a konvexních ploch a ostrých, přesných linií.

Plochy a proporce přesvědčí svým jasným uspořádáním a nezaměnitelnou hrou světla a stínů. Příď studie je sebevědomá a dynamická zároveň. Překvapivým řešením je záď s radikálním zakončením pátých dveří.

Vedle designových kvalit dokládá ‚Škoda VisionC’ působivě koncepční sílu vývojářů značky Škoda: design, technika, prostornost, funkčnost a emocionální tvary karoserie typu kupé se tu spojují v přesvědčivou jednotu. ‚Škoda VisionC’ nabízí dostatek místa pro čtyři osoby a jejich zavazadla.

Typické pro vozy Škoda jsou rozměrné páté dveře a velký objem zavazadlového prostoru. Moderní technika MQB, hnací řetězec blízký sériovému stavu, nízká hmotnost a optimalizovaná aerodynamika představují velký potenciál pro promyšlenou individuální mobilitu.

Pod kapotou pracuje přeplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW, který je konstruován pro spalování zemního plynu i benzinu. Při provozu na zemní plyn spotřebuje vůz pouze 3,4 kg, resp. 5,1 m3 zemního plynu na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 91 g na kilometr.

Škoda tak dokazuje, že i atraktivní vozy střední třídy s konvenčním pohonem mohou již dnes dosáhnout náročných hodnot emisí CO2, definovaných v předpisu EU 2020.

tisková zpráva

12 komentářů u “Designová studie Škoda VisionC – šetrné kupé s pohonem na CNG”

  1. hmm……
    jako obvykle

    hmm……

    jako obvykle všude staví elektromobily, či aspoň hybridy

    jen tady jsou schopní přijít s ….spalovákem, aspoň že vykopaly na kolejích od vlaku s technologiemi zítřka úpravu spalováku pro plyn

    a co se týče modelové ofenzívy …když vidím co dneska si dovolí tvrdit že je ofenzíva tak mně mrzí že se staří škodováci jen vrtí v hrobě a nevstanou a nejdou tyhle současné “ Ingenýry “ kopnout …..

    kdyby koukly co je v muzeu za studie a seznámily se s díly předchůdců tak by asi dost silně je to omezilo v superlativech na své dílo ( i když své – zadat na PC pár čar a zbytek nechat na grafickém 3D není až tak velká práce v porovnání s jejich předchůdci kteří pracovali max s logaritmickým pravítkem a s kreslicím prknem – proto je výše psáno Inženýry s tím tvrdým respetive jejich případě natvrdlým Y )

      1. Ale Ctirade, s pohonnými
        Ale Ctirade, s pohonnými jednotkami vzadu nepřišla jako první Škodovka ale používal to už Hitlerův vermacht VW a nejslavnější Fiat 500/ 600.Každá koncepce má své plusy a zápory. Pro českého kutila a chalupáře je koncepce s motorem vzadu a omezeným kufrem vpředu trestem. Ale mnoho družstevníků i s těmito vozidly postavili své družstevní řadovky.

        1. A kde tvrdím, že s tím
          A kde tvrdím, že s tím přišli jako první? Psal jsem, že to bylo nepraktická a ve svojí době již taky zastaralá koncepce nemluvě o dalších problémech. Naopak dnešní škodovky jsou plně srovnatelné se současnou špičkou ve své kategorii a skvěle se prodávají i v těch nejrozvinutějších zemích o čemž se starým škodovákům, které zmiňoval předřečník, ani nesnilo.

      1. mno komplexy se
        mno komplexy se neprojevují, já vytvářím, ale ne auta , dělám v projekci ve stavebnictví, sice přiznávám že s počítačem, bez pera, tuše, ale zase na druhou stranu, kromně zemědělských staveb, jízdáren se zabýváme rekonstrukcemi starých ( a v dost případech i památkově chráněných ) domů
        a tam je třeba i ten kumšt, ne jen klepání do klávesnice

    1. Vy jste docela vtipnej.
      Vy jste docela vtipnej. Kdyby koukly do muzea, tak by se možná spíš zhrozili. Poslední stará škodovka, která se ještě mohla rovnat se západní produkcí byla 1000 MB, pak už to byla jen bída až do příchodu VW. Naopak dnes je zcela srovnatelná s konkurencí.
      A dle mě je CNG mnohdy lepší než kdejaký hybrid. 5 m3 na 100 km je cenově ekvivalentní 2,5 l benzínu. Který hybrid má takovou spotřebu?…

Napsat komentář