Autosalon Ženeva 2012: Volkswagen Cross Coupé TDI plug-in hybrid

Ivo Hradil - 13 Březen 2012

Volkswagen na představil dieselovou verzi jeho Cross Coupé. Prvotní koncepční variantu tohoto hybridního SUV vybaveného dvojicí elektromotorů a zážehovým motorem TSI ukázala německá automobilka na autosalonu v Tokiu už loni v prosinci.Volkswagen Cross Coupé

Nejúspornější SUV na světě Volkswagen Cross Coupé TDI plug-in hybrid se pyšní spotřebou 1,8 l/100 km a navíc i skvěle vypadá.
foto: Volkswagen

Benzínový crossover tehdy překvapoval spotřebou 2,7 l na 100 km a emisemi CO2 pouhých 62g/km. Nová dieselová varianta s motorem s přímým vstřikováním a rovněž se dvěma elektromotory, ovšem posouvá hranici efektivnosti ještě o kousek dále.

Kombinovaná spotřeba ženevského konceptu měřená podle nového evropského jízdního cyklu (NEDC) dosahuje neuvěřitelných 1,8 l/100 km a množství vyprodukovaných emisí se snížilo na 46 g/km.

Volkswagen Cross Coupéfoto: Volkswagen

Ani přes nízkou spotřebu není nová studie Cross Coupé žádný lenoch. dokáže rozpohybovat vůz stokilometrovou rychlostí za 6,5 vteřiny, přičemž nejvyšší dosažená hodnota tachometru bude ukazovat 220 km/h.

Motor TDI disponuje maximálním momentem 400 Nm už při 1 600 ot./min., kdežto přední má 180 Nm a zadní 270 Nm. S plnou podporou všech pohonných jednotek je tak řidiči k dispozici úctyhodných 700 Nm krouticího momentu.

Hybridní Cross Coupé se samozřejmě dokáže pohybovat i bez produkování škodlivých emisí. Energie z s kapacitou 9,8 kWh uložených ve středovém tunelu by měla vozu stačit na 45 km jízdy.

Volkswagen Cross Coupéfoto: Volkswagen

V elektrickém režimu si řidič navíc může zvolit, zdali bude jízda optimalizována pro maximální dojezd ( používá pouze zadní elektromotor) nebo pro dynamickou jízdu. Maximální rychlost elektrické jízdy je omezena hranicí 120 km.

Není bez zajímavosti, že základem Cross Coupé je nová modulární platforma MQB (Modularer Querbaukasten), která se stane zcela zásadní pro celou řadu modelů spadajících do vozové flotily německého koncernu . Teoreticky by tak v budoucnu díky platformě MQB mělo být velmi snadné variabilně vybavovat vozy různými druhy pohonů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupBUS2BUSProdej pneu 100% online

Newsletter