11 společností zahájilo spolupráci na výstavbě vodíkových čerpacích stanic

redakce - 19 Květen 2017

Celkem 11 světových společností podepsalo předběžnou smlouvu o spolupráci v rámci rozsáhlého projektu výstavby vodíkových čerpacích stanic pro vozidla poháněná palivovými články (FCV).Firmy uvažují o vzniku nové společnosti na podporu vozů s palivovými články a komerčního provozování vodíkových čerpacích stanic

Firmy uvažují o vzniku nové společnosti na podporu vozů s palivovými články a komerčního provozování vodíkových čerpacích stanic
foto: Toyota

Jedná se o společnosti Toyota Motor Corporation, Nissan Motor Corporation, Honda Motor, JXTG Nippon Oil & Energy, Idemitsu Kosan, Iwatani Corporation, Tokyo Gas, Toho Gas, Air Liquide Japan, Toyota Tsusho Corporation a Development Bank of Japan.

Cílem předběžné smlouvy je urychlit výstavbu vodíkových čerpacích stanic v současné rané fázi komerčního využívání vozů FCV, a to formou „celojaponského“ přístupu, založeného na spolupráci těchto 11 společností.

Nová snaha vychází ze „Strategického plánu pro vodík a palivové články“ japonské vlády z března 2016, jehož cílem je do konce fiskálního roku 2020 nabídnout v Japonsku celkem 160 funkčních vodíkových čerpacích stanic pro 40 tisíc vozů typu FCV.

Vzájemná spolupráce těchto společností by měla podpořit poptávku po vozech poháněných vodíkovými palivovými články.

Těchto 11 firem zváží ještě v roce 2017 založení nové společnosti. Jejím cílem by mělo být dosažení stabilního tempa výstavby vodíkových čerpacích stanic a prosazení vozů typu FCV a soběstačnosti komerčního provozování vodíkových čerpacích stanic prostřednictvím snižování nákladů.

Sem patří i revize předpisů ze strany státních orgánů, a to konkrétně aktivit zaměřených na rozvoj vodíkové společnosti v Japonsku. Uvedených 11 firem do budoucna zvažuje i širší zapojení dalších společností do projektu.

tisková zpráva
 
Obrázek uživatele Radovan

Že by další konsorcium á la CHAdeMO? Pak by to mělo i výsledky, na rozdíl od evropských obkecávačů. Nebýt jich, tak žádné rychlonabíječky ani elektromobily v Evropě ještě nemáme.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 51 tisíc km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 14 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co se dá čekat od Japonců? Zjevně je to ještě nepřešlo, Jeden se musí ptát na důvody. Ve světě se již běžně staví nabíjecí stanice na EV po tisících a oni si chtějí hrát s vodíkem. Proč? Chápu že to v zemi s nedostatkem surovin může být lákavé, ale celé to bude neskutečně technologicky a energeticky náročné.

Jediné vysvětlení je že to chtějí dělat ze zemního plynu, ale ten je importní, nebo doufají že se jim podaří rozjet těžby hydrátů methanu. Ale i tak, vodík má obrovské zpoždění.

Nebo se toho snad drží aby nemuseli přiznat porážku a chybu?

Obrázek uživatele honza.t

Elektromobil svět nespasí budoucnost patři kombinaci pohonů a paliv .

Jako u Toyota Prius. Také navzdory většinovému názoru, že automobil s hybridním pohonem Nepřináší smysluplné úspory, se nenechali odradit a dokázali, že to má smysl.

Přes mnoho technických potíži, které vodíkové palivo přinaší si Japonci uvědomují jeho důležitou roli kterou bude hrát v budoucnu.

Osobně bych nechtěl dopravní prostředek, který sebou vozí vysokotlaké nádrže ve kterých je ještě k tomu palivo ucháváno při velmi nízké teplotě .

Obrázek uživatele ozana

Osobně bych nechtěl dopravní prostředek, který sebou vozí zbytečně spalovací motor, kde je potřeba měnit olej a tankovat palivo, když přitom umí jezdit "na baterky".

---

Jezdím na proud, najeto prvních 56 tisíc km. G-E STROMOS

Obrázek uživatele honza.t

Bohužel při dnešním stavu nabíjecí infastruktury a její spolehlivosti.
Přináší palubní generátor větší jistotu pří delších jízdách
(obsazená , nefunkční nabíjecí stanice ).
Akumulátory s časem strácejí kapacitu a palubní generátor prodlouží jejich životnost .
V zimním období může temperovat interier . To neplatí pro všechny BMW i3 REX .

Mel jsem s nimi "cest" na jednom projektu, posledni moznost bych povazoval za pomerne pravdepodobnou.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Samuraj se nikdy nevzdá, resp. vzdá se jen svému císaři.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 56 tisíc km. G-E STROMOS

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi máte pravdu oba dva, myšlení těchto východních národů je veskrze zajímavé.

Jinak asi důvod pro činskou aktivitu v moři:
money.cnn.com/2017/05/19/news/china-flammable-ice-sea/index.html

Jestli to fakt pojede ve velkém, pak pokud by to fungovalo i Japoncům, pak se asi vyplní ten předpoklad o plynu. Ono by bylo v zájmu všech konečně zrušit monopol středního východu na paliva.

Jeste dodatek, nevim, co je skutecny duvod, jestli cest, neochota priznat porazku nebo neco jineho. Ale z praktickeho pohledu (okem evropana) je to znacna tvrdohlavost - proste vymysli nejakou ptakovinu a pak se ji drzi jak ho*no kosile, nejsou ochotni se ji vzdat navzdory jakymkoliv argumentum (tvari se, ze argumenty neslysi, ani nezkousi protiargumentovat).

Diskuze pak vetsinou dopada takhle:
[
J: My chceme abc
E: To nedava smysl, protoze xyz
] - opakuj 10x
E: no dobre, tak my to udelame, at mame klid

EDIT: ani ignorovani nepomaha, opakuji ten pozadavek porad dokola...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nezkoušeli jste je vzít na karaoke večer? Nebo něco takového? Slyšel jsem že v Japonsku umí jít zaměstnanci na pivo se šéfem, třeba by to pomohlo :) No zajímavé bude jak dopadne v jejich rukou ten pivovar. Něco podobného jsem slyšel o Rakušácích, prý jsou schopní přizpůsobit dimenzování kabelu průchodce a ne opačně a trvají na tom.

Myslím že to bude prostě kombinace všech těch faktorů a jestli je ve vedení navíc někdo postarší, pak se tomu vůbec nedivím.

Nevím jestli jste to četl, jestli se tam zjevujete, ale na oenergetice vyšel tak dva týdny zpátky článek o jejich nápadu že budou vodík dovážet světa kraj z Norska a Austrálie, kde bude produkován pomocí, oficiálně OZE. Hádám že v případě Austráli může nastat situace že jej budou dělat pomocí rozkladu vodní páry za pomoci uhlí.

Tak jako tak se jim to bez nějakého nosiče či změny skupenství nepodaří. Doufám že nejsou tak šílení aby po světě jezdily tankery plné hydrazinu nebo amoniaku.

Ona se toho vetsina resila vzdalene, takze tady jsme je nikam nepozvali. Pak jsem teda byl ja na tyden tam, ale to uz me po vecer nevzali nikam vubec (nejake karaoke bary jsem ve meste videl). A zaverecna party (po konferenci s oficialnim oznamenim spoluprace) skoncila v 7 vecer :)...

Striktne vzato, co jsem tam udelal, jsem mohl udelat i z Prahy a temer vsechny schuze, na kterych jsem x hodin sedel byly v japonstine - i kdyz vsichni pritomni anglicky alespon nejak umeli - anglicky vzdycky tak jedna dve vety za hodinu, kdyz na me meli nejaky dotaz). Ale nekdo asi dospel k nazoru, ze moje pritomnost tam doda veci vic lesku :))

Proste shrnuto jednou vetou, japonsky zpusob mysleni je divnejsi, nez na co jsme zvykli...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Znám, dělal jste tam prostě kafku. Je to příjemný způsob vydělávání peněz. Sedíte hezky oblečený, tváříte se důležitě, způsobně jíte, občas zodpovíte otázku a pokud rozumíte jazyku či odbornosti jednání, můžete dle dohody reagovat nonverbálně. Zvyšujete tím cenu svého objednavatele. Je dobré trochu s personálem probrat jídlo a pití, jeho vhodnost, kombinace, lze odmítnout jedno z vín, je nutné dodržet posloupnost konzumace a každopádně končit jako digestivem drahým koňakem. Pokud umíte a je prostor, pak koňak až v salonku s doutníčkem. Alternativně viržinko, patřičně drahé, ale jen pro nepříliš konzervativní společnost. Jídlo se doporučuje efektní typu celé kachny či selete porcovaného na místě, vedle stolu flambovaných špízů (nejlépe servírovaných na meči či kordu), dezert pak hořící zmrzlina s malinami či alespoň palačinky. Totéž lze provádět s aperitivem. Základní znalost etikety pozvaných hostů nutná. To přeci každý drahý expert má už v mateřské školce :-).

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014, najeto 51 tisíc km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 14 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999.

No kez by :) V obleku si nelibuju, lukulske hody se nekonaly a japonsky neumim, takze jedine pozitivum cele akce bylo, ze jsem mel vikend na prohlidku Tokia (a ze se tam na rozdil od jinych japonskych mest v te dobe neevakuovalo kvuli tajfunu).

A abych nebyl uplne OT, tak elektromobilita se tam moc (rok 2013) nekonala (i hybridu pomalu). Presneji receno, jedine ciste elektricke, co jsem videl, byly voziky na rybim trhu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Aneb Erich jako Evropská vycpávka v Tokiu. Silně motivační zaměstnání. Zbytečný služebky odmítám seč můžu. Schůze, žvanení a formality nesnáším.
V Číně pronajímaj agentury západní herce aby hráli fiktivního západního partnera při obchodních jednáních mezi čínskejma firmama. I když obě strany vědí, že je to naprosta habaďůra tak to patří k dobrému tónu. Strašná kktina.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Jakkoliv ze sluzebky na druhy konec sveta taky neskacu radosti do stropu, podle prakticke zkusenosti z "normalnich" koncin vzajemne komunikaci opravdu pomaha, kdyz je moznost se potkat s vyvojarskym tymem druhe strany (neresim kravatakove schuzovani o schuzovani, to neni moje parketa) osobne a nezname je jen jako jmeno v emailu (pripadne hlas v telefonu). At uz dorazi nekdo od nich sem nebo nekdo od nas tam.

Jen s temi Japonci to nejak nezafungovalo a souhlas, delal jsem tam figurku (coz nikdo predem nevedel - nebo alespon nerekl nahlas).

Konec japonskeho OT

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

To mi připomělo poněkud vyčerpávající zážitek, který měl s Japonci Bořek Šípek. Konečně jsem to našel. Hodně zajímavé.
https://youtu.be/AG5HPhpZHLk?t=27m7s

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Snad je vybudují minimálně desítky km od mého bydliště....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mix historickych informacii okolo toho celeho mi celkom silne smrdi.
prekrutene a protichodne informaci eso skutkami su este horsie ako tie klamstna a dristy oneskorenych a falosnych ci nepresnych spravo ktore nam tlaci samozvany mainstream do hlav.

niektore lzi su tak prihladne a aj tak nam ich budu tlacit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

samej rej..ehmm japka :) tak ty mě naštěstí nezajímají :))))

Obrázek uživatele PaRi

Obávám se, že to jsou peníze vyhozené do vzduchu.
A to doslova :-/

Obrázek uživatele Michelin

Jak to dopadne víbůch.
:-)

---

To Tesla dává křídla. 20tis.km

Obrázek uživatele Magy

výbuch? :P

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Saturnin:
..."Ví bůh." Byl velmi překvapen, když po této lakonické odpovědi jeho spolupracovníci propadli panice a dali se na zběsilý útěk. Domnívali se, že strýc řekl: "Výbuch."

Saturnin tvrdí, že starší dělníci říkali, že mají povinnosti ke svým ženám a dětem, a odcházeli ze strýcovy továrny, aby dali přednost bezpečnější práci v blízké továrně na třaskaviny.

Obrázek uživatele Michelin

:-)
To presne jsem myslel.

---

To Tesla dává křídla. 20tis.km

Obrázek uživatele Michelin

Vyslovene to zni lepe. Napsane je to jak pravopisna bomba.

---

To Tesla dává křídla. 20tis.km

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobily