Volkswagen testuje autonomní jízdu v Mnichově poprvé s cestujícími

Autonomní elektromobily Volkswagen ID. Buzz AD (Autonomous Driving) v těchto týdnech poprvé jezdí s významnými politiky, úředníky a zástupci hospodářských subjektů i médií.

Volkswagen souběžně zahájil zkušební program také v texaském Austinu (USA). Cílem vývoje autonomních vozidel je komerční využití v centrech evropských a severoamerických aglomerací, ale také ve vozových parcích poskytovatelů přepravních služeb.

„Rozšíření našeho programu autonomních vozidel do Severní Ameriky je dalším krokem v našem globálním strategickém plánu a výsledkem dlouhodobých investic,“ říká Christian Senger, člen představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy odpovědný za vývoj autonomní jízdy. „To nám umožňuje testovat, ověřovat a zdokonalovat tuto technologii také na amerických silnicích.“ Cílem je etablovat nabídku komerčně dostupné přepravy a rozšířit rozmanité portfolio mobility koncernu Volkswagen.

Elektromobily Volkswagen ID. Buzz AD nabízejí velkosériovou techniku, a navíc jsou vybaveny systémem autonomní jízdy dodaným technologickou společností Mobileye.

Rostoucí zkušební flotila sbírá data o ujetých kilometrech v mnoha provozních scénářích. Vozidla splňující definici autonomní jízdy úrovně 4 podle americké normy SAE disponují kamerami, jakož i radarovou a lidarovou technologií.

Ve všech vozidlech během zkušební fáze sedí vždy bezpečnostní řidič. MPV nabízí místo čtyřem cestujícím a po dokončení vývoje bude moci být vyráběno ve velkých počtech, aby uspokojilo rostoucí poptávku po mobilitě a přepravě.

Volkswagen Užitkové vozy má bohaté zkušenosti s požadavky cestujících a provozovatelů, které jsou pro vývoj autonomních flotil důležité. Dceřiná společnost koncernu Volkswagen, MOIA, působí na trhu jako poskytovatel mobility a sdílených jízd již od roku 2018 a dodnes přepravila více než 8,5 milionu cestujících. MOIA získávaná data rovněž předává k využití pro další vývoj autonomní jízdy.

Zahájení zkušebního programu v Texasu, zajišťovaného společností Volkswagen Group of America (VWGoA), je významným milníkem pro globální výzkum a vývoj autonomních vozidel koncernu Volkswagen. Společnost VWGoA povede strategii a obchodní rozvoj v USA, kde založila dceřinou firmu Volkswagen ADMT, LLC, která bude svými týmy v kalifornském Belmontu a texaském Austinu podporovat spuštění programu pro autonomní vozidla.

Na rozdíl od Německa, kde MOIA bude prvním provozovatelem autonomních vozidel, nebude Volkswagen provozovat služby autonomní přepravy v USA sám, ale plánuje nasazení vozidel u nezávislých partnerských společnosti v odvětvích mobility a přepravy.

zdroj: tisková zpráva

3 Comments on “Volkswagen testuje autonomní jízdu v Mnichově poprvé s cestujícími”

  1. off
    Britský eko guru, podnikatel a majitel firmy Ecotricity Dale Vince zrovna dneska rozjíždí vlastní eko aerolinky Ecojet. Místo tryskáče je ale na obrázku vrtulový hornoplošník Dornier 228 pro 12 pasažérů (původně 19 pasažérů) upravený firmou ZeroAvia. Pohon je vodíkovo-elektrický. Dolet je 400-500 km.
    Takže z Bristolu to dolítne do Newcastlu, Londýna či až do Paříže. Firmu ZeroAvia vede ňákej Sergey Kiselev. https://zeroavia.com/

    https://www.autofutures.tv/news-features/uk-launch-for-ecojet–world-s-first-electric-airline-powered-by-renewable-energy/s/0bc9ac7e-0e46-4546-91a2-e22ad4bad096

    Carbon-free flights promised ‚within two years‘
    https://www.bbc.com/news/uk-england-bristol-66205965

    1. Problémem jako vždy zde je energetická hustota a objem které palivo zabírá na palubě.

      Energetická hustota letecký petrolej vs vodík vs objem

      Vodík přebíjí petrolej na kg ale strádá v objemu.
      Pokud se k vodíku připočte váha nutné tlakové nádoby, veškeré výhody mizí.

      Jet A 12 kWh/kg
      H2 33 kWh/kg

      H2 is way more energetic per kilo than Jetfuel

      The catch of course is volume
      Jet A 9.8 kWh / liter
      H2 2.4 kWh / liter

      H2 buffs focus on the former folks tasked with actually building something have to deal with the latter

      Not just volume. Although H2 is good for energy density by weight in itself, it’s nowhere near up to Jet A1 when you include the weight of pressure vessel to hold it!

      Going cryogenic may help that issue – but brings a host of others. May be worth it if you’re NASA launching a moon rocket, I’d be a lot more dubious about flying a passenger plane.

      jet A 9.8 kWh/l
      700 bar H2 1.4 kWh/l
      liquid H2 2.4 kWh/l

      Hydrogen is voluminous.

Napsat komentář