Volkswagen představuje na 38. Vídeňském sympoziu o motorech technická řešení s neutrální bilancí emisí oxidu uhličitého pro trvale udržitelnou mobilitu budoucnosti.
foto: Volkswagen
Mezi novinky patří elektrifikace, funkce setrvačné jízdy pro spalovací motory a nový motor na zemní plyn. V oblasti elektrifikace sahá spektrum od nového mikrohybridního systému s nízkými náklady až po zdokonalený elektrický pohon, napájený z akumulátorů.
NEPŘEHLÉDNĚTE Elektromobil Volkswagen I.D. CROZZ bude umět sám řídit
Volkswagen poprvé představuje funkci setrvačné jízdy FMA („Freilauf Motor Aus“) pro spalovací motory, která zcela vypíná motor při jízdě setrvačností. Volkswagen zahajuje ofenzivu také v oblasti pohonu na zemní plyn novým kompaktním tříválcem pro Polo.
„Nosným pilířem naší strategie v oblasti pohonu jsou částečně a zcela elektrifikovaná poháněcí ústrojí,“ vysvětluje Friedrich Eichler, vedoucí vývoje agregátů značky Volkswagen, který vystoupil na Vídeňském sympoziu o motorech s přednáškou.
„Speciálně u Golfu pokrývá nyní naše technické spektrum všechny požadavky zákazníků. Nový mikrohybridní systém ‚Freilauf Motor Aus‘, krátce FMA, tvoří cenově výhodný stupeň elektrifikace na základě 12V elektrické sítě,“, dodal.
Systém FMA spolupracuje v novém modelu Golf TSI BlueMotion, který bude uveden na trh v létě 2017, s převodovkou DSG typu DQ200. Při jízdě rychlostí až 130 km/h nabízí FMA řidiči charakteristiku, podobnou hybridnímu pohonu.
Při uvolnění pedálu plynu může Golf pokračovat v jízdě setrvačností se zcela vypnutým motorem. Systém snižuje spotřebu paliva v praktickém provozu až o 0,4 l/100 km, v porovnání s dosavadní funkcí setrvačné jízdy s motorem běžícím na volnoběh klesne spotřeba paliva o 0,2 l/100 km.
Nový systém FMA značky Volkswagen doplňuje elektrickou síť s napětím 12 V o kompaktní lithium-iontový akumulátor, který napájí elektrické spotřebiče při jízdě setrvačností. Elektronický polovodičový spínač „Q-Diode“ reguluje tok proudu mezi lithium-iontovým a olověným akumulátorem.
Na konci fáze setrvačné jízdy je motor modelu Golf TSI BlueMotion, mimořádně úsporný čtyřválec 1.5 TSI Evo1, spuštěn různými způsoby v závislosti na rychlosti jízdy a jízdní situaci: spouštěčem, spojkami převodovky DSG nebo kombinací spouštěče a spojky.
Střed nabídky elektrifikovaných pohonů tvoří hybridní systém s možností externího nabíjení v modelu Volkswagen Golf GTE, na vrcholu portfolia pak stojí čistě elektrický pohon, napájený akumulátory, který Volkswagen nabízí v novém modelu Volkswagen e-Golf.
V tomto evolučním stupni poskytuje elektromotor nového modelu e-Golf nejvyšší výkon 100 kW a točivý moment 290 N.m, což je o 15 kW, resp. 20 N.m více než dosud. Sprint z 0 na 100 km/h trvá pouhých 9,6 sekundy, nejvyšší rychlost byla zvýšena o 10 km/h na 150 km/h.
Kromě toho vzrostla kapacita sady lithium-iontových akumulátorů z 24,2 na 35,8 kWh, a to díky vylepšenému chemickému složení a konstrukci akumulátorových článků. Z toho vyplývá značné prodloužení dojezdu – v kombinovaném režimu EU z dosavadních 190 km na až 300 km.
Volkswagen podnikne další velký krok v oblasti elektrifikace modulární platformou MEB pro vozidla s elektrifikovaným pohonem. První model, který bude používat tuto zcela nově vyvinutou platformu pro elektrický pohon a síťové propojení, bude uveden na trh v roce 2020.
Výhledem na značný potenciál nové platformy jsou technické studie BUDD-e, I.D. a I.D. BUZZ, které již značka Volkswagen představila. „MEB kombinuje jízdu s nulovými lokálními emisemi se suverénní mobilitou při cestování na dlouhé vzdálenosti,“ říká šéf vývoje agregátů Friedrich Eichler.
A dodává: „Tvoří základ pro naši novou generaci elektromobilů, kterou budeme velkosériově vyrábět na celém světě. Jejich pohon s inteligentním řízením zajistí vysokou hospodárnost a zároveň cestujícím zprostředkuje nové zážitky z mimořádně komfortního cestování automobilem, a to včetně autonomní jízdy.“
Druhou technologií, s níž Volkswagen vytváří přechod k trvale udržitelné mobilitě budoucnosti, je pohon na stlačovaný zemní plyn (CNG). Dr. Wolfgang Demmelbauer-Ebner, vedoucí vývoje zážehových motorů Volkswagen, naznačil toto téma ve své přednášce na sympoziu následovně:
„Zemní plyn snižuje vzhledem k svému chemickému složení emise CO2 již v okamžiku, kdy je získáván z fosilních zdrojů. Je-li však vyráběn trvale udržitelným způsobem, například jako biometan ze zemědělského odpadu, umožňuje v komplexní bilanci od získávání až po spotřebu mobilitu s výrazně nižšími emisemi CO2. Pojmem e-gas označujeme synteticky vyráběné CNG, které získáváme z vody a CO2 pomocí přebytečné elektrické energie z obnovitelných zdrojů ve speciálních zařízeních. E-gas má skvělé předpoklady k tomu, aby umožnil využívání energie z obnovitelných zdrojů v oblasti dopravy. A také slouží k jejímu skladování. Jedná se prakticky o partnera pro realizaci zásadní změny v oblasti energetiky.“
foto: Volkswagen
Volkswagen nabízí na trhu vozidla s motory na CNG již od roku 2002. Na Vídeňském sympoziu o motorech představený nový přeplňovaný tříválec se zdvihovým objemem 1,0 litru a pozoruhodným výkonem 66 kW (90 k) se vyznačuje bivalentní konstrukcí, takže může spalovat jak benzin, tak CNG.
Při provozu na zemní plyn má mimořádně nízké emise, což platí jak pro emise CO2, tak i pro emise NOx a pevných částic. Kompaktní jednotka 1.0 TGI je novým motorem pro třídu malých vozů koncernu Volkswagen.
Rozhodujícím faktorem pro nízké emise je optimální spalování metanu. Volkswagen vyvinul inovativní řízení spalovacího procesu „Lambda Split“ s odlišnými hodnotami Lambda v jednotlivých válcích, aby katalyzátor rychle a efektivně dosáhl a udržoval potřebnou provozní teplotu.
U zahřátého motoru a při nízkém zatížení spalují dva válce bohatou směs a jeden válec chudou směs. Důležitým technickým modulem je v tomto případě speciální sonda Lambda, u níž není nutné čekat na konec zahřívací fáze.
Díky elektrickému vyhřívání může zahájit regulaci během pouhých deseti sekund po studeném startu, i když výfukové plyny a výfuková soustava obsahují ještě určité množství kondenzované vody.
Aktivity pro podporu pohonu na CNG dalece přesahují oblast realizace technických řešení. Kromě rozsáhlé a nabídky koncernových modelů vede Volkswagen intenzivní dialog s dalšími účastníky trhu a politickými zástupci.
Ve spolupráci s energetickými společnostmi, plynárenským průmyslem, dalšími výrobci automobilů a spolkovými ministerstvy jsou podporovány aktivity, směřující k propagaci a zvyšování atraktivity CNG jako paliva.
Volkswagen tak kráčí po všech cestách, které vedou k mobilitě s neutrálními emisemi CO2. Kromě důsledné optimalizace stávajících agregátů rozšiřují nabídku alternativní pohony. Modularita elektrifikovaných pohonů otvírá další možnosti, jak ukazuje příklad Golfu.
V celkovém posuzování je zásadním faktorem relevantnost paliv z hlediska emisí CO2. V tom hraje CNG v podobě paliva e-gas stále významnější roli.
slyšeli jste nedávno ty báchorky o elektrifikaci že? tak
slyšeli jste nedávno ty báchorky o elektrifikaci že? tak asi takhle 😉
auto.cz/vw-investuje-do-motoru-20-miliard-eur-a-nebude-to-jen-elektrina-106098
Konzerwágn sem už netahejte!! To je profláknutá a
Konzerwágn sem už netahejte!! To je profláknutá a prolhaná grupa. Jejich vejblitky se nedají číst. Slouží pouze k vymývýní mozků DÍZLBLEJT !! :)))
youtube.com/watch?v=Z4ZLhDEUR9A
youtube.com/watch?v=Z4ZLhDEUR9A
VW dá 10 milijard $ do elektroaut v příštích 5ti letech,
VW dá 10 milijard $ do elektroaut v příštích 5ti letech, ale zároveň nacpe 22 milijard $ do vývoje ještě „efektivnějších“ motorů spalovacích popelnic.
I když pantáta Müller sice všude říká, že „budoucnost řízení je elektrická“, ale v reálu plánujou vyrobit a prodat ještě bambilióny spalovácích popelnic. Takže je to jen takovej greenwashing na umytí Dízlgejt fasády.
https://electrek.co/2017/04/28/vw-invesment-electric-vehicles/
S křížkem po fůnuse.
S křížkem po fůnuse.
Já chci jen elektřinu.
Tu si můžu a umím i sám vyrobit
a
Já chci jen elektřinu.
Tu si můžu a umím i sám vyrobit
a nepotřebuji na to dalších nejméně 10 firem co se třese na moje peníze, za výrobu, dopravu, regulaci cen, větší konkurenci, údržbu co neovlivním a vím já co ještě mne chrání před tím, abych měl nejlepší a nejlevnější palivo do auta, jako doposud v ČEZkocoukově !
Jsem sám, komu ta snaha o šetření decilitrů spotřeby za
Jsem sám, komu ta snaha o šetření decilitrů spotřeby za cenu milionového vývoje přijde směšná, nebo je nás více?
Tak VW proda rocne 10 milionu aut, tzn kazde usetrene deci na
Tak VW proda rocne 10 milionu aut, tzn kazde usetrene deci na 100km, dela pri tom mnozstvi pomerne zajimave castky…..
Přidáním elektřiny by ovšem šetřil litry a pouze na
Přidáním elektřiny by ovšem šetřil litry a pouze na elektřinu by kromě litrů paliva šetřil i litry olejů, náplně filtrů a hlavně naše zdraví. To jsou daleko zajímavější částky.
Do vývoje ať si vyhazují kolik chtějí, pro mě je daleko
Do vývoje ať si vyhazují kolik chtějí, pro mě je daleko horší, že zároveň s tím během posledních 10ti let už minimálně dvakrát v rámci toho šetření decilitrů snížili životnost motorů o čtvrtinu.
Spíše mi přijde směšná ta logika úspor vs. životnosti.
Spíše mi přijde směšná ta logika úspor vs. životnosti. Už vidím jak bude turbo rádo když po akceleraci, nebo při jízdě na dálnici dojde k vyřazení a zastavení motoru. Servisy budou rády a majitelé se budou takového auta rychle zbavovat a druhé VW už nekoupí.
Tak ono u moderních řešení turbodmychadel chlazených
Tak ono u moderních řešení turbodmychadel chlazených vodou, kdy je okruh poháněn elektrickým čerpadlem to není vůbec problém.
To o start stop systému tvrdily také než se ukázalo,že i
To o start stop systému tvrdily také než se ukázalo,že i po použití speciálních slitin a jiných opatření je životnost uložení klikového hřídele a i jiných rotujících součástí motoru poněkud méně zaručená než by zákazník od renomovaných výrobců čekal.
U kterých výrobců konkrétně?
U kterých výrobců konkrétně?
Kuk:
U všech výrobců.
Zbytečným startováním degraduje
Kuk:
U všech výrobců.
Zbytečným startováním degraduje mazací náplň, blbečku.
Blbecek si tu akurat ty, kedze napr. prius je aj s vypinamim
Blbecek si tu akurat ty, kedze napr. prius je aj s vypinamim motoru najmenej poruchovym autom vobec.
Ale Prius má eCVT a elektromotor t.j. nemá žiaden štartér
Ale Prius má eCVT a elektromotor t.j. nemá žiaden štartér a teda ani štart-stop režim. V praxi to znamená, že kým auto so štart-stop v kolóne alebo na križovatke bežne naštartuje a zhasne motor min. 1 až X krát, tak Toyota hybrid ide celý čas na elektromotor. (cca 1,5km do 50 km/h).
Tak že pozor, neporovnávať neporovnateľné!
Konkrétně ŠKODA.
Na služební Octavii 1.4 tsi cng
Konkrétně ŠKODA.
Na služební Octavii 1.4 tsi cng totální ztráta kompresního tlaku při 269000km.
Prý je to za životností vozidla, proto to jsou schopni vyřešit novým motorem za 312000,-Kč
To s tím udělá kombinace cng a start stop.
A vám přijde málo?
A vám přijde málo?
…ještě nemají ani vyměněný všechny CNG flaše a už
…ještě nemají ani vyměněný všechny CNG flaše a už prý nový motór…
Němci testují elektrickou dálnici. Kamióny mají pantografy jako trolejbusy. Při brzdění dodávají elektřinu zpátky do sítě.
novinky.cz/ekonomika/436412-nemci-testuji-elektrickou-dalnici-kamiony-maji-pantografy-jako-trolejbusy.html