Volkswagen aktuálně spustil mediální kampaň Think Blue. Jejím cílem je nejen přesvědčit veřejnost o tom, že to německý koncern myslí s šetrností vážně, ale také do roku 2018 snížit spotřebu energií, materiálů a emisí v továrnách o 25 %.
foto: Volkswagen
Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto, má už delší dobu zálusk stát se největší automobilkou na světě a předstihnout tak japonskou továrnu Toyota. Dost možná se mu to v nejbližší době i podaří.
Autosalon Detroit: Volkswagen ukáže elektromobil
Autosalon Tokyo 2011: Volkswagen představil hybridní Cross Coupé
Zároveň s růstem výroby chce ale zvyšovat efektivitu a produktivitu. Hubert Waltl, člen správní rady, k tomu řekl, že do roku 2018 učiní další krok a všechny továrny budou také o 25 % šetrnější ve vztahu k životnímu prostředí.
“Udržitelná, efektivní výroba je jasnou konkurenční výhodou,” doplnil profesor Werner Neubauer, taktéž člen správní rady automobilky. Volkswagen se proto dokonce rozhodl vyhlásit pravidelné ocenění Volkswagen Energy Cup, neboli pohár pro zaměstance té továrny, které se nejvíce podaří snížit spotřebu energie.
Mimochodem, právě nedávno získala továrna Volkswagenu ve městě Chattanooga ve státě Tennessee jako první automobilová továrna na světě certifikaci LEED platinum.