Je tomu dvacet let, co inženýři japonské automobilky Toyota začali pracovat na projektu G21. V průběhu následujících dvou dekád se z něj stal světový bestseller jménem Toyota Prius. Na roky 2014-15 se chystá už čtvrtá generace. Má nabídnout ještě nižší spotřebu, vyšší dojezd a bezdrátové dobíjení.
foto: Toyota
Nová generace vozů Toyota Prius a Toyota Prius plug-in hybrid je vyvíjena souběžně pro vypuštění na trh někdy v letech 2014-2015. Potvrdil to aktuálně na speciální akci Satoshi Ogiso, původně jeden z inženýrů projektu Prius, dnes jedna z vedoucích postav celé automobilky Toyota.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Toyota odhaluje detaily k hybridnímu pohonu o výkonu 420 koní
Zatím poslední, třetí generace hybridu Prius se objevila v roce 2009. Prius plug-in hybrid, který z této třetí generace vychází, šel však do prodeje teprve v roce 2012. Druhá generace se předtím objevila v roce 2003 a první generace šla na trh v roce 1997. Vždy jde tedy o šestiletý rozestup.
Je pak logické, aby se čtvrtá generace objevila kolem let 2014-2015 (spíše později). Nový Prius bude pochopitelně plný novinek: objeví se lepší baterie s vyšší energetickou hustotou. Pro klasický hybrid nejspíš stále půjde o NiMH, v případě Prius plug-in hybridu to ovšem budou li-ion baterie. Spotřeba nového Priusu by měla být kolem 4,3 l/100 km.
Nový Prius bude také obsahovat menší, výkonnější elektromotory. A efektivnější spalovací motor. Zatímco současná třetí generace pracuje s tepelnou účinností 38,5 %, čtvrtá generace by měla přesáhnout rekordních 40 %. Nové Priusy také využijí nový podvozek TNGA s nižším těžištěm a zvýšenou strukturální odolností, která přispěje k lepší dynamice řízení.
V souvislosti s novým Prius plug-inem se Ogiso zmínil, že automobilka pečlivě naslouchá požadavkům řidičů. I proto bude už příští rok prakticky testovat bezdrátové dobíjení, které dobíjení auta výrazně zjednodušší a zrychlí. Bezdrátové dobíječky totiž nevyžadují manipulaci s kabelem, stačí jen správně zaparkovat na předem určeném místě s dobíječkou.
Hybridy mají dnes na celkových prodejích automobilky Toyota podíl 16 %. Během posledních pěti let se zvýšily z 10 %. Ostatní automobilky jsou daleko za takovým podílem – Honda má méně než 2 %, Ford má méně než 3 %. Do roku 2016 chce Toyota prodat jen v USA celkem 5 milionů hybridů. Spojené státy dnes patří mezi největší trhy pro hybridní i elektrická auta.
Prijal by som prius+ vo
Prijal by som prius+ vo verzii plug-in-hybrid alebo prius plug-in-hybrid s dojazdom minimálne 50km!!!!! Je mi jedno že sa bude nabíjať dvakrát dlhšie ako aktuálna verzia. Inak Prius je super auto, po všemožných diesloch mám konečne auto s ktorým som naozaj spokojný vrátane mojej ženy. Hybrid od toyoty resp. lexus-u je naozaj dobre premyslený a domyslený no podľa hesla toyoty „Všetko sa dá robiť ešte lepšie“ sa teším na novšiu generáciu priusu.
Neviete ci nechysta Toyota
Neviete ci nechysta Toyota aj Auris plug-in ?
Zatím jsme takovou zprávu
Zatím jsme takovou zprávu nezaznamenali.
to jo. ale nulou se delit
to jo. ale nulou se delit neda 😉
Řekl bych, že největší
Řekl bych, že největší podíl elektromobilů/spalováků bude mít Tesla Motors. 😀