V továrně Škoda Auto v Kvasinách dodává díly k výrobní lince robot

Automobilka Škoda Auto přesunula v závodě Kvasiny just-in-sequence dodávky startovacích baterií ze skladu přímo do závodu.

Inovativní koncept umožní zavedení efektivnějších výrobních postupů a zvyšuje bezpečnost práce. Nasazení robota je s drobnými změnami možné i na dalších sekvenčních pracovištích.
foto: Škoda

Od června 2020 Škoda Auto v závodě v Kvasinách využívá robota k tomu, aby z přistavených palet odebíral startovací baterie a následně je just-in-sequence dodával na linku. Škoda tak přesunula dodávky dílů v pořadí montáže ze skladu do výrobní haly a tím zrychlila výrobní proces.

Závod v Kvasinách je prvním závodem české automobilky, který v oblasti skladové logistiky tuto inovativní myšlenku využívá. Společnost do něj investovala celkem 450 000 EUR a systém už přihlásila k patentování.

David Strnad, vedoucí logistiky značky ve ŠKODA AUTO, zdůraznil: „Dodávky dílů just-in-sequence k výrobní lince předpokládají bezproblémové fungování vysoce komplexních postupů. Nasazením nového manipulačního robota v závodě v Kvasinách tyto procesy optimalizujeme za účelem dosažení efektivnější, preciznější a tím i rychlejší výroby. Současně pomocí této technologie z oblasti Průmyslu 4.0 zvyšujeme i bezpečnost práce v závodě a současně i zlepšujeme ergonomii pracovišť pro zdejší zaměstnance.“

Startovací baterie se v Kvasinách dodávají na paletách přímo k lince a na rozdíl od běžného sekvenčně dodávaného materiálu se nepřiváží ze skladu v přesném montážním pořadí.

Pro identifikaci správného dílu pro právě montovaný vůz robot baterii skenuje speciální kamerou. Následně přemístí startovací baterie na přepravní vozíky, které přijíždí přímo k lince.

Robot současně umí stohovat prázdné palety a přepravní obaly a v případě potřeby ze skladu objednat nové palety s bateriemi. Pohybuje se prostřednictvím mobilního trasového navádění a ze všech stran ho obklopují bezpečnostní sítě. Kromě toho je také vybaven senzory, které zabraňují kolizím se zaměstnanci nebo s dalšími stroji.

Inovativní manipulační robot lze po poměrně malých úpravách hardwaru nasadit i na mnoha dalších stanicích, na kterých probíhají procesy na sekvenční bázi.

Společnost Škoda Auto proto plánuje, že se ve výrobě a logistice na takové systémy ještě více zaměří. Česká automobilka do manipulačního robota v závodě v Kvasinách investovala zhruba 450 000 euro a systém už přihlásila k patentování.

Škoda Auto v závodě testuje také nový systém pro další zvyšování bezpečnosti práce v závodě: Vysokozdvižné vozíky jsou vybaveny lokalizačním zařízením, které umožňuje včasnou identifikaci ostatních vysokozdvižných vozíků, vybavených rovněž tímto systémem.

Zaměstnanci závodu nosí speciální náramek, fungující na stejném principu -, který je v případě nebezpečí varuje prostřednictvím zřetelných vibrací. Pokud lokalizační zařízení identifikuje jiný vysokozdvižný vozík nebo zaměstnance, sníží stroje automaticky rychlost či v případě potřeby samy zastaví, aby zabránily srážce.

LED světlo, umístěné na vysokozdvižných vozících, navíc signalizuje aktuální hustotu možných zdrojů rizik v bezprostředním okolí.

Závod v Kvasinách dnes patří k nejmodernějším v rámci celého automobilového průmyslu, vedle modelu Karoq tu z linky sjíždí i vozy modelových řad Kodiaq a Superb, stejně jako Superb iV s plug-in hybridním pohonem.

Škoda Auto výrobu v závodě důsledně automatizuje a průběžně implementuje nové technologie z oblastí Průmyslu 4.0. Česká automobilka tak od září 2019 realizuje digitalizační projekt „dProduction“, který pomáhá při správném provádění jednotlivých kroků ve výrobě, upozorňuje na změny ve výrobních postupech a slouží k dokumentaci kontrol kvality.

tisková zpráva

6 Comments on “V továrně Škoda Auto v Kvasinách dodává díly k výrobní lince robot”

  1. To není problém s díly
    Ten problém je nazvaný EMISE –

    To není problém s díly

    Ten problém je nazvaný EMISE – prostě doteď kašlali na EV a teď jim u zbytku flotily nevychází CO2 bez pokut.

    Když prodejce řekne – já vám to mohu objednat (spalovák), ale nezaručím, že to bude vyrobeno a dodáno a v slíbené ceně. Ale pokud chcete EV máte ho hned a v jakékoli výbavě (to je reálné jednání autosalónů u nás). A jinde to bude lepší? Ne, ostatní značky to mají taky.

  2. Podle mých informací se dodavatelé v automotive
    Podle mých informací se dodavatelé v automotive připravují na hromadná propouštění, v některých krajních případech v místních továrnách s německými vlastníky až 70% agenturních a zaměstnanců ke konci roku.

    To nevypadá dobře…

      1. Dodavatelé jedou max na dvě směny, někde už začalo
        Dodavatelé jedou max na dvě směny, někde už začalo propouštění těch co drželi na 70% mzdy. A bude to pokračovat a časy dodávek se budou dál protahovat, protože ten dodavatelský řetězec se docela slušně desynchronizuje.

        Začíná to připomínat Nepřišly gumičky.

Napsat komentář