Automobilka Škoda Auto přesunula v závodě Kvasiny just-in-sequence dodávky startovacích baterií ze skladu přímo do závodu.
foto: Škoda
Od června 2020 Škoda Auto v závodě v Kvasinách využívá robota k tomu, aby z přistavených palet odebíral startovací baterie a následně je just-in-sequence dodával na linku. Škoda tak přesunula dodávky dílů v pořadí montáže ze skladu do výrobní haly a tím zrychlila výrobní proces.
NEPŘEHLÉDNĚTE Škoda Auto a Parkopedia zjednodušují parkování
Závod v Kvasinách je prvním závodem české automobilky, který v oblasti skladové logistiky tuto inovativní myšlenku využívá. Společnost do něj investovala celkem 450 000 EUR a systém už přihlásila k patentování.
David Strnad, vedoucí logistiky značky ve ŠKODA AUTO, zdůraznil: „Dodávky dílů just-in-sequence k výrobní lince předpokládají bezproblémové fungování vysoce komplexních postupů. Nasazením nového manipulačního robota v závodě v Kvasinách tyto procesy optimalizujeme za účelem dosažení efektivnější, preciznější a tím i rychlejší výroby. Současně pomocí této technologie z oblasti Průmyslu 4.0 zvyšujeme i bezpečnost práce v závodě a současně i zlepšujeme ergonomii pracovišť pro zdejší zaměstnance.“
Startovací baterie se v Kvasinách dodávají na paletách přímo k lince a na rozdíl od běžného sekvenčně dodávaného materiálu se nepřiváží ze skladu v přesném montážním pořadí.
Pro identifikaci správného dílu pro právě montovaný vůz robot baterii skenuje speciální kamerou. Následně přemístí startovací baterie na přepravní vozíky, které přijíždí přímo k lince.
Robot současně umí stohovat prázdné palety a přepravní obaly a v případě potřeby ze skladu objednat nové palety s bateriemi. Pohybuje se prostřednictvím mobilního trasového navádění a ze všech stran ho obklopují bezpečnostní sítě. Kromě toho je také vybaven senzory, které zabraňují kolizím se zaměstnanci nebo s dalšími stroji.
Inovativní manipulační robot lze po poměrně malých úpravách hardwaru nasadit i na mnoha dalších stanicích, na kterých probíhají procesy na sekvenční bázi.
Společnost Škoda Auto proto plánuje, že se ve výrobě a logistice na takové systémy ještě více zaměří. Česká automobilka do manipulačního robota v závodě v Kvasinách investovala zhruba 450 000 euro a systém už přihlásila k patentování.
Škoda Auto v závodě testuje také nový systém pro další zvyšování bezpečnosti práce v závodě: Vysokozdvižné vozíky jsou vybaveny lokalizačním zařízením, které umožňuje včasnou identifikaci ostatních vysokozdvižných vozíků, vybavených rovněž tímto systémem.
Zaměstnanci závodu nosí speciální náramek, fungující na stejném principu -, který je v případě nebezpečí varuje prostřednictvím zřetelných vibrací. Pokud lokalizační zařízení identifikuje jiný vysokozdvižný vozík nebo zaměstnance, sníží stroje automaticky rychlost či v případě potřeby samy zastaví, aby zabránily srážce.
LED světlo, umístěné na vysokozdvižných vozících, navíc signalizuje aktuální hustotu možných zdrojů rizik v bezprostředním okolí.
Závod v Kvasinách dnes patří k nejmodernějším v rámci celého automobilového průmyslu, vedle modelu Karoq tu z linky sjíždí i vozy modelových řad Kodiaq a Superb, stejně jako Superb iV s plug-in hybridním pohonem.
Škoda Auto výrobu v závodě důsledně automatizuje a průběžně implementuje nové technologie z oblastí Průmyslu 4.0. Česká automobilka tak od září 2019 realizuje digitalizační projekt „dProduction“, který pomáhá při správném provádění jednotlivých kroků ve výrobě, upozorňuje na změny ve výrobních postupech a slouží k dokumentaci kontrol kvality.
To není problém s díly
Ten problém je nazvaný EMISE –
To není problém s díly
Ten problém je nazvaný EMISE – prostě doteď kašlali na EV a teď jim u zbytku flotily nevychází CO2 bez pokut.
Když prodejce řekne – já vám to mohu objednat (spalovák), ale nezaručím, že to bude vyrobeno a dodáno a v slíbené ceně. Ale pokud chcete EV máte ho hned a v jakékoli výbavě (to je reálné jednání autosalónů u nás). A jinde to bude lepší? Ne, ostatní značky to mají taky.
…Autošulínů 😉 PS : VW prodá Bugatti a možná i
…Autošulínů 😉 PS : VW prodá Bugatti a možná i Auďácký Ducati a Lamborghini taky soudluzi ;))
https://auto-mania.cz/volkswagen-nejspis-opravdu-planuje-prodej-hned-tri-svych-znacek-hlavne-kvuli-elektromobilite
Podle mých informací se dodavatelé v automotive
Podle mých informací se dodavatelé v automotive připravují na hromadná propouštění, v některých krajních případech v místních továrnách s německými vlastníky až 70% agenturních a zaměstnanců ke konci roku.
To nevypadá dobře…
Dneska nám posunuli termíny dodávky fleet aut o měsíc a
Dneska nám posunuli termíny dodávky fleet aut o měsíc a půl dozadu – prý jsou problémy s dodávkami dílů – takže z února bude půlka března (možná)
Dodavatelé jedou max na dvě směny, někde už začalo
Dodavatelé jedou max na dvě směny, někde už začalo propouštění těch co drželi na 70% mzdy. A bude to pokračovat a časy dodávek se budou dál protahovat, protože ten dodavatelský řetězec se docela slušně desynchronizuje.
Začíná to připomínat Nepřišly gumičky.
to je klasika aerolinky taky
to je klasika aerolinky taky 😉
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/aerolinky-varuji-dejte-nam-penize-jinak-propustime-desetitisice-lidi-122104