Veolia Transport Praha testuje hybridní autobus 
Solaris Urbino 18

Společnost (VTP) testuje v krátké době další . Tentokrát příměstský plně nízkopodlažní Solaris Urbino 18 Hybrid. Moderní vůz je nasazen od 8. do 23. června 2011 na příměstskou linku č. 339 Praha, Budějovická – Týnec nad Sázavou, autobusová stanice.   
foto: copyright © Veolia Transport

Testování vozidla probíhá v rámci společného projektu Hybrid Commercial Vehicle, na kterém se podílí výrobce autobusu společnost Solaris Bus & Coach S.A. a dopravce Veolia Transport.

„Veolia Transport pravidelně testuje a zkouší moderní autobusy vybavené nejnovějšími technologiemi včetně hybridních pohonů,“ říká Ivo Novotný, marketingový a personální ředitel Veolia Transport Česká republika a.s.

„U probíhá testování spotřeby paliva a produkce vypouštěných emisí. Údaje získané z měření jsou porovnávány s informacemi, které byly získány během obdobných testů v a dalších zemích v rámci projektu Hybrid Commercial Vehicle. U hybridního vozidla očekáváme úsporu proti klasickému totožnému dieselovému autobusu v rozmezí 10 až 20 procent,“ doplňuje Daniel Adamka, manažer rozvoje autobusové a Veolia Transport.

Autobus Solaris Urbino 18 Hybrid byl k testování zapůjčen ze , pro provoz na příměstské pražské lince MHD bylo vozidlo dovybaveno odbavovacím systémem platným v PID (hodiny, označovače jízdenek, odbavovací zařízení s výdejníkem jízdenek).

Solaris Urbino 18 Hybrid je druhou generací hybridního autobusu s modernějším systémem pohonu využívající hybridní systém E 50 firmy Allison Transmission. Tento modul spojuje činnost 2 elektromotorů, každého o výkonu 75 kW, 2 synchronních spojek a 3 planetových soukolí. Energie získaná při brzdění a deceleraci () je uskladňována v NiMH bateriích na střeše vozidla.

Životnost těchto baterií je 6 let. Uskladněná energie je následně využívána pro pohon vozidla. Všechny přebytky výkonu vznětového motoru jsou využívány pro dobíjení baterií. Dvojitý modul (DPIM) řídí a rozděluje požadovaný výkon pro každý element hybridního pohonu.

Autobus je osazen motorem Cummins s objemem 6,7 l o výkonu 178 kW. Motor vozidla splňuje emisní limity EURO 5. Do třídveřového kloubového autobusu se vejde 120 cestujících, z toho 67 stojících. Vozidlo je vybaveno kneelingem, kamerovým systémem
a je plně klimatizované.

tisková zpráva

Napsat komentář