Mladá americká automobilka Bright Automotive se dohodla s výrobcem známých vozů Hummer, společností AM General. Jeho bývalou továrnu na Hummer H2 využije pro výrobu nových plug-in hybridních nákladních aut IDEA.
foto: Bright Automotive
Vozidla Hummer se stala nechvalně proslulým symbolem končícího globálního večírku v předvečer nadcházející ekonomické krize. Vozidla vycházející z amerických armádních vozů, která žrala více než 20 l/100 km, si v roce 1999 licencovala automobilka General Motors (někdy přezdívaná “Government Motors” z důvodu nedávné záchrany před bankrotem).
Několik let je úspěšně prodávala do celého světa. Během několika let se však ukázalo, že značka Hummer je pro General Motors dlouhodbě neúnosná. Firma se proto značku rozhodla prodat, a to už před krizovým rokem 2008. Uvažovalo se o prodeji do Číny, ten ale nakonec ztroskotal. Nikomu jinému se prodej nezdařil, výroba Hummerů zanikla.
Původně Hummer pochází od firmy AM General, dlouholetého výrobce vozů Hummer a Humvee pro americkou armádu. Právě v bývalé továrně na výrobu modelu Hummer H2 se bude vyrábět nový nákladní plug-in hybrid IDEA společnosti Bright Automotive.
Tu založil John E. Waters, jeden z konstruktérů legendárního elektromobilu EV1 v General Motors. V Bright Automotive se ale namísto osobních aut zaměřil na vývoj plug-in hybridního nákladního auta.
Partnerství mezi Bright Automotive a AM General by mělo pomoct vytvořit na 300 nových pracovních míst. Výroba plug-in hybridního nákladního auta začne v letech 2013–2014. Automobilka nicméně stále hledá investory a také se snaží vyjednat daňové výjimky s místní samosprávou.
Mimochodem, není bez zajímavosti, že společnost AM General ve své továrně v Michiganu sestavuje elektrickou verzi Ford Transit Connect, tedy Ford Transit Connect Electric. Tato elektrická dodávka je de-facto přímou konkurencí vozu Idea.
General Motors (někdy
General Motors (někdy přezdívaná “Gay Motors” z důvodu nedávného a nesmyslného sešrotování funkčních elektromobilů GM EV1).
=D =D