V Kalifornii dnes jezdí 48 robotických aut. Google připravuje vlastní. A jedno robotické auto dokonce přejelo Spojené státy napříč. Tak proč z Kanady do Mexika nepostavit dálnici pro robotické náklaďáky?
foto: Daimler
Plán na vybudování vyhrazené dálnice pro robotická nákladní auta aktuálně posuzuje organizace jménem CNATCA. Tato asociace se stará o obchodní koridory Severní Ameriky.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Chevrolet-FNR: robotické auto z budoucnosti
Návrh na robotickou dálnici počítá s tím, že by vedla podél americké dálnice Route 83 skrze státy Texas, Oklahoma, Kansas, Nebraska, Jižní Dakota, Severní Dakota a směrem do kanadské provincie Manitoba.
Hlavním důvodem pro vybudování takové cesty má být nedostatečná kapacita železničních spojení a vysoká produkce ropy v Severní Dakotě, kterou je odtamtud obtížné přepravit dál.
A co víc, robotické trucky už se pomalu začínají objevovat. Vždyť tomu není tak dávno co jsme psali, že na americké silnice vyrazil první robotický kamion. Nepochybujeme, že zdaleka ne poslední.
Pokud by to byla e-highway
Pokud by to byla e-highway včetně trolejí, tak proč ne.
http://www.siemens.com/press/en/feature/2015/mobility/2015-05-ehighway.php
Nebude ve finále
Nebude ve finále levnější přidat další kolej?
Ako sa da pridat dalsia
Ako sa da pridat dalsia kolaj v tuneli, vyseku, alebo na moste?
Mosty jsou dnes navrhovány
Mosty jsou dnes navrhovány jako dva samostatné, tunely taktéž. Případně i na dvoukolenýc tratích jsou tunely jednokolejné a provoz se v nich střídá, například na transibu. Je jasné že na tehachapi to nepůjde, ale na většině trasy proč ne. Navíc dráha bude mít rozhodně lepší výtěžnost a bude stále zdravěší, než i elektrické kamiony. Bohužel autmativzace má v tomto směru zpoždění, jelikož zatímco kamiony provozuje mnoho společností, u dráhy je to jinak. nemyslím že by u nich se tolik musela řešit EM kompatibilita jako u vlaků, ale jednu věco u kamionu nikdy nikdo nedosáhne, nízké ztráty proudu. Nepředpokládám že tam bude v troleji více než 700V, ztráty při tom počtu aut budou obroské, zejména pří té vzdálenosti.
Navíc dráha tam je a jen stěží bude mít již využitou kapacitu, ale elektrifikace bude složitější musel bych se podívat na průjezdné profily, ale někdy se kontejnery přepravují i ve dou řadách. Navíc by tu byl ještě ten problém že nevšechny továrny tam mají vlečky, kamiony se k nim ale dostanou. je otázka jak to dopadne. Raději bych viděl tedy koleje, pokud by ale zavolali jistou Švýcarskou společnost, měli by vemi rychle flotilu docela ekologických a počítačem řzenách lokomotiv nezávislé trakce. e až spodivem jaký rozdíl v emisíshc udělá kontinuální spalování jen za mírného přetlaku a explozivní v motoru.
Také s myslím, že
Také s myslím, že železnice by byla výhodnější. Není to špatný nápad, vlak je vlak. Navíc železnice ještě nejsou řádně vytížené.
Napadá mne, že jestli
Napadá mne, že jestli budou existovat automatické kamiony, mohla by být i automatizovaná RoLa, takže by třeba z kruhu 100km z okruhu New Yorku se sjely všechny zásilky na nákladní nádraží, tam najely na vlaky v daném pořadí (což je důležité pro případné rozpojování (nebo by mohly být vlaky před odjezdem spojeny tak aby se ušetřila kapacita tratě) a pak by se odeslaly na cestu k západnímu pobřeží, nebo třeba do nějakého jiného místa, kde by byly vlaky rozděleny a podobně. Takový systém by mohl podle mne fungovat. USA boužel nejsou tak zakolejněné jako naše zem, (byť se to zhoršuje), takže přímé odeslání z fabriky do fabriky po dráze je problém.
Jinak pokud se nepletu tak snad na Mendelově Univerzitě se pracuje na automatizaci dráhy pracuje: zoom.iprima.cz/clanky/strojvedouci-zrejme-prijdou-o-praci-podekovani-posilejte-do-brna
A ještě tu švýcarskou nezávislou trakci: dlm-ag.ch/en/locomotives-ref/8-modernisierungen-528055-
dlm-ag.ch/attachments/article/52/Modern%20Steam%20english.pdf
P.S. za překlepy v minulém textu se omlouvám, psal jsem v rychlosti.