V Americe by mohla vzniknout dálnice pro robotické kamiony

V Kalifornii dnes jezdí 48 robotických aut. Google připravuje vlastní. A jedno robotické auto dokonce přejelo Spojené státy napříč. Tak proč z Kanady do Mexika nepostavit dálnici pro robotické náklaďáky?

Robotický kamion Freightliner je projektem německého koncernu Daimler
foto: Daimler

Plán na vybudování vyhrazené dálnice pro robotická nákladní auta aktuálně posuzuje organizace jménem CNATCA. Tato asociace se stará o obchodní koridory Severní Ameriky.

Návrh na robotickou dálnici počítá s tím, že by vedla podél americké dálnice Route 83 skrze státy Texas, Oklahoma, Kansas, Nebraska, Jižní Dakota, Severní Dakota a směrem do kanadské provincie Manitoba.

Hlavním důvodem pro vybudování takové cesty má být nedostatečná kapacita železničních spojení a vysoká produkce ropy v Severní Dakotě, kterou je odtamtud obtížné přepravit dál.

A co víc, robotické trucky už se pomalu začínají objevovat. Vždyť tomu není tak dávno co jsme psali, že na americké silnice vyrazil první robotický kamion. Nepochybujeme, že zdaleka ne poslední.

6 Comments on “V Americe by mohla vzniknout dálnice pro robotické kamiony”

      1. Mosty jsou dnes navrhovány
        Mosty jsou dnes navrhovány jako dva samostatné, tunely taktéž. Případně i na dvoukolenýc tratích jsou tunely jednokolejné a provoz se v nich střídá, například na transibu. Je jasné že na tehachapi to nepůjde, ale na většině trasy proč ne. Navíc dráha bude mít rozhodně lepší výtěžnost a bude stále zdravěší, než i elektrické kamiony. Bohužel autmativzace má v tomto směru zpoždění, jelikož zatímco kamiony provozuje mnoho společností, u dráhy je to jinak. nemyslím že by u nich se tolik musela řešit EM kompatibilita jako u vlaků, ale jednu věco u kamionu nikdy nikdo nedosáhne, nízké ztráty proudu. Nepředpokládám že tam bude v troleji více než 700V, ztráty při tom počtu aut budou obroské, zejména pří té vzdálenosti.

        Navíc dráha tam je a jen stěží bude mít již využitou kapacitu, ale elektrifikace bude složitější musel bych se podívat na průjezdné profily, ale někdy se kontejnery přepravují i ve dou řadách. Navíc by tu byl ještě ten problém že nevšechny továrny tam mají vlečky, kamiony se k nim ale dostanou. je otázka jak to dopadne. Raději bych viděl tedy koleje, pokud by ale zavolali jistou Švýcarskou společnost, měli by vemi rychle flotilu docela ekologických a počítačem řzenách lokomotiv nezávislé trakce. e až spodivem jaký rozdíl v emisíshc udělá kontinuální spalování jen za mírného přetlaku a explozivní v motoru.

          1. Napadá mne, že jestli
            Napadá mne, že jestli budou existovat automatické kamiony, mohla by být i automatizovaná RoLa, takže by třeba z kruhu 100km z okruhu New Yorku se sjely všechny zásilky na nákladní nádraží, tam najely na vlaky v daném pořadí (což je důležité pro případné rozpojování (nebo by mohly být vlaky před odjezdem spojeny tak aby se ušetřila kapacita tratě) a pak by se odeslaly na cestu k západnímu pobřeží, nebo třeba do nějakého jiného místa, kde by byly vlaky rozděleny a podobně. Takový systém by mohl podle mne fungovat. USA boužel nejsou tak zakolejněné jako naše zem, (byť se to zhoršuje), takže přímé odeslání z fabriky do fabriky po dráze je problém.

            Jinak pokud se nepletu tak snad na Mendelově Univerzitě se pracuje na automatizaci dráhy pracuje: zoom.iprima.cz/clanky/strojvedouci-zrejme-prijdou-o-praci-podekovani-posilejte-do-brna

            A ještě tu švýcarskou nezávislou trakci: dlm-ag.ch/en/locomotives-ref/8-modernisierungen-528055-

            dlm-ag.ch/attachments/article/52/Modern%20Steam%20english.pdf

            P.S. za překlepy v minulém textu se omlouvám, psal jsem v rychlosti.

Napsat komentář