7 světových automobilek vybuduje v Severní Americe obrovskou síť nabíječek
BMW, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz a Stellantis zakládají bezprecedentní společný podnik pro vybudování sítě nabíjecích stanic. Cílem je …
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
BMW, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz a Stellantis zakládají bezprecedentní společný podnik pro vybudování sítě nabíjecích stanic. Cílem je …
V Kalifornii dnes jezdí 48 robotických aut. Google připravuje vlastní. A jedno robotické auto dokonce přejelo Spojené státy napříč. Tak proč z Kanady do Mexika nepostavit dálnici pro robotické náklaďáky?
Americká vláda investuje dalších 50 milionů dolarů do výzkumu a vývoje elektrických a hybridních automobilů. Jde o další finanční injekci pro „elektrickou“ iniciativu Baracka Obamy – EV Everywhere Grand Challenge (Velká výzva – elektromobily všude). Cílem iniciativy je urychlit vývoj v hybridních a elektrických technologiích.
Spojené státy americké snižují závislost na dovozu ropy seč mohou. V roce 2015 chtějí mít na silnicích 1 milion elektrických aut. Nejnovější statistika tamního ministerstva energetiky dokazuje, že se to může docela snadno povést.
Malý městský elektromobil Mitsubishi iMiEV zažívá velký úspěch doma v Japonsku, nedávno dorazil do Velké Británie a brzy přeplave kanál La Manche také na starý kontinent. Ať už pod značkou Peugeot iOn nebo Citroen C-Zero. Evropa ale není jediná, která touží po svém krásném malém elektromobilu. Amerika by ho chtěla taky, a co nejdřív. Teď do vypadá, že dokonce možná dostane ještě něco lepšího. pokračování…
Amerika žije šetřením. Ekonomická krize je tu stále velmi živým tématem a jednou z oblastí kde se výrazně šetří jsou nová auta. Podle aktuálního spotřebitelského průzkumu už dnes Američanům daleko více záleží na tom jaké by mělo mít jejich nové auto spotřebu nežli na počtu držátek na pití. „Lidé se dnes o spotřebu skutečně zajímají,“ říká analytik Anthony Pratt. ČÍST DÁL…
Barack Obama konečně přináší Americe tolik potřebné reformy. To, že výrazně zreguloval trh s kreditními kartami nás zas až tak zajímat nemusí. Podstatnější je, že výrazně zpřísnil tzv. CAFE standardy, tedy standardy spotřeby paliva a dále také emisí výfukových plynů pro osobní i nákladní automobily. CAFE (Corporate Average Fuel Economy) omezení byla poprvé zavedena v roce 1975 v reakci na tehdejší ropnou krizi. Nová legislativa říká, že standard průměrné spotřeby automobilů se bude každým rokem od 2011 zvyšovat o pět procent až do roku 2016, kdy by měl dosáhnout hodnoty nejméně 35,5 MPG, tedy zhruba 6,6 l/100 km. Podle Obamy to bude znamenat ušetření zhruba 1,8 mld. barelů ropy během následujících pěti let, což se rovná odsunutí 58 mil. automobilů ze silnic či uzavření 177 uhelných elektráren. Prezident si slibuje, že to zároveň výrazně omezí závislost USA na dovozu ropy. Velké americké automobilky tento krok překvapivě přivítaly s tím, že nyní mají více jistoty pro budoucí plánování.
Téma rychlovlaků, resp. vysokorychlostních tratí (VRT) je v poslední době čím dál tím oblíbenější. Nový americký prezident Barack Obama nedávno ohlásil velký projekt stavby rychlodráhy napříč celými Spojenými státy. Těžko proto odolat další nejnovější zprávě z USA. Společnost Solar Bullet totiž představila projekt solárního vysokorychlostního vlaku z Tucsonu do Phoenixu. Maximální rychlost vlaku by měla být 355 km/h a vzdálenost necelých 190 km mezi zmíněnými dvěma městy by měl urazit během půl hodiny. Co je ale na celém projektu nejzajímavější je skutečnost, že energii pro rychlovlak by dodávaly solární panely rozprostřené nad rychlodráhou (celkem jde o 110 MW). Odhadované náklady na vybudování tak odvážného projektu jsou 27 mld. dolarů, podle některých značně podhodnocené. Zakladatelé společnosti Solar Bullet už se setkali se zástupci místních samospráv i vlády, kterým se sice nápad líbí, nicméně jeho náklady považují už tak za velmi vysoké. „Já bych k tomu řekl jen to, že pokud plánujete, plánujte ve velkém. Pokud sníte, sněte ve velkém,“ komentuje situaci Gary Hayes, výkonný ředitel asociace regionální dopravy, který nápad nehodlá jen tak zahodit do koše.
Jak prodávat velká luxusní nebo i menší sportovní auta v době, kdy je nikdo nechce kupovat? Jednoduše, udělejte z prodejen svých dealerů „zelená království“. Tak to alespoň vidí Audi, které se chystá do třicítky nových prodejen v USA investovat miliardu dolarů. Mají v sobě spojovat témata „úspornosti, sportovního vyžití, luxusu a enviromentální uvědomělosti“. Renomovaná architektonická kancelář Allmann Sattler Wappner z Mnichova navrhla proto showroomy, které efektivně využívají prostor, přirozené osvětlení a celkově snižují náklady o 30-40%, zejména na vytápění a osvětlení. Všechny mají být otevřeny do roku 2010, mimo jiné v Atlantě či Los Angeles. Audi se nicméně nezabývá pouze redesignem svých prodejních míst, připravuje „čisté“ TDI diesely a především elektromobily v čele s Audi E1. Otázka však zní: ublížilo by nějak koncernu Volkswagen, který značku Audi vlastní, kdyby svým dealerům k té miliardě přidal ještě pár desítek milionů na solární panely nebo menší větrné elektrárny a ukázal tak široké veřejnosti jak se doopravdy dají měnit města?
O tom, že indická automobilka Tata Motors uvede na evropský trh speciální verzi svého nejlevnějších auta na světě Tata Nano už víme. Nejnovější informace však hovoří o tom, že Tata přemýšlí také o jeho uvedení v zámoří, konkrétně v USA. Ratan Tata, hlava skupiny Tata, magazínu Financial Times řekl, že těžké časy ekonomické krize přinutily automobilku začít pracovat na americké verzi Nano určené pro export do USA, a to už kolem roku 2011 až 2012. Amerika stále je největším automobilovým trhem na světě, ale teprve postupné uvědomování si, že velké žravé kraksny od General Motors nejsou to pravé ořechové údajně přesvědčilo Ratana Tatu, aby se vůbec začal americkým trhem zabývat. V Evropě bude Tata Nano Europa dostupná už příští nebo přespříští rok. Malinké levné auto nebude v Evropě rozhodně tak levné jako v Indii a navíc bude pod tlakem konkurence. To samé platí také pro Ameriku, která se v poledních měsících výrazně otevřela malým a levným automobilům jako je smart ForTwo, Hyundai Accent či Nissan Versa. „Tata by musela přesvědčit americké zákazníky, že je nejen spolehlivé a bezpečné, ale že nabízí něco navíc,“ řekl pro FT Joseph Barker, analytik CSM Worldwide. Ratan Tata si je všech těchto obtíží vědom. „Není to nic, co bychom brali na lehkou váhu,“ řekl.
Jen co Honda uvedla na trh novou generaci svého hybridu Honda Insight, už se může pochlubit slušnými výsledky. Nejlevnější hybridní automobil na trhu jde v Japonsku na dračku. Za pouhý týden si jej objednalo 5000 zájemců, čehož chtěla automobilka dosáhnout během měsíce. V zemi vycházejícího slunce se hybrid prodává od 1,89 milionu jenů, tedy v přepočtu asi 470 000 Kč. Konkurenční Toyota Prius se v Japonsku prodává za 2,3 milionu jenů – na trh se však nyní chystá nový model pro rok 2010, jehož cena prozatím není známa – na trhu bude teprve v květnu. Uvedení nové Hondy Insight v Evropě se očekává během letošního března, v Americe pak bude k dispozici od dubna.
Aktuálně informuje: – V americkém Kongresu začíná mezinárodní konference o klimatu. Tvrzení, že za oteplování může člověk, už dobývá i dosud „skeptickou“ Ameriku. (celý článek)