Unikátní solární auto převezou přes půl zeměkoule

Mezinárodní logistická společnost Gebrüder Weiss přepraví inovativní solární auto pro studentský tým aCentauri Solar Racing ze Švýcarského federálního technologického institutu (ETH) v Curychu do Austrálie. Tam se na konci října 2023 odehraje jedinečný závod World Solar Challenge, v jehož rámci urazí celkem 31 týmů neuvěřitelných 3000 km z Darwinu přes australské vnitrozemí do Adelaide pouze s využitím solární energie.

O bezpečnou dopravu high-tech vozidla se postará Gebrüder Weiss se svými bohatými zkušenostmi s převozem speciálních zásilek. Využívat přitom bude kombinaci pozemní, námořní i letecké přepravy.

SOUVISEJÍCÍ: Lightyear 0 – solární elektromobil, který skoro nemusíte nabíjet

„Naše pozice globální logistické společnosti znamená, že jsme lídrem inteligentních dopravních řešení a aktivně utváříme mobilitu zítřka,“ říká Frank Haas, Head of Corporate Brand Strategy & Communications at Gebrüder Weiss, a dodává: „Solární vůz aCentauri udává trendy s potenciálem způsobit revoluci v odvětví dopravy, a proto podporujeme tým na jeho cestě do Austrálie.“

Na vývoji a realizaci tohoto solárního vozu pracovali studenti ETH v Curychu téměř rok. Je navržen s důrazem na odolnost a maximální energetickou účinnost a je symbolem budoucnosti, ve které je životní prostředí ústředním bodem.

Gebrüder Weiss dopraví unikátní solární vůz na závod do Austrálie. foto: ETH

„Samozřejmě bychom chtěli závod vyhrát. Ale stejně důležité je pro nás přijmout aktivní roli při vývoji účinných ekologicky šetrných řešení,“ vysvětluje Alexandr Ebnöther, manažer týmu aCentauri. „S podporou společnosti Gebrüder Weiss můžeme prokázat, že auta na solární pohon a tím i udržitelná mobilita jsou reálné.“

Gebrüder Weiss se v současné době zaměřuje zejména na alternativní pohony. Solární vůz aCentauri absolvoval první úsek své cesty na vodíkovém nákladním automobilu s nulovými emisemi, který společnost provozuje ve Švýcarsku již víc než dva roky.

„Neustále hledáme nová inovativní řešení a testujeme moderní technologie. Pro naši společnost je důležitá podpora podobných projektů jak u nás, tak i v zahraničí, protože nám umožňuje zvyšovat standard služeb a současně posouvat logistický obor kupředu,“ vysvětluje Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel Gebrüder Weiss ČR.

zdroj: tisková zpráva

6 Comments on “ Unikátní solární auto převezou přes půl zeměkoule”

  1. K tomu “jedinečnýmu” závodu World Solar Challenge jsem se už od dětství upínal jako k vějičce naděje pro naši bezemisní udržitelnou budoucnost. Nikdo z toho nic kloudnýho nevzešlo. Byla to jen zábavná hra pro studenty, vděčný téma pro média a ideální platforma pro greenwashing korporací který si na těch autíčkách vozili svoje loga.

    Teprve v roce 2008 a 2012 automobilka Tesla prolomila nedůvěru v elektromobily výrobou normálních aut na baterky s velkých dojezdem a rychlým nabíjením a s plnohodnotnou užitností. Teprve tehdy se to zlomilo.

    Jedinej kdo snad trochu navazuje na tento študáckej solární závod je startup Lightyear a nová Aptera. Jinak nikdo. Mnichovskej študáckej projekt Sono motors to vzdal v půli cesty.

    1. Další variantou byl závod fosilních spalovacích eko vozítek sponzorovaných kým jiným než velkou fosilní ropáckou společností. Praktickej výsledek pro úspornější spalováky taky naprostá nula. I strejda Piech se taky pohořel se svým 1 litrovým vozitkem co měl ujet 100 km na 1 litr paliva (nafty).
      Výsledkem byla akorát extrémně neužitečná dízlová uhlíková skořápka VW XL1 pro 2 lidi a igelitku, která si beztak musela pomoct plugin hybridním pohonem a když vycucla baterku tak se spotřebou přiblížila ke spotřebě Priusu což je proti tomu plnohodnotný auto.
      Výsledek? Všechny tydle ekojízdy jsou k hounu. Slepá větev vývoje. Je to jen hra s nadějí pro plebs. Revoluce přišla odjinud a to konrétně nejdřív od GM s jejich v zárodku zadušeným EV1, pak od Toyoty s jejich hybridním Priusem a pak od Tesly s jejich velkobaterkáčem poskládáním z tisícovek lithiovejch “tužkovek” z notebuků, který zlomil strach z dojezdu a nepraktičnosti. Teď Tesla zlomila i strach z dojezdu a rentability tahačů se svou Tesla Semi.

    2. Ještě nesmím zapomenout na spouštěcí mechanismus nástupu elektromobility kterým bylo doslova rozdrcený projekt EV1 automobilky GM.
      https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1

      Důvodem jeho okamžité rozdrcení všech aut GM EV1 byla vyhraná právní bitva se státem Californie, že automobilky nebudou muset splňovat přísnější flotilové limity a tudíž už flotilka půjčovacích compliance baterkáčů EV1 nebyla potřeba a mohlo se rakovinomety nerušeně vyrábět dál.
      Mimo jiné hybridy od Toyoty a Hondy vznikly také jako reakce přísnější flotilové emise pro stát Kalifornie. K tomu se tam objevili i první vodíkové vody.

      Vůbec statu Kalifornie můžem být vděční nejen za hybridy, vodíkáče a baterkáče ale i za zavedení kontroly emisí výfukových plynů, otěru pneumatik, zavedení katalyzátorů, omezování flotilových emisí atd.

Napsat komentář