Kia ukázala robota, který umí doručovat balíčky – zatím jen v interiéru

Kia a Hyundai představili nový design robota „DAL-e Delivery“ pomocí obrázků a videoklipu. Další vývoj doručovacího robota, který byl uveden na trh v prosinci 2022, má zlepšit výkonnost doručování a zajistit spolehlivé doručování, zejména ve složitých prostředích, jako jsou kanceláře a nákupní centra.

Robot DAL-e Delivery čerpá z poznatků získaných v rámci předchozího pilotního projektu doručovacího zařízení Kia a Hyundai; chlubí se řadou zásadních vylepšení ve smyslu konstrukce i schopností s cílem poskytovat rychlé a spolehlivé doručovací služby ve složitých vnitřních prostorách.

„DAL-e Delivery nabízí efektivní a spolehlivé služby veřejného stravování a doručování balíčků za účelem rychlé obsluhy zákazníků,“ uvedl Dong Jin Hyun, viceprezident a vedoucí laboratoře robotiky Kia a Hyundai. „Naše vize zasahuje až do oblastí propojování infrastruktury napříč různými prostorami včetně kanceláří, restaurací a nákupních center.“

SOUVISEJÍCÍ: KUKA: Robot není hrozba, ale pomocník a partner člověka

Z důvodu co nejvyšší jízdní stability má DAL-e Delivery podobu čtvercového sloupu s kulatými rohy a těžištěm ve spodní části. Díky nenápadně začleněným senzorům a decentnímu povrchu v imitaci kovu se DAL-e Delivery chlubí luxusním vnějším vzhledem.

Robot DAL-e Delivery je postaven na čtveřici modulů Plug & Drive (PnD); uvedené řešení mobility je spojením elektromotoru se systémy řízení, odpružení, brzdění a senzory pro rozpoznávání prostředí.

Dokáže se rozjet rychlostí až 1,2 m/s; volně se pohybující moduly PnD v kombinaci s pokročilou technologií autonomního řízení rozpoznávají překážky a snadno se proplétají úzkými nebo přeplněnými prostorami. Vyspělý systém odpružení robota kromě toho zajišťuje stabilitu při přejíždění nerovností na podlaze ve prospěch spolehlivého doručování zásilek.

I přes zvětšení nákladového prostoru má DAL-e Delivery menší rozměry než předchozí verze, což přispívá k jeho snadné mobilitě. Díky kapacitě až 16 šálků kávy a možnosti přepravovat zboží o celkové hmotnosti až 10 kg je praktickým řešením pro přepravu rozměrných a těžkých balíčků.

Ke snazší orientaci napomáhá decentní osvětlení uvnitř nákladového prostoru. Při otevření dvířek se dno úložného prostoru vysune ven pro snazší vkládání nebo vyndávání předmětů.

Klíčovou funkcí robota DAL-e Delivery je schopnost autonomního řízení, díky níž může volně přejíždět mezi různými patry budovy a bez problémů komunikovat se systémy ovládání výtahu a dveří. Kromě toho zajišťuje rychlé doručování díky schopnosti zjišťovat v reálném čase optimální trasu.

Když DAL-e Delivery dorazí k cíli, dokáže rozpoznat příjemce prostřednictvím zabudované kamery. Díky pokročilé AI technologii rozpoznávání tváří z vývoje Kia a Hyundai Robotics Lab se dvířka otevírají automaticky, aniž by příjemce musel zadávat heslo.

Dokladem vysoké technologické úrovně Robotics Lab je technologie rozpoznávání tváří s oficiální certifikací 99,9% přesnosti od bezpečnostní agentury Korea Internet and Security Agency.

Robot je vybaven 11,6″ displejem s jemnou grafikou pro přehledné zobrazování informací o aktuálním stavu. Na obrazovce jsou uvedeny klíčové informace, jako například cíl a provozní stav, aby každý uživatel či kolemjdoucí okamžitě pochopil, čím se robot právě zabývá. Komunikaci se zákazníkem dále vylepšují animované výrazy tváře na obrazovce.

Kia a Hyundai plánují robota DAL-e Delivery představit ve druhém čtvrtletí letošního roku v prostorách Factorial Seongsu společnosti IGIS Asset Management. Tato chytrá kancelářská budova v Soulu bude letos v dubnu zpřístupněna nájemníkům. Kia a Hyundai loňského května podepsaly obchodní dohodu s IGIS za účelem obchodního využití budovy podporující pohyb robotů.

zdroj: tisková zpráva

Napsat komentář