Toyota Yaris Hybrid – rekordman na českém trhu

Model Toyota Yaris Hybrid dosáhl za rok 2012 s počtem 46 prodaných vozů významného úspěchu – stal se nejprodávanějším modelem značky Toyota s plně hybridním pohonem v ČR. Přispěl navíc výraznou měrou k prvenství značky Toyota v celkových prodejích vozů s plně hybridním pohonem v ČR za rok 2012.

Toyota Yaris Hybrid – rekordman na českém trhu s hybridy
foto: Toyota

Model Yaris Hybrid pokračuje v prodejním úspěchu i v lednu 2013. Společnost Toyota Motor Czech představila model Yaris Hybrid v květnu loňského roku v rámci kampaně Hybridní revoluce a vůz byl téměř okamžitě velmi pozitivně přijat jak odbornou, tak i laickou veřejností.

V roce 2012 bylo nakonec, dle statistiky SDA, v ČR registrováno 46 vozů této modelové řady s plně hybridním pohonem.

Yaris Hybrid se tak stal nejprodávanějším plně hybridním vozem značky Toyota v ČR za rok 2012 a ve stejném období výrazně pomohl této japonské značce k nejvyšší příčce mezi všemi značkami v prodejích vozů s plně hybridním pohonem na našem trhu.

Celkový trh s hybridními vozy v ČR byl v roce 2012 reprezentován 362 prodanými vozy. Toyota s prodejem 128 hybridních vozů se na těchto prodejích podílí více jak třetinou.

Stejně úspěšný trend pokračuje také v lednu 2013, kdy je Toyota Yaris Hybrid premiantem prodejů hybridních vozů v ČR s registrovanými 12 vozy.

Začátkem roku získala navíc Toyota Yaris Hybrid ocenění – titul Zelené Auto roku 2013 v ČR při vyhlašování ankety Auto roku 2013 v ČR.

„Úspěch modelu Yaris Hybrid vnímáme nyní velmi intenzivně, zejména díky stále vzrůstajícímu počtu objednávek. Veřejnost v České republice stále více oceňuje benefity, které vůz s plně hybridním pohonem poskytuje a začíná tyto vozy plnohodnotně srovnávat s konvenčním pohonem jiných vozů. A pro ty, kteří se právě nyní rozhodují, máme dobrou zprávu. Díky maximální efektivitě ve výrobě se nyní výrazně zkrátila čekací doba na Yaris Hybrid o plné 3 měsíce. I tato skutečnost současnému prodeji nesmírně pomáhá. Úspěšnému modelu Yaris Hybrid však v ČR roste konkurence – náš další, zcela nový model Auris Hybrid. Jeho podíl v celé modelové řadě Auris je nyní téměř 20 %, což je velmi slibný výsledek“, říká Martin Peleška, obchodní a marketingový ředitel společnosti Toyota Motor Czech.

Tato slova potvrzuje i evropská statistika prodeje za rok 2012, kde mezi plně hybridními modely značky Toyota je sice nejúspěšnější také Yaris Hybrid s celkovým prodejem 24 384 vozů, ale jen těsně následován modelem Auris Hybrid (23 157 prodaných vozů). Třetí je model Prius (19 241 prodaných vozů).

tisková zpráva

44 Comments on “Toyota Yaris Hybrid – rekordman na českém trhu”

  1. Papierova spotreba neklame!
    Papierova spotreba neklame! Okruh 12 km po meste v nedelu popoludni – zaciatok s teplym motorom a vybitou bateriou priemernou rychlostou 30 km/h s navratom do vychodzieho bodu 2,7 L/100 km. Po okresnych cestach 150 km spotreba 3,4 L jazdou respektujucou predpisy, ale podla moznosti aj ostatnych vodicov. Kym prva spotreba v meste je len experimentalna, mimo mesta je spotreba celkom realna. Napomaha tomu obmedzenie rychlosti 50 km/h v obciach, kedy sa da vyzit elektromotor.

    Problem vidim v tom, ze podla prirucky ani rady predajcov sa vodic nenauci jazdit usporne: je vyhodnejsie brzdenie motorom alebo uprednostnit rekuperaciu miernym prislapnutim na brzdovy pedal? Pri miernom klesani je lepsie udrziavat rychlost za cenu striedavej rekuperacie energie a elektrickeho pohonu so stratou, alebo radsej zaradit neutral?

    Tazko sa vyhnut dobijaniu baterie pri jazde do kopca, hoci o chvilu pri jazde z kopca nebude k dispozicii prazdna kapacita baterie. Neviem, ci je to nedostatok software alebo jednoducho planetova prevodovka sa nema taku volnost, teda nemoze sa inak tocit – moja predstavivost tu konci.
    Chcelo by to zriadit forum vodicov, nie pochybovacov, ktori by si odovzdavali skusenosti.

  2. Objednal som Yaris hybrid
    Objednal som Yaris hybrid potom, co som zaplatil tretiu pokutu za nezastavenie na znacke Stop kvoli uspore paliva. S hybridom vas srdce na stopke neboli. Cim pohodovejsie clovek jazdi (brzda, plyn), tym viacej sa uplatnuje rekuperacia. Z krizovatky nadherne zrychluje za podpory naakumulovanej energie brzdenia.
    V zime sa studeny motor pomaly zohrieva a na kratkych trasach neposkytuje posadke tepelny komfort. Pri jazde so studenym motorom sa system snazi plne dobit bateriu, a pokial nastavite vysoku teplotu v kabine, tak bezi naprazdno aj pri plnej baterii.
    Auto robi radost, je tiche, dynamicke, sedi na vozovke a ma porovnatelnu cenu s automatickou prevodovkou alebo dieslom. Pocas svojej zivotnosti ma dokonca navratnost aj v porovnani s najlacnejsimi motorizaciami. Prevahu ma v mestskej prevadzke, na semaforoch a v kolonach, kedy posobi ukludnujuco na svojho majitela. V hornatej krajine Vam pri jazde z kopca vrati Vase peniaze za benzin.

    1. Vrátí se
      Vrátí se pokud….
      Návratnost v porovnání s nejlevnější motorizací tam skutečně je. Pokud:
      – se za dobu životnosti neporouchá (pouze autorizovaný servis)
      – pokud se povinné ručení nezačne platit podle výkonu motoru (ono 100kW je docela dost)
      – pokud s nim vydržíte po dobu životnosti (takže 15 let)
      – pokud s ním nehavarujete (řeší dražší havarijní pojištění)

      1. Mily Omega,
        vsetko zalezi od

        Mily Omega,
        vsetko zalezi od kriterii, ktore pri vybere pouzivame. Pokial je jedninym kriteriom hospodarnost, tak najlacnejsi benzinovy motor je jedinym riesenim. Pokial si mozem dopriat trochu viacej zabavy, alebo nehcem exhalaty v garazi ci zahradke, pripadne uprenostnujem automat, mozem zvolit hybrid. Yaris je prvy hybrid s realnou cenou. Je pravdou, ze za tu cenu mozem siahnut po aute o triedu vyssie, s tym vsak nie vzdy najdete dost velke miesto na parkovanie v centre. Papierovo je to stale auto s motorom 55 kW, takze nejake vysoke poplatky nehrozia ani pri registracii ani zdanovani. Mna osobne fascinuje planetova prevodovka, sam som zvazoval pouzitie diferencialu ako kontinualnej prevodovky pred 35 rokmi, ale auto s dvoma motormi vtedy vyzeralo ako nezmysel.

        1. Uznávám, že je to moc
          Uznávám, že je to moc pěkné technické řešení. A už pár let hledám náhradu za svoje twingo (protože je to ideální auto do města). Bohužel nejsem a ještě pár let nebudu v situaci, kdy bych si mohl koupit auto jenom proto, že se mi líbí. Takže ekonomický aspekt je pro mě (bohužel) až na prvním místě.
          Jenom doufám, že se dostanu ke svému snu, který mám už 8 let a to pořídit si čistý elektromobil a že do doby kdy to bude ekonomicky ospravedlnitelné to twingo ještě vydrží. A Vám přeji hodně kilometrů bez poruch.

        2. Jako Toyotě nelze upřít,
          Jako Toyotě nelze upřít, že hlavně zvolila rozumný obchodní model. Oni vědí, že nedokáží vyrobit hybrid za cenu auta se spalovacím motorem, tak to zákazníkovi kompenzují obrovským balíkem nadstandardní výbavy a tak pro někoho kdo chce automat, klimatizaci, výborné zpracování, všechno v elektrice a navíc ve spojení se slušnou dynamikou jízdy skutečně tvoří zajímavou nabídku, na které lze dokonce v provozu i něco ušetřit.

          Naprosto špatný model naopak vidím u iMiEV, alias iON alias Czero, kde to auto je příšerně drahé, ale přitom jeho výbava je ubohá, kvalita zpracování na dnešní dobu podprůměrná, dojezd malý, dynamika jízdy na to že jde o elektromobil také velmi špatná.

  3. Myslím že „Omega“ nie
    Myslím že „Omega“ nie úplne korektne porovnával. Málokto dnes kupuje základný model auta za cenu „od“. Napr. ja by som už auto bez automatickej klímy nekúpil (ani malé) – a to je obvykle cca +40 000 KČ voči manuálnej. Toyota Yaris ponúka tento „nadštandard“ len pre model HSD. A nehovorím o ostatných prvkoch „nadvýbavy“ oproti základnému modelu. Takže keď si to porovnám s rovnako vybaveným Yarisom, tak to porovnanie už bude podstatne zaujímavejšie. Ja som sa v tom bol previezť a napriek malému papierovému výkonu je to prekvapujúco živé autíčko. A rozhodne som sa tam necítil stiesnene.

    1. Výbavu jsem opravdu
      Výbavu jsem opravdu neporovnával.
      Prostě jsem otevřel ceníky, podíval se na nabízený YARIS HYBRID a YARIS, nastavil srovnatelný motor a porovnal. Na doplňkovou výbavu jsem se skutečně nedíval, stejně jako jsem se nedíval na akční ceny a slevy, které lze dostat u prodejců.

      Ale protože do mě všichni šijete, že to není fér, pokusím se být trochu férovější (a koukám, že jsem se přehlédl v té ceně – za to se omlouvám, dělal jsem to narychlo)

      Takže srovnávám YARIS vs. YARIS HYBRID obě verze ACTIVE
      Základní cena: 319900,- vs. 409900,-
      Dodatečná výbava co má hybrid: LED světla, automatická klimatizace (+7200 pro klasik), chlazený box u spolujezdce (hybrid nemá), povinná výbava (840,- vs. 1500,-), motorizace 1,33/73kW vs 1,5/55kW (ten chybějící výkon je ovšem hodně znát na dálnici, a rychlost 165km/h u toho hybridu beru jako opravdu teoretickou). Cenový rozdíl (když opomenu to chlazení přihrádky) je 83460, což odpovídá 2384 litrů benzínu v ceně 35.

      Při rozdílu spotřeby (5.5l vs 3.8l) na 100 odpovídá 2384 litrů nájezdu 140 000 km. Pokud za rok najedu 15000 km, potom začne toto řešení být úsporné až v 10tém roce provozu. Otázka zní jakou kapacitu v té době bude mít baterie (může nastat i situace, že hybridu vzroste spotřeba vlivem špatně funknčí baterie).

      Předem upozorňuji, že veškerá čísla tohoto výpočtu jsem bral v neprospěch klasického YARISu a nezapočítal jsem náklady na celý životní cyklus auta jako jsem nezapočítal náklady na případné opravy atd.

      1. Napisem ti to este
        Napisem ti to este raz..hybrid ma vykon 73!!! 73 kw!! ty uvadzas len vykon benzinoveho motora..lenze v aute je elektromotor..a te sa zapaja k benzinu..ved aj v tech.parametroch je 73kw tak nepis stale 55kw a zasa si zapocital len ledky a klimu…a co disky co automat?? a porovnaval si zase inu toyoytu .)) porovnavaj multidrive..teda automaticku prevodovku ! rozdiel 35000czk. Hybrid 1,5 da pri starte z miesta 1,33 hoc kedy.Zrychlenie z 0 na 100 je rozdiel 0,1 sekundy..ale z 0 na 60 je hybrid mozno aj o 1-2 sek rychlejsi.

        1. Zopakuji – toto jsou údaje
          Zopakuji – toto jsou údaje z ceníků TOYTA. Tam je uvedeno 55kW + 45 elektro. Ovšem při jízdě po dálnici je baterie prázdná, takže tam těch 45 nemá smysl počítat. Takže primární a jediný motor je těch 55kW. Při rychlosti 130km/h už samotný odpor vzduchu bere 20kW výkonu.

          Jinak řečeno zkuste si to na trati D1 Brno-Praha, na Vysočině jsou pěkné stoupáky, tak uvidíte jestli to bude mít těch vašich 100kW, nebo těch mých 55kW.

          Disky u daných modelů jsou stejné – v obou případech je to doplňková výbava, takže jsem ji vynechal.

          Klimu jsem tam připočetl – 7200

          A automat neberu – v USA se doplácí za manuální převodovku, ta je tam braná jako luxus. To že u nás chtějí extra zaplatit za automat nemá ve srovnání co dělat. To je jako bych trval na manuální převodovce u hybridu, protože rád řadím.

          Takže jsem pořád na 10ti letech. A to navíc hodně pochybuju o té spotřebě 3,7 na dálnici. Na okreskách v 90ce klidně, ale na dálnici ani omylem.

          1. Pozri kamarat 🙂 ty chces
            Pozri kamarat 🙂 ty chces aby vysiel vitazne klasicky benzin .)..automat neberies .) ale twingom jazdis po meste..a automat do mesta je ideal..nehovoriac o tom ze hsd nie je automat..nenastava zmena prevodoveho pomeru.je tam v podstate diferak.aj na dialnici je to 100kw .)..opakujem nastuduj si na webe ako to funguje a zistis ze si uplne vedla..baterka nikdy nie je prazdna..a uz vobec nie na dialnici .).ta je stale tak na 70-90% .Ja som s tym autom najazdil 12000km..a na dianici ked ides do kopca..pripadne potrebujes obiehat tak sa pripoji elektrika..je to citit a zaroven mas 7´ display kde ti to pekne graficky ukazuje.,.v aute nie je len motor a elektromotor ale aj dalsi generator.
            Pre pochopenie funkcie motora odporucam
            richardstrba.blog.sme.sk/c/198920/Nie-je-hybrid-ako-hybrid-ako-funguje-Toyota-Prius.html
            Dalej auto je tiche! to sa z 1,33 v meste neda porovnat.Uz nebudem na teba reagovat lebo si ten typ ktoremu je zbytocne cokolvek vysvetlovat.Nevies ako to funguje..pises stael iny vykon.inu cenu..skoda pokracovat

            1. Omyl, já chci aby
              Omyl, já chci aby vítězně vyšla čistá elektrika.

              A hybridy považuji za nešťastný mezikrok. Technologie, která je velmi náročná na výrobu, velmi složitá na opravy (o IQ většiny opravářů aut vím své) a v celkovém důsledku i ekonomicky nevýhodná pro konečného zákazníka, tedy mě.

              Systém HSD je naprosto úžasná technologie, ale primární zdroj energie je tam stále ten motor 55kW, žádný jiný tam není. Baterie má kapacitu 936Wh. Při rychlosti 130km/h je odpor vzduchu mezi 15-20kWh, odpor pneumatik zhruba 5kW(přesněji se to dá spočítat ale pouze s přesnými čísly). Rezerva na dobíjení baterie je tedy více než 20kW. Situace se ovšem rapidně změní v případě nutného zrychlování, nebo jízdy do většího/delšího kopce. V tom okamžiku může okamžitá potřeba energie přesáhnout oněch 55kW. V případě že bude potřeba 60kW, vydrží baterie v tomto režimu 12 minut, při potřebě 70kW jenom 4 minuty. Potom nutně nastane ten okamžik, kdy se auto zpomalí. V čechách takovéto extrémní situace asi nezažijete, což znamená že máte stále k dispozici 55kW motor a pohotovostních 45kW.

              Jinak jsem četl pár diskuzí o konkrétně tomto hybridu a většina lidí si stěžovala, že reálnou spotřebu mají mezi 4 a 4,4 litru.

              1. Velice zajímavá diskuze a
                Velice zajímavá diskuze a drze se také zapojím.

                Na začátek rovnou napíši, že hybrid jakéhokoliv provedení považuji za nešťastnou technologii. Protože k tomu co je prakticky schopna dosáhnout = snížení spotřeby o cca 10-20% oproti běžnému spalovacímu motoru vyžaduje neúměrně složité provedení pohonu a sám se divím, že to výrobci prodávají tak tak levně.

                Rovnou k Yarisu hybrid:

                1) baterie: složená z NiMH článků o kapacitě 6,5Ah a napětí 144V, dává uloženou energii cca 0.9kWh.
                2) elektromotor: 45kW/169Nm

                ten jasný nepoměr vidím jen já?

                – pokud by měl ten elektromotor dodávat výkon 45kWh, tak při účinnosti PMSM s měničem 90%(jsem velmi štědrý na to že motor je navinut na 520V, takže tam je navíc step-up měnič) je potřeba dodat příkon 50kW a to ptám se z čeho? Z necelé 1kWh baterky? I s tím step-up měničem to vyžaduje tak brutální zatěžovací proud, který ty NiMh články nikdy nemůžou dát. Já vidím běžně použitelných tak 5kW výkonu elektromotoru a tomu odpovídající moment něco kolem 30Nm.(Na to se ale pořád dá moc pěkně a svižně popojíždět do rychlosti 50km/h a při akceleraci zase hodně pomůže ten moment, protože se konstantně přičítá i v otáčkách, kdy spalovák svůj max. moment ještě nedává)

                – NiMH články jsou na dobíjení citlivější než lithium, takže běžně končí na proudu 1C aby to mělo nějakou životnost Tj. za jízdy se plně vybitá baterka nabije nejdřív za 80-90min. Kde přitom ale spalovák musí jet 40min s tím 1kW výkonem navíc.

                => tj. to co se ušetří na palivu při akceleraci je zase propáleno při dobíjení baterky při plynulé jízdě. Shrnuto podtrženo nemůže hybrid nikdy snížit spotřebu pod 10-20% samotného spalováku, leda že by se ta baterka pravidelně dobíjela ze sítě(což se právě používá při testovacích metodikách a dosud to nikdo nezakázal)
                => Čili 3l/100km je pro automobil >1000kg naprostá kravina a 4l/100km je meta dosažitelná jen pro malé „lehké“ hybridy. Čili jestli Yaris se spalovákem dokáže jet za 5,5l, tak hybrid nepůjde nikdy pod 4-4,5l.

                1. Páči sa mi že Omega
                  Páči sa mi že Omega prepracoval porovnanie, aj keď nie úplne objektívne :-). Ako som písal, bol som na testovacej jazde a príjemne ma prekvapila živosť toho auta. Nikdy sa nerozbieha bez spaľovacieho motora (potvrdené predajcom). Elektromotor pomáha hlavne pri rozbehu a pri ustálenej rýchlosti (bez akcelerácie) je schopný ísť < 2 km čiste na elektriku. 2Pajda: 1 kWh baterka môže dodávať 50 kW čosi cez 1 min. (teoreticky). Môj osobný názor je (aj keď to nemám potvrdené), že Toyota v Yarise/Aurise HSD "recykluje" technológiu z najstaršej verzie Priusu.

                2. no když si to člověk
                  no když si to člověk rozpočítá, tak 50kW při 144V dává proud cca 350A což pro článek s kapacitou 6,5Ah znamená násobek 53C – to dnes zvládnou jen nejlepší NiCd a Li články, přičemž ty Li články jsou po sezóně (do 100cyklů) k odepsání.

                  Proto musí Toyota používat step-up měniče, kde při 520V je ten proudový odběr už jen 96A což je cca 14C. S tím už se dá pracovat, ale i tento násobek je pro dlouhodobou životnost stále moc velký (takový Model S ve špičce odebírá max. 3C).

                  Tj. malá baterie pro dostatečnou životnost musí pracovat:

                  1) jednak v „hypercyklickém“ režimu což znamená že se odebere najednou max. 10% kapacity a baterka se udržuje na cca 75% nabití, pak vydrží naprosto běžně deseti-tisíce cyklů.
                  2) omezení proudových špiček jak jen to jde.
                  _______________________

                  jinak tyhle NiMH od Panasonicu prokázali už v Priusech vynikající životnost, takže ta baterka vydrží to ano, ale kvůli tomu že je třeba ji držet v režimu výše, tak není možné kdovíjak snížit spotřebu. Se stárnutím auta se navíc jízdní parametry nebudou zásadně měnit, ale poroste spotřeba.

                  Co se týče spolehlivosti, tak speciálně u Toyoty bych byl velmi opatrný s tvrzením „nespolehlivý“, hybridní systém ale v každém případě zůstává výrobně složitější a tím i nákladnější.

                3. Pozor, ten měnič nemůže
                  Pozor, ten měnič nemůže nijak ovlivnit proud odebíraný z baterie (tedy před měničem), ten je při stejném odebíraném výkonu pořád stejný. Ten měnič tam bude z důvodu rozšíření pracovních otáček motoru a snížení tepelných ztrát.
                  Jinak 50kW odběru mi přijde hrozně moc, kde jste k tomu přišli?

                4. Presne tak keby nam menic
                  Presne tak keby nam menic dokazal vyrobit z 10KW na baterke 50kw na vystupe mame perpetum mobile..Udavany vykon baterie je 19Kw..pocitam ze to je idealny stav ked je nabita na 100% co som teda za 9 mesiacov videl asi2-3 krat..vecsinou sa pohybuje od 20-80%.Pocitam ze prepnutie z elektriny na benzin je dane odoberanym prudom z baterie, preto ked je nabita da sa po rovine ist aj 70km/h a ked je na 20% ja problem aj 50km/h.Preto som si aj kupil kliestovy ampermeter a len co sa otepli zacnem to skumat.Moj odhad je ze baterka sa pouziva tak max do 10-12kw.Ale kedze el.motor ma krutak od 0 otacok je to skutocne vyznamna pomoc v meste.rozbeh, spomalenie, rozbeh.Ked vynulujem pocitac da sa po meste presuvat zo spotrebou 3-3,5 litra.V lete sa v meste a okoli cez priemer 5 litrov nedostanete ani sviznou jazdou.Ciste na elektrinu..50km/h som presiel z plnou baterkou 3,8km.Rozdiel oproti yarise 1,33 je tak 1,2-1,5 litra na 100km.Rozdiel sa zmensuje tak ako stupa pomer jazd po dialnici a v zime.Kedze je auto primarne urcene do mesta a okolia nevadi to.Kazdopade je yaris hybrid prve cenovo dostupne a porovnate auto s hybridnym pohonom.A evc group by ho iste vedelo prestavat na plug-in hybrid tak ako to urobili s priusom. Mne by stacil lifepo4 baterkovy pack s dojazdom 12-14km.Ked uz bude menic a softver nie je problem dodat akykolvek baterkovy pack.

                5. Těch 19kW by odpovídalo
                  Těch 19kW by odpovídalo cca 20C, mimochodem nemá někdo datasheet k těmto NiMH článkům?

                  Jinak myslím, že se zde probralo vše důležité a já mám teď kolem Yarisu hybrid jasněji, díky za diskuzi.

                6. Tak potom napište článek
                  Tak potom napište článek s konkrétními údaji.

                  Jenom prosím – na webu ceskybenzin je jednoduchá aplikace, tam zadáte kilometry, kolik jste tankoval a kde a výsledkem je vypočet spotřeby. Kromě toho se dá používat i pro záznamy o opravách atd., takže budete vědět reálnou spotřebu a další informace. A navíc to vytváří prima ikonku s reálnou spotřebou :).

                7. Staci zajst na
                  Staci zajst na spritmonitor.de kde si vedie denik uz asi 200 majitelov yarisu hsd.

                8. Díky za odkaz. Reálná
                  Díky za odkaz. Reálná čísla mě přesvědčila, ať si to 10 let staré twingo ještě nechám. Spotřeba těch YARIS HSD je o dost větší, než je v papírech. A naprostá většina se reálně nedostane ani o litr pod mojí spotřebu. No hned se pozná, že 200kg rozdílu nespasí ani moderní hybridní technologie.
                  Takže čas zachovat se „zodpovědně zeleně“ a nezatížit životní prostředí novým strojem, neboť při jeho výrobě se toho napáchá řádově víc, než co bych ušetřil.

                9. Ten elektromotor má na
                  Ten elektromotor má na papíře 45kW/169Nm a u elektromotorů je zvykem udávat mechanický výkon na hřídeli…

                  Jo a dík za opravu, to s tím proudem mi ujelo.

                10. Jo takhle, to je odvozené
                  Jo takhle, to je odvozené od výkonu elektromotoru. Ale ten se snad plně využije jenom v případě, kdy se jede v (kvazi)sériovém režimu se spalovačem, který do něj pere výkon z generátoru. V čistě elektrickém režimu to bude zlomek této hodnoty.

                11. No ale pak zase ten výkon
                  No ale pak zase ten výkon spalováku odevzdaný do generátoru bude chybět na kolech ne? Takže si z pohledu celkového dostupného hnacího momentu/výkonu nijak nepomůžu. Hnací výkon/moment navíc lze vzít opravdu jen z té baterky a ta je omezena těmi cca 19kW, jak zde kolega doplnil.

                12. Ale samozřejmě, že
                  Ale samozřejmě, že pomůžu. V tom je přece celý vtip sériového hybridu, že spalovací motor držený v určitých otáčkách s přenosem výkonu přes generátor->elektromotor má v součtu daleko větší účinnost než samotný spalovač pracující v širokém spektru otáček. Možnosti HSD jsou mnohem víc než jenom v rekuperaci brzdné energie. Na tu by tam vůbec nemuselo být to „CVT“ složené ze dvou motorgenerátorů, úplně by stačil běžný automat s jedním na klice.

                13. Já nevím asi každý
                  Já nevím asi každý myslíme na něco jiného. Pokud vím tak Toyota HSD nemá 100% elektrický přenos výkonu na kola. Tj. při požadavku na trhání asfaltu auto pohání spalovák přes „převodovku“ rovnou na kola (tj. mechanický přenos výkonu) a tomu jen vypomáhá elektromotor krmený z baterie. Pokud by ten spalovák měl v tomto případě vyrábět elektřinu pro elektromotor, pak část jeho mechanického momentu/výkonu bude přesměrována přes generátor do elektromotoru, ale logicky bude zase chybět přes převodovku na kolech.

                  S účinnosti jsem teď neměl vůbec nic co dočinění. Rozumíme si?

                14. Ehm.. tak si rikam, jak jsem
                  Ehm.. tak si rikam, jak jsem se ciste na tu elektriku mohl rozpohybovat…. ach jo, kolik ze zdejsich diskutujicich v tom aute opravdu sedelo a dalo nejaky kilak, ze tak krasne teoretizuji?:)

                  PS: Ja tech kilaku moc nedal, ale aspon jsem si zbytek ‚osefoval‘ u realnych vlastniku a ne z teoretickych propoctu, hodnot a radoby odbornych rad apod. A navic – bavime se o kategorii 2. auta do rodiny (ci mestskem aute), ne rodinnem korabu (kdo to srovnava v nesmyslne zatezi – dalnice – jeho vec).

                15. Já jsem jen tvrdil, že
                  Já jsem jen tvrdil, že jako druhé auto do rodiny je to neekonomické, protože tomu chybí návratnost. A jako porovnání jsem vzal srovnatelnou variantu do města. To že se to potom takhle „zvrhlo“ už je druhá věc, ale díky bohu za debatu 🙂

                16. jopo00 pise „Nikdy sa
                  jopo00 pise „Nikdy sa nerozbieha bez spaľovacieho motora (potvrdené predajcom)“ – spravne je : nikdy sa nerozbieha bez elektromotora. Spalovaci motor ak je teply a bateria nabita, bezi len na elektromotor. Spalovaci motor sa da pri starte aj vypnut, napr. na vyjazd z garaze.

                17. 🙂 Vďaka, to mi len tak
                  🙂 Vďaka, to mi len tak vyletelo.

                18. Z casti spravne
                  Z casti spravne prepocty…len ta baterka sa nedobija 80-90minut;-)..nabije sa mi z nimnice do puchova..cca 5 km.Max vykon baterie je 19.kw..da sa to najst na zahranicnych forach…preto aj scitany vykon 73kw a nie 55+45…ty o tom aute len teoretizujes ja sa v nom vozim…spotreba je ako pises cca o 20%mensia ako u klasiky.V kazdom teste aut ma testovane auto vzdy vecsiu spotrebu ako uvadza vyrobca tak aj real hybridu je vysii.Moj rekord na nadrz bol cca 4,15 litra…lenze to je dost velky rozdiel oproti klasike ze ked a jazdim svizne..brzda..plyn..klasika si vezme aj 2-3 litre naviac…hybrid poskoci o par deci..v lete sa nad 5 litrov dostanes len na dialnici.

  4. Měl jsem možnost 2x v
    Měl jsem možnost 2x v Yarisu HSD jezdit, super tichá a pohodová jízda. Cena vzhledem
    k technologii přiměřená. A když se snažíte tak opravdu 3,5 litru,rychlost 80-90 lehká noha. Takže jen divné řeči a srovnávání. Kdo chce menší smrad ve městech, tak si tohle auto koupí a neřeší pořád jen cenu. Třeba po Praze jezdí off road 4×4, X6 apod. Fakt už je to trapné úspěšní pánové. Máte peníze tak kupujte manželkám třeba Yaris HSD.

  5. Nevim co muj predrecnik
    Nevim co muj predrecnik srovnaval (a jak to hodlal porovnavat), ale muj vlastni vypocet hovori o tom, ze cenove navyseni za HSD je cca 45.000,- Kc (netto) – oproti stejne vybavenemu Yaris benzin 1.4. A to vzhledem k *realne* spotrebe po meste – rekneme cca 6 vs. 4.5 litru (poptejte u realnych vlastniku, ne z vylhanych statistik nebo mereni za podminek dalece mimo realne provozni) je investice dle meho skromneho soudu vice nez uvazena.

    A tech aut loni mohlo byt prihlaseno vyrazne vice, jenze nas trh byl skrcen obrovskym previsem poptavky nad nabidkou….

    Ano jsem cekatel na toho auto jako vhodne posunovadlo do prace v mestskem provozu. Nakupni tasky (pro 4 clenou rodiny uplne k nicemu za skoro 2x tak velkou cenu – napr. oficialni zakladni cena C-Zero byla v dobe objednavky 750.000,- Kc netto) nejsou alternativou – ani praktickou, ani cenovou.

    1. Srovnával jsem
      Srovnával jsem srovnatelné. Tedy auta se stejným výkonem, vycházel jsem z aktuálních ceníků na TOYOTA.CZ. Takže jsem neporovnával reálné zkušenosti, pouze „papírové hodnoty“.

      Pochopitelně jsem neporovnával benzínový motor 1.4/73kW u lehčího vozu s hybridním motorem 1.5/55kW u těžšího vozu.

      Jsem majitelem jedné takové nákupní tašky do města (10 let staré twingo, reálná spotřeba 5.2l/100km), takže mám dost přesnou představu co od takového malého auta požadovat i jaké je jejich reálné využití.
      Realita je taková, že málokteré malé městské auto najede za rok více než 15000km (jezdím denně). Za 10 let to dává 150 000 km. A tím se dostávám k ekonomické návratnosti – prostě pro 90% uživatelů YARIS HYBRID se to nevyplatí (porovnávám s normálním YARISem).

      Přesvědčte mě prosím, že se mýlím, budu velmi rád, neboť už dlouho hledám něco čím bych tu svojí nákupní tašku nahradil a pořád nic.

      1. Tak ekvivalentní model ke
        Tak ekvivalentní model ke Twingu je Aygo. Nebo pokud se chcete rozšoupnout, tak 3dv. Yaris s litrovým tříválcem. Yaris HSD už přece jen míří úplně do jiného segmentu.

        Ale vaše dilema naprosto chápu, taky už se nějakou dobu poohlížím čím nahradit svojí 10 let starou Corollu a vychází mi to dost podobně notabene od doby kdy v sezóně jezdím převážně na skútru. Nakonec to bude asi buď mírně ojetý Auris, Yaris 5dv 1.3 nebo nové Hyunai případně Kia.

  6. Yaris vs. Yaris
    Yaris vs. Yaris hybrid.

    Takže lehké porovnání yaris a hybrid yaris – obě verze active.
    cena: 279 900,- vs 409 900,- (klasika o 130 000,-)
    objem motoru: 1,0/51 kW vs. 1,5/55kW (srovnatelný výkon na hmotnost) (klasika levnější povinné ručení)
    spotřeba: 4,8l/100km vs. 3,8l/100km (hybrid vede)
    hmotnost: 1060kg vs. 1170 (klasika o 110kg lehčí)

    Nedělal jsem plné srovnání, vybral jsem jen pár parametrů. Ale obávám se, že takovéto hybridní vozidlo je v čechách špatně prodejné, neboť chybí motivace. Jediná motivace je nižší provozní cena vlivem úspory paliva, jenže rozdíl v pořizovací ceně umožní koupit 3700l paliva, takže návratnost v nižší spotřebě nastane až po najetí 370000km (takže nenastane). Takže je to hezké auto, které je zacílené na špatnou skupinu zákazníků – toto je lowcostové auto pro masy, ovšem tyhle masy se orientují primárně cenou. Takže zde máme krásné „zelené“ neprodejné auto.

    1. S litrovým motorem nebude
      S litrovým motorem nebude spotřeba 4,8. Ale neříkám, že s hybridem půjde 3,8, Za tepla jsme s tím jel za 4, ale pomalu. Ovšem není na ten výkon na rozjezdu, je to dost živé když má vystartovat na křižovatce, celkem sranda taky s tím vozítkem. A taky pohoda automatu 🙂 A jako velmi dobré shledávám rozložení váhy díky baterkám, dost dobře to sedí na sněhu, jen na ledě jsme to otočil, ale to každé auto.

    2. Active hybrid stoji 384
      Active hybrid stoji 384 900.Samozrejme si u hybridu dal cenu cennikovu a u benzinu akcnu..ale to robia ludia co chcu aby im vysiel vysledok ako potrebuju oni…hybrid je stale v akcii..a porovnavat trojvalcovy jednoliter 51Kw z hybridnou 1500-kou co ma 73Kw je asi smiesne aj tebe. Ono ked chces aby ti vysiel vitazne 1,0 yaris pred hybridom staci trosku zamlcat udaje a je to .) A poviem ti tajomstvo jednoliter ACTIVE vobec nie je ta vybava co hybrid ACTIVE.Podme porovnavat..Active kasik…plechace…active hybrid liatinove kola, active klasika ziarovky..active hybrid ledky..active klasika…bubnove brzdy..active habrid.kotuce..active klasik..manualna klima ..active hybrid automatika..Mam pokračovať? Sam vidis ze si porovnaval neporovnatelne! Ak by si chcel porovnavat musis porovnat 1,33 multidrive..nakolko ak si si nevsimol..hybrid nema prevodovku..a to uz je rozdiel v cene len 35000czk…a samozrejme lepsia vybava u hybridu.Mam to auto ako jeden z prvych na slovensku..mozno aj prvy..momentalne 12 000 km..predtym som mal zrovna toho 1litra yaris.,.a teda mozem povedat ze to auto je o triedu,,ak nie o dve lepsie.
      A twingo co ma spotrebu 5,2 je bud zle pocitana spotreba..alebo vies jazdit velmi usporne..a ak vies jazdit 10 rocne twingo za 5,2 tak hybrid odjazdis za 4 litre 🙂

Napsat komentář