Americká divize automobilky Toyota Motor spolu s firmou FuelCell Energy dokončily na Long Beach první „Tri-gen“ systém, který z bioplynu vyrábí ekologickou elektřinu, vodík a vodu. Společnost FuelCell Energy uzavřela s Toyotou dodavatelský kontrakt na 20 let.
Společnost Toyota Logistic Services (TLS) Long Beach se stane prvním přístavním provozem, který bude kompletně poháněný přímo na místě generovanou energií z obnovitelných zdrojů.
„Využíváním pouze obnovitelné výroby vodíku a elektřiny bude TLS Long Beach razit cestu i pro další naše provozy v různých částech světa,“ uvedl administrativní ředitel Toyoty Chris Reynolds.
Přeměna bioplynu na elektřinu, vodík a vodu bez spalování
Inovativní technologie palivových článků společnosti FuelCell Energy bude pro Toyotu v přístavu vyrábět energii prostřednictvím elektrochemického procesu, který přeměňuje bioplyn na elektřinu, vodík a použitelnou vodu vysoce účinným procesem bez spalování. Při něm prakticky nevypouští žádné látky znečišťující ovzduší.
Tri-gen vyrábí 2,3 megawattu obnovitelné elektřiny, z čehož část odebere TLS Long Beach na podporu svých operací v přístavu, který ročně zpracovává přibližně 200 000 nových vozů Toyota a Lexus.
Přes tunu vodíku za den
Systém FuelCell Energy Tri-gen dokáže produkovat až 1200 kg vodíku za den, což pokryje potřeby TLS Long Beach v souvislosti s příchodem vodíkového modelu Toyota Mirai a zároveň bude dodávat vodík do blízké vodíkové tankovací stanice na podporu TLS logistiky a odvodňovacích operací v přístavu. Produkci vodíku bude možné zvyšovat a snižovat na základě aktuálních potřeb.
1400 galonů vody bude denně koprodukováno z procesu výroby vodíku a bude využito společností TLS Long Beach pro mytí vozidel. To pomůže snížit využívání omezených místních dodávek vody o přibližně půl milionu galonů ročně.
zdroj: tisková zpráva
V ČR podle SDA přibylo v roce 2023 doposud dalších nových 12 ks do registru vozidel
https://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2023&mesic=8&kat=OA&vyb=pt&upr=ptznacky&obd=r&jine=false&lang=CZ&str=nova
To je spek na ktery maji lide skocit a zacit kupovat vodikova auta od Toyoty. A az jich bude hodne, pak se na nejaky bioplyn vykaslou a budou to delat ze zemniho plynu. Takova strategie by mela byt aktivne ukoncena.
Oni to budou dělat ze zemního plynu pořád. Todle je jen grýnwashing jako prase.
Další dotovanej projekt na mrhání energií.
off
BMW s okamžitou platností zakázalo prodej všech svých spalovacích motorek v USA a Kanadě, nových i ojetých a nechalo v prodeji pouze elektrické. Ha ha ha. Problémy, problémy. :)))
https://www.bmwownersnews.com/2023/09/breaking-news-bmw-na-bmw-canada-order-stop-sale-on-gasoline-powered-new-and-used-motorcycles/
Hopium jede, v Dánsku provozovatel zavřel všechny vodíkový stanice protože už to dál nehodlá dotovat ze svýho. Ha ha ha. :)))
Majitelé vodíkoverglů si teď můžou akorát tak pšoukat do nádrže. :))
Všichni majitelé vodíkáčů zůstali na holičkách.
Bioplyn je super skladovatelné energetické medium, dostupné pouze v omezeném množství (pokud nechceme nadělat více škody než užitku)….
Sakra proč z něj dělat vodík??
Co to je vlastně za elektrochemický proces?…Je možné že má malé termické ztráty, ale vsadil bych si, že je někde ,,problémek“ , který jsme se z tiskové zprávy nedozvěděli….
Kdyby celá planeta byla v tropech a jakékoli teplo při výrobě by bylo ODPADNÍ,
potom by podobná (určitě drahá) technologie měla velký význam….
Ale v naší (globální) situaci mi přijde kogenerace bioplynu na teplo a elektřinu v chladném období roku naprosto ideální a určitě mnohem jednodušší…