Toyota v Japonsku odhalila inteligentní elektromobily

Toyota na Japonské přehlídce mobility odhalila několik zbrusu nových bateriových koncepčních modelů nabitých novými technologiemi s velmi širokým využitím. Byly mezi nimi koncepty bateriových elektromobilů, SUV s označením FT-3e a sportovní vůz FT-Se, koncepční model KAYOIBAKO umožňující modifikace podle využití, a koncepční model pickup-upu IMV 0.

Koncepty FT-3e a sportovní vůz FT-Se představují pro Toyotu budoucnost elektrifikace a inteligence aut. Tato dvě vozidla nabídnou osobní úpravy a praktické funkce s lokalizovanými informacemi přímo na palubě vozu.

FT-3e je koncept bateriového elektromobilu příští generace, který usiluje o uhlíkovou neutralitu a proměnu světa k lepšímu propojováním se společností v roli média pro přenos energií a dat mezi vozidlem a okolím.

Design exteriéru spojuje pokrokové stylistické ztvárnění a estetické kvality při zachování křivek a povrchů pro maximální tvarovou jednoduchost karoserie. Digitální displeje v prostoru mezi spodkem karoserie a horní částí dveří zobrazují vybrané informace řidiči přicházejícímu k vozidlu, a to stav nabití baterie, teplota v kabině, kvalita vzduchu v interiéru.

Sportovní FT-Se se učí od GAZOO Racing

FT-Se je model výkonného bateriového elektromobilu, navrhovaný jako jedna z možností řešení sportovních vozů v uhlíkově neutrální éře. Využívá zkušeností získaných týmem TOYOTA GAZOO Racing z motorsportu.

FT-Se používá stejné klíčové komponenty jako FT-3e, ale vyznačuje se stabilnějším ovládáním a vylepšenou aerodynamikou. Jde o vůz, který bude růst společně s řidičem prostřednictvím softwarových aktualizací.

Jeho široký a přikrčený postoj společně s elegantní a moderní siluetou pomáhá snižovat aerodynamický odpor. Kokpit příští generace nabízí intuitivní ovládací prvky. Nízký profil přístrojového panelu zajišťuje skvělý výhled. Nově řešené chrániče kolen chrání řidiče za jízdy před vysokými silami příčného zrychlení.

Elektromobil KAYOIBAKO, jehož rozměry si sami upravíte

Toyota na přehlídce mobility odhalila také koncepční model KAYOIBAKO představující bateriový elektromobil s upravitelným hardwarem a softwarem umožňující modifikace podle požadovaného způsobu využití.

Výraz kayoibako odkazuje na konfigurovatelné dopravní kontejnery k bezpečné a hospodárné přepravě dílů a produktů, rozměrově upravitelné s ohledem na co nejmenší plýtvání a schopné naplňovat různorodé potřeby díky vyměnitelným vložkám.

KAYOIBAKO umožní komerční využití jako součást společenské infrastruktury. Vozidlo lze snadno upravit k efektivní dopravě menších zásilek. KAYOIBAKO je dále možné upravovat podle potřeb místní komunity, například zabudováním vitrín s produkty, kdy vznikne mobilní prodejna, nebo dalších sedadel pro potřeby kyvadlové dopravy, nebo například v různých provedeních pro uživatele upoutané na vozík.

Hlavní technické specifikace

CZ tab1 elek

Široce využitelný koncept pick-upu

Toyota dále odhalila IMV 0, koncepční model pick-upu, na jehož podvozek lze pomocí šroubových spojů upevnit nejrůznější komponenty dle přání zákazníka. Vrací se ke kořenům projektu Toyota IMV, což je celosvětový systém výroby a zásobování postavený na principu lokalizace výroby v regionech, kde existuje poptávka.

To umožňuje Toyotě rychle nabízet zákazníkům z celého světa zajímavější produkty za dostupné ceny. Modelová řada IMV nyní zahrnuje tři modely pick-upu, jedno MPV a jedno SUV, vyvinuté k uvedení na více než 180 trzích světa.

Hlavní technické specifikace

CZ tab2 elek

zdroj: tisková zpráva

16 Comments on “Toyota v Japonsku odhalila inteligentní elektromobily”

        1. Teploty potřebné ke vznícení nafty dosahují pouze svody a katalyzátor, ovšem pouze za plné jízdy. Už při zpomalení a „dojezdu“ na volnoběh prudce chladnou v řádu desítek metrů – například zchladnou než stihnete zastavit při odbočení z dálnice na odpočívadlo.
          Je naprosto nemožné dosáhnout teploty vznícení nafty v parkovacím domě, pokud tam nepořádáte závody v driftování.

              1. Všechno hoří. I nafta hoří. Podstatné je, za jakých podmínek. Nafta je hořlavina třetí třídy, na rozdíl od benzínu, který je hořlavina první třídy. Aby nafta hořela, je potřeba ji zapálit dostatečně vysokou teplotou plamene – nafta nikdy sama nevzplane a není nikdy prvotní příčinou zahoření.

              2. hosi diskuze jak …..nafta ani benzin nehorej, horej jejich vypary, a udava se bod vzplanuti prave tech vyparu, takze zalezi na konkretnich podminkach a zda je umozneno dostatecne odparovani danych paliv aby pripadne zahoreli, pokud je dostatecne dobra situace a k odparu dochazi, tak bezne vypary z nafty smichane se vzduchem muzou zahoret jiz pri 60 stupnich

                kazda nafta i benzin maj svoji tridu horlavin a take by meli bejt dle normy ČSN o urcite kvalite ktera stanovuje prave minimalni bod vzplanuti vyparu danych paliv

                psani o tom ze by nafta nemohla zahoret od vejfuku jsou samozrejme zcestne, opet zahori odpary, takze zahoret muzou jak od vejfuku, tak klidne od cigara, staci jen aby byly splnene dostatecne podminky k tomu, aby se nafta dostatecne odparovala a smichala se vzduchem

                nejcastejsi zahoreni aut je dle statistik 12V rozvod elektroinstalace, napric vsema motorizacema, tedy i elektromobilu, a zalezi pak jiz na automobilce, jak moc dobre ma auto uzpusobene tomu aby se pripadny pozar nesiril dal po aute, elektromobilum v tom nahrava jedina podstatna vec, maji casto mnohem mene tlumicich hmot ktere hori velice dobre a velice snadno, a nejvice techto tlumicich hmot maji……. tramtadada…… diesely, proto take ve statistikach hori nejvice

                1. „nafta ani benzin nehorej, horej jejich vypary“ – sorry, dál nečtu. Nafta se v běžných automobilových podmínkách neodpařuje a i při mírném odparu při extrémních teplotách nelze ve vozidle dosáhnout takovou saturaci, aby jejích případné explozivní vznícení zapříčinilo vzplanutí samotné kapaliny. Lidově – jen to blafne, ale nezahoří.
                  Mluvím z vlastní zkušenosti, teplota v mých podzemních zásobnících se pohybuje mezi 7 až 13 °C a odpar je naprosto nulový.

                  Nafta je hořlavá, nikoliv vysoce hořlavá kapalina, frakce destilovaná při teplotě cca 200 °C a na rozdíl od lehkých frakcí se zapaluje velmi špatně, doporučuji si to vyzkoušet. Nalej si misku nafty a zkus to zapálit.

Napsat komentář