Toyota prodala přes 3 miliony Priusů

Automobilka Toyota oznámila, že ke konci letošního června přesáhly úhrnné prodeje ikonického modelu Prius s hybridním pohonem hranici 3 milionů vozů. Model Prius představila v roce 1997, kdy se jednalo celosvětově o vůbec první velkosériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem.

Tři generace hybridního auta Toyota Prius
foto: Toyota

Druhá generace hybridu Toyota Prius následovala v roce 2003 a třetí generace pak v roce 2009. Mezi první a třetí generací tohoto modelu se TMC podařilo zásadním způsobem snížit náklady na hybridní soustavu, a to o plné dvě třetiny, při současném poklesu emisí CO2 ze 114 g/km na 89 g/km (v evropském kombinovaném jízdním cyklu).

TMC (Toyota Motor Corporation) dále u Toyoty Prius třetí generace podala 1 261 patentových přihlášek, čímž dosáhla pokroku, který si označení „Prius“ rozhodně zaslouží (odvozeno z latinského výrazu pro „jít vpřed, předcházet“).

TMC již od doby vývoje modelu Prius první generace vnímá technologii hybridního pohonu jako základní směr vývoje nejrůznějších typů ekologických vozidel a klade důraz na vývoj a výrobu základních komponent, jako jsou elektromotory, invertory, akumulátory nebo elektronické řídicí jednotky (ECU), což vede i k nárůstu investic v Japonsku.

TMC bude pokračovat ve svých výzkumných a vývojových aktivitách i investicích do zařízení v Japonsku v rámci vývoje hybridních i dalších nejmodernějších technologií, s cílem dosáhnout udržitelného růstu díky nasazení těchto původem japonských technologií po celém světě.

Ve fiskálním roce (končícím v březnu 2014) TMC plánuje investovat 890 mld. jenů (konsolidovaný údaj, 790 mld. jenů nekonsolidovaný) do vývoje ekologických technologií i do posílení nové platformy a vývoje nejdůležitějších komponent.

Během stejného období TMC rovněž plánuje navýšit investiční výdaje na 910 mld. jenů (konsolidovaný údaj, meziroční nárůst o 7 procent), z toho 440 mld. jen v Japonsku (meziroční nárůst o 9 procent).

Součástí investic do výzkumné a vývojové infrastruktury je i nové V&V zařízení (na ploše 651 hektarů) a nová Technická budova vývoje a výroby hnacích jednotek (dvanáctipodlažní budova o celkové podlahové ploše 100 000 m²) ve městě Toyota City v prefektuře Aiči, která poslouží jako základna vývoje hnacích ústrojí příští generace, a dále Laboratoř aerodynamiky (s možností simulovat vítr o rychlosti 250 km/h) ležící v technickém centru Honsha.

Budoucí investiční výdaje konsolidovaných poboček zahrnují investici společnosti Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE) do rozšíření výroby akumulátorů v závodu Omori ve městě Kosai City (prefektura Shizuoka).

Model Úhrnné prodeje (tis.)1 Stav výroby
Prius I 123 konec srpen 2003
Prius II 1192 konec prosinec 2011
Prius III 1688 běží
Prius celkem 3002
Prius +/Alpha/v 322 běží
Prius plug-in 35 běží
Prius c 75 běží
Prius celkem 3436

1 Součet celosvětových úhrnných prodejů do konce května 2013 a červnových prodejů ve Spojených státech

tisková zpráva

7 Comments on “Toyota prodala přes 3 miliony Priusů”

  1. Každopádně dobrý
    Každopádně dobrý výsledek, jen si myslím, že by se měla Toyota zaměřit na více elektrického pohonu, a méně toho spalovacího. Tj. větší baterii a větší elektromotor, než spalovák. Čekal jsem že u nové generace bude poměr hybridu spíš k elektromotoru, než je to ve skutečnosti.
    Š

      1. Honda u Insightu nenabídla
        Honda u Insightu nenabídla možný pojezd čistě na elektřinu. Asi to nebude ten hlavní argument nižších prodejů, ale byť Prius nabízí sotva 1-2km pojezd na elektriku, je to bžunda. V ulici nám stojí Prius 2. generace a Insight skoro vedle sebe, vždy je skouknu, když tlačím kočárek…jsou jako vejce vejci!

        1. Kdyby jste vedle sebe
          Kdyby jste vedle sebe postavil dva stejne Priusy a jednomu zmenil znacku na Insight a nahodneho kolemjdouciho se zeptal s cim by radeji odjel, tak vetsina by vam proste rekla ze s tim Priusem… o tom proste nepochybuju 🙂 Obzvlast v americe 🙂

          Stejne tak kdybych si mel koupit nejaky hybrid a vybiral bych mezi Toyotou a cimkoli jinym tak bych nejspis vzal Toyotu…
          Nejde o to jestli ten Insight nabizi to ci ono, ale pokud jsou si opravdu velice podobne svymi parametry, tak volim podle vzhledu a znacky.

Napsat komentář