Test Peugeot Partner Teepee 1.6 e-HDi

Velká auta jsou v České republice v oblibě. Prodává se čím dál tím víc SUV i MPV, , a další značky, se rojí jako houby po dešti. My jsme v zimním týdnu otestovali Peugeot Partner Teepee 1.6 e-HDi s robotickou převodovkou 2-Tronic a Stop & Start systémem.

S vozem Peugeot Partner Teepee příliš často u benzinové pumpy zastavovat nemusíte. Na druhou stranu, když už zastavíte, buďte při dnešních cenách připraveni na menší vítr v peněžence.
foto: Hybrid.cz

se rozhodl, že si současný zájem o velká auta nenechá ujít, a přestavěl původně užitkový Peugeot Partner na osobní verzi. Přitom nezapomněl do auta zakomponovat nejnovější technologie jako e-HDi a robotickou převodovkou 2-Tronic.

Plusy a mínusy
pohodlné sedačky české silnice dají autu zabrat
prostorný interiér robotická převodovka na dálnici
přehledný palubní počítač, navigace vyjímatelné sedačky za příplatek
Hodnocení: Hodnocení 2/5
test Peugeot Partner Teepee test Peugeot Partner Teepee test Peugeot Partner Teepee

Osobní dodávka

I přesto, že má Peugeot Partner Teepee fazónu osobního auta, nedokáže zakrýt svůj původ. Na jednu stranu je to dobře – nabízí obrovský prostor v interiéru i slušný kufr (675 l). Kolem řidiče i spolujezdce je k dispozici řada odkládacích míst, mezi oběma je pak hluboký rolovací box. K dobrému výhledu z vozu a prosvětlenému interiéru přispívá také stylová střecha Zénith se čtyřmi skleněnými okny.

Tvrdé, ale pohodlné sedačky jako by byly uzpůsobené pro dlouhou jízdu. Nenechají vás usnout a narovnají vám páteř. Podobně jako v jiných dodávkách, i v případě testovaného Peugeot Partner Teepee jsou tlačítka pro ovládání elektrických oken (na osobní auto nezvykle) umístěna na středové konzoli.

test Peugeot Partner Teepee

Interiér jako celek působní levným a spartánským dojmem, jak už to tak u užitkových aut bývá. Jako auto pro velkou rodinu a/nebo současně i podnikání to ale není zas až takové mínus. Odhlučnění interiéru proti dunění dieselového agregátu funguje poměrně uspokojivě, ale samozřejmě je třeba počkat až se motor zahřeje. Ve vyšších otáčkách už si příjemně vrní.

Řadí robot

Nejzajímavějším aspektem vozu Peugeot Partner Teepe v námi testované verzi byla robotizovaná převodovka. Nejde tedy o automatickou, ale o automatizovanou převodovku. Mnoho řidičů značky Peugeot si ji pochvaluje, novináři jí však často nemohou přijít na jméno.

Zvláštní je už “řazení” či spíše volba typu jízdy – zpátečka, automatizované řazení, neutrál nebo manuální řazení, které probíhá kolečkem na palubní desce po pravé ruce u volantu. Řadit kolečkem je přinejmenším… netradiční. Ale proč ne.

Pokud zvolíte manuální řazení, jednotlivé rychlostní stupně přehazujete s pomocí madel pod volantem. Ale proč byste to dělali, když už jste si připratili za převodovku automatizovanou, že. Jenže ta přináší také některá úskalí.

test Peugeot Partner Teepee

Především nejde dohromady s provozem na dálnici. Ačkoliv v některých okamžicích, zejména při bezproblémové plynulé jízdě, funguje na jedničku, kritické okamžiky nezvládá. Např. předjíždění. Potřebujete předjet, dupnete tedy na plyn. Jenže v tom okamžiku robot pokaždé podřadí, ať už jedete jakoukoliv rychlostí a v jakémkoliv terénním profilu.

Ztratíte tak několik cenných vteřin a tahle prodleva váš manévr naprosto rozhodí. Tímhle, společně s dírami na silnici, do který auto tak rádo zaplouvá, dokáže Peugeot Partner Teepee vyvolat pořádně nepříjemné situace.

Vrtkavá jízda

Kde Partner Teepee výrazně zaostává za současným standardem jsou jízdní vlastnosti. Konstruktéři se snažili seč mohli, aby z dodávky udělali osobní auto, ale příliš dobře se jim to nepodařilo. Auto o hmotnosti 1590 kg není ani trochu vhodné pro provoz na – zejména našich – dálnicích.

test Peugeot Partner Teepee

Do každého, třeba i mělkého výmolu, totiž auto zapluje s takovou ladností, že vás na okamžik doslova zamrazí. Naložená dodávka se totiž přeci jen chová úplně jinak než poloprázdné osobní auto. A ačkoliv síly má auto i ve vyšších rychlostech dostatek, prostě a jednoduše ji na našich děravých dálnicích nevyužijete.

Za ty peníze…

Patner je širší než bežná SUV, a tak parkování není žádná lahoda. Vždy je lepší vyhlížet po větším volném místě. S autem jsme ujeli celkem 655 km na kterých Peugeot spotřeboval 43 litrů nafty. To znamená průměrnou spotřebu přibližně 6,5 l/100 km.

test Peugeot Partner Teepee

O mnohem víc si Teepee říká ve městě, tam se spotřeba snadno přehoupne přes 7 l/100 km, zatímco na meziměstských silnicích a dálnicích se do rychlosti 130 km/h umí spokojit třeba i s méně než 6 litry/100 km. K papírové průměrné kombinované spotřebě 4,8 l/100 km mají ale tyhle hodnoty daleko.

Problém je, že jakožto osobní rodinné auto bude sloužit především ve městě, a tak bychom čekali přeci jen nižší spotřebu. Stop & Start sice nějakou tu desetinku setne, ale pořád to není žádný zázrak. Naplnit 60l nádrž Peugeotu Teepee vás tak vyjde při dnešních cenách na slušné peníze.

Cena vozu Peugeot Partner Teepee Premium ve verzi 1,6 e-HDi s výkonem 92 koní a robotizovanou převodovkou 2-Tronic začíná v akčním ceníku Peugeot na rovných 400 000 Kč. Škoda, že vyjímatelná zadní sedadla, která zvětší přepravní prostor na rovné 3 m 3 jsou i pro verzi Premium teprve za příplatek 11 400 Kč.

2 Comments on “Test Peugeot Partner Teepee 1.6 e-HDi”

Napsat komentář